Paarden "Drama van Marrum" hoeven nooit meer op de kwelder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Paarden "Drama van Marrum" hoeven nooit meer op de kwelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:30

sigrid1182 schreef:
voor 3000 kan je er ook 1 met papier kopen....

Mmmm vriendin van me heeft daar vorig jaar naar gezocht, maar die prijzen lagen wel veel hoger....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:30

Eigen schuld dikke bult!
Vind het alleen zielig voor de paarden! Die zijn weer de dupe van eigenaars domme gedrag!

Ben benieuwd wat ie nou met zijn paarden wil gaan doen.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 12:32

IKbenEllen schreef:
sigrid1182 schreef:
voor 3000 kan je er ook 1 met papier kopen....

Mmmm vriendin van me heeft daar vorig jaar naar gezocht, maar die prijzen lagen wel veel hoger....

moet je beter zoeken, ik had er 1 voor 3750, compleet rongtneologisch goedgekeurd, met vol papier, 165 hoog.....3 jr hengst...en zo ken ik er meer.....

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:11

Net alsof Lootsma niet weet wanneer het stormseizoen begint. Hij is boer in hart en nieren en pacht dat land heus niet voor de eerste keer. Ze hebben groot gelijk dat ze de pacht niet verlengen.
Hij laat het er natuurlijk gewoon weer op aan komen en dat is gewoon sneu voor de dieren.
Wie dus niet horen wil moet maar voelen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 14:14

sigrid1182 schreef:
moet je beter zoeken, ik had er 1 voor 3750, compleet rongtneologisch goedgekeurd, met vol papier, 165 hoog.....3 jr hengst...en zo ken ik er meer.....

Da's al bijna 1.000, meer Knipoog

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:05

Allemachtig, lekker kort door de bocht weer allemaal, en allemaal weer tegen lootsma.
Staat iemand er misschien bij stil dat het weleens zo kan zijn dat dit stukje veel te weinig informatie bevat?
Misschien is het handig om te weten dat er méér boeren zijn die hun vee daar hebben staan, die hun vee er ook al weg hadden moeten hebben maar die óók te laat zijn???
Omdat de datum in het verleden eigenlijk een soort formaliteit was, en de boeren het van het weer mochten laten afhangen???

Geen wonder dat die man boos is, want zijn contract word opgezegd, en dat van de anderen niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:08

Lalidan schreef:
Geen wonder dat die man boos is, want zijn contract word opgezegd, en dat van de anderen niet.

Weet je dat of denk je dat?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:14

Lalidan schreef:
Allemachtig, lekker kort door de bocht weer allemaal, en allemaal weer tegen lootsma.
Staat iemand er misschien bij stil dat het weleens zo kan zijn dat dit stukje veel te weinig informatie bevat?
Misschien is het handig om te weten dat er méér boeren zijn die hun vee daar hebben staan, die hun vee er ook al weg hadden moeten hebben maar die óók te laat zijn???
Omdat de datum in het verleden eigenlijk een soort formaliteit was, en de boeren het van het weer mochten laten afhangen???

Dus als de paarden dit jaar hetzelfde zou overkomen als vorig jaar kan hij er helemaal niks aan doen. Misschien is bij andere boeren het contract ook ontbonden?
Ik ben blij dat zijn contract is ontbonden, ze hadden hem gewaarschuwd, ik vind het ook een typisch geval van eigen schuld dikke bult!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:22

Voor zover mij bekend is alleen zijn contract ontbonden. Er word nog over gedacht wat te doen met de andere boeren, maar op dit moment is hij de enige.

Vorig jaar had hij zijn paarden al hoger staan, maar door omstandigheden waar hij niks aan kon doen zijn de paarden weer naar lagere delen gevlucht waardoor ze in de problemen zijn gekomen. Bovendien is hij bezig de paarden er weg te halen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:24

Las hier dat ze al weg zijn Knipoog

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:27

Sorry, verkeerde plaats Vork
Laatst bijgewerkt door HorseGurl13 op 19-10-07 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:28

Ik zou zeggen, laat de paarden daar alleen voorjaar en zomer staan. En niet tijdens de periodes dat het veel regent.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 15:51

hilden1971 schreef:
En dus zal Lootsma nu het merendeel van de paarden naar de slacht doen hem kennende, alsof dat leuk is. De eigenaar haalt zijn paarden niet op tijd binnen maar is wel bezig hiermee, geeft aan dat hij de 15e niet gaat redden gezien het aantal en ja hij is echt bezig kan het vanuit de woonkamer zien.
Toch jammer voor die beestjes maar ja zoals sommige bokkers schrijven eigen schuld dikke bult.

Hij wist al ruim van te voren dat die paarden er per 15 oktober vanaf moeten, had ie dus eerder moeten beginnen. Als hij dat niet aankan vanwege het aantal: moet ie niet zoveel paarden houden. In mijn ogen allemaal heel erg simpel

sigrid1182 schreef:
wel is het jammer dat ze niet meer op noordeleech mogen, want zover ik weet, heeft hij dan zomerdag niet genoeg weide....

wederom: moet ie maar niet zoveel paarden houden

Lalidan schreef:

Er weleens over nagedacht dat meningen hier wellicht op meer gebaseerd zijn dan enkel dit stukje? Andere boeren die hun vee daar nog hebben staan zijn net zo goed fout, evenals de boeren waarvan vorig jaar koeien en schapen vast zaten. Dit jaar (of dat vorig jaar zo was weet ik niet) is de datum van 15 oktober ruim van te voren bekend geweest. Iedereen die zich daar dan niet aan houdt is fout. Ik verwacht van een Lootsma echter wel, na vorig jaar, dat ie inmiddels beter zou moeten weten.

tamorka schreef:
Ik zou zeggen, laat de paarden daar alleen voorjaar en zomer staan. En niet tijdens de periodes dat het veel regent.

Tja, met het huidige weer in NL kunnen ze er dan ook in de zomer dus niet staan Knipoog Regen is het probleem niet (alleen)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:39

Ik vind het belachelijk dat het FG zich nu ineens bezig gaat houden met de paarden. Ik ben het met Lalidan eens dat het te kort door de bocht is om nu wéér alles bij hem neer te leggen. Al die jaren is er niks aan de hand geweest en omdat er vorig jaar, buiten zijn schuld om, een drama is gebeurd gaan we meteen weer met dat beschuldigende vingertje wijzen.
Kom op zeg, laten we wel alles even in perspectief zien.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 16:41

ze willen nu, preventief, aan de media laten zien dat het hun schuld niet is/was Clown

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:16

Die man en zijn vader zijn wandelende rampen, en trekken zich al jaren nergens wat van aan.
De AID is er kind aan huis, de processen verbaal zijn niet te tellen.
Zulke mensen zouden geen dieren moeten houden!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:02

Of het nu kort door de bocht is of niet.
Het gaat wel om het welzijn van de paardjes.
En deze meneer verdomt het dus om ze optijd weg te halen.
En ga niet zeggen geentijd, het zit in de planning.
Je weet als je daar al jaren met je beesjes staat dat het ieder jaar terug komt.
Dus het is gel*l dat hij het niet weet geen tijd heeft en het niet red.

Hij had dan beter een oproep kunnen doen wie help de paarden naar binnen.
Dan net als vorig jaar help de paarden tegen het verzuipen !!!!!

Ik vind deze man echt niet zielig hoor.
Ik ken niet het hele verhaal wat er achter zit maar ik weet wel dat het vorig jaar wereld nieuws was en dat het te gek voor woorden is als je die paardjes zo ziet en weet dat er al een aantal verdronken zijn.
En dat enkel door de laxheid van iemand die zijn paarden enkel maar als euro tekens ziet.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:29

Ik wil toch nog even waarschuwen dat er deze week eerst nog een vergadering plaatstvind onder alle pachters.
En dan eens zien of Lootsma indd zijn paarden daar niet meer mag stallen.
Let wel hij beschikt zelf over meer dan 100 ha land, dus een probleem heeft hij niet.

Er gaat wel een probleem ontstaan als er geen ander vee op dat land komt te lopen.
Er is namelijk vee/paarden nodig om dat stuk in tact te houden.

Maar nogmaals. Eerst die vergadering afwachten....

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 23:18

Lalidan schreef:

Wat verwacht je dan??? dat we allemaal poeslief zijn als iemand zijn paarden laat verzuipen.
deze man moet eens nadenken ik ga meer het idee krijgen dat hij weer in de publiciteit wil komen Boos!

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 23:19

potverdikkie schreef:
Ik wil toch nog even waarschuwen dat er deze week eerst nog een vergadering plaatstvind onder alle pachters.
En dan eens zien of Lootsma indd zijn paarden daar niet meer mag stallen.
Let wel hij beschikt zelf over meer dan 100 ha land, dus een probleem heeft hij niet.

Er gaat wel een probleem ontstaan als er geen ander vee op dat land komt te lopen.
Er is namelijk vee/paarden nodig om dat stuk in tact te houden.

Maar nogmaals. Eerst die vergadering afwachten....

Dan moeten ze het verpachten aan iemand die wel luisterd Bloos

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:26

Hij vind echt wel weer wat anders waar zijn paardjes volgend jaar kunne lopen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:29

Zielig voor die paarden die zijn er de dupe van, heeft hij geen nieuwe wei, moeten ze binnen blijven lijkt mij en gaat het hem ook nog eens een hoop extra geld kosten aan voeren. LIjkt mij een goed plan hem dan eens tussentijds te controleren door dierenwelzijn. Wat een aap die vent, het gratis laten grazen was niet genoeg voor hem, even iets meer mee pakken dan een ander en dan nog kwaad worden als hij een sanctie krijgt.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 11:38

Citaat:

Waarom riep je dat dan 2 jaar geleden niet? Of de jaren daarvoor toen die paarden daar ook jaar in, jaar uit stonden en niemand zich er druk om maakte
En is er nu storm op komst? Dreigen de paarden weer te verdrinken? Daarbij vergeet je dat hij de paarden in veiligheid had gebracht en ze dus niet, zoals nu door veel mensen wordt gesuggereerd, dat hij ze aan hun lot had overgelaten.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 14:01

Mahitri schreef:
Citaat:

Waarom riep je dat dan 2 jaar geleden niet? Of de jaren daarvoor toen die paarden daar ook jaar in, jaar uit stonden en niemand zich er druk om maakte
En is er nu storm op komst? Dreigen de paarden weer te verdrinken? Daarbij vergeet je dat hij de paarden in veiligheid had gebracht en ze dus niet, zoals nu door veel mensen wordt gesuggereerd, dat hij ze aan hun lot had overgelaten.

Omdat ik aan de andere kant van Nederland woont en niet eens wist hoe het daar in het noorden er aan toe ging.
En als het nu eenmaal wereld nieuws is dan kan je daar pas op reageren of zie ik dat nu verkeert??

Maar ik laat het hierbij.
Normaal reageer ik niet eens op dit soort dingen.
Omdat ik geen zin heb dat er altijd mensen zijn die het beter weten.
Dus ik heb enkel maar mijn mening gegeven hier boven en ik vind het nog steeds te zot voor woorden dat er meer aan de mens word gedacht dan aan de beesjes.
Zo en voor mij blijft het hier bij

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 17:53

Prima, jammer dat je de discussie niet aan wil gaan.
Wat ik je duidelijk probeer te maken is dat het FG nu ineens met de vuist op tafel slaat en dat jaren daarvoor niet gedaan heeft. Net zoals jij nu ook begint te roepen dat de paarden gered moeten worden.Waarvoor? Niks wijst er op dat er nu weer zo'n ramp zou kunnen gebeuren.
Bovendien basseer jij je mening alleen maar op wat je op de televisie hebt gezien en we weten allemaal dat die maar één kant van het verhaal belicht hebben.
Ik denk niet alleen aan de mensen, ik zie alleen niet in waarom je nu beslist die paarden binnen moet zetten als het prachtig weer is en geen reden om ze nu al binnen te halen.