sigrid1182 schreef:voor 3000 kan je er ook 1 met papier kopen....
Mmmm vriendin van me heeft daar vorig jaar naar gezocht, maar die prijzen lagen wel veel hoger....
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sigrid1182 schreef:voor 3000 kan je er ook 1 met papier kopen....
IKbenEllen schreef:sigrid1182 schreef:voor 3000 kan je er ook 1 met papier kopen....
Mmmm vriendin van me heeft daar vorig jaar naar gezocht, maar die prijzen lagen wel veel hoger....
sigrid1182 schreef:moet je beter zoeken, ik had er 1 voor 3750, compleet rongtneologisch goedgekeurd, met vol papier, 165 hoog.....3 jr hengst...en zo ken ik er meer.....
Lalidan schreef:Geen wonder dat die man boos is, want zijn contract word opgezegd, en dat van de anderen niet.
Lalidan schreef:Allemachtig, lekker kort door de bocht weer allemaal, en allemaal weer tegen lootsma.
Staat iemand er misschien bij stil dat het weleens zo kan zijn dat dit stukje veel te weinig informatie bevat?
Misschien is het handig om te weten dat er méér boeren zijn die hun vee daar hebben staan, die hun vee er ook al weg hadden moeten hebben maar die óók te laat zijn???
Omdat de datum in het verleden eigenlijk een soort formaliteit was, en de boeren het van het weer mochten laten afhangen???
Geen wonder dat die man boos is, want zijn contract word opgezegd, en dat van de anderen niet.
hilden1971 schreef:En dus zal Lootsma nu het merendeel van de paarden naar de slacht doen hem kennende, alsof dat leuk is. De eigenaar haalt zijn paarden niet op tijd binnen maar is wel bezig hiermee, geeft aan dat hij de 15e niet gaat redden gezien het aantal en ja hij is echt bezig kan het vanuit de woonkamer zien.
Toch jammer voor die beestjes maar ja zoals sommige bokkers schrijven eigen schuld dikke bult.
sigrid1182 schreef:wel is het jammer dat ze niet meer op noordeleech mogen, want zover ik weet, heeft hij dan zomerdag niet genoeg weide....
Lalidan schreef:Allemachtig, lekker kort door de bocht weer allemaal, en allemaal weer tegen lootsma.
Staat iemand er misschien bij stil dat het weleens zo kan zijn dat dit stukje veel te weinig informatie bevat?
Misschien is het handig om te weten dat er méér boeren zijn die hun vee daar hebben staan, die hun vee er ook al weg hadden moeten hebben maar die óók te laat zijn???
Omdat de datum in het verleden eigenlijk een soort formaliteit was, en de boeren het van het weer mochten laten afhangen???
Geen wonder dat die man boos is, want zijn contract word opgezegd, en dat van de anderen niet.
tamorka schreef:Ik zou zeggen, laat de paarden daar alleen voorjaar en zomer staan. En niet tijdens de periodes dat het veel regent.
potverdikkie schreef:Ik wil toch nog even waarschuwen dat er deze week eerst nog een vergadering plaatstvind onder alle pachters.
En dan eens zien of Lootsma indd zijn paarden daar niet meer mag stallen.
Let wel hij beschikt zelf over meer dan 100 ha land, dus een probleem heeft hij niet.
Er gaat wel een probleem ontstaan als er geen ander vee op dat land komt te lopen.
Er is namelijk vee/paarden nodig om dat stuk in tact te houden.
Maar nogmaals. Eerst die vergadering afwachten....
Citaat:Hij had dan beter een oproep kunnen doen wie help de paarden naar binnen.
Dan net als vorig jaar help de paarden tegen het verzuipen !!!!!
Mahitri schreef:Citaat:Hij had dan beter een oproep kunnen doen wie help de paarden naar binnen.
Dan net als vorig jaar help de paarden tegen het verzuipen !!!!!
Waarom riep je dat dan 2 jaar geleden niet? Of de jaren daarvoor toen die paarden daar ook jaar in, jaar uit stonden en niemand zich er druk om maakte
En is er nu storm op komst? Dreigen de paarden weer te verdrinken? Daarbij vergeet je dat hij de paarden in veiligheid had gebracht en ze dus niet, zoals nu door veel mensen wordt gesuggereerd, dat hij ze aan hun lot had overgelaten.