'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: 'Anky zei zelf geen inrijbak nodig te hebben’

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:08

Oh, wat een discussie word dit..
De 1 zegt dat ze wel een inrijbak wou, de ander zegt van niet.
Inderdaad, een Welles-Nietes verhaal.. Nagelbijten / Gniffelen

Citaat:
Ik vind het allemaal niet zo boeiend eerlijk gezegd.
Nelson maakte beste sprongen, knap dat ze nog zo lang bleef zitten.
Waarom hij dat deed en wat er allemaal mis ging in de voorbereiding doet er niet meer toe, het is nu eenmaal gebeurd en denk ik een goede les voor alle partijen.

Ja inderdaad. Gevallen is gevallen, daar is nu toch al niets meer aan te doen! Scheve mond

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:08

Pellie schreef:
dat kunnen jullie nu wel allemaal zeggen, maar deze partij heeft natuurlijk ook het recht om zijn woord te doen. dan laat ik ff in het midden wie de waarheid spreekt Lachen

Daar heb je gelijk in, maar ik heb nu al van Sjef wat gehoord, toen van de organisatie, toen van Anky, nu de organisatie.. Wie volgt... Haha!

@Arie53: Het voorval van PB heb ik niet gezien, maar lijkt me dat een paard bij de prijsuitreiking inderdaad wel warm is. Toch zie je op veel wedstrijden (en dan heb ik het niet alleen over 'hoge' wedstrijden) paarden onwijs aan de kletter gaan met de uitreiking. Waarom? Geen idee. Nelson was bij deze clinic heel kort in de bak toen hij ging knallen, toch? Inderdaad wel het eerste binnenkomst applaus 'geaccepteerd' maar toch ineens ontploft. Tja, wat er door zijn koppie ging, zullen we nooit weten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:21

Jeetje, dat dit verhaal zo'n staartje krijgt. Nogmaals, die speaker was toch echt aan het praten toen Anky van Nelson viel. Heb een mannenstem gehoord en geen vrouwenstem. Dat Maring haar de schuld er van geeft vind ik erg vreemd.
Laatst bijgewerkt door Muzefee op 18-10-07 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-07 10:21

arie53 schreef:
Mag ik er op wijzen dat Anky al bij binnenkomst met een spontaan applaus werd verwelkomd en dat Nelson daar totaal niet, behoudens met een rustig orenspel, op reageerde. Dat Nelson vervolgens rustig rondstapte en totaal niet de spontane opwinding van een niet ingereden paard toonde. Zeer beheerst en gedisciplineerd stapte hij rond.

Mag ik er voorts op wijzen dat het identieke voorval met Painted Black plaatsvond nadat PB meer dan ingereden was en zelfs al een proef had afgelegd!

Gelukkig zijn paarden nog steeds geen voorgeprogrammeerde machines, en kunnen ze ten alle tijden anders reageren dan je zou verwachten Haha!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:22

Wie wel of niet schuld heeft weet ik niet, maar Anky heeft zelf vooraf de bak of bakken kunnen bekijken, wist precies hoeveel toeschouwers er waren en hoe de situatie er verder uitzag, dus als ze het niet had zien zitten of problemen had voorzien had ze moeten weigeren de clinic te geven.
Als alles goed was gegaan had je niemand er over gehoord, maar nu ze gevallen is hadden de dingen anders gemoeten, maar ja zo zit een mens in elkaar denk ik, doe het zelf ook als ik van mijn paard val, je wilt een reden waardoor het is gebeurd, en idd vaak is de situatie of een gebeurtenis er schuldig aan, maar nogmaals als ze niet was gevallen waren de omstandigheden vast wel goed geweest in haar/hun ogen.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:23

Ik vind deze media uiting totaal onnodig. Het gaat hier weer meer om dat "er niemand geklaagd of last had van de inrijbak" door de organisatie, waar ik na het zien van de inrijbak liever van hoor dat ze iets professionelers op gaan zetten volgende keer. Tuurlijk kan Anky gezegd hebben de inrijbak niet nodig gedacht te hebben, maar je kunt ver van te voren ook niet weten of je paard een "bui" heeft. Toen ze de inrijbak wel nodig had was het een beetje zand op een longeercirkel met stalen drankhekken er om heen. Misschien had Anky verwacht dat de speaker zou omroepen dat ze eerst even los ging rijden alvorens ze ging rijden en niet een opsomming van overwinningen en een applaus.

Anky weet in ieder geval beduidend beter met de media om te gaan dan de mensen van Paard en Passie. Vooral dat de heer Maring de opmerking plaatst dat er niemand anders van zijn paard af is gevallen is natuurlijk geheel misplaatst. Ik neem niet aan dat hij dat liever had gezien, of dat dat de reden zal moeten zijn om de schamele inrij mogelijkheden te verbeteren.

Bij de prijsuitreiking is er altijd wat druk en stress bij veel van de paarden. Je hebt paarden die heel electrisch worden van het werk en best eens kunnen "ontploffen" bij opzweping als het rondje na de prijs uitreiking.

moniek111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:25

iemadn zoals anky heeft natuurlijk ook een naam hoog te houden Ulfeino, en daarnaast ligt het naar mijn inzien niet in haar aard om zomaar af te zeggen.
ook denk ik dat wanneer er een nieuw evenement word opgezet dat het dan zijn leermomenten nodig heeft zoals deze, echter wanneer anky niet gevallen zou zijn had de organisator dit waarschijnlijk wel achter de schermen gehoord als verbeter punt voor volgend jaar.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:26

djinnie schreef:
Dat klopt, op het filmpje hoor je haar niet praten. Maar om nu te zeggen dat het een waanzinnig opgezweept publiek was, nee, dat nou ook weer niet. Er werd wèl enthousiast geklapt, en blijkbaar had Nelson daar even tabak van... Kan gebeuren, 't is tenslotte nog steeds een vluchtdier.

Of Anky nu wel of niet van de inrijbak gebruik wilde maken, kunnen wij niet weten, maar ik vind dit wel een kinderachtig welles nietes spelletje worden, zeg. Grow up, beide. Prima dat Anky zelf reactie heeft gegeven, balen dat ze van Nelson afviel, maar ga niet met een vingertje wijzen. En dat geldt net zo erg voor de organisatie.

Balen dat Anky van haar paard viel, maar dat gebeurt iedere dag wel iemand, no big deal. Het lijkt ondertussen echter meer op een tennis wedstrijd. De bal ligt nu weer bij Anky, en hopenlijk blijft ie daar.

Helemaal mee ens, erg kinderachtig van beide kanten.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:27

Tjeetje wat een kinderachtig gedoe allemaal..
Nelson is echt wel wat gewend qua publiek, ik heb hem vaker zien lopen en toen was het publiek ook niet al te rustig..

Wie nou eigenlijk de schuld heeft doet er toch niet veel toe. De waarheid/schuld zal ergens middenin liggen, denk ik, dus hier komen ze toch nooit uit Rolleyes

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:29

zullen we ze naar de kindercreche sturen.

hoe stom ben je om hier een welles nietus spelletje van te maken.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:30

Ik vind het heel kinderachtig/dom van die organisatie om er nu weer wat over te melden. doe dat verder lekker binnenskamer met van Grunsven/Jansen persoonlijk. Lekker er een heel gedoe van maken en de boel nog verder opzwepen. heel verstandig!
Die krijgen volgend jaar weinig topruiters meer voor hun evenement!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:32

Lekker kinderachtig allemaal. Heb het hele verhaal gemist, lag in het ziekenhuis, maar lekker pingpongen schiet natuurlijk niet op.

Maarre.... wat ik me nu wel afvraag: Zal Anky dan nu eindelijk eens een cap op haar harses zetten?? Haha! Ze maakt er wel een beetje een gewoonte van om te vallen Clown

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:32

Jahaaaaaaaaa, nog een draadje valpartij Anky.

Ik ken geen valpartij welke zo breed wordt uitgemeten als deze. Slapen

jenniiferr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:33

Lalidan schreef:
Maarre.... wat ik me nu wel afvraag: Zal Anky dan nu eindelijk eens een cap op haar harses zetten?? Haha! Ze maakt er wel een beetje een gewoonte van om te vallen Clown

Toen ze eraf viel had ze een cap op!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:35

Moschino schreef:
Tjeetje wat een kinderachtig gedoe allemaal..
Nelson is echt wel wat gewend qua publiek, ik heb hem vaker zien lopen en toen was het publiek ook niet al te rustig..

Wie nou eigenlijk de schuld heeft doet er toch niet veel toe. De waarheid/schuld zal ergens middenin liggen, denk ik, dus hier komen ze toch nooit uit Rolleyes

Idd zei anky ook eergister op de radio. Ze had hem een paar dagen niet gereden omdat ze in het buitenland zat, wel gelongeert.

Maar ze zijn idd een beetje kinderachtig/onzinnig bezig.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:38

Ik vind het heel jammer dat Dhr Maring niet gewoon kan zeggen dat dit een goede leergang voor beide partijen.
Anky heeft ook toegegeven dat zij hiervan geleerd heeft en voortaan haar 'eisen' doorgeeft als ze een clinic geeft.
Paard en Passie was voor het eerst georganiseerd, en zelfs bij evenementen die al jaren georganiseerd worden weten ze dat het altijd beter kan.

orri schreef:
Anky weet in ieder geval beduidend beter met de media om te gaan dan de mensen van Paard en Passie. Vooral dat de heer Maring de opmerking plaatst dat er niemand anders van zijn paard af is gevallen is natuurlijk geheel misplaatst. Ik neem niet aan dat hij dat liever had gezien, of dat dat de reden zal moeten zijn om de schamele inrij mogelijkheden te verbeteren.

Helemaal mee eens Ja

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:38

Tiessie schreef:
Ik vind het heel kinderachtig/dom van die organisatie om er nu weer wat over te melden. doe dat verder lekker binnenskamer met van Grunsven/Jansen persoonlijk. Lekker er een heel gedoe van maken en de boel nog verder opzwepen. heel verstandig!
Die krijgen volgend jaar weinig topruiters meer voor hun evenement!

Nee,.. dat zie je verkeerd. Als iemand jou van iets beschuldigd via de media. Dan mag je via de media ook jou verhaal kwijt. Ik zie daar niets verkeerds in.. en dat is zeker niet kinderachtig en dom.

Let wel, een verhaal heeft twee kanten en ik mag graag mijn mening vormen als ik die twee verhalen ken.

Ik ben niet in de martinihal geweest, ik moet via de krant er achter zien te komen wat er precies gebeurt is en dan heb ik twee verhalen nodig.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:40

Citaat:
Toen ze eraf viel had ze een cap op!

Bloos Oh, sorry, dan heb ik echt helemaal niks gezegt!!! Zoals gezegd: ik heb alles gemist..... en ken haar alleen zonder cap, vandaar.... Nogmaals sorry! Bloos

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:40

Beetje tries om nu iedere keer de bal naar de ander te werpen.

Je zit op een paard, die kán fris zijn en dan kán je er af vallen. Simpel. Jammer dat het op een evenement gebeurt en zo in de publiciteit gebracht wordt !!

bonzjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:42

Oliviaatje

wat een raar verhaal wordt het zo hè? geven ze nu anky de schuld van de gebeurtenis? al die dingen die erin staan als: 'ze wist van tevoren dat..' en 'verder is niemand er vanaf gevallen, zelfs de amateurs niet.' vind ik wat apart..
Het is gewoon gebeurt, het was gewoon een ongeluk.

kjoetie

Het is toch triest dat 'slands beste amazone zo te kakken wordt gezet door de organisatie van dat evenement, terwijl half nederland inmiddels dat filmpje heeft gezien. De waarheid ligt wat dat betreft gewoon in het midden, en waar Anky ook grotendeels haar hand in eigen boezem steekt en het als leermoment ziet, maakt Maring gebruik van de gelegenheid om nog even een steek onder water na te geven. Heel jammer. Heel terecht, die opmerking van Anky dat er geen aandacht wordt besteed aan haar overwinning, maar wel aan die valpartij.

Laat het toch gewoon zijn.. We mogen als land best wat trotser zijn op haar goede prestaties. En die organisatie zal volgend jaar vast wat meer moeite hebben om toppers te trekken met dit kinderachtige gedrag. Zeker geen goede reclame

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:53

Apple schreef:
Wat begint dit een akelig modder verhaal te worden Verward

Anky is van haar paard gevallen, naar en akelig, maar geen sier om dan elkaar de zwarte piet toe te spelen.

Nou idd en wat een onzin ook om dit zo op te kloppen. Mag nu wel eens afgerond worden, toch?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 10:56

djinnie schreef:
Balen dat Anky van haar paard viel, maar dat gebeurt iedere dag wel iemand, no big deal. Het lijkt ondertussen echter meer op een tennis wedstrijd. De bal ligt nu weer bij Anky, en hopenlijk blijft ie daar.

Ze voelt zich waarschijnlijk best lullig dat ze er met publiek erbij en al is afgevallen dus dan ga je schuld zoeken bij allerlei andere factoren .... Moet er ook bij zeggen dat de organisatie ook niet heilig is om ook tegegestelde dingen in de pers te brengen...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 11:00

*LOL* Het hele sportgebeuren inclusief hoofdrolspelers gaat normaal gesproken totaal langs me heen, maar dit vind ik toch pure entertainment. Bloos Uiteraard hoop ik dat niemand er iets blijvends aan over houdt! Ach gut en in dat geval is er geen beter vermaak dan leedvermaak nietwaar? Vork