Zuidlaardermarkt trekt meer paarden dan voorheen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Zuidlaardermarkt trekt meer paarden dan voorheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:55

Wij zijn er een paar jaar niet geweest en er stond nu minder paarden als de laatste keer dat wij er waren. Was al 1 straat minder die normaal ook helemaal vol stond. @ellepel: volgens mij heb ik je foto's zien schieten Haha! Vond ook dat er teveel kinderbuggy's waren. En de ouders (met name moeders) maar gillen als weer een paard tussen volk door moest... Gelukkig waren er minder "kneusjes" als voorgaande jaren, heb nog een paar gezien. Had bewust geen geld + trailer meegenomen anders....

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 16:59

__PSM__ schreef:
Er was overigens ook 1 veulentje (shetland) deze was prachtig opgeschoren, maar stond te rillen van de kou!! Hij had geen dekentje en stond in de schaduw.. Voor de rest eigenlijk maar heel weinig gruwelijks gezien, tuurlijk te lange hoeven enzo, maar geen dingen zoals bloed of wat dan ook. Daar was ik bang voor, zo mijn eerste keer.

Dan heb jij geluk gehad. Er stond een Fries met echt een enorme wond op haar kont met etter. en als je goed naar de benen keek van de pony's zater daar ook wel een aantal wondjes en er waren een paar veulens met wondjes op hun hoofd. Maar ja dat kan ook in de trailer gebeurd zijn maar dat van die fries vond ik echt vies

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:01

Er liepen er genoeg met wonden aan de benen, dikke benen, kromme benen etc... Maar ja, dat hou je toch op zo'n markt. Als je daar wat langsheen kijkt staat er best wat leuk materiaal tussen.

Toppunt was overig een hengst die wel zin had in de merrie aan de andere kant van het hek... Nagelbijten / Gniffelen Die stond zowat bij mensen in de tuin achter zo'n bouwhek en die hengst maar gillen en stampen en snuiven...
Laatst bijgewerkt door Gitta1977 op 16-10-07 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

marl0nn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:02

Er was overigens ook 1 veulentje (shetland) deze was prachtig opgeschoren, maar stond te rillen van de kou!! Hij had geen dekentje en stond in de schaduw.. Voor de rest eigenlijk maar heel weinig gruwelijks gezien, tuurlijk te lange hoeven enzo, maar geen dingen zoals bloed of wat dan ook. Daar was ik bang voor, zo mijn eerste keer.

ik heb die shet ook gezien egt te lief en ook bloed jammer genoeg fries had flank open liggen

Danielle_Off

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:08

Hebben jullie ook dat veulentje gezien (volgens mij een rijpaard) met die hele rare rug? Stond daar op het veld achter het water.. Had echt een heel mooi hoofdje.. maar was verder zo zielig!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:12

Zammie schreef:
. @ellepel: volgens mij heb ik je foto's zien schieten Haha! Had bewust geen geld + trailer meegenomen anders....

haha ik deed t met mijn telefoon, ik denk vinden vast wel leuk op bokt Tong uitsteken

voor we weggingen zeiden we nog van zullen we de trailer meenemen?
neeee die laten we thuis. Knipoog

volgend jaar gaat ie wel mee Haha!

Jaduuh

Re: Zuidlaardermarkt trekt steeds meer paarden dan voorheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:14

Insider schreef:
Jaduuh schreef:
Dat verbaasd me, ik had juist het idee dat er dit jaar veel minder paarden waren dan voorheen!

Ligt er maar aan hoe laat je er was... zelf al voor de markt open was, waren er om 4.00 uur al paarden verkocht.

Ik was er tot half 5 en vanaf 10 uur ofzo weer. Maar sowieso in vergelijking met andere jaren, dan liep ik er de hele dag rond en dan waren er op het einde van de dag nog meer dan dat ik nu heb gezien. Knipoog

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:35

mijn meining:ik zou nooit een paard/pony kopen op de paardenmarkt het is er veel te druk daar en der kunnen ziektes oplopen van andere paarden dat gaat zo door en door

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:35

ellepel schreef:
Zammie schreef:
. @ellepel: volgens mij heb ik je foto's zien schieten Haha! Had bewust geen geld + trailer meegenomen anders....

haha ik deed t met mijn telefoon, ik denk vinden vast wel leuk op bokt Tong uitsteken

voor we weggingen zeiden we nog van zullen we de trailer meenemen?
neeee die laten we thuis. Knipoog

volgend jaar gaat ie wel mee Haha!

dan heb je id gezien! Waren er nog een paar meiden bij je? Zag ik tenminste zo in de haast. (wilde je foto's niet bederven Haha! ) Wij hadden een poosje terug al een tinkerveulentje gekocht, was anders de bedoeling geweest om op de markt te gaan kijken, maar heb maar weinig tinkers gezien en maar 2 veulens.

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:45

ik ben der de hele nacht tot een uurtje of 4 geweest en ik kan je vertellen de eerste paarden staan daar al om 11 uur s'avonds weg te rotten Gaaaap
stond wel 1 vet mooi schimmeltje maar die was ook vet goed verzorgt was der helemaal verlieft op geworden Lachen

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 17:46

Iemand die ik ken heeft er een zwarte shet met een witte staart gekocht!

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 18:55

kleinelinda schreef:
__PSM__ schreef:

Dan heb jij geluk gehad. Er stond een Fries met echt een enorme wond op haar kont met etter. en als je goed naar de benen keek van de pony's zater daar ook wel een aantal wondjes en er waren een paar veulens met wondjes op hun hoofd. Maar ja dat kan ook in de trailer gebeurd zijn maar dat van die fries vond ik echt vies

Die stond er inderdaad, het was een fikse verse schuurwond op het heupbeen, en dat was geen etter, maar gewoon wondvocht, zag er naar uit, dat wel, maar was maar oppervlakkig hoor.
Je ziet altijd veel wondjes door het vervoer, maar heb wel eens ergere dingen gezien op de markt!

trix_manu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:14

ik ben er geweest het was best wle leuk

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:19

zammie dat klopt,we waren met een groepje van stal Haha!
heb eigenlijk maar 1 dier gezien die ik qua bouw echt netjes vond en dat was een vosje, ik weet niet meer precies waar maar die stond ergens op een hoekje.

ben blij dat ik geen rijkaard ben want had dan ongetwijfeld wat zielige gevalletjes mee genomen Knipoog

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:22

@ellepel. Die heb ik dus weer gemist. Heb allen twee bonten gezien. waarvan 1 echt te dunne benen had voor een tinker, maar wel al de sokken. Die ander had ik al eens gezien op marktplaats en deze mensen wilden er de goudprijs in gewicht voor hebben.... Zoveel heb ik ook niet. heb nog wel een stal vrij maar we houden het denk ik toch maar bij deze drie die we nu hebben.

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:09

Ik ben er ook geweest vandaag, er waren wel heel veeel van die kleine Ponys, ik zag er een paar tussen die hadden de benen heel raar staan,
En toen we net weg wouden zagen we nog wel een mooi veulen, dus wij vragen hoe duur ie was, 700 euro, komt er zon duitster aan grijpt ons de papieren uit de hand en wil dat veulen kopen, zijn maatje zei steeds van, dat moet je niet doen, bla bla, hij geeft die kerel zo geld en hij mag het veulen meenemen, maar ondertussen bekeek ik die veulen van de andere kant, zag ik dat hij blind was, volgens mij heeft die man dat niet eens gezien, hij ging zo weg met het veulen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:41

Whoepi was dat een bruin veulen?
Die hebbenw e ook gezien was ook blind aan 1 kant.
Vond wel dat ze teveel vroegen met name voor die shets.
Met papier een shethengst veulen 200. Merries nog meer.
Zelfs een dikke bonte met inimini pootjes, 500 euro ja het is zo'n brave hengst.
Ja maar je kan er niks mee.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:42

Tja daar kijken ze niet naar, waarschijnlijk is het veulen meteen daarna weer verhandeld.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:45

jasmijnlover schreef:
ik ben der de hele nacht tot een uurtje of 4 geweest en ik kan je vertellen de eerste paarden staan daar al om 11 uur s'avonds weg te rotten Gaaaap
stond wel 1 vet mooi schimmeltje maar die was ook vet goed verzorgt was der helemaal verlieft op geworden Lachen

Ja dat is eigenlijk ook paardonterend.
als je ook ziet hoe sloom sommige waren.. waren het al helemaal 'zat'...

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:46

ja dat was een bruin veulen,
ik zag ook nog een mooi shetlandveulen, 500 euro vroegen ze er voor.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:47

Danielle_Off schreef:
Hebben jullie ook dat veulentje gezien (volgens mij een rijpaard) met die hele rare rug? Stond daar op het veld achter het water.. Had echt een heel mooi hoofdje.. maar was verder zo zielig!

Ja heb ik ook gezien

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:51

Echt zielig dat die paarden er al vanaf gisteravond stonden. Sommige ware erg versuft misschien door het eten gehad.??? Geen idee hoe dat gaat. Er was ook een man die een pony verkocht en die had L1 gesprongen en L 1 dresuur gedaan en die mand was haast zelf al dronkend volgens mij de pony had echt giga lange hoeven gelukkig vertrouwden die mensen die hem wilden kopen het ook niet.

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:53

agg sneue dingen zijn er altijd maar t blijft een paardenmarkt jaa... en van de dronken mannen daar kijk ik inmiddels al niet meer op... weinig rijpaarden... veel tuigers... en ook veel minder shetlanders voor mijn idee als normaal... nog wel heel wat ezeltjes haha... nja heb het wel gezellig gehad en da's het belangrijkste Lachen

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:00

ben er vandaag ook geweest!!
me oom wou zo'n a pony kopen..
hadden we dus vet leuke gezien!
stond op een open veldje bij de "monsterbaan"
met een roze dekje , zadeltje op en hoofdstelletje in.
bruin pony'tje..
hadden dus geprobeert en bekeken enzo
maar me oom vond hem toch te pittig ( zat hackney in )
maar was wel leuk beestje..
en ja heb ook die wond gezien bij die friezen!!
en zo'n veulentje , van 4 maanden , zwart geschoren met een geel fleecedekentje op & ook allemaal van die schattige witte fallabela's!!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 21:17

ben ook geweest vandaag en was eigenlijk voor de eerste keer verliefd geworden. Er stond een mooie tuiger tussen en heb serieus overwogen om haar mee te nemen. Helaas dan moest ik lenen van mijn ouders dus niet gedaan. Uurtje later was die weg, verkocht dus.
Ben vaak niet te spreken over de kwaliteit van de paarden maar deze stal mijn hart.
Waren inderdaad veel shetlanders en friezen.
Heb een handelaar even vuil toegesproken. We lopen daar rustig over de markt, deze man was ons al eens gepasseerd met jaarling. Paard stond heel rustig tussen de mensen en die kerel bleef maar met de stok op het hoofd slaan.
Heb even heel hard geroepen of dat nu nodig was, beest stond rustig. Kerel kon me doodwensen......

Voor de rest een compleet koppel aan paarden gezien, waarvan de hoeven allemaal te lang waren. En niet een beetje maar echt veel..... Snap niet dat mensen dit kunnne laten gebeuren..

Maar even op de tuiger terug te komen. Hij/zij stond vlak bij het standbeeld van zuidlaren. Stonden een aantal tuigers bij maar een stuk jonger. Schat dat deze al 3 was. Wie heeft hem gezien???