Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rebble

Re: Blijkbaar is een val groter nieuws dan een zege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:50

Leuk is dat he? Eikeltjes zoeken!!

Jammer dat het zo gegaan is en ik denk dat Anky hier heel netjes haar verhaal heeft neergezet, ook naar de toekomst toe!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:52

Ondanks het feit dat ik absoluut niet tot de fanclub van Anky behoor, vind ik dat ze absoluut gelijk heeft met haar reactie.

Een paard wat niet goed losgereden is, heeft vaak de aandacht nog niet voldoende op zijn ruiter en zal sneller, danwel heftiger reageren op bepaalde situaties. Tja, en de ene blijft zitten, de ander niet. Lekker belangrijk...

Zo'n klapper gun ik niemand, zeker niet een moeder met kinderen. Dat is toch een extra meespelende factor, vind ik.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:53

Klasse Anky, nu maar hopen dat er goed naar je geluisterd wordt. Petje af.

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:53

Mooi geschreven Anky! Haha!

Ze heeft ook gelijk. Je moetalles op papier zetten.
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 16-10-07 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:54

Helemaal mee eens! Maar nu ben ik wel nieuwschierig geworden naar de losrij omstandigheden. Zeker wanneer ik lees dat één van haar leerlingen zelfs noodgedwongen op het asfalt heeft losgereden??

Afijn, het enige wat ik kan zeggen is dat ik veel respect heb voor Anky en wat zij met haar paarden doet en bereikt.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:56

...petje af voor Anky....hopelijk voelt ze zich wel snel beter dat ze weer vertrouwen kan winnen met het rijden....en wat jullie ook zeggen, een megavolle agenda!...afgelopen weekenden heeft ze megavol gezeten..dat met 2 kids, ik doe het haar niet na!.

en fijn dat ze zo nog wat te horen geeft

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:56

Leuk dat ze zo'n reactie geeft!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:59

Begrijpelijk dat ze niet in kon rijden, ik vond het ook waardeloos. Loodzwaar zand, ik durfde er niet in te draven. De omheining vond ik ook niet bepaald veilig. In totaal was is misschien 10x 25 groot:

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-07 11:59

Anky Afgod super verwoord!

Ik had het haar niet nagedaan, en petje af dat ze er toch weer op is gegaan!
Veiligheid voor alles, voor paard en ruiter.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:00

Nou, ik vind het een mooie verklaring. Fijn om haar kant van het verhaal ook even te lezen.
Ze heeft groot gelijk dat ze er mee stopte. Mensen die zeurden dat er niet eens meer een rondje vanaf kon, begrijp ik niet. En als ze bovenstaande verklaring lezen van Anky, hoop ik dat wel inzien waar dat vandaan kwam.

In ieder geval hoop ik dat ze snel weer opknapt en weer lekker gaat rijden. En natuurlijk hoop ik dat haar zelfvertrouwen weer snel en volledig terugkomt.

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:01

Mooie reactie en volledig terecht!
Jammer dat er altijd mensen zijn die zich moeten verkneukelen om andersmans ongeluk/pech.

Rinske

Huh, daar kun je toch niet in rijden? Het ziet er echt minuscuul uit. Heel vaag idd...

Ik vind de reactie van Anky echt TOP! Ze heeft groot gelijk als zij eisen stelt aan haar clinics!

Suelza

10 x 25?!?!?!? DAt gaat helemaal nergens over natuurlijk.

Ik denk dat ik als "Olympisch kampioen" bij het zien ervan alleen al was afgehaakt. Dus zeuren?!? Nee, hoor! Ze had helemaal gelijk.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:02

WendyBZ schreef:
Begrijpelijk dat ze niet in kon rijden, ik vond het ook waardeloos. Loodzwaar zand, ik durfde er niet in te draven. De omheining vond ik ook niet bepaald veilig. In totaal was is misschien 10x 25 groot:

http://img.photobucket.com/albums/v301/ ... rijbak.jpg

Is dit serieus de losrijbaan van dat evenement?? Bloos!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-10-07 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:03

Als dat het losrijbakje is dan kan ik me daar inderdaad iets bij voorstellen ja.

Juut

Tja..een wedstrijd winnen zijn we onderhand wel gewend van Anky, er af ketsen wat minder.

En ja, stiekem was het mooi te zien, die bokken, tot bleek dat de val wat harder aankwam. Waarom? Ik ben er ontelbare keren er af gemikt, en er zullen vast nog de nodige keren volgen. Heerlijk dat het dus zelfs topruiters kan overkomen! Voel ik mezelf toch weer wat minder een loser Clown

Het zag er verder ook gewoon verdomt spectaculair uit, kijk eens wat een kracht dat paard in zn sprongen had, wát voor sprongen hij maakte! Mischien kwam Nelson niet tot zn recht in zijn kakarkter, maar wel in zijn paard-zijn, in zijn kracht. Knipoog Wat een eer, dat zo'n sterk dier je op zn rug laat zitten en doet wat jij hem vraagt! Dat was het overheersende gevoel bij mij, de eerste keer dat Ascot er vol sprint vandoor ging op het smalle ruiterpad en ik er een zwaar gekneusde enkel aan overhield.

Verder is het naar, op zo'n paard zitten, en gewoon voelen dat ie gaat ploffen (zéér herkenbaar) Zo'n contract en voor je eigen veiligheid en die van je paard gaan is ook niet verkeerd nee, is ook deels veiligheid van het publiek. Het stond behoorlijk vol daar aan het hek, stel je voor dat Nelson in of over dat hek gestuiterd was...dan had de organisatie grotere problemen als een 'zeurende ruiter'

Het zag er stoer uit Anky, je bent er geweldig op blijven zitten, cap af dat je daarna nog op gestapt bent en het hebt geprobeerd, en dank je voor je reacktie.
Beterschap, en succes met het opbouwen van het vertrouwen, Nelson is een geweldig paard, zoals hij toch nog jou kant uit kwam draven!
Laatst bijgewerkt door Juut op 16-10-07 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

anneve

Is dit hierboven echt een foto van het losrijterrein?? Ik kan het bijna niet geloven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:04

Keurige reactie van Anky, geheel terecht. Goed dat zij haar kant van het verhaal vertelt Ja

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:05

Dat was alles ja. Helemaal feest als je dat iets te vroeg bent, zoals wij, en je moet met zijn vieren in dat kleine bakje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:05

Anky zal haar zelfvertrouwen hervinden wannner ze eerder op haar intuitie zou vertrouwen. Top Anky dat je jou kant van het verhaal even toelicht en volgende keer naar jezelf luisteren het is net als moederinstinct
als het niet goed voelt dan is het vaak niet goed ! Knipoog

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:06

nou inderdaad zag de val gisteren op boelevard rtl en sjef moest maar even vertellen wat er gebeurt was ,
met nelson heeft ze feitelijk nog nooit problemen gehad , maar dat de organisatie dan ook nog eens zegt dat ze de enigste was die klaagde , tja maar ze was wss ook de enigste op top niveau , !

ik was geen fan van anky nu nog niet maar vind het wonderbaarlijk mooi en netjes hoe ze reageert top !

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:07

Nou echt belachelijk ja! Dit noem je toch geen inrijdring meer? Is niets meer dan een paddock!! Die reacties op de website van het artikel slaan trouwens ook nergens op..
Vind het goed lullig voor der!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:09

Opvallend dat Anky dat nú pas wil laten opnemen in haar contract. Al jaren is er leed mbt tot losrijden op diverse evenementen. Een berg zand gestort op een betonnen vloer, een moderrig stukje grasland of zelfs een roltrap halverwege de showring.
Tegenwoordig worden er overal maar "evenementen georganiseerd zonder na te denken over veilige huisvesting (vreemde hengsten naast elkaar in gammele boxen). Zelf heb ik een keer in het donker met een hengst over een doorgaandeweg tegen het verkeer in moeten lopen omdat we hem niet voor de deur uit de trailer mochten laden.

Ik heb er van geleerd! Staat de locatie me bij aankomst niet aan, is de veiligheid van mijn paarden niet gegarandeerd, dan komt er géén shownummer. Applauducerend en gillend pupliek daar kan men de paarden op trainen, maar op een onveilge werkruimte niet. Heb liever boze gezichten van de organisatoren, dan een paard of mezelf in de kreukels!

Hopelijk leren de organisatoren hiervan.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:11

WendyBZ; onvoorstelbaar zo'n losrijbaan! Echt schandalig als je het mij vraagt.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:11

Super gesproken. En veel beterschap gewenst voor Anky!
Je wordt er toch ook echt niet goed van, iedere paardenleek (op mijn werk bijvoorbeeld) weet te noemen dat Anky afgelopen weekend gevallen is.
Als ik vraag "weet je ook wat ze allemaal gewonnen heeft?", dan haken de meesten direct af.
Sensatie dat vinden mensen blijkbaar alleen maar mooi