Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milou90

Re: Reactie organisatie Paard & Passie op val van Anky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:57

Pff jeetje wat springt Nelson in het rond! Idd knap hoe lang ze er op blijft zitten.

Helemaal niet goed, ze was pas nog gevallen en nu weer.. zal niet positief zijn voor haar zelfvertrouwen..

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:58

Ik had er al eerder afgelegen dan Anky... daar durf ik wel wat op in te zetten... En idd als je zo'n hek op je af ziet komen, dan wordt je niet blij... dus dan maar vallen. Ik vind het sneu.

Ik snap de reactie van mensen ook niet helemaal... sommige vinden het grappig en sommige mensen hebben onbegrip, want 'hun' paarden waren onder dezelfde omstandigheden wel braaf. Maar wat we daarbij vergeten is dat geen enkel paard het zelfde is. Sommige paarden hebben dat loswerken een stuk harden nodig dan andere paarden. Je kan pas oordelen over zoiets als je zelf op dat paard hebt gezeten. Daarnaast is Nelson hier alleen in de piste en dat is toch ook nog wat anders dan met andere paarden erbij. Iemand valt er af en dat is vervelend, dat Anky nu toevallig een bekende naam heeft, dat betekent toch niet dat het schande is dat ze valt...

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:58

jeetje maar hij komt echt wel hoog!! super knap hoor dat ze zo lang is blijven zitten!
vind het echt belachelijk van het publiek, paard komt met vier benen van de grond en dan een beetje lopen scheeuwen en roepen jeetje he sneu volk.

gaat niet echt lekker met anky de laatste tijd, jammer hoor. vind het echt sneu voor haar. hoop dat ze er weer snel boven op is.

vind het wel

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 10:59

Zaina schreef:
wat een achtelijke reactie van dat mens dat het filmt!
sneu voor anky.. maar ik zou ook niet met een paard dat zo reageert op applaus zo'n demo gaan rijden.
ik vind dat ie gemeen bokt, echt om haar er af te krijgen.. niet alleen omdat ie schrikt

ik heb nelson op Outdoor gelderland gezien en daar deed hij niks uit op het aplaus... hij kan er dus best tegen, maar op dit moment denk ik dat get feit hij niet fijn los te rijden was parte speelde Knipoog

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:01

hij was idd goed aan het bokken
zoals je op de foto kunt zien springt ie gewoon in de luct
het leek wel of hij bang was voor de grond
elke keer als hij de grond raakte sprong die weer de lucht in

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:01

Kadanzlover schreef:
ik heb nelson op Outdoor gelderland gezien en daar deed hij niks uit op het aplaus... hij kan er dus best tegen, maar op dit moment denk ik dat get feit hij niet fijn los te rijden was parte speelde Knipoog

Waarom konden die andere paarden dan wel rustig blijven?
Die worden misschien nog minder getraint.......

Dan vraag ik mij af wat voor paarden je dan fokt als het zulke heethoofden zijn. Dan kunnen er alleen nog maar topruiters op rijden.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:02

Nelson was toch juist vaak rustiger en daarvoor reedt ze juist de Clinics met hem? Lachen

En die reactie van de gene die het filmen, erg stoer hoor!
Laatst bijgewerkt door Geaa op 15-10-07 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:03

Het oorverdovende lawaai, was op het filmpje in mijn ogen niet meer dan een verplicht handjes klappen. Er werd niet eens gejuichd?

De reactie van Sjef zit em meer in het feit dat hij Anky liever niet ziet vallen.. Ach gut

Als je aan dit soort evenementen mee blijft doen (andere accomodatie dan internationaal), en je van hot naar her over Europa vliegt wordt het misschien eens tijd voor herbezinning...

Van Nelson had ik het niet verwacht, en Anky waarschijnlijk ook niet.. Ach gut

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:03

Sundancer schreef:
Kadanzlover schreef:

Dan vraag ik mij af wat voor paarden je dan fokt als het zulke heethoofden zijn. Dan kunnen er alleen nog maar topruiters op rijden.

Je weet toch niet waarom hij het deed? Het was inderdaad niet netjes hoe dit paard tekeer ging, maar dat wil toch niet zeggen dat het een heethoofd is die niet te rijden is?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:04

Sundancer schreef:
Kadanzlover schreef:

zoals al eerder gezegd wordt zijn alle paarden anders. Ik vind niet dat je kunt zeggen dat Anky maar gewoon niet naar binnen had moeten rijden met Nelson omdat hij toevallig nu op applaus reageerd.

Allemaal factoren bij elkaar hebben Nelson doen beslissen dat Anky van zijn rug af moest.. En dat kun je niet gooien op een eventuele fout van Anky, de fokkers of door Nelson te vergelijken met andere paarden die deze keer braaf waren maar die misschien de volgende keer doorslaan...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:06

ze nam hem idd mee op clinics omdat hij altijd zo rustig was
dat vertelde ze.
ze had em niet warm gereden en dat ging ze dus nog even doen voordat ze met haar kur begon.
die man die alles vertelde zei tegen de mensen dat ze moesten gaan klappen en toen ging Nelson er van door.
anky had toen nog niks gezegt

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:07

Waarom bokt Nelson dan nog een tijdje door, als die weet dat Anky eraf is? Ik zou het ook niet zolang vol kunnen houden denk ik.

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:07

Geaa schreef:
Petje af voor Anky.
Dit kan iedereen overkomen, dus ook een topamazone!
Het is echt niet, dat zij nooit vallen.

Alleen erg vervelend, dat het nu zo snel achter elkaar is. In zweden en nu al..
Hopelijk komt ze er gauw weer bovenop.

En inderdaad, hihi ik heb het gefilmd. Tja! Daar moet je maar overheen kijken, die weten niet beter! Nagelbijten / Gniffelen

Nelson ging net zolang door, totdat ze eraf lag.. Zelf na die tijd nog.
Ze vangt hem harstikke goed op, beter kan het niet. Geweldig, dat ze daarna er weer op stapte! Ja

Goede kwaliteit film!!! Cool
En ze is nu ook konigin der zandhazen ROFL (sorry moest even Haha! )
Volgens mij mag je van een topruiter toch wel verwachten dat ze op haar paard blijft zitten en niet de 1e beste keer er af vliegt!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:08

Sundancer schreef:
Waarom bokt Nelson dan nog een tijdje door, als die weet dat Anky eraf is? Ik zou het ook niet zolang vol kunnen houden denk ik.

elk paard is anders.
mijn vorige paard bokte tot ik eraf lag en dan stopte ze
mijn huidige paard blijft ook doorgaan....

zoals ik al zei, zoveel factoren...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:09

Metall schreef:
Volgens mij mag je van een topruiter toch wel verwachten dat ze op haar paard blijft zitten en niet de 1e beste keer er af vliegt!

Nou als jij dit al de eerste beste keer noemt... dan zou ik jou graag wel zo eens in de rondte willen zien vliegen... waarom zo negatief...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:10

Gerrie schreef:
Het oorverdovende lawaai, was op het filmpje in mijn ogen niet meer dan een verplicht handjes klappen. Er werd niet eens gejuichd?

De reactie van Sjef zit em meer in het feit dat hij Anky liever niet ziet vallen.. Ach gut

Als je aan dit soort evenementen mee blijft doen (andere accomodatie dan internationaal), en je van hot naar her over Europa vliegt wordt het misschien eens tijd voor herbezinning...

Van Nelson had ik het niet verwacht, en Anky waarschijnlijk ook niet.. Ach gut

Ik vind de reactie van Sjef zwaar overdreven. Ik vind dat een schoolvoorbeeld van vingertjes wijzen om de aandacht van iets anders af te houden. Zwakke manier om te voorkomen dat Anky van haar voetstuk valt. Ik zou persoonlijk liever zien dat ze Anky als mens wegzetten ipv de zogenaamde schuld op iemand anders proberen te schuiven...

Paard is jolig, paard bokt, Anky valt, schuld van publiek oid? Beetje vreemde beredenering...

PDI

Sansje schreef:
Metall schreef:

Nou als jij dit al de eerste beste keer noemt... dan zou ik jou graag wel zo eens in de rondte willen zien vliegen... waarom zo negatief...

Nagelbijten / Gniffelen
precies Ja

Getup

Als zo'n paard tijdens het losrijden zijn energie niet kwijt kan, een goede conditie heeft, en ook nog wat vrolijk is,is er niet veel nodig,om m te laten ontploffen. Zelfs voor een paard,wat gewend is aan zulke omstandigheden kan dit even te veel zijn. En ze is er mooi maar weer opgeklommen.
Jammer dat er zelfs enthousiast door enkele mensen geklapt wordt,als Nelson bokkend rondvliegt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:11

Geaa schreef:
Nelson was toch juist vaak rustiger en daarvoor reedt ze juist de Clinics met hem? Lachen

En die reactie van de gene die het filmen, erg stoer hoor!

Leuke edit..? Nagelbijten / Gniffelen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:12

@Metall: dit is geen l**llig bokje,hoor..

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:12

Ik vind het knap hoe anky blijft zitten!!
Ik kreeg gelijk visioenen van mijn eigen paard toen ik Nelson zo zag rond springen met 4 in de lucht.
En gelukkig ben ik niet de enige die geen held is....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 11:13

Een bok als deze is nog wel redelijk op te vangen. Echter wanneer het een hele serie is, en het paard gelijk weer na een sprong van de grond komt voor de volgende, dan heb je geen tijd om jezelf op te vangen.

Ik had er na 2 sprongen al afgelegen. Anky wist het nog netjes op te vangen, en ik denk dat ze nog was blijven zitten ook wanneer Nelson niet richting hek was gegaan Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:13

Vind jammer dat sommige mensen weer leuke reacties plaatsen, tot dat ze er zelf zo rondvliegen. Hopelijk is anky ongedeert, een paard toppaard of recreatie kan altijd naar doen Lachen dit bewijst het maar eens. Maar goed van de kant roepen is altijd makkelijk toch

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:14

Volgens mij ligt het niet zo zeer aan het applaus (dat zijn de paarden opzich wel gewent) maar volgens mij gebeurd er iets bij die tafel op het moment dat ze langs rijdt.
Nelson vliegt namelijk pas weg als het applaus al een tijdje is begonnen.

Knap dat ze nog zo lang bleef zitten.

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:14

asjemenou schreef:
ElCamino schreef:
Ach, de meeste ronsmakelijke reacties van mensen in de diverse topics zijn van mensen die nog nooit in zo'n volle arena gereden hebben met publiek etc.
Ik weet hoe het is om met je paard in een overvolle Jumping een demo te moeten geven....en geloof me, je hebt je handjes vol aan je paard als het nog niet zo bomproof is...

Verder weet idd iedereen dat Anky geen heldin is, ze nu wel 2 kids heeft en ook geen 18 meer is... ik blijf het superknap vinden dat ze op dit niveau blijft presteren. Tevens zit ze hem goed uit hoor !!! Zo'n sprong met een draai zit lang niet iedereen uit...

Dat vind ik altijd zo`n rare reactie.
Iedereen kan toch bang zijn?
Of je nou kinderen hebt of niet.
Ik heb geen kinderen, maar ik breek toch liever ook mijn nek niet!

Ik vind dat helemaal geen rare reactie, tuurlijk als ruiter/ amazone zonder kinderen wil je nek niet breken en kan je net zo goed bang zijn. Maar het is wel een heel normaal gevolg dat vaders/moeders voorzichtiger worden na het krijgen van kinderen je hebt toch een bepaalde verantwoordelijkheid naar je kind.
En of je nu wilt of niet deze verantwoordlijkheid draag je wel je hele leven met je mee.