Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kell_gino

Re: Onderzoek naar longeren Power and Paint begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 11:47

jezus wat is die pony gemeen kort vastgebonden! Boos!
Super dat ze er onderzoek naar doen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:48

[EDIT]Heb het toch maar weggehaald voordat ik heel Bokt
over me heen ga krijgen Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 15-10-07 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:52

1. het is dierenmishandeling en daarbij is de duur irrelevant

2. internationaal wordt dit al lang en breed gezien als de ´Nederlanse School´ en deze foto is een erg nare onderbouwing van deze gedeelte terechte opvatting

Nu wordt nav een interntionaal gepubliceerde foto één geval aangepak. Terecht. Het is echter slechts een representatief voorbeeld van een gangbare praktijk. Dát is het écht zorgelijke ervan.
De KNHS weet dit al jaren en gaat nú, na de confrontering op internationaal niveau, tot halve actie over. Zie hier de voedingsbodem van dit fenomeen.

hc

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:09

En nu maar hopen dat ze hun onderzoekje snel afronde, zodat iedereen gewoon weer lekker door kan gaan met trainen

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:15

sporter schreef:
En nu maar hopen dat ze hun onderzoekje snel afronde, zodat iedereen gewoon weer lekker door kan gaan met trainen

Cynisch bedoeld??

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 13:42

Iedereen maakt fouten en kan hier van leren, ook Coby.
Zover ik weet leeft Power nog. Het is goed dat dit soort dingen gevolgd en onderzocht worden. Het gaat wat ver om het met uitgebreide bewoordingen op te kloppen.
Onderzoek of niet, dit soort dingen zal nooit voorkomen kunnen worden.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:21

Kafue schreef:
Ja natuurlijk kan het niet. Maar als je C. van Baalen heet en je doet het met longeren dan is het ineens heel erg erg. Maar als je een andere naam hebt en je doet hetzelfde verhaal maar dan onder het zadel is het ineens niet erg.
De KNHS kan best een onderzoek instellen en vragen gaan stellen, maar ik betwijfel het of hier iets uit gaat komen.
Het is dan toch onder de mom kan geen kwaad was maar even een minuut., Want verbieden ze het haar of verbieden ze het tijdens het longeren dan is het hek van de dam.
Dus vooral in het belang van het grote werk en het grote geld zal hier wel niet veel uitkomen en het in de doofpot verdwijnen.

Het is wordt universitair werk genoemd waarin ze vergeten dat de basis voor een ieder hetzelfde is. >En het strakke vasthouden wordt ten alle tijden beloond want zij staan vooraan in de meeste wedstrijden. De paarden worden tegen het ontploffen aan opgefokt en dan moet je heel veel vast kunnen houden anders is het knal boem en is het weg.

Maakt niet uit wie het doet, het is altijd erg als je je paard zo strak vastbindt tijdens het longeren (tijdens het rijden trouwens ook!) Maar wat het nog ff een graadje erger maakt, is dat Coby van Baalen een topruiter is!! (of misschien moet voorstellen..) Ze is voor veel mensen een voorbeeld en rijdt op zeer hoog niveau, dus als er iemand zou moeten weten hoe het NIET moet, is zij het wel! Het lijkt me daarom nogal logisch dat hierdoor zoveel opschudding wordt veroorzaakt en dat er onderzoek naar wordt gedaan. Mensen gaan ervan uit dat zij weet hoe het moet.
En als ze hier het kwaad niet van in ziet (maakt me niet uit hoelang dat longeren heeft geduurd), en als ze dit laat gebeuren terwijl het recht voor der neus gebeurt, dan vind ik dat ze de naam topruiter niet behoort te dragen! Dit geldt vind ik ook voor Angela Krooswijk hoor, ze mag dan misschien 15 zijn, maar kom op: iedere boerenl u l ziet toch dat dit niet helemaal klopt?! Bovendien heeft zij er ook al wat jaren ervaring op hoger niveau op zitten, dus zij is net zo verkeerd bezig.

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 14:38

Ik kan dit soort trainingen/rijstijl helemaal niet accepteren, laat staan dat ik er naar ga kijken.
En toch rent iedereen om het hardst als er ergens een clinic komt, er ergens een wedstijd of welk evenement dan ook is.
Ben je er tegen, toon dat dan door er niet meer heen te gaan, zo laat je meer merken en zien ze dat een toekomstige generatie/recreatieruiter/ op deze wijze niet iets van een paard wil eisen.
Helaas voor sommige wedstrijdruiters, die weten volgens mij niet beter, je hebt nu eenmaal geleerd dat je op deze manier dat paard flink in de krul kan krijgen en moet voldoen aan de voorwaarden en de concurrentie.
Dan is er een groep die roept dat een Anky of een Coby enz dit nooit doen, om reden dat ze daar ooit eens zijn geweest.
Voor hun, dacht je nou echt dat je achter de schermen mag kijken en er jaar in jaar uit vierentwintig uur per dag bij bent.
Heldenverering is goed, maar durf ook kritiek te hebben of toe te geven dat je niet alles weet of er heiligen van maakt.
Zelfde dat ik mooi weer speel, aardig ben voor mijn huisdieren als je op visite komt, ben je weg dan laat ik ze alle hoeken zien en leg ik ze aan de ketting.
Wees gewoon reeel, een mens is een mens en er worden nu eenmaal eisen gesteld als je op dit niveau wil meedraaien, dus gebeuren er dingen 'die het daglicht niet zien' zo simpel is het.
( vergeet niet de begeleiding achter die topruiter, een type sjef lijkt me helemaal niet zo'n """""type welke genoegen neemt met 'vandaag voel ik me wat minder' er moet een knop om en helaas kan niet iedereen dat )
Precies zoals een amateur teleurgesteld is vanwege een prestatie en achter een stal het paard uit frustratie flink staat af te rossen, niemand die het ziet en daar zorgen ze ook wel voor ( helaas zag ik het wel, dat was toch even pech )

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:00

Dat onderzoek is al een tijd aan de gang. In feite is hier niks nieuws aan. Het persbericht van de KNHS hebben we al gelezen, evenals het persbericht van de Dierenbescherming. Alleen duurt het een tijdje voordat dit nieuws onze westerburen bereikt heeft... (om vervolgens via een nieuwsbrief/ link/ website weer hier aan te komen Knipoog)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:50

Ze dronken een glas, deden een plas en lieten de zaak zoals die was.

Deze manier van met paarden omgaan is niet van vandaag en niet beperkt tot één persoon. Dat de de ruietrij in NL er niets aan verandert, wellicht niets aan wíl veranderen, is ook helder.

Dat maakt niet (lang) meer uit.
De welzijnsopvattingen van de 21ste eeuw staan dit niet toe, wát de ruiterij ook meent. De ruiterij heeft slechts een splinterbelang en krijgt de wet vanzelf en letterlijk opgelegd Haha!

De dóórdenkende ruiter wil dus wél dat dit soort omgang met paarden zo snel mogelijk stopt, wat deze ook ´vindt´, want zelfregulering geeft de meeste inspraak.

hc

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:29

liezzie schreef:
ik was er niet bij en kan er niet over oordelen. dat kan niemand hier op bokt, want niemand stond er bij. Ik blijf achter coby staan omdat ik weet hoe ze traint en dat is absoluut geen dierenmishandeling. Ze traint haart paarden goed en met respect. Anders kom je ook niet op dit nivo

ik ben het helemaal met je eens. De onderzoeken van de FEI hebben aangtoond dat het geen kwaad kan voor het dier mits uiteraard alleen op het niveau van pro`s en niet van de huis tuin en keuken ruiter.
Daar komt nog bij dat power and paint net gekeurd is voor de verkoop en goed gekeurd is bevonden dus ook ik vind dat veel bokkers hoog van de toren blazen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:32

juno1 schreef:
Ik kan dit soort trainingen/rijstijl helemaal niet accepteren, laat staan dat ik er naar ga kijken.
En toch rent iedereen om het hardst als er ergens een clinic komt, er ergens een wedstijd of welk evenement dan ook is.
Ben je er tegen, toon dat dan door er niet meer heen te gaan, zo laat je meer merken en zien ze dat een toekomstige generatie/recreatieruiter/ op deze wijze niet iets van een paard wil eisen.
Helaas voor sommige wedstrijdruiters, die weten volgens mij niet beter, je hebt nu eenmaal geleerd dat je op deze manier dat paard flink in de krul kan krijgen en moet voldoen aan de voorwaarden en de concurrentie.
Dan is er een groep die roept dat een Anky of een Coby enz dit nooit doen, om reden dat ze daar ooit eens zijn geweest.
Voor hun, dacht je nou echt dat je achter de schermen mag kijken en er jaar in jaar uit vierentwintig uur per dag bij bent.
Heldenverering is goed, maar durf ook kritiek te hebben of toe te geven dat je niet alles weet of er heiligen van maakt.
Zelfde dat ik mooi weer speel, aardig ben voor mijn huisdieren als je op visite komt, ben je weg dan laat ik ze alle hoeken zien en leg ik ze aan de ketting.
Wees gewoon reeel, een mens is een mens en er worden nu eenmaal eisen gesteld als je op dit niveau wil meedraaien, dus gebeuren er dingen 'die het daglicht niet zien' zo simpel is het.
( vergeet niet de begeleiding achter die topruiter, een type sjef lijkt me helemaal niet zo'n """""type welke genoegen neemt met 'vandaag voel ik me wat minder' er moet een knop om en helaas kan niet iedereen dat )
Precies zoals een amateur teleurgesteld is vanwege een prestatie en achter een stal het paard uit frustratie flink staat af te rossen, niemand die het ziet en daar zorgen ze ook wel voor ( helaas zag ik het wel, dat was toch even pech )

Zoals je zelf al aangeeft is dit niet bedoeld voor de toekomstige generatie/recreatieruiter, maar puur voor mensen die professioneel met paarden omgaan en ook dagelijks de paarden trainen. Kijk naar een topsporter die traint meer en harder dan wie dan ook om zijn of haar resultaat te bereiken in de sport. Denk je nu echt dat mensen die zoveel geld over hebben voor paarden een risico zullen nemen ten koste van de gezondheid van hun dier, dacht het niet.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 17:53

hilden1971 schreef:
ik ben het helemaal met je eens. De onderzoeken van de FEI hebben aangtoond dat het geen kwaad kan voor het dier mits uiteraard alleen op het niveau van pro`s en niet van de huis tuin en keuken ruiter.
Daar komt nog bij dat power and paint net gekeurd is voor de verkoop en goed gekeurd is bevonden dus ook ik vind dat veel bokkers hoog van de toren blazen.

meid, jij hebt nou helemaal gelijk he, coby is coby en daarom kan dit echt geen kwaad.... Gestoord

ga jij eens ff lekker een dagje rondlopen met je kin op je borst (of nee het moet nog iets dieper dus eigenlijk met je kin op je buik, das goed voor de spieren )

heb je soms in je leven een keer een klap op je hoofd gehad ofzo???

ik vind het niet normaal dat pp zo loopt en dat een coby nog durft te zeggen dat ze ál na een halve minuut door hadden dat dit toch echt te strak was...
al na een halve minuut... uhm coby... een ruiter als jij zou toch direct moeten zien, (ik corrigeer: moeten WETEN) dat dit veel te strak is...??
maar omdat ze coby is, weet ze precies wat ze doet, dit kan helemaal geen kwaad hoor... Rolleyes
en over die meid ook niks goed, ze heeft genoeg ervaring om te zien dat dit niet kan...

laat mij dan maar lekker zo opgeblazen bokker zijn die totaal niet kan rijden en nergens verstand van heeft...
zelf een kind van 6 kan zien dat dit niet klopt

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:20

Ik vind hem ook nog te strak ingevlochten!!!!

KafueJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:27

hilden1971 schreef:
liezzie schreef:
ik was er niet bij en kan er niet over oordelen. dat kan niemand hier op bokt, want niemand stond er bij. Ik blijf achter coby staan omdat ik weet hoe ze traint en dat is absoluut geen dierenmishandeling. Ze traint haart paarden goed en met respect. Anders kom je ook niet op dit nivo

DAt is toch weer een vorm van struisvogelpolitiek bedrijven. Dus een amateur die waarschijnlijk net zo hard traint voor zijn wedstrijdjes mag dit niet en ben je professional mag het wel.
Waar plaats je het verschil dan, ben je prof als je 6 paarden per dag rijd, of ben je prof als je er je geld mee verdiend.
Is het toegestaan vanaf zeg maar ZZ-licht of misschien al eerder. Waarneer introduceer je het dan want we hebben gezien dat het bij jonge paarden proeven ook al werd gebruikt tijdens het losrijden.
En ook al zou het wel slecht zijn, stel je dat eens voor. Hoe diep ga je dan eigenlijk af, want de 1 en derde plaats van het EK bedrijven deze trainingsmanier. Je krijgt op zijn minst heel veel gezichtsverlies.
Ik stel het welzijn van de paarden voorop zo is het absoluut niet hoor. Maar geloof dat in deze wederom het grote geld gaat winnen.
Helaas pindakaas voor het paard, maar er zal pas iets veranderen als 95% van de ruiterij NEE tegen rollkuur zegt.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:37

Ik zeg "ja" tegen de rolkuur. Ik zeg "nee" tegen strak invlechten.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:53

Ik kan het niet snappen hoor maar... wat heeft strak invlechten er mee te maken? Blond

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:21

Roane schreef:
Ik kan het niet snappen hoor maar... wat heeft strak invlechten er mee te maken? Blond

LaMa Ach gut

Toverheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:22

Ik krijg pijn in mn nek van die foto...

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:27

En ik krijg pijn in mijn buik van het lachen van al die 'woeste' reacties hier! Save Power and Paint!!

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:44

Een ding weet ik wel 100% zeker. Ik ga mijn paard nooit zo rijden of strak zetten, die zou mij eerder alle kanten van de bak laten zien als ik zoiets maar al durf te proberen. En waarom in godsnaam zou iemand het überhaupt in zijn hoofd halen om zijn paard in de krul te trekken/zetten/rijden wat toch alleen maar de zicht belemmerd? Een te hoge fixatie van de rug en veels te veel op de voorhand. Tjone jonge jonge... mensen waar gaat het heen? Ik zit al op de spandoeken te wachtten 'Bannen die paardrijhandel!!!' En gelijk geef ik ze, zoals het er nu zo voor staat met de UGH top UGH

Marloes3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:48

Ik vind Imke grappig, en strakke vlechtjes zitten idd niet lekker...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:57

imke schreef:
Ik vind hem ook nog te strak ingevlochten!!!!

ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL ROFL
Whoosh! Whoosh! Whoosh! Whoosh! Whoosh! Whoosh! Whoosh! Whoosh!

ja dat kan echt niet hoor die strakke vlechtjes... Nagelbijten / Gniffelen

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:24

Inderdaad: die vlechtjes mogen ze ook wel eens controleren!!!!!!!
Dan zeker straks zeggen dat P & P zomerexceem heeft en dat daarom al z'n haar is uitgevallen.
Nou die vlieger gaat echt niet op.
Volgens mij zit dat knotje van die amazone ook te strak en zit ze daarom zo rechtop.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:29

nee nee dat zie je verkeerd, zie je dan niet die bezemsteel achterop dr rug.. daarom zit ze zo rechtop...
voor de nieuwe ruiter zullen ze eerst een stukje moeten afzagen anders zie je het boven de ruiter uitkomen... (en daarbij kun je niet zeggen dat het maar een halfminuutje duurde voor ze zagen dat de bezemsteel net te lang was...) Nagelbijten / Gniffelen