Super dat ze er onderzoek naar doen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sporter schreef:En nu maar hopen dat ze hun onderzoekje snel afronde, zodat iedereen gewoon weer lekker door kan gaan met trainen
Kafue schreef:Ja natuurlijk kan het niet. Maar als je C. van Baalen heet en je doet het met longeren dan is het ineens heel erg erg. Maar als je een andere naam hebt en je doet hetzelfde verhaal maar dan onder het zadel is het ineens niet erg.
De KNHS kan best een onderzoek instellen en vragen gaan stellen, maar ik betwijfel het of hier iets uit gaat komen.
Het is dan toch onder de mom kan geen kwaad was maar even een minuut., Want verbieden ze het haar of verbieden ze het tijdens het longeren dan is het hek van de dam.
Dus vooral in het belang van het grote werk en het grote geld zal hier wel niet veel uitkomen en het in de doofpot verdwijnen.
Het is wordt universitair werk genoemd waarin ze vergeten dat de basis voor een ieder hetzelfde is. >En het strakke vasthouden wordt ten alle tijden beloond want zij staan vooraan in de meeste wedstrijden. De paarden worden tegen het ontploffen aan opgefokt en dan moet je heel veel vast kunnen houden anders is het knal boem en is het weg.
liezzie schreef:ik was er niet bij en kan er niet over oordelen. dat kan niemand hier op bokt, want niemand stond er bij. Ik blijf achter coby staan omdat ik weet hoe ze traint en dat is absoluut geen dierenmishandeling. Ze traint haart paarden goed en met respect. Anders kom je ook niet op dit nivo
juno1 schreef:Ik kan dit soort trainingen/rijstijl helemaal niet accepteren, laat staan dat ik er naar ga kijken.
En toch rent iedereen om het hardst als er ergens een clinic komt, er ergens een wedstijd of welk evenement dan ook is.
Ben je er tegen, toon dat dan door er niet meer heen te gaan, zo laat je meer merken en zien ze dat een toekomstige generatie/recreatieruiter/ op deze wijze niet iets van een paard wil eisen.
Helaas voor sommige wedstrijdruiters, die weten volgens mij niet beter, je hebt nu eenmaal geleerd dat je op deze manier dat paard flink in de krul kan krijgen en moet voldoen aan de voorwaarden en de concurrentie.
Dan is er een groep die roept dat een Anky of een Coby enz dit nooit doen, om reden dat ze daar ooit eens zijn geweest.
Voor hun, dacht je nou echt dat je achter de schermen mag kijken en er jaar in jaar uit vierentwintig uur per dag bij bent.
Heldenverering is goed, maar durf ook kritiek te hebben of toe te geven dat je niet alles weet of er heiligen van maakt.
Zelfde dat ik mooi weer speel, aardig ben voor mijn huisdieren als je op visite komt, ben je weg dan laat ik ze alle hoeken zien en leg ik ze aan de ketting.
Wees gewoon reeel, een mens is een mens en er worden nu eenmaal eisen gesteld als je op dit niveau wil meedraaien, dus gebeuren er dingen 'die het daglicht niet zien' zo simpel is het.
( vergeet niet de begeleiding achter die topruiter, een type sjef lijkt me helemaal niet zo'n """""type welke genoegen neemt met 'vandaag voel ik me wat minder' er moet een knop om en helaas kan niet iedereen dat )
Precies zoals een amateur teleurgesteld is vanwege een prestatie en achter een stal het paard uit frustratie flink staat af te rossen, niemand die het ziet en daar zorgen ze ook wel voor ( helaas zag ik het wel, dat was toch even pech )
hilden1971 schreef:ik ben het helemaal met je eens. De onderzoeken van de FEI hebben aangtoond dat het geen kwaad kan voor het dier mits uiteraard alleen op het niveau van pro`s en niet van de huis tuin en keuken ruiter.
Daar komt nog bij dat power and paint net gekeurd is voor de verkoop en goed gekeurd is bevonden dus ook ik vind dat veel bokkers hoog van de toren blazen.
hilden1971 schreef:liezzie schreef:ik was er niet bij en kan er niet over oordelen. dat kan niemand hier op bokt, want niemand stond er bij. Ik blijf achter coby staan omdat ik weet hoe ze traint en dat is absoluut geen dierenmishandeling. Ze traint haart paarden goed en met respect. Anders kom je ook niet op dit nivo
ik ben het helemaal met je eens. De onderzoeken van de FEI hebben aangtoond dat het geen kwaad kan voor het dier mits uiteraard alleen op het niveau van pro`s en niet van de huis tuin en keuken ruiter.
Daar komt nog bij dat power and paint net gekeurd is voor de verkoop en goed gekeurd is bevonden dus ook ik vind dat veel bokkers hoog van de toren blazen.
Roane schreef:Ik kan het niet snappen hoor maar... wat heeft strak invlechten er mee te maken?
imke schreef:Ik vind hem ook nog te strak ingevlochten!!!!