Anky valt van paard tijdens clinic *update in beginpost*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Anky valt van paard tijdens clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:38

Haar paarden zijn allemaal net geschoren, het weer wordt kouder, dus paarden extra fris en ze gaat zonder inrijden de ring in omdat de mogelijkheid er niet was. Tja, dan kunnen dit soort dingen nou eenmaal gebeuren.
Heeft niets met staak te maken in dit geval, maar met omstandigheden denk ik zo Lachen

De discussie over stakende paarden kunnen in een ander topic worden gehouden, dus aub gewoon bij de beginpost houden Lachen

CharleyT

hopla schreef:
Erg sneu voor haar.
Het geeft me wel te denken waarom haar paarden in de staak komen.

Nou, en wat denk jij dan wel? Ben ik echt nieuwsgierig naar, hoewel het antwoord waarschijnlijk voorspelbaar is.

samoth

ik vind echt sneu voor anky, ze heeft groot gelijk dat ze na Painted Black gaat stoppen en lekker met kinderen doorgaan.

ik neem het aan dat het al vaker is gebeurd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:39

Ze had toch ook even binnen kunnen longeren of net als die paralympische ruiters even het paard laten vasthouden. Andere paarden gingen niet zo uit hun dak.

Ik heb een paar onduidelijke foto's (ik had m'n camera nog niet goed ingesteld, was nog aan het klooien met diafragma en iso-waarden en sluitertijd). ZE had echt een verbeten gezicht. Dit zie je niet op de foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door germie op 14-10-07 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger

He verdorie zeg, wat vervelend. Zo val je bijna nooit en zo twee keer.
Hoop dat de pijn in haar been snel wegtrekt en Anky ons weer mooie prestaties kan laten zien. Kan gebeuren zoiets maar blijft erg vervelend!

Joltsje

@hopla: het was echt een uitspatting hoor.. niets stakerigs.. hij flipte in 1x..

verder zei ze eerst al.. dat ze hem 2 dagen niet gereden had...

het was dikke pech.. was heel duidelijk

@germie: als de eerste foto scherp was geweest was het een hele coole Vork
Laatst bijgewerkt door Joltsje op 14-10-07 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:40

hopla schreef:
Erg sneu voor haar.
Het geeft me wel te denken waarom haar paarden in de staak komen.

Daar zijn hele andere topics voor hopla.

Ik kan me goed voorstellen dat haar vertrouwen een deuk op heeft gelopen en dat ze misschien daarom minder zeker is?
Erg vervelend!!

Somebody_

@Hopla: Wat een ontzettend nare opmerking, en ook helemaal niet op zijn plaats!

Hopelijk is er niets ergs aan de hand, en zorgen ze volgende keer bij P&P dat iedereen wat beter kan losrijden.

Ntlie_

Oei, die foto's zien er wel heftig uit..
En idd, zo val je nooit, zo lig je er twee keer vlak achter elkaar af Ach gut

digo

Ze had hem buiten wel gelongeerd hoor!

cavaletti

had ze eigenlijk wel een cap op?? hopenlijk wel maar kan het op de foto niet zo goed zien.
Laatst bijgewerkt door cavaletti op 14-10-07 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Marriiel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:41

Ik zag het gebeuren, het paard bokte echt hoog.

Ze had hem trouwens wel even gelongeerd, maar het ging bij het losstappen eigelijk heel goed zei ze.

Keukenkast

cavaletti schreef:
had ze eigenlijk wel een cap op?? kan het op de foto niet zo goed zien.

Ze had een cap op Ja

sjorsie

cavaletti schreef:
had ze eigenlijk wel een cap op?? kan het op de foto niet zo goed zien.

op de eerste foto zie ik duidelijk een cap

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:42

ze had een cap op.,. dat was het eerste wat ik zei toen ik het zag.. he ze heeft een cap op..

en ik heb niet buiten gezien.. maar ook het paard van de voltige deed eerst nog een showtje omdat hij niet goed warmgereden was.. er was dus wel degelijk weinig ruimte buiten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:42

Wat een rotbokken. Dit soort evenementen, waar paarden de ring in moeten zonder behoorlijke losrijring, hebben altijd een verhoogd risico op dit soort ongein.
Erg onprofessioneel van de organisatie...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:43

Ja, en die 2 dagen heeft dat paard zeker op stal gestaan? Sorry hoor, maar dan longeer je eerst even.
Het is een lange reis van Erp naar het noorden, dus dat een paard wat vrolijk kan zijn is niet zo gek, maar ik heb geen enkel ander paard gezien dat zo reageerde. De paarden van Christa en Emmelie waren ook gewoon rustig, eentje reageerde wel even, maar zij hadden het goed voor elkaar. Ook Universeel liep gewoon heel erg netjes. En dan heb je het wel over ruiters die ook gewoon zeer goed rijden.
Het is natuurlijk wel pech voor haar, en ze viel inderdaad raar in die hoek, maar het valt mij wel op dat het altijd haar paarden zijn die van die uitspattingen hebben.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:44

Wat was haar eigen commentaar eigenlijk?
Nouja, commentaar.. Kan me voorstellen dat je wel kunt janken

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:45

ik heb het zien gebeuren was erbij .. Ik had me nog wel zo verheugd op de clinic Huilen .. Maar jullie zegen nu wel ow wat sneu enz. Maar dit x lag het ook een beetje aan haar zelf,, toen ze binnekwam rijden d8 ik eerst dat het anky niet eens was..ze zat heel onzeker op de paard en naar voren enz.. Dat voelde het paard denk ik wel.. Natuurlijk vind ik het ook wel sneu voor haar, maar ik had geprobeerd nog wel wat van de clinic te maken,, door bijv. haar groom te laten rijden waar zij dan commentaar op geeft ofzow.. Maar,,, ze bleef nog best lang zitten want het paard bokte erg gemeen, echt heel gemeen..
Laatst bijgewerkt door Yaka op 14-10-07 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt

lorelei

cavaletti schreef:
had ze eigenlijk wel een cap op?? hopenlijk wel maar kan het op de foto niet zo goed zien.

een tijd geleden dat ik een paard zo naar heb zien bokken.
vond dat ze nog lang bleef zitten.
plek om te longeren was er verder niet.

Joltsje

verder was alles super geregeld daar hoor.. was zeer geslaagd.. alleen dat was indd een dikke minpunt.

@germie: er zit zeker wat in.. die 2 dagen heeft hij vast en zeker niet stil gestaan.. het paard schrok.

maar ik weet het ook niet.. ben geen anky fan, maar dit vond ik niet te wijten aan haar manier van rijden.

@elzepelze: ze stapte weer op en zei.. ik heb het wel te pakken op het moment of zo. en ze vertelde dat dit haar braafste paard was.
Laatst bijgewerkt door Joltsje op 14-10-07 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:46

germie schreef:
Ja, en die 2 dagen heeft dat paard zeker op stal gestaan? Sorry hoor, maar dan longeer je eerst even.
Het is een lange reis van Erp naar het noorden, dus dat een paard wat vrolijk kan zijn is niet zo gek, maar ik heb geen enkel ander paard gezien dat zo reageerde. De paarden van Christa en Emmelie waren ook gewoon rustig, eentje reageerde wel even, maar zij hadden het goed voor elkaar. Ook Universeel liep gewoon heel erg netjes. En dan heb je het wel over ruiters die ook gewoon zeer goed rijden.
Het is natuurlijk wel pech voor haar, en ze viel inderdaad raar in die hoek, maar het valt mij wel op dat het altijd haar paarden zijn die van die uitspattingen hebben.

Dat paard heeft idd niet 2 dagen stil gestaan die is heus gewoon gereden door haar grooms Lachen alleen niet door der zelf..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Jumpie schreef:
ik heb het zien gebeuren was erbij .. Ik had me nog wel zo verheugd op de clinic Huilen .. Maar jullie zegen nu wel ow wat sneu enz. Maar dit x lag het ook een beetje aan haar zelf,, toen ze binnekwam rijden d8 ik erest dat het anky neit eens was..ze zad heel onzeker op de paard er naar voren enz.. Waardoor het paard waarschijnlijk schro.. Natuurlijk vind ik het ook wel sneu voor haar, maar ik had geprobeerd nog wel wat van de clinic te maken,, door bijv. haar groom te laten rijden waar zij dan commentaar op geeft ofzow.. Maar ze bleef nog best lang zitten want het paard bokte erg gemeen..

Kun je de volgende keer iets meer op je schrijven letten? Dit is af en toe niet te lezen Ziek

Somebody_

Jumpie schreef:
ik heb het zien gebeuren was erbij .. Ik had me nog wel zo verheugd op de clinic Huilen .. Maar jullie zegen nu wel ow wat sneu enz. Maar dit x lag het ook een beetje aan haar zelf,, toen ze binnekwam rijden d8 ik erest dat het anky neit eens was..ze zad heel onzeker op de paard er naar voren enz.. Waardoor het paard waarschijnlijk schro.. Natuurlijk vind ik het ook wel sneu voor haar, maar ik had geprobeerd nog wel wat van de clinic te maken,, door bijv. haar groom te laten rijden waar zij dan commentaar op geeft ofzow.. Maar ze bleef nog best lang zitten want het paard bokte erg gemeen..

Als zij gewoon dacht daar fatsoenlijk te kunnen losrijden en je komt daar(en je bent daarvoor 2 dagen ergens in timboektoe geweest) en je merkt dat je niet kan losrijden, dan wordt improviseren toch erg lastig hoor.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 14-10-07 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 18:47

Germie, ws zijn haar paarden net wat heter en sensibeler dan die anderen, dat moet haast wel om op zo'n niveau te kunnen presteren. Dat is toch een ander soort paarden dan wij hebben of zelfs die de subtop heeft...