draaimolenpony's niet meer welkom op Gentse foor

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: draaimolenpony's niet meer welkom op Gentse foor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:51

maybritt schreef:
Misschien kunnen we terug naar`de slaventijd! Kunnen we die mensen ook in draaimolen zetten.
Kan niet begrijpen dat je het niet zielig vind voorpony's.

Of vind je het wel zielig als mensen slavenarbeid moeten verrichten?

Misschien ff quoten volgende x maybritt?

Ik heb eigenlijk geen ervaring met die dingen, dus heb daar ook geen mening over.

Jouw reactie echter, die een vergelijking maakt met slavenarbeid vind ik lachwekkend.
Alsof paardrijden in veel gevallen zo vriendelijk gaat Rolleyes

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:57

Er zullen best wel Goede kermisklanten zijn. die goed voor hun beestenzorgen ed. maar helaas zijn er volgens mij meer slechte dan goede. Ik heb nog nooit blije kermispony's gezien. vond ze altijd zo triest kijken. Dus ik ben zeker voor het verbod op levende kermisdieren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:31

Heel goed dat het verboden wordt!

Vorig jaar en dit jaar stonden ook van die ponys op de kermis in Weert. Ik heb me doodgeergerd. Van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat telkens hetzelfde rondje. Niet eens af en toe van hand veranderen. Alleen maar linksom. Strak aangebonden, slechte bitten. En dan had je nog zo'n moeder die tegen haar zoons riep: trek eens aan de teugels! Schop eens, dat ie doorloopt! Nou sorry hoor. En dat is dan nog maar 1 klant op 1 kermis.

Ik heb het in de gaten gehouden (woonde toen in het centrum dus liep er vaak even langs) en je zag de HELE dag dezelfde pony's. Ik heb niet een keer gezien dat ze pauze hadden. De kermis is van 13.30 uur open tot 's avonds laat. Om 21.00 uur liepen ze soms nog.

Ik vind het SCHANDE.

Oerzielig. Het hoort gewoon echt niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:36

silvana schreef:
De pony's van Gent ken ik niet,Die van Antwerpen wel.Te grote cowboyzadels, slecht passen de hoofdstellen,te lange gescheurde hoeven.Een vent die af en toe een tik met een zweepje uit deelt.
Mijn kinderen hebben nog nooit op zo'n pony mogen rijden
Ik hoop dat alle gemeentes hun voorbeeld volgen

Die van gent zijn niet beter af hoor, ben blij dat dit stopt. Vind eigelijk weinig toegevoegde waarde op de kermis, klein circeltje stappen heel de dag door.
Vraag me alleen af wat er nu gebeurd met ze

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 12:41

katiavl schreef:
silvana schreef:
De pony's van Gent ken ik niet,Die van Antwerpen wel.Te grote cowboyzadels, slecht passen de hoofdstellen,te lange gescheurde hoeven.Een vent die af en toe een tik met een zweepje uit deelt.

Die van gent zijn niet beter af hoor, ben blij dat dit stopt. Vind eigelijk weinig toegevoegde waarde op de kermis, klein circeltje stappen heel de dag door.

Kermis op zich heeft gewoon geen toegevoegde waarde...
En degene in Gent waren er wel nog goed vanaf, of toch twee jaar geleden, want dan ben ik voor het laatst daar gepasseerd.
Van mij zouden ze mogen blijven bestaan moesten ze af en toe eens van hand veranderen. Maar dat doen ze niet...
Stel nu dat ze dit wel zouden doen, zouden jullie het dan nog toelaten? Ik wel allesinds.

laura_vdbor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:23

Ik vind dat ze goed besloten hebben, want als ik een paard zou zijn zou ik het ook niet leuk vinden

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 16:30

Ik weet verders niet hoe die pony's eruit zagen, maar ze mogen van geluk spreken dat ze nog op het land komen. Zo'n 10 jaar geleden heb ik ook eens op zo'n pony gezeten. Stonden toen ook mensen te schreeuwen;'' Geef ze een tik, kom op laat ze doorstappen. Ga anders eens draven'' Rolleyes

Hier hadden de pony's wel een bit in. Stonden met een halstertouw door de bitringen heen aan die molen vast.

Maar pony's horen niet thuis op een kermis, puur leedvermaak.

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:04

katiavl schreef:
silvana schreef:

Die pony's zijn echt goed verzorgd, geen bit, goede zadeltjes, mooie hoefjes, krijgen geen slaag. ( ik passeer er meerdere keren per dag als ze op de kermis van Gent zijn!) En de kermis van Gent, dat is 2 weken of zo. Dan doen de pony's nog 5 en halve maand kermis hé. Of de eigenaar zoekt een nieuwe kermisplaats bij in een ander dorp/stad...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:02

warom vinden julie nu dat ze er niet thuis horen? Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 19:53

@ lana_te:
Heb je mijn post gelezen???

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:39

mooi zo, ik was hier al jaren tegen.
wat veel mensen niet weten is dat veel draaimolens blinde en/of dove paardjes hiervoor gebruiken.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:42

maybritt schreef:
Dit snap ik echt niet: ik vond die molens niet slecht!
het dierenwelzijn van die pony's word echt streng streng gekontroleerd en er is dus geen reden tot paniek!! want de pony's worden soms ook gewiseld tijdens de wekends door de uren die ze draaien. en idd ze moeten op weide's in de gemeenten dat de kermisatractie staat! en als dat niet gebeurd zijn ze hun pony's dus kwijt.. ik vind dat dit niet nodig was. jij zit ook dagelijks op school. en die pony's doen ook hun dagelijkse job. en ze vinden het echt niet erg om kindjes rond te lijden! want zwaar werk is het niet ook krijgen ze waten in de oren en die zorgt ervoor dat het geluidsoverlast minder word dus! en ze staan zeker niet mager. dus krijgen genoeg te eten. is er eentje ziek? dierenarts er direckt bij! nu ik vind dit niet echt kunnen dat ze plots zeggen.. gedaan.???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Misschien kunnen we terug naar`de slaventijd! Kunnen we die mensen ook in draaimolen zetten.
Kan niet begrijpen dat je het niet zielig vind voorpony's.

Of vind je het wel zielig als mensen slavenarbeid moeten verrichten?

droom lekker verder, dit is misschien het geval bij 1 op de 3 kermissen. Ik weet ondertussen wel beter. Waarom moeten er persé pony's zijn op een kermis? als die kinderen willen rijden, laat ze het dan goed doen en niet op deze manier. Harde muziek en pony's gaan niet samen. Laat ze gewoon lekker in de wei staan, dat bespaart je ook weer de kosten om die nutteloze watten te kopen

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:20

Misschien nog eens even verduidelijken dat het nog maar een voorstel is, dat er nog op gestemd moet worden in de gemeenteraad. Dat het enkel over de kermispony's van Gent gaat, die eigenlijk goed verzorgd worden in de mate van het mogelijke. En ik kan jullie zeggen dat mijn maag eens zo hard draait van de manegepaardne die in het Gentse moeten staan. Die komen ook niet allemaal op de weide, staan in donkere hokken. Als ik met mijn kind in Gent zou wonen, zou ik die liever op die kermispony's ene rondje laten stappen dan op die manegepaardjes in bepaalde maneges daar. We moeten niet zo doen dat die kermisponytjes alleen zielig zijn en zo. Er moet goed gecontroleerd worden door dierenbescherming en zo! Maar dan kunnen ze de kraam van Gent misschien beter als voorbeeld nemen. Of ineens ALLE ponymolens, manegepaarden en kinderboerderijen afschaffen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 22:34

geweldig besluit,nu nog al die duizenden varkens die het daglicht niet zien en al die kippen die met z'n vieren op 30 bij 30 zitten moet ik nog doorgaan?????

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 08:56

Ja, laten we die discussie weer gaan aanzwengelen. Die hebben we nog nooit gehad hier op Bokt. Natuurlijk is dat ook allemaal erg. Maar moet je daarom die arme kermispony's niet helpen?

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:16

Maanling schreef:
Ja, laten we die discussie weer gaan aanzwengelen. Die hebben we nog nooit gehad hier op Bokt. Natuurlijk is dat ook allemaal erg. Maar moet je daarom die arme kermispony's niet helpen?

En dan zijn we bij de subjectieve norm 'arme pony's' aangekomen. Superdure paarden die in een 'glazen kooitje' bewaard worden vind ik ook arm en zielig...
Maar wat ik hier dus een beetje wil verdedigen is dat die pony's in Gent eigenlijk noog wel goed verzorgd zijn en zo in vergelijking met vele andere kermispony's.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 11:51

Die ZIJN ook arm en zielig.

Maar in dit topic gaat het over de kermispony's. Hoe ze in Gent zijn weet ik niet.

Maar hoe ze in Weert liepen waren ze wel degelijk zielig. Misschien mogen ze na een dag lopen wel een dag op de wei. Dat maakt in mijn ogen niet goed dat ze uuuren en uuuren aan een stuk op de linkerhand lopen met k*tkinderen die de beestjes schoppen en aan de teugels trekken.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:03

Ik zal mijn vraag dan nog eens herstellen: Zou het wel aanneembaar zijn moesten ze bvb om de twee ritjes veranderen van hand? Ik neem aan dat een ritje niet langer duurt dan 5min.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:04

Anna01 schreef:
Ik zal mijn vraag dan nog eens herstellen: Zou het wel aanneembaar zijn moesten ze bvb om de twee ritjes veranderen van hand? Ik neem aan dat een ritje niet langer duurt dan 5min.

ik zou de piste groter maken dat al, en van hand veranderen vind ik ook een goede optie.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:10

De piste groter maken...
Ik denk dat dat bijna onmogelijk is. Natuurlijk zou dat goed zijn voor die pony's, maar dit is bijna onuitvoerbaar voor de uitbaters.
Ik vind dat er een goede oplossing moet gezocht worden voor de beide kanten. Ze zouden regels moeten opstellen waaraan die uitbaters zich moeten houden, niet zomaar hun hun werk afnemen...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:22

Anna01 schreef:
De piste groter maken...
Ik denk dat dat bijna onmogelijk is. Natuurlijk zou dat goed zijn voor die pony's, maar dit is bijna onuitvoerbaar voor de uitbaters.
Ik vind dat er een goede oplossing moet gezocht worden voor de beide kanten. Ze zouden regels moeten opstellen waaraan die uitbaters zich moeten houden, niet zomaar hun hun werk afnemen...

goh die van gent is niet zo groot hoor, ik heb er nog in gelopen Haha! de meeste die ik ken zijn groter.
Dus als de gemeente positief naar dierenwelzijn gaat, kan die bv bijdraging naar standgeld doen

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:28

in weert ben ik een paar keer naar de kermis geweest en iedere keer dezelfde pony's in dezelfde straat heen en weer. nee dank je, de opmerking van mn dochter vond ik wel aardig, op die pony 's ga je toch niet rijden zielig hoor ik rij liever op mn eigen pony

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:32

welshje68 schreef:
in weert ben ik een paar keer naar de kermis geweest en iedere keer dezelfde pony's in dezelfde straat heen en weer. nee dank je, de opmerking van mn dochter vond ik wel aardig, op die pony 's ga je toch niet rijden zielig hoor ik rij liever op mn eigen pony

Maar de kermispony's liepen niet op straat, maar in een rondje in zo'n kermisding.

Over welke pony's heb jij het dan?

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:34

katiavl schreef:
Anna01 schreef:
De piste groter maken...

goh die van gent is niet zo groot hoor, ik heb er nog in gelopen Haha! de meeste die ik ken zijn groter.
Dus als de gemeente positief naar dierenwelzijn gaat, kan die bv bijdraging naar standgeld doen

Wat doe jij in een paardenmolen? Lachen
Ik ken enkel die van Gent, kan dus moeilijk vergelijkingen maken... Of dit is toch de enigste kermis met pony's die ik ken...
Hetgeen jij zegt zou ook geen slecht idee zijn. Er moet een gulden middenweg worden gezocht. Hopelijk komt deze er.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 12:37

deze keer liepen de pony's in een zijstraat van de stationstraat bij de aldi in weert op het harde asfalt ok wel ijzers voor sommige dan