Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mirm schreef:Jeetje, ben ik nou gek of hoe zit het? 1500 euro om je paard te laten cremeren... Als het dier dood is, is de geest weg. Als ze hem dan bij de destructie verbranden is dat niet erg, vind ik. Is ie ook nog tegelijk met soortgenoten. Ik zou nooit en te nimmer zo veel geld uitgeven voor een crematie! Is leuk bedacht door iemand die geld ziet in de sentimentaliteit van de mensen tegenwoordig! Maar goed, ieder zijn ding. Als je die kosten ervoor uit wil geven, moet je dat gewoon doen! Als mijn paard geen medicijnen gehad heeft en afgemaakt moet worden, laat ik haar slachten. Brengt ze zelfs nog geld op. En ja: ik hou ook van mijn dieren, maar dood is dood. Als het netjes gebeurd vind ik dat genoeg!
Cayenne schreef:mirm schreef:Jeetje, ben ik nou gek of hoe zit het? 1500 euro om je paard te laten cremeren... Als het dier dood is, is de geest weg. Als ze hem dan bij de destructie verbranden is dat niet erg, vind ik. Is ie ook nog tegelijk met soortgenoten. Ik zou nooit en te nimmer zo veel geld uitgeven voor een crematie! Is leuk bedacht door iemand die geld ziet in de sentimentaliteit van de mensen tegenwoordig! Maar goed, ieder zijn ding. Als je die kosten ervoor uit wil geven, moet je dat gewoon doen! Als mijn paard geen medicijnen gehad heeft en afgemaakt moet worden, laat ik haar slachten. Brengt ze zelfs nog geld op. En ja: ik hou ook van mijn dieren, maar dood is dood. Als het netjes gebeurd vind ik dat genoeg!
Voor mensen kan een afscheid met crematie heel bevredigend zijn.
Een mens is toch ook dood van geest wanneer zij of hij dood gaat. Die worden toch ook niet met distructie opgehaald? <-- Op deze manier denken mensen soms, omdat het paard voor hen ook een dierbare was, en als het voor hen de beste manier van verwerking is, wie zijn wij dan om daarover te oordelen?
tjady schreef:Heb het nog even nagekeken op mijn rekening. De crematie kostte 950 inclusief btw. daarbij werden de km in rekening gebracht voor 1 euro de km. Ik moest dus 444 euro betalen voor het ophalen. Woon je redelijk in de buurt dan heb je veel lagere kosten.
De verzekering dekt beide kosten. Maar reken maar uit. Hoeveel premie je moet gaan betalen en als je zelf ieder jaar iets spaart.
Uiteindelijk is de verzekering er niet om de klant te helpen, maar er zelf beter van te worden.
melaniepk schreef:ik ben wel bij hun verzekerd voor ziektekosten etc maar ga me dit ook nog is goed bekijken, want het is destijd overgegaan en ik wil wel zeker weten dat ik wel dingen vergoed krijg waar ik me destijds voor verzekerd heb.....
Maseike schreef:tjady schreef:Heb het nog even nagekeken op mijn rekening. De crematie kostte 950 inclusief btw. daarbij werden de km in rekening gebracht voor 1 euro de km. Ik moest dus 444 euro betalen voor het ophalen. Woon je redelijk in de buurt dan heb je veel lagere kosten.
De verzekering dekt beide kosten. Maar reken maar uit. Hoeveel premie je moet gaan betalen en als je zelf ieder jaar iets spaart.
Uiteindelijk is de verzekering er niet om de klant te helpen, maar er zelf beter van te worden.
Dit is niet bij iedereen hoor
Pony kost goedkoper dan een paard van 1.70.
Daar liggen de prijzen ook weer anders in, en het paard wordt ook opgehaald door het bedrijf en dat vervoer kost je ook al aardig wat dus het kosten plaatje is bij ieder klant anders. (pony paard schet)
Plus waar ook verschil in prijzen ligt is dat je kan kiezen of je verbrand je paard alleen of met meerder paarden in een.
Maseike schreef:Ten eerste heb je de keuze van het afvoeren van je paard tot het laatste erbij zijn, dus wat je zegt klopt niet.
Uitgemolken dat wordt je altyd, zowel met dieren of huiskopen ziekenfonds maar met alles.
Ik denk na dit gevolgt tehebben dat ik een standpunt heb tegenover mij paarden die veel mensen niet delen en die dit zien als geld weg gooije.
Naar mijn gevoel is dit wat ik moet doen na overlijden van mijn paarden.
Daarom wil ik het ook maar hierbij houden.
Mijn paarden zijn voor ziekte gedekt dus daar hoef ik mij al geen zorgen meer om temaken alleen is dit voor mij personlijk ofterwijl het puntje op de I.
Ik heb liever dat men mij uitmolken via mijn beesten als de mens of aan Bea die haar bootje moet onderhouden.