Uitvaartverzekering voor paarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirm

Re: Uitvaartverzekering voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 15:51

Jeetje, ben ik nou gek of hoe zit het? 1500 euro om je paard te laten cremeren... Als het dier dood is, is de geest weg. Als ze hem dan bij de destructie verbranden is dat niet erg, vind ik. Is ie ook nog tegelijk met soortgenoten. Ik zou nooit en te nimmer zo veel geld uitgeven voor een crematie! Is leuk bedacht door iemand die geld ziet in de sentimentaliteit van de mensen tegenwoordig! Maar goed, ieder zijn ding. Als je die kosten ervoor uit wil geven, moet je dat gewoon doen! Als mijn paard geen medicijnen gehad heeft en afgemaakt moet worden, laat ik haar slachten. Brengt ze zelfs nog geld op. En ja: ik hou ook van mijn dieren, maar dood is dood. Als het netjes gebeurd vind ik dat genoeg!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:15

@ mirm
Er zijn ook mensen die vinden dat een paard meer is dan alleen maar een gebruiksvoorwerp en dat zijn of haar paard z'n uiterste best gedaan heeft voor die persoon. Het in het zweet heeft gewerkt en spierpijn heeft geleden voor het plezier van de eigenaar. Als een paard zoveel aan je geeft is het minste wat je kunt doen in mijn ogen is dat je het paard een waardig uiteinde kunt geven. Mischien vind je het sentimenteel en geldklopperij maar als ik voor een erg laag bedrag in de maand mijn paard een waardig afscheid kan garanderen dan doe ik dat graag. Want die 1500 euro en de rest wat er nog bij komt is door die verzekering gedekt dus waarom zou je dan moeilijk doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-07 16:26

mirm schreef:
Jeetje, ben ik nou gek of hoe zit het? 1500 euro om je paard te laten cremeren... Als het dier dood is, is de geest weg. Als ze hem dan bij de destructie verbranden is dat niet erg, vind ik. Is ie ook nog tegelijk met soortgenoten. Ik zou nooit en te nimmer zo veel geld uitgeven voor een crematie! Is leuk bedacht door iemand die geld ziet in de sentimentaliteit van de mensen tegenwoordig! Maar goed, ieder zijn ding. Als je die kosten ervoor uit wil geven, moet je dat gewoon doen! Als mijn paard geen medicijnen gehad heeft en afgemaakt moet worden, laat ik haar slachten. Brengt ze zelfs nog geld op. En ja: ik hou ook van mijn dieren, maar dood is dood. Als het netjes gebeurd vind ik dat genoeg!

Voor mensen kan een afscheid met crematie heel bevredigend zijn.
Een mens is toch ook dood van geest wanneer zij of hij dood gaat. Die worden toch ook niet met distructie opgehaald? <-- Op deze manier denken mensen soms, omdat het paard voor hen ook een dierbare was, en als het voor hen de beste manier van verwerking is, wie zijn wij dan om daarover te oordelen?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:28

Helemaal mee eens met jou woorden Cayenne.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 16:43

Heb het nog even nagekeken op mijn rekening. De crematie kostte 950 inclusief btw. daarbij werden de km in rekening gebracht voor 1 euro de km. Ik moest dus 444 euro betalen voor het ophalen. Woon je redelijk in de buurt dan heb je veel lagere kosten.
De verzekering dekt beide kosten. Maar reken maar uit. Hoeveel premie je moet gaan betalen en als je zelf ieder jaar iets spaart.
Uiteindelijk is de verzekering er niet om de klant te helpen, maar er zelf beter van te worden.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 17:43

Cayenne schreef:
mirm schreef:

Voor mensen kan een afscheid met crematie heel bevredigend zijn.
Een mens is toch ook dood van geest wanneer zij of hij dood gaat. Die worden toch ook niet met distructie opgehaald? <-- Op deze manier denken mensen soms, omdat het paard voor hen ook een dierbare was, en als het voor hen de beste manier van verwerking is, wie zijn wij dan om daarover te oordelen?

Ik hou altijd overeind dat je voor dieren geen menselijke maatstaven moet hanteren.
Een paard of een hond kan je tijdens zijn leven een hoop plezier en nog veel meer geven en verdient het dan ook om perfect verzorgd te worden. Maar na zijn/haar overlijden wordt het een andere zaak.
Ik heb (in mijn geval) twee honden moeten laten inslapen. Dat is bij de dierenarts op een hele keurige manier gebeurd. Ik ben er ook bij gebleven totdat ze ingeslapen waren en de eerste hond heb ik daarna zelf weggebracht om haar te laten begraven. Gewoon bij kenissen zonder poespas en zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven. Ik ben er niet bij geweest toen ze begraven is. De tweede hond heb ik bij de dierenarts achtergelaten.
Ook heb ik tot twee keer toe een paard aan de verzekering over moeten doen. Ze zijn allebei geslacht.

En begrijp me goed, ik heb zowel van de dood van mijn honden als mijn paarden veel verdriet gehad, maar ik vind dat je dit niet kunt vergelijken met mensen.
Als er mensen zijn die hun dier na de dood een "waardig afscheid" willen geven is dat natuurlijk hun goede recht en ieder geeft daar natuurlijk zijn eigen uitleg aan. Maar ik vind, en daarbij zeg ik duidelijk dat dat mijn persoonlijke mening is, het overdreven om voor mensen en dieren dezelfde maatstaven te hanteren. En zoals nu weer duidelijk blijkt uit deze verzekering, spint de commercie er weer leuk garen bij.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:37

tjady schreef:
Heb het nog even nagekeken op mijn rekening. De crematie kostte 950 inclusief btw. daarbij werden de km in rekening gebracht voor 1 euro de km. Ik moest dus 444 euro betalen voor het ophalen. Woon je redelijk in de buurt dan heb je veel lagere kosten.
De verzekering dekt beide kosten. Maar reken maar uit. Hoeveel premie je moet gaan betalen en als je zelf ieder jaar iets spaart.
Uiteindelijk is de verzekering er niet om de klant te helpen, maar er zelf beter van te worden.

Dit is niet bij iedereen hoor Lachen
Pony kost goedkoper dan een paard van 1.70.
Daar liggen de prijzen ook weer anders in, en het paard wordt ook opgehaald door het bedrijf en dat vervoer kost je ook al aardig wat dus het kosten plaatje is bij ieder klant anders. (pony paard schet)
Plus waar ook verschil in prijzen ligt is dat je kan kiezen of je verbrand je paard alleen of met meerder paarden in een.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:32

melaniepk schreef:
ik ben wel bij hun verzekerd voor ziektekosten etc maar ga me dit ook nog is goed bekijken, want het is destijd overgegaan en ik wil wel zeker weten dat ik wel dingen vergoed krijg waar ik me destijds voor verzekerd heb.....

de verzekering is het zelfde gebleven.
is ook wettelijk verplicht als een verzekeringspakket door een ander bedrijf wordt overgenomen.
( ook bij mensen als de overname binnen het polisjaar valt)

Groetjes

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:42

Maseike schreef:
tjady schreef:

Dit is niet bij iedereen hoor Lachen
Pony kost goedkoper dan een paard van 1.70.
Daar liggen de prijzen ook weer anders in, en het paard wordt ook opgehaald door het bedrijf en dat vervoer kost je ook al aardig wat dus het kosten plaatje is bij ieder klant anders. (pony paard schet)
Plus waar ook verschil in prijzen ligt is dat je kan kiezen of je verbrand je paard alleen of met meerder paarden in een.

Ja dat klinkt ook logisch dat een groter paard meer kost dan een kleine. Maar bij het crematorium waar mijn pony is gedaan, was er volgens mijn geen mogelijkheid voor meerdere tegelijk. Gewoon weg om dat de oven niet groot genoeg is. Een bels kan daar ook niet gedaan worden. Ik heb het tonnetje met as zelf opgehaald. Toen moest ik inwendig wel een beetje lachen. Ze hadden hem op een tafel gezet en draaide muziek en vroegen mij of ik klaar was voor ontvangst. Wel heel keurig allemaal, maar dat hoefde voor mij ook weer niet.
Yrrah ben het deels met je eens hoor. Bij dieren en mensen hoef je niet dezelfde maatstaven te hanteren. Maar mijn pony was mijn vriend waar ik mee opgegroeid ben. Ik weet bijna niet beter dan dat hij er was. het is ook puur voor mijzelf dat ik het gedaan heb. Het heeft een stukje bijgedragen aan mijn verdriet om het een plek te geven.
Maar ik weet niet of ik al mijn paarden zou laten cremeren. Denk het zelf niet.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:58

Voor iedereen die paard of andere dieren hebben gaat men er anders mee om.
De ene laat het beest ophalen en ander willen meer en dus naar het crematorium.
Je kan het zo gek maken als je maar zelf wilt als eigenaar.
Ook mijn twee paarden zullen naar crematorium gaan omdat ze mij heel dierbaar zijn Lachen ook mijn honden.
Alleen mijn verzekering ziektekosten bij hippo en de polis voor uitvaart komt niet overeen, en daar had men dus niet aan gedacht Lachen
Dus ze zijn nu aan het uitzoeken of ze dus mensen die een polis hebben lopen bij Hippo om die aan tepassen omdat er dus mensen zijn die een uitvaardverzekring erbij willen.
Dus alle bijstaande polise die er zijn moeten nu aangepast worden en dan moet je dus opnieuw akkoord gaan met de voorwaarde,s.
Alleen wisten ze zelf niet eens hoe en wat, dus voordat ik ja zeg moet het mij eerst duidelijkheid geven hoe dit nu allemaal zit.

En ja verzekering verdiendt er altyd aan maar zo is met alles, men doet niks meer gratis Haha!

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:10

Nieuwe vorm van uitmelken van de liefhebber. Als je de verantwoordelijkheid hebt genomen voor het welzijn van je paard.Je hebt het dier zinloos leed weten te besparen door het te laten inslapen. Dan heb je het goed gedaan. De destructiedienst haalt je paard op. Verdrietig en definitief moment. Daarna wordt je paard gecremeerd. Daar ben je dan niet bij. Besteed die bizarre premie maar aan het welzijn van je paard bij leven en gezondheid. Waar en hoe het dier gecremeerd word, daar merkt je paard niets meer van.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:20

Ten eerste heb je de keuze van het afvoeren van je paard tot het laatste erbij zijn, dus wat je zegt klopt niet.
Uitgemolken dat wordt je altyd, zowel met dieren of huiskopen ziekenfonds maar met alles.
Ik denk na dit gevolgt tehebben dat ik een standpunt heb tegenover mij paarden die veel mensen niet delen en die dit zien als geld weg gooije.
Naar mijn gevoel is dit wat ik moet doen na overlijden van mijn paarden.
Daarom wil ik het ook maar hierbij houden.
Mijn paarden zijn voor ziekte gedekt dus daar hoef ik mij al geen zorgen meer om temaken alleen is dit voor mij personlijk ofterwijl het puntje op de I.
Ik heb liever dat men mij uitmolken via mijn beesten als de mens of aan Bea die haar bootje moet onderhouden.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:33

Het paard merkt er inderdaad niks meer van StableEnable, maar ik denk dat het voor veel paardeneigenaren een waardiger afscheid van hun paard is dan destructie. Het is alleen maar fijn dat er tegenwoordig de mogelijkheid is om je paard te laten cremeren en dat je daar een verzekering voor af kan sluiten. Je hoeft het niet te doen, maar het is wel goed dat het kan. Het staat iedereen verder vrij om te beslissen het wel of niet te doen.
Ik denk dat ik zelf wel mijn paard zou laten cremeren, het zou voor mijn zou helpen om afscheid te nemen van mijn paard. Een uitvaartverzekering vind ik niet nodig omdat ik het geen onoverkomenlijk bedrag vind.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:43

Maseike schreef:
Ten eerste heb je de keuze van het afvoeren van je paard tot het laatste erbij zijn, dus wat je zegt klopt niet.
Uitgemolken dat wordt je altyd, zowel met dieren of huiskopen ziekenfonds maar met alles.
Ik denk na dit gevolgt tehebben dat ik een standpunt heb tegenover mij paarden die veel mensen niet delen en die dit zien als geld weg gooije.
Naar mijn gevoel is dit wat ik moet doen na overlijden van mijn paarden.
Daarom wil ik het ook maar hierbij houden.
Mijn paarden zijn voor ziekte gedekt dus daar hoef ik mij al geen zorgen meer om temaken alleen is dit voor mij personlijk ofterwijl het puntje op de I.
Ik heb liever dat men mij uitmolken via mijn beesten als de mens of aan Bea die haar bootje moet onderhouden.

Natuurlijk heb je gelijk, je bent er tot een later moment bij. Maar ook dat is dan het definitieve moment. Maar gelukkig is het ieders vrije keus dit wel of niet te doen en als jij je daar goed bij voelt moet je het zeker doen. En wat we zeker niet zouden moeten doen is Bea's bootje onderhouden idd, maar ik geloof niet dat ons daarin veel keus wordt gelatn.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:24

[quote="Maseike"]Ook mijn twee paarden zullen naar crematorium gaan omdat ze mij heel dierbaar zijn Lachen ook mijn honden.

Dit lijkt weer over te brengen dat voor mensen die niet voor crematorium kiezen hun dieren niet dierbaar zijn. Persoonlijk hecht ik de meeste waarde aan de zorg die we zowel aan mens als dier (en andere wezenlijke belangen) besteden bij leven en welzijn. respecteer a.u.b. ieders eigen keus in het vervolg. Kiezen voor destructie staat niet per definitie gelijk aan het minder dierbaar zijn van het dier. Natascha.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:36

Ik breng niks over, want ik praat over mij zelf.
Maar dit soort dingen blijft gevoelig bij iedereen en iedereen denkt der weer anders over.
Er zijn ook weer mensen die dit weer tever vinden gaan Lachen
Maar ik heb zeker niet gezegt dat voor een ander niet hun dieren dierbaar zijn want staat ook in de regel MIJN Lachen

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:57

tja ik moest een maand geleden mijn fret inlaten slapen, en ik had er daarna ook vrede mee.
omdat ik juist gehandelt heb en ik heb hem in de tuin begraven.

maar als mijn pony's aan hun einde zijn laat ik ze gewoon ophalen door de destructie bedrijf, want ik heb dan al afscheid van ze genomen en in mijn ogen is het enige verschil dat er muziek bij het verbranden is.

ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze doen, maar wat al eerder gezegt is: als je dier niet laat cremeren betekend het niet dat de eigennaren er niets om geven.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 22:14

Ik vind dat iedereen moet doen wat in zijn haar ogen goed is en er zelf vrede mee heeft om te doen wat je goed dunkt en mensen in hun waarde laten voor hoe ze er over denken! Daarom worden er ook zoveel verschillende dingen aangeboden want anders zou er nog een wachtlijst ontstaan. Ik weet van de keren dat ik met een verzekering te maken heb gehad voor paarden het alleen maar een belasting is dan een opluchting dat hij verzekerd was voor dood. Ik hou het dus zelf in de hand en heb zelf een spaarrekening voor mijn paard geopend waar elke maand 25 euro naar toe gaat voor hoge ziektekosten en overlijdens kosten wat ik hoop nog lang uit te stellen. De rente is nog best leuk en ik heb het zelf in de hand wanneer ik het gebruik. Maar het is wel echt voor gebruik voor miijn paardje en ik was hier al mee begonnen voor ik mijn paardje kocht..want hij kan natuurlijk meteen iets krijgen. Dat weet je nooit. Het is eigenlijk wat een ziekefonds voor ons doet maar dan in eigen handen en verdien ik er zelf nog best leuk geld mee door te sparen. Gebruik je het nooit is het een leuke spaarpot voor iets anders. Of uiteindelijk voor het overlijden van je paard. En anders is het handig voor kosten bij je paard. Verzekeringen gaan altijd touw trekken over kleine lettertjes en het is alleen leuk als je boven de 5000 euro betaald hebt voor je paard dan is het verstandig...maar onder dat bedrag kan je beter zelf sparen! Denk maar eens hoe kwam jij aan de aanschaf voor jou paardje? Geld sparen en als je slim bent met rente? Maar nogmaals iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt! Dat is veel belangerijker! Dat je er zelf vrede mee hebt met wat je kiest! Dat is veel belangerijker! Maar je bent nooit te oud om bij te schaffen op handige nieuwe dingen daar moet je wel voor openstaan. Je leeft maar 1 keer net als je paard!