Eigenaresse twijfelt aan afkomst paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abrahams

Re: Eigenaresse twijfelt aan afkomst paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:51

celano schreef:
Abrahams schreef:
Apart verhaal. Is dit van fam. Constant van Stal Wijdewormer eigenlijk?

Nee, Constant (vader) en Wim (zoon) zijn de voornamen. De achternaam is afgekort tot V.

Oh okee, dacht al Haha!

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 07:57

Tja, er word wel vaker met papieren geknoeit, er zullen vast veel meer mensen zijn die een paard hebben met de verkeerde papieren helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:27

Het is jammer,de beide zoons zijn goede jongens.Ik gelof ook zeker niet dat Wim die een goede reputatie heeft als dierenarts die door gesjoemel zou vergooien.
Maar de vader sjoemlt wel.Toen mijn merrie nog niet van mij was maar ik haar wel reed(om het simpel te houden) konden we bij een dekking voor de merrie wel papieren krijgen(merrie is papierloos) hij had er nog wel liggen Haha! .Ik heb het bod niet aangenomen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:10

ik vind het maar logisch dat als haar paard inderdaad niet de afstamming heeft die op het papier staat, dat ze haar geld terug krijgt + schadevergoeding. Dit heeft volgens mij weinig met geldbejag te maken, maar wel met eerlijkheid. Ik heb ook een merrie gekocht, enkel en alleen om mee te fokken.
Neem nu maar een simpel voorbeeld. Mijn merrie is Clinton x Almedeux. Stel ik wil fokken met de hengst Cassini II. Maar de verkoper heeft mij een verkeerd papier meegegeven en eigelijk is mijn merrie Cassini II x Almedeux. Wat voor veulen zal daar uitkomen??? Behoorlijk mismaakt lijkt mij dan.
Er wordt al zoveel mee gesjoemeld, ook bij handelaars en dergelijke. Ik vind het een zéér goede zaak dat dit in de media komt en als blijkt dat er effectief foute papieren bij het paard kwamen, mag de huidige eigenaar voor mijn part zéér veel geld vragen.

Nog een ander voorbeeld van hoe er gesjoemeld wordt! Een vriendin van mij kocht in maart een paard, met bepaalde papieren. Op het eerste zicht leek alles in orde: kleur, aftekeningen... waren correct. In april wou ze het paard laten immatriculeren, ze stuurde de papieren op, wat bleek, dit paard bestond niet! Na vele telefoons naar de handelaar zei hij dat hij misschien een verkeerd papier gegeven had, ze kon 10% van de verkoopsom terugkrijgen ofwel het hele bedrag en het paard terugbrengen. Ze koos dan maar voor de 10% want ondertussen was ze al aan het paard gehecht geraakt... Maar stel dat deze ruin een merrie was, en je had ze laten dekken... Je veulen is al zowieso een pak minder waard zonder papieren, maar jij hebt wel de volle prijs betaald voor je paard...

Als conclusie; ik vind dat die huidige eigenaar groot gelijk heeft als ze die fokkers aanklaagt!!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:17

Weet iemand misschien welk vonnis er vandaag is geveld? Ben daar namelijk wel erg benieuwd naar Lachen (zit in eenzelfde soort situatie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 20:10

Dit is een belg dus ik denk dat je weinig aan het vonnis hebt.Ik zal eens zoeken of er ergens wat staat.