Bruce Springsteen aangeklaagd inzake aankoop paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueenD

Re: Bruce Springsteen aangeklaagd inzake aankoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:54

Niet dollen met de Springsteentjes Haha! Haha!
Maar hij heeft wel gelijk.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:30

idd een groot bedrag, maar ik vind het goed dat papa Springsteen ervoor zorgt dat zijn dochter geen onervaren paard krijgt. (zoals teveel kinderen wel krijgen en het dan verkeerd afloopt) Ja

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:36

Het gaat over dit paard:

Congratulations to
Todd Minikus
winner of the $75,000
Budwiser Grandprix of
Lake Placid
aboard Pavoratti

AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door cocktail op 07-10-07 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:37

Stennisje schreef:
Je maakt dan de koper nog net niet voor sukkel uit.

Daar ga ik vooral in mee.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:25

Karin schreef:
'Minst ervaren' hoeft toch niet gelijk te staan aan 'minst getalenteerd'? Als het een jong beest was of een die nog weinig had gedaan in vergelijking met de andere paarden op die stal, dan snap ik de uitspraak 'minst ervaren' best.

Je haalt me de woorden uit m'n mond.
Bovendien kan het hele verhaal ook anders in elkaar zitten. Misschien heeft Minikus gedacht: "ik neem dat paard nog een keer mee op concours, zodat hij weer wat meer gezien heeft als dat meisje erop gaat." (tsja de eeuwige optimist he)

En dat inruilen van het "oude" paard, daar is niks vreemds aan. Volgens mij gebeurt dat te pas en te onpas.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:41

Tja het kan ook zijn dat het paard het goed deed op die wedstrijd en dat hij een soort van opschepte dat dit zelfs z'n minst ervaren paard is, dus laat staan hoe goed de rest is.
Maar als het in die context gezegd is zou Bruce toch niet van de verkoop afzien.

Of misschien was het helemaal de bedoeling niet dat het paard nog met de oude eigenaar op wedstrijd ging.

Beetje jammer dat je uit het nieuwsbericht niet wat meer info kan halen.

In dit bericht lees ik weer niets over die uitspraak van die ruiter en zou het puur om de deelname gegaan zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:18

wat een hoop gebakken lucht en opgeblazen ego's weer zeg
"minst ervaren" wat is er mis met die opmerking?
het ligt helemaal aan het referentiekader wat dat betekent en het heeft totaal geen relatie tot talent of wat dna ook van het diertje

hoop herrie en weer eens totaal geen wol

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 13:24

mirm schreef:
Verwend en veel te rijk volk, dat blijkt maar weer! Waar ben je helemaal mee bezig als je zo'n duur paard koopt voor je tienerdochter. Laat ze met een "gewoon" paard eerst maar eens wat presteren... Enne wat klagen ze nou, 17.000 euro ontvangen voor helemaal niks! Kan hij mijn paard niet zogenaamd kopen, ik kan het geld best gebruiken!!!

Mhhh denk als je het leven kent van Springsteen dat je kan oordelen. Het is geen P. Diddy die contineu in luxe leeft en geld smijt.

Wie weet heeft ze het het nodige berijkt met een "gewoon" paard en wil ze nu eens verder.

Ik denk dat je dit verhaal net zo kan vergelijk als in nederland dat je een paard koopt van 20.000 euro en 2000 aanbetaald en de eigenaar doet zo'n uitlating op een wedstrijd denk dat ik dan ook verhaal ga halen en misschien wel van de koop afzie.
Dat je dan de aanbetaling misloopt dat weet je van te voren beter dan een paard hebben die blijkt het allemaal niet te kunnen?. Denk dat ik dan die 2000 euro wel wil verliezen. Denk nog wel dat er nog wat gaat volgen. Springsteen is absoluut geen uit de hoogte type.

Jammer dat dit nu net weer in het nieuws komt nu hij een nieuwe cd heeft denk als hij die niet had er niets van was uitgekomen. Aangezien ik al ruim 10 jaar fan ben weet ik dat er afgelopen jaren veel meer dingen zijn gebeurt die ook niet in het nieuws stonden maar wel bekend waren onder de fans.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:13

Mmm gewoon paard???? 141.000 euro noem ik ook nog geen gewoon paard hoor.

Maar goed ik vind het een te kort verhaal om een oordeel over te geven. Je kan er alle kanten mee op en het zelf invullen hoe het evt gegaan kan zijn.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:22

hmm vind het wel vreemd dat een paard die verkocht is voor zo'n bedrag dan nog meegaat op concours. Voor hetzelfde geld was er iets gebeurd met dat paard door een val in een hindernis of een val van laadklep van de vrachtwagen en was het paard totaal ongeschikt geworden voor de sport. Volgens mij is er veel meer aan de hand dan dat wij uit artikel kunnen opmaken.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:06

Ik sprak laatst een meisje dat een tijdje in amerika op een stal gewerkt heeft. De paardenprijs ligt daar gewoon belachelijk hoog, zo'n tien keer wat je in Nederland betaald. (een paard van 10.000 is daar 100.000 waard Nors opkijken ) Het is in amerika dan ook echt een gigantische luxe als je een paard hebt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:22

Als ik een paard koop en een aanbetaling heb gedaan, zou ik niet willen
dat een ander nog met het dier gaat springen.
Want hoe zit het dan met aansprakelijkheid enz enz.

Zeker in een land als Amerika waar je voor het minste geringste wordt aangeklaagd.

Zou fijn zijn het verhaal van 2 kanten te horen.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:13

Jeminee... wat een bedragen zeg!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:26

Hmmm...zo'n aanbetaling wil ik ook wel!

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:46

smile_dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:56

petraaken schreef:
hmm vind het wel vreemd dat een paard die verkocht is voor zo'n bedrag dan nog meegaat op concours. Voor hetzelfde geld was er iets gebeurd met dat paard door een val in een hindernis of een val van laadklep van de vrachtwagen en was het paard totaal ongeschikt geworden voor de sport. Volgens mij is er veel meer aan de hand dan dat wij uit artikel kunnen opmaken.

Dat is inderdaad wel vreemd. Je zou zeggen dat het paard niet meer op concours gaat, tenzij de nieuwe eigenaars daar toestemming voor geven, of er op z'n minst van op de hoogte zijn. Stel je voor dat het fout gaat, dan heb je een hele boel geld betaalt voor een paard waar je niet meer mee kan werken in de sport.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:42

petraaken schreef:

Ik heb ook het idee dat het meer gaat om het feit dat de ruiter er nog mee naar concour is gegaan, dan om een uitspraak.
Ik denk ook niet dat alles wat is voorgevallen in dit artikel beschreven is.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:03

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:29

Het paard is dus GP? Wat is daar onervaren aan dan, vraag ik me af Lips are sealed