Paardenpoep is geen hondenpoep

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Auks

Re: Paardenpoep is geen hondenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 09:34

Ik ruim het binnen de bebouwde kom netjes op. (ga gewoon na mijn ritje met de mestboy ff langs) Buiten de bebouwde kom niet. Of we schoppen het in de berm.
Ik vind het wel zo netjes voor de mensen die erna komen.
Net wandelde ik met de hond en trapte in hondestront... blegh dat is idd ranzig! Paardemest heb ik zelf geen probs mee.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:23

dat stukje van gouda op de bloemendaal klopt. daar zit een manege en kinderboerderij,
daar erger ik me zelfs aan: wat een puinhoop.
over de hele weg liggen paardenvijgen, niet normaal.dat vind ik gewoon niet kunnen,
er rijden heel de dag onwijs veel mensen en dan overal drollen.
ik trap het even aan de kant, maar ik zit dan niet op een pony maar ernaast en dat is makkelijker Haha!
ik ben dol op paarden, maar aan die poep pmidden op de weg waar ik dan weer doorheen rij, erger ik me weleens,

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:28

Gewoon opruimen idd. Je gaat toch geen andere mensen met jouw rotzooi opzadelen.

Onbegrijpelijk voor mij die instelling die sommigen hebben.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:57

Ik stuur het paard dat ik rij echt altijd de berm in als ik hem al enigsinds voel waggelen Haha!
Ik vind het trouwens echt enorm asociaal als op de stoep loopot met je paard en dan de mest niet even op ruimt.Zowiezo hoor je niet op de stoep maar dan ook nog niet de poep opruimen...not done!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:58

WildWings schreef:
MissEvil, dan hoor je naar mijn idee ook niet met zo'n paard op de openbare weg thuis..

En op welk gedeelte van mijn post slaat dat? (beetje onduidelijk)..

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:39

Hondenpoep is inderdaad ranzig als je daar in staat...gatver, ik heb dan ook nog
zo'n leuke dochter die begint te kokhalzen als ze het onder haar schoenen heeft,
gevolg....mama mag het schoonmaken (alsof ik het prettig vind haha)
Maar inderdaad de drollen van je paardje netjes weghalen of aan de kant schoffelen.

Marinka90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 18:01

bij ons in zoeterwoude staat er ook een boete voor... maar paardenpoep is idd een stuk beter Lachen ruikt wat prettiger Tong uitsteken

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:36

Weetje wat ik denk dat het grote probleem is. Dat ze geen ruiter paden overal aanleggen en dat moeten ze juist wel doen. Alles word maar dicht gebouwd en Nederland waord zolangzamer hand helemaal geasfalteerd... Als ze ruiterpaden aan gaan leggen dan is een deel van het poep probleem opgelost. En dat zouden ze ook voor de honden moeten doen...Als ze in gemeentes willen dat hondeneigenaren de poep op moeten ruimen moeten ze er ook maar dingen neer zetten waar je hondenpoepzakjes uit kan halen...

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:17

JuravelOX schreef:
Weetje wat ik denk dat het grote probleem is. Dat ze geen ruiter paden overal aanleggen en dat moeten ze juist wel doen. Alles word maar dicht gebouwd en Nederland waord zolangzamer hand helemaal geasfalteerd... Als ze ruiterpaden aan gaan leggen dan is een deel van het poep probleem opgelost. En dat zouden ze ook voor de honden moeten doen...Als ze in gemeentes willen dat hondeneigenaren de poep op moeten ruimen moeten ze er ook maar dingen neer zetten waar je hondenpoepzakjes uit kan halen...

Hier ben ik het helemaal mee eens Ja

scaramoush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 07:49

Zolang hondestrond bij ons in het dorp niet wordt opgeruimd ga ik ook de mest niet opruimen, als je er een boete voor kunt krijgen ga ik het wel doen maar dat is dus nog niet zo.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 14:57

scaramoush schreef:
Zolang hondestrond bij ons in het dorp niet wordt opgeruimd ga ik ook de mest niet opruimen, als je er een boete voor kunt krijgen ga ik het wel doen maar dat is dus nog niet zo.

Ik word ook doodmoe van mensen die hun honden in mijn tuin laten scheiten, maar omdat anderen hun hond in mijn tuin laten scheiten, parkeer ik niet mijn paard in hun tuin om ook een hoopje neer te leggen. Ik weet zelf hoe vervelend het is en ik geef dus het goede voorbeeld. Ik ruim het op!

Als iedereen constant naar elkaar gaat lopen wijzen, lost het zich nooit op. Een hondeneigenaar zou bijvoorbeeld zeggen: zolang die paardenstront op de weg mag blijven liggen, laat ik mijn hond ook gewoon overal scheiten Lachen Moeten er nou echt overal boetes op komen te staan voordat er iets gebeurt?

Ik als paardeneigenaar vind het zelf ook vervelend als er op het fietspad weer zo'n meterslang spoor van poep ligt, en wat ik nog vervelender vind is dat ik regelmatig word aangesproken of ik de poep wil opruimen, terwijl ik dat altijd doe.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:35

xx_roos schreef:
Axel_Clauw schreef:
Tja, ik sta toch echt 100 keer liever in de paardenpoep dan in de hondenpoep Clown

Idd!!

Jaa ik ook!

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 11:48

En wie gaat de vogels bekeuren? Die beesten laten het ook te pas en te pas vallen waar het hen uitkomt. Bovendien verspreiden deze ook nog eens voor mensen bedreigende ziekten. Vliegen kunnen er trouwens ook wat van, overal van die vieze stippen nét daar waar je dat niet wilt hebben. Vissen poepen het water helemaal onder en toch gaan we lekker met zn alle in het natuurwater zwemmen.
Mijn kat pakt het beter aan, die poept uitsluitend in de tuin van de buren. Dat bespaard mij een hoop overlast. De moderne mens verliest een beetje het "echte leven" uit het oog. Dieren zullen net zoals wij zelf toch echt hun "spijsverteringsrestproducten" ergens kwijt moeten. Naast de beesten kunnen de mannen er ook wat van. En is menig boom al scheef gegroeid. Buiten ons eigen huis moet er natuurlijk geen overmatige poetsdrang gaan ontstaan. Zoals bij mn buurvrouw, die de bladeren weg veegt tot precies aan de erfgrens, in een mooie rechte lijn. Nee aan al die klachten rondom paardenmest (trouwens goed voor de tuin maar kennelijk slecht voor het asfalt) heb ik eigenlijk s c h i j t. Vork Kennelijk kunnen naast paarden ook ménsen behoorlijk doordraven..