ongeval Anky tijdens prijsuitreiking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: ongeval anky tijdens prijsuitreiking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:39

en dan zeggen ze dat voor alles houding en controle de basis moet zijn... Ze heeft echt altijd geweldige controle Haha! Zoveel spanning met salinero, ontploft net niet, en dan bij de prijsuitreiking boem.. Vind ik toch wat weining controle..

Niet dat het niet lullig voor d'r is, hoop dat ze niks heeft...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:41

luxket schreef:
en dan zeggen ze dat voor alles houding en controle de basis moet zijn... Ze heeft echt altijd geweldige controle Haha! Zoveel spanning met salinero, ontploft net niet, en dan bij de prijsuitreiking boem.. Vind ik toch wat weining controle..

Niet dat het niet banketstaaf voor d'r is, hoop dat ze niks heeft...

in een proef heb je het dier voorwaards en kan je zo de spanning af laten vloeien, met een prijsuitreiking moet het dier stilstaan en kan het zijn spanning niet kwijt in een voorwaardse beweging........ eigenlijk heel logisch

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:43

Hmm wel balen, hopelijk heeft ze zich niet al te veel bezeerd. Ach gut Heeft het paard verder ook niks?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:45

Goh wat een pech zeg. Prijsuitreikingen zijn met een wat bloederig paard nooit zo fijn. Hopelijk heeft ze zich niet al te veel bezeerd!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 16:50

KiWiKo schreef:
luxket schreef:

in een proef heb je het dier voorwaards en kan je zo de spanning af laten vloeien, met een prijsuitreiking moet het dier stilstaan en kan het zijn spanning niet kwijt in een voorwaardse beweging........ eigenlijk heel logisch

Mee eens. Een prijsuitreiking is heeeeel anders dan een proef. Is appels en peren vergelijken...

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:50

Plus dat er met een prijsuitreiking een hoop afleiding is voor zo'n paard, terwijl het tijdens een proef min of meer muisstil is...
Geen toeters en bellen in elk geval.

Bonny_CT

Re: ongeval Anky tijdens prijsuitreiking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:54

je moet ten alle tijden je controle kunnen bewaren, helemaal op dat niveau.. Verder vind ik salinero in een proef ook vol spanning zitten, maar dat is mijn mening...

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:57

Is het niet een beetje raar dat er zo enorm op wordt gekeken tegen iemand die niet eens stil kan staan met d'r paard?

Niet dat ik nou zo geweldig ben, maar tegen mij kijkt niemand op en als ik m'n naam op een dekje borduur wordt het ook niet opeens 10 keer zo duur.

Ik geloof best dat Anky heel goed is in op een bepaalde manier op een paard rijden, maar ik denk niet dat ze een goed voorbeeld is voor de vele recreatieruiters die zichzelf liever als sportruiter zien. Een recreatieruiter moet eerst leren om veilig met een paard om te gaan en dat leer je niet door naar Anky te kijken.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 16:57

Op dát niveau rijden er paarden die niet braaf een B proefje lopen, die een ererondje doen met 10 mensen aan de bakrand, paarden die dat soort dingen niet mee maken.
Denk aan alle spanningen, aan de lichten, de mensen, het geluid, alle vreemde dingen die ze niet kunnen thuis brengen.
Vind ik het niet gek dat er zo af en toe eentje explodeert

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:57

Tuurlijk Luxket Lachen Lachen Lachen tuurlijk Lachen

dit zijn niet je huis tuin en keukenpaarden waar iedere jan doedelzak mee wegrijd hoor Lachen

maargoed, deze discussie heb ik al zovaak gevoerd met zoveel mensen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:58

Ga jij er maar eens met je paard staan zou ik zeggen, in een bomvol stadion met muziek en drukte. Een paard is een paard en dus vluchtdier. Ik vind het ab-so-luut niet gek, eerder verbazend dat zoiets niet vaker voorkomt...

En wij hebben flegmatieke paarden, Anky niet. Wij willen er nog eens zonder ongelukken een buitenritje mee kunnen maken. Anky niet. Die heeft gewoon alles behalve flegmatieke paarden.

Edit; en inderdaad Kiwiko, die discussie kun je duizend maal voeren. Nog steeds snappen sommige mensen het gewoon niet.
Laatst bijgewerkt door Keukenkast op 29-09-07 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:59

luxket schreef:

Wat een onzin zeg, precies wat hier al eerder aangegeven is, tijdens de proef kan je voorwaarts blijven rijden en op die manier de spanning beheersbaar houden. Tijdens de prijsuitreiking is dat heel anders, dan zouden ze eigenlijk stil moeten staan en dat valt voor heel veel paarden echt niet mee hoor. Jouw post komt echt zo'n beetje over alsof jou dat nooit zou overkomen, nou dan heb je waarschijnlijk nog nooit op een echte hete gezeten tijdens een huldiging.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-07 16:59

arno8 schreef:
Is het niet een beetje raar dat er zo enorm op wordt gekeken tegen iemand die niet eens stil kan staan met d'r paard?

Niet dat ik nou zo geweldig ben, maar tegen mij kijkt niemand op en als ik m'n naam op een dekje borduur wordt het ook niet opeens 10 keer zo duur.

Ik geloof best dat Anky heel goed is in op een bepaalde manier op een paard rijden, maar ik denk niet dat ze een goed voorbeeld is voor de vele recreatieruiters die zichzelf liever als sportruiter zien. Een recreatieruiter moet eerst leren om veilig met een paard om te gaan en dat leer je niet door naar Anky te kijken.

Een recreatieruiter heeft een heel ander paard dan Anky. Nl. het recreatiepaard, geen hoog in het bloed staand warmbloed paard die wordt bloot gesteld aan allerlei spanningen en vreemde en enge omgevingen.

Die vergelijking kán je gewoon niet stellen tussen het recreatiepaard en die van Anky.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:01

ach,kan gebeuren. hopelijk houdt ze er niets aan over,en kan ze morgen Krack gewoon rijden. Is trouwens voor niemand een feest, een loslopende hengst..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:02

Wanneer is ze jarig?

Dan kunnen we haar een parelli pakket cadeau doen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:03

Flauw jongens.
Altijd veilig typen achter de computer, maar er zelf met zo'n paard gaan staan doet niemand.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:04

casperrr schreef:
Een recreatieruiter heeft een heel ander paard dan Anky. Nl. het recreatiepaard, geen hoog in het bloed staand warmbloed paard die wordt bloot gesteld aan allerlei spanningen en vreemde en enge omgevingen.

Die vergelijking kán je gewoon niet stellen tussen het recreatiepaard en die van Anky.

we hebben geen andere paarden, wij houden onze paarden ánders

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:05

Dat klinkt erg naar!
Hopelijk gaat het met Krack C beter.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:07

Arabesk schreef:
[we hebben geen andere paarden, wij houden onze paarden ánders

ik rijdt paarden,die 24/24 op de wei staan,en een paar die er maar een paar uur per dag uitkomen, en in beide gevallen zitten er wel een paar bij,waar ik geen prijsuitreiking mee kan rijden.

maar weer ontopic: denk,dat Anky binnenkort ook een speciaal ''prijsuitreikingspaard'' mee moet nemen Knipoog

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:08

Arabesk schreef:

Ik wil jou met jouw paard dan wel eens dezelfde proef op dezelfde plaats zien rijden als Anky!
Succes zou ik zo zeggen, je zal het nodig hebben.

Hopelijk gaat het morgen beter met Krack C

OP

maybelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:11

Zo dat is niet echt handig maar ja. suc6 verder Knipoog

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:12

Mee eens Orange_peache
Het zijn echt wel andere type paarden veel gevoeliger (op de ruiter en op de omgeving).

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:12

Arabesk schreef:
casperrr schreef:

jawel hoor, tuurlijk wordt zo'n paard ook anders gehouden, maar zo'n salinero is zó electrisch, zo'n heethoofd gewoon al puur qua karakter, daar komt de gemiddelde bokker-die-aan-wal-staat of een beetje buitenritjes maakt en eens een cursusje grondwerk heeft gedaan niet mee uit de voeten hoor heul ander kaliber paard..

ik wil het je wel zien doen, een rondje op een PB of Krack of Sali Haha! praten we dan verder Haha! Ik stap er iig niet op en hou het veilig bij onze htk-paarden Nagelbijten / Gniffelen

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:14

KiWiKo schreef:
luxket schreef:

Gewoon zorgen dat die paarden paard kunnen zijn en eens los de bak in komen..
Spanning afvloeien.....in het dekseizoen. Ach gut

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:16

geeft de normale ruiter weer beetje moed als ook een prof ruiter/amzaone eens zand hapt, kan gebeuren, wat voor paard je ook hebt!

Iedere ruiter loopt dit rsico en ook iedere ruiter hapt wel eens zand.