Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:46

coby is niet zo lief hoor voor der paarden uit betrouw bare bronnen gehoort vandaag Knipoog

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:47

@JurybijZ : *LOL*

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:48

Cayenne schreef:
In het artikel van de paardenkrant staat ook dat er foto's zijn van een dravende Power and Paint.
Ik heb het artikel nog niet want ik denk dat ik de krant pas morgen krijg, maar als er echt foto's zijn van een dravende Power and Paint, dan gaat het verhaal van Coby dat het maar 1 minuutje was, echt niet meer op

Er is idd een draffoto.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:48

CoriienRN schreef:
coby is niet zo lief hoor voor der paarden uit betrouw bare bronnen gehoort vandaag Knipoog

Hoezo dat dan?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:49

CoriienRN schreef:

En wie is die betrouwbare bron dan? Het zusje van het nichtje van de stalgenoot van de tante van de slager, die wel eens praat met het broertje van de man van de achternicht van een oude buurvrouw van Coby? Haha!
Sorry hoor, maar ik vind dit soort berichten gewoon stemmingmakerij.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:50

CoriienRN schreef:

Dat soort opmerkingen is gewoon stoken. Gelieve achterwege te laten. Clown

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:50

Citaat:
Er is idd een draffoto.

wat knap dat hij nog kon draven in die houding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:51

Kelly_ann schreef:
Jij moet collums gaan schrijven Haha!

ROFL Hijs idd sterk Clown

Maar goed, op dit gedeelte van bokt.nl worden nieuws berichten van uit de paarden wereld geplaatst en, ach ja, ook meningen Vork

tamary

Iedereen heeft wel een reden of excuus voor zijn manier van handelen, maar wij verwachten (logischerwijs lijkt mij) van de experts/voorbeelden uit de sport een goede eerlijke manier van trainen waar ook wij met minder expertise, geld, kennis (en soms geduld) een voorbeeld aan kunnen nemen. Dat een expert dan door de publicatie van dit soort foto's van haar voetstuk valt is begrijpelijk.

Sue_

haha jurybijz.... geniaal.... Huilen van het lachen Afgod

NoaC

Jurybyz; erg leuk geschreven maar neemt niet weg dat het natuurlijk niet eerlijk met een paard omgaan is. Dat ziet ook de wentelteef die een keer per maand het paard van de buren poetst; daar hoef je geen Anky voor te zijn toch?

JurybijZ

Re: Nader onderzoek publicaties Power and Paint DAAR GAAN WE WEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:52

MissJ schreef:
JurybijZ schreef:
Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.

ROFL OK dan! Afgod

En dan ook nog even mijn eigen reactie n.a.v. het artikel in De Paardenkrant van vandaag. De fotograaf spreekt zich hier imo toch wel eens tegen. Eerst werd de bijzet na 10 minuten losser gezet, daarna na 20 minuten, maar hierna zat hij volgens deze man nog steeds veel te strak. Je kan dan natuurlijk de vraag stellen in hoeverre hij paardenman is om te kunnen zeggen dat het daarna nog steeds te strak en dieronvriendelijk zat. Bovendien mag je er imo wel vanuit gaan dat er een steward aanwezig was, omdat je het longeren op een EK eerst aan moet vragen. L beweert dat die er niet was.
Goed dat er een onderzoek komt. Hoewel het beeld idd verre van prettig oogt, blijf ik toch van mening dat op basis van een paar foto's niet zulke verregaande conclusies getrokken kunnen worden, zoals er nogal massaal gedaan werd in het vorige topic.

Daarbij gaat iedereen voorbij aan het feit dat deze fotograaf niet zomaar een fotograaf is die toevallig even langs kwam kuieren, maar de grootste fokker van franse sport ponies !!!!. Wat is internet toch een heerlijk gereedschap.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:55

Goed dat ze onderzoek naar gaan doen. Denk dat als het niet zo'n beste uitslag is dat Coby haar naam niet zo zuiver blijft.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:56

JurybijZ schreef:
Daarbij gaat iedereen voorbij aan het feit dat deze fotograaf niet zomaar een fotograaf is die toevallig even langs kwam kuieren, maar de grootste fokker van franse sport ponies !!!!. Wat is internet toch een heerlijk gereedschap.

Dat wist ik nog niet. Interessant.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:57

Deze fotograaf had er dus duidelijk belang bij blijkbaar om de concurrentie in een kwaad daglicht te zetten... Werpt toch weer een ander licht op de zaak.

*rent naar de winkel voor chips en kaasblokjes* Haha!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:57

waarom is coby van baalen een concurrent voor een pony fokker?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:58

JurybijZ schreef:
Elke keer als er ergens in de Cyberwereld zulke RK-gerelateerde foto's opduiken roep ik naar mijn vrouw “lieverd breng me een paar zaken chips, kaasblokjes en een goede fles wijn want het wordt weer een paar dagen genieten en lachen”. Mensen vallen over elkaar heen om hun vloek uit te spreken over de veroorzakers van al dat dierenleed. De dikke dame uit LA, die met haar 120 kilo twee keer per dag op haar kleine Arabisch renpaardje zit te stuiteren om hem dressuur te leren, het gefrustreerde heksje uit Laren, dat met een heel duur paard nu al drie jaar in de B rond huppelt, de trutjes die verstopt achter hun pseudonaam en toetsenbord hun nonsens aan de wereld proberen op te dringen, de huppeltrutjes die één keer in de maand het paard van de buurvrouw mogen boenen en dit voldoende basis vinden om alle anderen te be- en veroordelen, de know it alls die ondanks het feit dat hun voorlezer het hart uit de longen staat te schreeuwen, nog elke proef de bel te horen krijgen, omdat ze de weg kwijt geraakt zijn, de wentelteefjes die een krukje nodig hebben om op hun paard te kruipen, en steevast ons willen doen geloven dat ze dat doen omdat het beter voor de rug van het paard is. Kortom het hele groepje waarvan Sjef eens zei “als ze net zoveel tijd besteden aan hun paarden als aan hun computer, zou Anky wat meer concurrentie hebben “. JA.... ze hebben zich allemaal verzameld voorzien van pek en veren (die ze terloops even uit de kont van de kip van de buurman hebben getrokken), de dames en heren hebben hun giftige pijlen al op de boog. De moderator stemt haar fluit en bij de eerste tonen zet de stoet ratten zich in beweging, deze keer niet naar Hamelen maar naar de brandstapel die inmiddels al is opgericht door diegene die toch tijd over hadden omdat hun toetsenbord de vele onzin die het te verwerken kreeg niet mee aankon, en zich ziek heeft gemeld. Verblind door hun woede en vermoeid van het lopen zien of horen ze al lang niet meer dat Coby inmiddels sorry heeft gezegd. Nee....., de BBQ moet doorgaan, al weten ze nog niet of ze nu Coby of Angela moeten offeren. Het geschreeuw heeft inmiddels dusdanige proporties aangenomen, dat de weinige die roepen “JA.maar Coby doet wel heel veel goed werk voor de gehandicapte medemens”, en “toen Pasternak zo ziek was reed ze wel elke dag 300 kilometer om hem zelf te verzorgen”, allang niet meer gehoord worden. Nee... de witte gewaden met puntmutsen moeten gebruikt worden en het offerfeest moet doorgaan. Ik zit al met angst en beven te wachten hoe deze meute volledig gederailleerde cyber-hooligans straks gaan bepalen wie de nieuwe berijder wordt van P&P.

De mensen die jij nu opnoemt weten niet beter, van een prof ( Mét een voorbeeldfunctie!) zou je beter mogen verwachten!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:59

Visconti schreef:

P&P is geen Frans gefokte pony. Dus buiten deze hele kwestie gezien is P&P concurrentie voor de Franse ponyfokkerij. Lachen Heeft niet zozeer iets met Coby van doen.

Cristina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:00

Verleden jaar zag ik een andere EK amazone (NL) zo losrijden om de ring! Ik dacht nog : mijn god dat arme dier en zo'n jonge amazone die al zo verpest is door een pony zo te trainen .En niemand die er wat van zegt ..want het schijnt normaal te zijn in de top van de dressuurwereld......
Vreemd is dat Powertje dit allemaal gewoon accepteerd....Als ik mijn paard longeer kijk ik eerst of zijn hoofdje op de loodlijn staat voor ik begin. Als ik per "ongeluk" zo mijn paard vast zou zetten als bij Power, knalt hij van schrik achterover. Het feit dat zo'n getalenteerde pony nog zo getraind moet worden zetten bij mij vraagtekens. Hopen dat dit nooit meer gebeurd en berust dit incident echt op een vergissing. Dat zou fijn voor het paard en de trainer zijn!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:01

Waaruit je dus ook zou kunnen concluderen dat hij wel weet waar ie t over heeft?
Misschien heeft/had ie er belang bij om haar in een kwaad daglicht te zetten maar jullie willen toch niet beweren dat t allemaal niet waar is en hij de foto's heeft 'gefotoshopt?' Haha!
Hoe t ook zij; het blijft schandalig om een pony zo te laten lopen. Ook voor 1 rondje en een prof als Van Baalen zou beter moeten weten... (o.a. dat het niet onopgemerkt blijft als je zoiets op zo'n evenement doet Knipoog )

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:01

Kan iemand de draffoto scannen en plaatsen? Kan hij we draven als hij zo strak is bijgezet?

Moderatoropmerking:
Maya : Horses.nl / Paardenkrant heeft ons expliciet verzocht geen artikelen over te nemen, foto's scannen en plaatsen uit de Paardenkrant is dus niet toegestaan op Bokt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-07 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Opmerking ingevoegd.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:02

MissJ schreef:
Visconti schreef:

P&P is geen Frans gefokte pony. Dus buiten deze hele kwestie gezien is P&P concurrentie voor de Franse ponyfokkerij. Lachen Heeft niet zozeer iets met Coby van doen.

Maar wat word Power and paint er minder op? Het enige wat die man zwart maakt is Coby en haar leerling, ik denk dat hij alleen maar reclame maakt voor powers goede karakter want ik denk dat er weinig pony's zijn die dit zo maar pikken.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:03

Wel vreemd dat C. v Dalen aangeeft dat dit het begin vh longeren is.......Lekker om een "koud" paard uberhaubt meteen in de krul te trekken en vast te zetten.......NOT

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:03

Super dat er onderzoek voor word gedaan!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 18:04

Anne_GTI schreef:
Werpt toch weer een ander licht op de zaak.

Die snap ik niet. Feit dat de foto's door een concurrent of weet ik veel wie zijn gemaakt doet toch niets aan het getoonde op de foto's af?