Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Suusje92 schreef:Jeetje wat ene stelletje gek, nou nu ik dit heb gelezen meot ik iemand ook ff aanpakken!
Vlak bij mijn school hebben we een vrouw wonene met 2 minischetjes en die beesten hebben al een jaar lang ene halster omIk denk dat die ondertussen ook allang ingegroeid zijn! Zal morgen wel even kijken.. Stelletje gekken de laatste tijd hier in nederland en in de rest van de wereld.. als je iemand wil verminken of pijn wil,doen doe eht dan maar bijjezelf bij eend eir ben je echt van de zotte
blauw00gje schreef:Nounou..
Dat snapt iedereen wel dat je dat halster er niet hardhandig uit kan trekken! Tsss
JoyCiej007 schreef:Wij hebben het vorig jaar ook gehad (en ga me nou niet uitmaken voor dierenbeul of weet ik veel wat, ik keek er regelmatig naar), maar dat betrof het verbindingstukje tussen de neus- en keelriem bij ons veulen van een paar maand oud.
poes schreef:Een paardenhoofd groeit de eerste twee jaar ook zeer snel, dus als je persé een halster wilt omlaten, wordt die gewoon snel te klein. Je kunt natuurlijk ook heel revolutionair geen halster omlaten
poes schreef:Sowieso een halster ooit omlaten vind ik levensgevaarlijk. Als je je paard toch nooit uithaalt heeft het ook geen enkele zin.
poes schreef:JoyCiej007 schreef:jeej, da's nog best een flinke wond.... Ik moet zeggen dat het lichtelijk 'ingroeien' (dus iets te strak zitten) van het halster niet altijd even makkelijk je aandacht trekt. Wij hebben het vorig jaar ook gehad (en ga me nou niet uitmaken voor dierenbeul of weet ik veel wat, ik keek er regelmatig naar), maar dat betrof het verbindingstukje tussen de neus- en keelriem bij ons veulen van een paar maand oud. In de winter, want dan hebben die shetten nogal véel haar aan hun hoofd zitten, en met die baard was het dus heel moeilijk op te merken.
Hij had gelukkig maar een klein wondje, dus direct halster afgedaan en weggegooit, en een nieuwe gekocht. wondje gedesinfecteerd, en er was verder niets aan de hand, zo heel ernstig dat het ingroeide was het dus ook niet.
Maar dat de eigenaar dit halster zó erg heeft laten ingroeien, vind ik ontzettend erg.
Reden genoeg voor mij (+ het ophangingsgevaar) om nooit een halster om te laten. Vreemd genoeg kun je bij de paarden die ik ken ook allemaal zeer makkelijk een halster om doen, en kun je ze ook makkelijk uit de wei halen, ook al houden ze hun halster niet continue om. Het nut van een halster omlaten, ondanks alle argumenten die ik al gehoord heb, ontgaat me compleet.
Zaterdag zag ik nog een wei met twee paarden met dikke dekens opstaan, het was verdorie snikheet! Daar maak ik me ook wel kwaad om.
Cayenne schreef:In Nederland is het zo dat volgens de wetgeving, de eigenaar EERST een waarschuwing moet krijgen. Wanneer de eigenaar de waarschuwing niet opvolgt, dan pas kan er beslagname volgen.
Voordat er weer ongefundeerde beschuldigingen richting de LID worden geslingerd waarom ze het dier niet mee hebben genomen
Nicolletje schreef:JoyCiej007 schreef:Wij hebben het vorig jaar ook gehad (en ga me nou niet uitmaken voor dierenbeul of weet ik veel wat, ik keek er regelmatig naar), maar dat betrof het verbindingstukje tussen de neus- en keelriem bij ons veulen van een paar maand oud.
Wat is de meerwaarde van een halster omlaten bij een veulen? Diens hoofdjes groeien heel hard en zonder halster huppelen ze op die leeftijd toch gewoon achter hun moeder aan?
JoyCiej007 schreef:En, inderdaad, van die dikke dekens op met lekker weer, daar erger ik me ook dóod aan. Krijg dan neigingen om even aan te bellen en ze een flink dikke fleece-trui te overhandigen, en ze daarmee even een paar uur in de brandende zon te laten staan!
poes schreef:JoyCiej007 schreef:En, inderdaad, van die dikke dekens op met lekker weer, daar erger ik me ook dóod aan. Krijg dan neigingen om even aan te bellen en ze een flink dikke fleece-trui te overhandigen, en ze daarmee even een paar uur in de brandende zon te laten staan!
Idd! Ik wil ze ook mijn winterjas aandoen en in de zon zetten, vreselijk gewoon.
Cayenne schreef:Offtopic: Er zijn wel meer redenen om te scheren in de winter dan te lui zijn om wat langer uit te stappen
Maar goed, waarom gaat het nu over scheren?