Ponyhouder verwijdert overvloedig Jacobskruiskruid

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Re: Ponyhouder verwijdert overvloedig Jacobskruiskruid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 17:57

fjordido schreef:
het blijft natuurlijk wel een vies mottig paardeweitje omheind met losflubberend prikkeldraad, jacobskruiskruid of niet..

Ik kon dat niet helemaal goed zien, maar het leek er wel op idd, niemand die daar iets van zegt? (inspectie ed bedoel ik hoor)
Wat jkk betreft, ik weet nu hoe het eruit ziet, dus haal ik het weg. Daarvoor rukte ik bij de paardjes maar voor de zekerheid alles uit wat geel en verdacht was...

bijoekimmie

Re: Ponyhouder verwijdert overvloedig Jacobskruiskruid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 08:34

Cristina schreef:
Jacobskruiskruid groeit goed op arme grond. Vaak als je het goed bemest met kunstmest blijft het(na eerder uittrekken) weg. Ik vind het op zich wel een goede actie van de eigenaar om het eindelijk weg te halen, maar hij had dit uit zich zelf natuurlijk al veeeel eerder moeten doen! Begrijpelijk dat die Shetjes niet op een vette wei lopen waar kunstmest op gestrooid wordt.
Maar er is wel een middel om dit kruid te bestrijden hoor.

Wil jij de gouden tip geven , want naar mijn weten is het enige wat helpt, de plant verwijderen met wortel en al. Ik heb wel zo'n speciale jkk vork gekocht zodat je de grote planten er met wortel en al uit kan steken. Het is ook wel een rot klus maar ja.
Deze zomer stond ik gelukkig op een weiland waar het niet stond. hahaha