Kampioene Zhara Obertje verwachte veilingtopper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lilliputter

Re: Kampioene Zhara Obertje verwachte veilingtopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:27

misterA schreef:
liliputter schreef:
Begrijpelijk maar wel eeuwig zonde. Dat is er een waar je echt ver mee kunt komen!

Waarom is het zonde? Zij gaat waarschijnlijk niet voor de slacht weg.

Bedoel ermee dat als je een paard opfokt en hij doet het dan 3 jaar later zo goed op de keuring kan ik me ook goed voorstellen dat je haar absoluut niet verkoopt. Idd een risico is er altijd dus ik snap de keuze ook wel en ze zal het zeker goed krijgen maar toch blijft het zonde om je zo'n goed paard te verkopen ondanks de prijs die je ervoor krijgt.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:38

En nu maar hopen dat ze in NL blijft..

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:40

Ik vind het echt een beauty van een merrie! ben ook benieuwd voor hoeveel ze weg zal gaan!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:46

Kan me goed voorstellen dat je een dergelijke merrie verkoopt. Zeker als je zelf niet de mogelijkheid of ambitie hebt om haar uit te brengen.
Als ik een paar ton over had dan wist ik het wel.
*kijkt nog een keer onder matras*

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:48

Katja schreef:
Zeker als je zelf niet de mogelijkheid of ambitie hebt om haar uit te brengen.

Die mogelijkheid en ambitie is er wel, dat was al eerder aangegeven en staat ook hier in dit topic.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:50

Daar heb ik dan overheen gelezen. Las alleen dat ze haar hadden willen laten uitbrengen.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:23

Sammie schreef:
Diegene die dr koopt geeft d'r misschien wel alle (paardvriendelijke) kansen die er zijn voor die merrie?

Als of andere paarden van mindere kwaliteit dit niet verdienen, wat een opmerking zeg. Lekker belangrijk.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:29

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:31

Persoonlijk vind ik jammer dat men zo veel blijft fokken met Jazz. maar 3% van zijn nakomelingen loopt internationaal, ook een kleine 7 % nationaal, 15 procent loopt op amateur niveau of hoe je dit niveau ook mag noemen. De overige paarden veelal neuroten of niet handelbaar omdat mensen een Jaz niet aan kunnen daar word mee gefokt omdat men een Jazz heeft. Hierdoor wordt de hele markt overspoeld met helaas een hoop rommel en men durft er toch een hoop geld voor te vragen mijns inziens een paard wat de sportmarkt schade aanricht doordat men hem teveel gebruikt. Zhara is een mooi paard zoals veel Jazz nazaten maar ze is niet de beste. Sorry mijn mening, zal wel voor het geld wezen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:35

Ik moet de eerste echt lastige Jazz nog tegenkomen. Ze hebben soms een beetje een gebruiksaanwijzing maar daar is imo niets mis mee.
Maar eigenlijk is dat ook helemaal niet waar dit topic over gaat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:36

hilden1971 schreef:
Sammie schreef:
Diegene die dr koopt geeft d'r misschien wel alle (paardvriendelijke) kansen die er zijn voor die merrie?

Als of andere paarden van mindere kwaliteit dit niet verdienen, wat een opmerking zeg. Lekker belangrijk.
Je weet duidelijk de klepel niet te hangen. Het gaat helemaal niet over mindere of beter kwaliteit, want dat doet er hier helemaal niet toe. (want kwaliteit betreffende deze merrie kan besproken worden). Waar het WEL omgaat is het volgende (en iemand met een beetje verstand zou dat zelf ook wel inzien): paarden die boven een bepaald bedrag waard zijn worden meestal onder compleet andere omstandigheden gehouden dan het gemiddelde paard nodig heeft. Zijnde stal en voldoende weidegang en ruwvoer. Paarden als zulks krijgen meestal zeer weinig tot geen weidegang, ontzettende veel krachtvoer, worden uit hun stal gehaald om getraind te worden (waarbij het dier zoveel en zo snel mogelijk moet leren om te presteren) en met een beetje geluk mag het diertje eens aan de hand een hapje gras of een uurtje in de molen. Andere mogelijkheid voor deze merrie idem en dan 4/5mnd per jaar veel gespoeld worden. Dat zijn de paard(on)vriendelijke aspecten.
Nu de kansen:
Dat de merrie verkocht wordt maakt mij geen bal uit, maar hopelijk naar iemand waar ze alle kans krijgt om alle eigenschappen die haar toegedicht zijn te tonen en waar te maken. Dus op een rustige manier in de sport en evt. spoelen of zelf ermee fokken, zodat je er over een paar jaar ook nog wat van hoort.

Nu jij weer met je onsamenhangde opmerking Vork

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:41

Nu jij weer met je onsamenhangde opmerking Vork[/quote]

Ja das het nadeel van een echt sportpaard, heb er zelf ook drie maar die van mij lopen wel in de wei, en ja ik ben tegen embryo, vooral bij Zhara, waarom? krijgen we nog meer van die jazz neuroten op aarde nou bedankt liever niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:42

Ik geloof dat je punt nu wel duidelijk is Hilden. Open anders een topic over hoe slecht je Jazz vind ipv hier te zeuren.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:55

Ik ga er sowieso heen, woon in de buurt en prachtige paarden! (vaak) Knipoog

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:00

Het zou wel jammer zijn als ze naar het buitenland gaat, en die kans zit er natuurlijk in.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:15

Katja schreef:
Ik moet de eerste echt lastige Jazz nog tegenkomen. Ze hebben soms een beetje een gebruiksaanwijzing maar daar is imo niets mis mee.

Daar sluit ik mij volledig bij aan...

Wbt dat verkopen waar men het over heeft in dit topic... Ik kan mij dat ook wel voorstellen. Als je als fokker (dus niet als amateur, penny, hobby-ist of weet ik het wat) paarden houdt, dan zijn die er voor de verkoop.

Je kunt gewoonweg niet alles houden. En ja, als je dan de mogelijkheid krijgt om een paard voor topgeld te verkopen, waarom zou je dat dan niet doen?

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:08

Iedere eigenaar heeft het recht om zijn/haar paard te verkopen, om wat voor reden dan ook. Vrijheid blijheid.
En gissen naar wat die reden dan wel zou kunnen zijn en vast de toekomst voor een paard uit te stippelen vind ik niet op zijn plaats.
En ik vind het nog minder gepast om naar aanleiding hiervan weer Jazz en zijn "rotkarakter" erbij te slepen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:14

Yrrah we hebben te maken met einigende zaken, dieren dus, er kan vanalles gebeuren.
Dus de overweging om zekerheid tov van onzekerheid te kiezen is heel plausibel.
Daar tegenover staat de passie van de fokker/paardenbezitter die de mogelijkheid heeft om met zon kwaiteit verder te mogen.
Wat weegt voor wie in welke omstandigheid zwaarder
Daar kunnen wij niet in kijken.

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 00:23

sarabande schreef:
Yrrah we hebben te maken met einigende zaken, dieren dus, er kan vanalles gebeuren.
Dus de overweging om zekerheid tov van onzekerheid te kiezen is heel plausibel.
Daar tegenover staat de passie van de fokker/paardenbezitter die de mogelijkheid heeft om met zon kwaiteit verder te mogen.
Wat weegt voor wie in welke omstandigheid zwaarder
Daar kunnen wij niet in kijken.

Ben ik volledig met je eens. En het is de eigenaar die die afwegingen maakt.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 07:57

Suelza schreef:
Katja schreef:

Daar sluit ik mij volledig bij aan...

Wbt dat verkopen waar men het over heeft in dit topic... Ik kan mij dat ook wel voorstellen. Als je als fokker (dus niet als amateur, penny, hobby-ist of weet ik het wat) paarden houdt, dan zijn die er voor de verkoop.

Je kunt gewoonweg niet alles houden. En ja, als je dan de mogelijkheid krijgt om een paard voor topgeld te verkopen, waarom zou je dat dan niet doen?

Het is niet de fokker die haar nu verkoopt Knipoog
Maar dat maakt eigenlijk niet veel uit. Iedereen mag idd gewoon zijn paard verkopen als hij daar zelf zin in heeft.
Ik zou het zelf ook doen denk ik.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:28

Ik hoop dat ze net als Wiona, in Nederland blijft!
Dan horen we nog eens wat van haar.
Succes ermee Stephanie, ik zou het in jullie plaats ook doen hoor!
En dat onzinnige gezeur over Jazz-en: Het paard zal echt niet bij een amateurtje terecht komen hoor. Haha!

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:37

@ Cute, we wilden haar eigenlijk ook niet verkopen, en het is blijft een moeilijke beslissing, als je zo'n paard hebt.
Het is echter helemaal geen lastig paard, ze is wakker, attent, maar dat is heel iets anders dan een lastpak. Het is een eerlijk paard, en ik hoop ook, ECHT uit de grond van mijn hart, dat zhara op een geweldige plaats terecht komt waar ze alle kansen krijgt voor de toekomst!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:14

Jammer zeg, was juist wel leuk om deze merrie hier op bokt te volgen. Het is natuurlijk een moeilijke beslissing maar als je er zelf achter staat is het de juiste. Hoop wel dat ze in Nederland blijft zou zonde zijn als ze de grens over ging.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:13

Moderatoropmerking:
Even een vriendelijk verzoek om het hier ontopic te houden. Spinoffs (kwaliteiten die Jazz al dan niet bezit) mogen in een nieuw topic / nieuwe discussie.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:11

Ook ik ben benieuwd naar de beweegredenen van de eigenaren om dit dier te verkopen? Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat deze merrie aangehouden zou worden en in de sport uitgebracht ging worden.