Wolke Sieben verkocht aan Sanneke Rothenberger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Demini

Re: Wolke Sieben verkocht aan Sanneke Rothenberger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:17

Harstikke leuk voor haar! Als zij nou zo iemand was die er 1 keer in de week opstapte en verder met haar pet er naar gooide DAN mag je concluderen dat het een verwend nest is, maar Sanneke werkt er keihard voor om aan de top te komen met die paarden naast haar school. Ze is heel bewust bezig met de dressuur en ik denk niet dat we haar gelukkiger maken met een paarden waar ze alleen mee knuffeld en in de bossen en clublessen mee rijdt. Veel mensen hebben dat beeld misschien voor ogen dat een kind pas gelukkig kan zijn met zijn/haar pony of paard als het er een hele dag mee rondwandelt en op ponykamp mee gaat enz, maar daar maak je haar echt niet blij mee hoor, zij geniet er van om lekker dressuur te rijden en als er verder gewoon goed voor die paarden gezorgt wordt (en dat wordt er) zie ik niet in waarom ze maar 1 paardje zou moeten hebben in plaats van 5. Die mensen hebben het geld ervoor, zij heeft er veel plezier in en ze werkt er hard voor, het is haar van mijn kant gegund in ieder geval!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 20:40

Toe maar weer...

Tof voor haar hoor maar zo zie je maar weer dat succes voor een groot deel te koop is in de dressuur.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:06

Ik geef het toe: Ik ben jaloers!
Ik zou wel willen dat ik 1 zo`n paard kon kopen en dan ook nog ergens goed kon gaan lessen, en dan natuurlijk ook nog dat talent hebben.
Maar helaas, dat heb ik ne eenmaal niet.

Maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik het niet geweldig voor Sanneke vind.
Het is toch helemaal top dat zo`n jonge talentvolle amazone de kans krijgt om ongelooflijk veel te leren van die paarden?
Hopelijk gaan we er nog heel veel van horen, en maakt ze ooit nog de overstap naar Nederland.

En idd, succes is gedeeltelijk te koop, maar gelukkig nog niet helemaal.
Ik weet zeker dat als ik op zo`n paard ga zitten dat het dan maar heel normaal eruit ziet.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:12

Gaaf toch voor der. Lachen

Tuurlijk zou je zo'n paard er wel bij willen hebben maar leuk voor haar hoor.

StephanieDK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:17

Natuurlijk heeft ze goede paarden onder haar, maar als je zelf als ruiter geen talent hebt dan kom je er echt niet hoor. Op welk paard je dan ook rijdt. Het is toch fantastisch dat zo'n talentvolle amazone de kans krijgt om ook op geweldige paarden rond te kunnen rijden en de top begeleiding te hebben? Dat is maar voor weinig mensen in de wieg gelegd en ik vind het super voor dr.
Haar prestaties heeft ze immers, ondanks dat ze dan misschien wel in het voordeel staat, maar toch echt zelf moeten doen!
heel veel succes gewenst voor Sanneke met haar nieuwe toppers!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:17

ilsepilse schreef:
Sanneke heeft al vet veel paarden gekregen heb ik net gezien op eurodressage.com, lekker verwend kind dus!! Sigaar Ze heeft ook de pony Konrad gekregen!
Maar ik vind het allemaal een beetje te overdreven ze willen zo graag opvallen en ze doen dan vaak ook wel een beetje arrogant omdat ze dan een duur paard hebben gekocht Rolleyes Nors opkijken

Nors opkijken Nors opkijken Nors opkijken Nors opkijken

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:18

Suzanne F. schreef:
Toe maar weer...

Tof voor haar hoor maar zo zie je maar weer dat succes voor een groot deel te koop is in de dressuur.

Behalve het Adelinde Cornelissen verhaal, dat houdt hoop voor ons allen Clown

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:23

Suzanne F. schreef:
Toe maar weer...

Een beetje flauwe opmerking !

Dat een paard goed kan lopen en hoog mee kan in de dressuursport wil nog niet zeggen dat iemand daar haar succes mee koopt.

Ik denk dat de meeste van ons toch goeie paarden hebben zien vertrekken voor veel geld en vervolgens daar niets meer van gehoord hebben omdat de ruiter en het paard dus geen goeie combinatie vormen en het er simpelweg niet uitgereden krijgen.

Ze zal er dus wederom hard voor moeten werken/trainen ook met een hoger opgeleidt paard.

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 23:33

De verwachting worden ook gelijk hoger gespannen.... Ik hoop dat ze hier goed mee om kan gaan en gewoon veel leert van deze paarden. Maar goede paarden maken nog geen goede ruiter, ze zal er nog hard voor moeten werken!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:27

MikeRick schreef:
Suzanne F. schreef:
Toe maar weer...

Een beetje flauwe opmerking !

Dat een paard goed kan lopen en hoog mee kan in de dressuursport wil nog niet zeggen dat iemand daar haar succes mee koopt.

Ik denk dat de meeste van ons toch goeie paarden hebben zien vertrekken voor veel geld en vervolgens daar niets meer van gehoord hebben omdat de ruiter en het paard dus geen goeie combinatie vormen en het er simpelweg niet uitgereden krijgen.

Ze zal er dus wederom hard voor moeten werken/trainen ook met een hoger opgeleidt paard.

Nou zo flauw is ie niet hoor gewoon de harde waarheid.

En meisje met heel veeel talent en ouders met weinig geld komt waarschijnlijk niet echt ver, maar dit meisje is bijna op de rug van een paard geboren met zo'n vader heeft zij alle mogelijkheden om toch een stap verder te komen.

MikeRick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 09:52

cocktail schreef:
Nou zo flauw is ie niet hoor gewoon de harde waarheid.

En meisje met heel veeel talent en ouders met weinig geld komt waarschijnlijk niet echt ver, maar dit meisje is bijna op de rug van een paard geboren met zo'n vader heeft zij alle mogelijkheden om toch een stap verder te komen.

Ik zei toch ook een beetje flauw Knipoog

Ja waarschijnlijk is het zo dat iemand met ouders met minder geld er of niet komt of er harder voor moet werken maar als we het over bekende ruiters hebben of hun spruit daarvan is het negen van de tien keer het vooroordeel dat het ligt aan dat de ouders bekend zijn of vanwege het vele geld dat ze hebben.

Veel geld / bekend of niet je zult toch een combinatie moeten worden en er hard voor moeten trainen, zoals hier al eerder werd gezegd een goed paard maakt je nog geen goede ruiter.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:34

Suzanne F. schreef:
Toe maar weer...

Ja Maar dat is niet enkel op dit niveau Bij ons huppelt er zo eentje rond die alleen zondag op der paard zit en dan vooral die neus in de lucht.
Maar om dit meiske kan ik me niet druk maken. Ik ken haar niet, maar voor zover ik lees kan ze gewoon goed rijden én heeft ze doorzettings vermogen. Waarom zou ze de kans dan niet mogen hebben om 1, of 2, of 3 of weetik hoeveel toppers ze ook maar kan rijden. (dus hoeveel paarden ze kan hebben op een dag.) inderdaad op stal te hebben?

Oh en ik geef toe, ik ben best een heel klein beetje jaloers hoor Ja Hoewel ik niet zeker weet of ik wel in haar plek zou zijn, zou ik toch wel eens 1 dagje met haar willen ruilen, gewoon om een keer te weten wat het is om op dat niveau te rijden... Maar ik ben ook heeeeeeel tevreden met mijn eigen toppers Ja

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:57

Tuurlijk is het vorm van jaloezie maar wel in de vorm van oneerlijkheid. Er zijn zoveel meiden die misschien meer natuurlijke aanleg hebben maar wat nooit tot uiting kan komen omdat ze de mogelijkheden niet hebben.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:34

Maar dat heb je niet alleen in de paardensport maar met zoveel andere dingen ook.
Als je je daar druk over moet gaan maken heb je volgens mij geen leuk leven meer.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:05

jasmijn78 schreef:
NoaC schreef:
Zal vast een hoop druk op haar liggen om te presteren.
Laat mij maar lekker stinkmodder met een normaal paard hoor

Waarom moeten er bij zulke berichten altijd zogenaamde 'nadelen' opgenoemd worden zoals: nu zal er wel veel druk op liggen, niet alle rijke mensen zijn gelukkig en ze zal vast een band met haar paard missen? Dat zijn echt de meest zielige reacties hoor!

Ik geef er alleen mee aan dat ik er NIET jaloers om ben (aangezien die discussie ervoor was). Daarnaast vergeetje het stukje ervoor mee te quoten.
Dus van jou mogen we alleen jaloers zijn en niet over de nadelen hebben? Hoe zielig is dat dan? Vork
Ieder gewoon zijn ding lijkt mij; mij maak je echt niet blij met zo'n paard hoor. Nog niet als ie gratis was.
Daarnaast zal mijn paard totaal niks voor haar zijn; we zoeken beide iets anders in een paard.

Wij hadden een meisje op stal ook met een verschrikkelijk duur paard onder haar kont die echt gepushed werd door haar ouders. Kan mij niet vertellen dat die paardrijden nog echt leuk vond hoor. Het lijkt me niks om altijd maar aan zulke hoge verwachtingen te moeten voldoen.
Dit meisje uit het topic heeft nu aardig wat dure paarden gehad en iedereen uit het paardensportwereldje verwacht er nu ook wat van lijkt me. Als je het goed doet geen probleem maar mensen kijken meestal naar de negatieve kanten en slechte dingen helaas. Lijkt me een behoorlijke druk.
Laat mij dan maar lekker buiten crossen Haha!

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:08

Suzanne F. schreef:
Er zijn zoveel meiden die misschien meer natuurlijke aanleg hebben maar wat nooit tot uiting kan komen omdat ze de mogelijkheden niet hebben.

Hier ben ik het helemaal mee eens! Haha! Maar ja that's life! In een hele hoop sporten draait het om geld, behalve bij de duur sporten zoals hardlopen of zwemmen. Iedereen kan wel een badpak of goede schoenen kopen... hahah!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 09:16

Ik vind het leuk voor haar. Jaloers ofzo ben ik echt niet, ben al veelste blij met mijn eigen topper Haha!

Maar een aantal mensen gillen nu wel over dat ze alle goede paarden krijgt maar wat vinden jullie dan van Maria van den Dungen en haar pony's?

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:32

Als je tegenwoordig mee wilt doen op een EK zul je er wel zeker van moeten zijn dat je 2 hele goede paarden hebt. Sannie stopt komend jaar met de ponies en gaat als junior verder. In Nederland zijn er zo veel die 2 of 3 paarden/ponies hebben om zekerder te zijn van een team plaats. Dominique Filion had zeker 2 paarden om Junioren en Young Riders mee te rijden, Maria van den Dungen heeft zeker 3 ponies. Kijk nu naar Desire Senden, die heeft wel 3 paarden en komt er nog niet bij! Danielle van Mierlo heeft er 2 en was slechts reserve afgelopen jaar. In Duitsland is het nog moeilijker om er bij te komen.
En natuurlijk is geld heel handig maar ik ken ook nog wel een periode dat vader Sven zelf een legertje Grand Prix paarden op stal had staan, Andiamo, Ideaal, Bo, Attention. Als je overal mee wenst te doen op het hoogste niveau EN je paarden niet wenst overbelasten dan is dat nog niet zo raar....

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:14

Insider schreef:
Als je tegenwoordig mee wilt doen op een EK zul je er wel zeker van moeten zijn dat je 2 hele goede paarden hebt. Sannie stopt komend jaar met de ponies en gaat als junior verder. In Nederland zijn er zo veel die 2 of 3 paarden/ponies hebben om zekerder te zijn van een team plaats. Dominique Filion had zeker 2 paarden om Junioren en Young Riders mee te rijden, Maria van den Dungen heeft zeker 3 ponies. Kijk nu naar Desire Senden, die heeft wel 3 paarden en komt er nog niet bij! Danielle van Mierlo heeft er 2 en was slechts reserve afgelopen jaar. In Duitsland is het nog moeilijker om er bij te komen.
En natuurlijk is geld heel handig maar ik ken ook nog wel een periode dat vader Sven zelf een legertje Grand Prix paarden op stal had staan, Andiamo, Ideaal, Bo, Attention. Als je overal mee wenst te doen op het hoogste niveau EN je paarden niet wenst overbelasten dan is dat nog niet zo raar....

Je slaat de spijker op zijn kop!

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 15:22

Ik vind heel erg leuk voor Sanneke! En ik zal je 1 ding zeggen zo verwend of arrogant is ze zeker niet, en ze weet heel goed hoe ze moet rijden.. Zeker voor haar leeftijd!