Mishandeling van pony's in Peer (België)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re: Mishandeling van pony's in Peer (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:19

Sparky10 schreef:
pff wat lang die hoeven alleen verder zie ze er toch goed uit ?

toen ik spetter me mini erbij kocht deed de smid hem zonder probleem erbij , eigenlijk .
alleen voor me fjordenbaal kan ik moeilijker een smid vinden omdat hij minder makkelijk is lees niet te doen hihi , maar heb er nu 2 een voor achter de hand en gewoon me eigen gouden smid Haha! hij komt wel vanuit hardenberg naar dronten maar ja hij is super

ja klopt, toen ik me andere paard had, was het geen enkel probleem, maar zij alleen daar kwam die niet voor. Heb hem zelfs meer geld geboden toen, maar nee

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:19

Wow! Zo'n lange hoeven heb ik nog nooit gezien. Wat voor smoezen mensen toch verzinnen! Hebben ze dan helemaal geen gevoel voor hun beesten?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:54

Ik heb dan zelf geen shetjes maar een vriend van mij is hoefsmid en die doet ook gewoon de shetjes van een vriendin van mij (die hebben er 2 of 3).
Ik zou zelf ook denken: geld = geld.. en is het slecht voor je rug kies dat beroep dan niet..

Chancarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:14

Wat vreselijk zielig voor deze pony´s.
Je hebt mensen met paarden/pony's en paarden/pony's mensen dat blijkt maar weer. Deze mensen zijn geen paarden of pony's waard.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:58

Echt waar, dat zoiets bestaat zeg! Dat ze hier maar eens flinke straffen opzetten. Dit kan toch echt niet. Mensen die hun dier zo verwaarlozen komen er veel te makkelijk vanaf!

Snowy2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:05

Ik begrijp dat sommige hoefsmeden geen kleine pony's willen doen, maar dan kijk je gewoon uit naar een andere smid.
Er zijn er zat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:08

mijn eerste reactie WOW

die zijn heel erg lang en snap niet dat er geen omwonende dit gezien hebben
elke paardenleek ziet dat dit niet nromaal is
dat er smeden zijn die geen kleine pony`s doen kan ik begrijpen, maar er zal er vast wel 1 te vinden zijn, en anders kan je latijd nog een cursus volgens hoe je moet bekappen ( niet helemaal voorstander van, maar liever dat dan hoe t nu uitziet)

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:12

Whoo, dit kun je toch niet doen. Iedereen ziet toch wel dat zoiets niet kan. Dat er niet eerder iets aan gedaan is, zoiets merk je toch als het in de buurt is. Jeetje ik zik hier nog steeds mn ogen uit te kijken ...

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 20:58

Wow!!!

Hier komt de hoefsmid ook maar 1 a 2 keer per jaar, en dan zien ze er echt niet uit als bij deze pony`s.

Dit is geen maanden, maar eerder jaren dat ze niet bekapt zijn. Triest dat mensen het zo ver laten komen terwijl het hooguit een paar euro`s en een uurtje werk is om een hoefsmid te laten komen en ze te laten bekappen...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 04:18

Mariska_28 schreef:
Wow!!!

Hier komt de hoefsmid ook maar 1 a 2 keer per jaar, en dan zien ze er echt niet uit als bij deze pony`s.

Dit is geen maanden, maar eerder jaren dat ze niet bekapt zijn. Triest dat mensen het zo ver laten komen terwijl het hooguit een paar euro`s en een uurtje werk is om een hoefsmid te laten komen en ze te laten bekappen...

nee hoor, dit kan in een maand of 4/6 zover komen, zeker als pony's gewoon alleen op een wei staan te bulken..

farrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:46

Als ik zo de weide bekijk, de conditie van de paarden en de hoeven, zou ik zeggen dat deze ponies hoefbevangen zijn.
Ze hebben pijn (en daardoor lopen ze niet) door de ziekte zelf, niet door de lange hoeven. Deze hoeven kunnen overigens in een week of 8 zo lang aangroeien, en zijn in een keer ook weer volledig in model te zetten.
Het lijkt mij eerder dat deze eigenaar er door gebrek aan kennis te goed voor zorgt, ipv dat hij ze verwaarloost.
Overigens doe ik ook niet graag shetlanders. Mijn ervaring is dat het grootste gedeelte alleen maar in de wei loopt, en totaal onhandelbaar is als er wat moet gebeuren.
Vaak hoor je dan zo iets van: toe maar oetepetoet, geef de smid maar gauw eens een pootje, dan zal de smid die gauw weer eens nieuw maken, toe maar lieverd, terwijl die lieverd probeert het licht uit je ogen te slaan.
Ik doe gewoon geen onopgevoede paarden meer, dat is een taak van de eigenaar, en shetten zijn het vaakst onopgevoed.

Mvr_Eliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:38

Ik snap niet waarom mensen het zo ver laten komen,
Kijk dat arme pony er dan bij staan ,sommige mensen weten niet waar ze aan beginnen ,
Dieren hebben ook gevoelens, en als je een smoesje heb van de hoefsmid wil de hoeven niet doen ,dan neem je toch een andere hoefsmid , ik vind de pony echt er zielig bij staan,

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:42

Afschuwelijk, wat ziet dit er uit zeg.... een ware "dierenvriend" deze eigenaar

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 10:51

Het verhaal over een smid die niet komt voor shetjes heb ik vaker gehoord, ik heb zelfs zelf zo'n smid gehad.
Ik heb één paard met een evenwichtsstoornis, deze smid kwam ook niet meer omdat hij het irritant vond dat mijn paard tijdens het bekappen zo stond te hangen.Dit was de zelfde smid die ook vertelde dat hij geen shetjes deed, hij moest zijn hele leven nog met zijn rug doen, mijn antwoord was toen ook: dat weet je als je zo'n beroep kiest, als smid zijnde sta je nou eenmaal continue voorover gebogen.

Gelukkig heb ik nu een hele goede smid, hij neemt de tijd voor mijn paarden, hij is soms wel 4 uur op stal bezig voor 3 paarden.
Het paard met de stoornis behandeld hij met respect, en hij bekapt ook shetjes.Hij is dan ook een gerespecteerde smid hier in de omgeving.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:03

agussie het beestje.
Wat zielig zeg...
Verder ziet hij er niet echt slecht uit vind ik.

Onze hoefsmid wist niet eens dat er een shetje bekapt moest worden, maar vond het ook helemaal geen probleem.
Basje wordt gewoon gedaan hoor.
Betaal hem er toch ook voor?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:05

hmm, ik kan ergens wel aannemen dat veel hoefsmeden geen shetlanders willen doen, maar er zullen er toch vast wel te vinden zijn, zeker Verward
Jammer dat het weer ten koste van de dieren gaat. Hoop dat ze snel opgeknapt zijn.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 23:23

Om te janken, ik snap toch niet dat mensen het zover kunnen laten komen.