Paard in bos door rottweiler aangevallen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Paard in bos door rottweiler aangevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:26

Nee jij was vlugger dan mij.. Die van tita Knipoog

luuntje

Hopelijk worden de dierenartskosten vergoedt.
Wel een hele nare manier om je bosrit te beindigen.
Wil ruiter en paard veel sterkte wensen.

Offtopic: in Noordwikerhout mag je hond loslopen in bos en duinen. Rare is dat regelmatig het wandelpad gekruist wordt door een ruiterpad. En er staan nergens bordjes dat er zo'n ruiterpad aankomt.
Gelukkig luisteren mijn cockers goed en blijven ze dom staan kijken als er een paard voorbij komt.
Maar als jij als eigenaar niet door hebt dat er een ruiterpad aankomt kan dit problemen geven.

Anoniem

tita schreef:
Hup aanklacht tegen dienen en schadevergoeding en het belangrijkste nu vind ik een spuitje voor die hond jammer maar zulke honden pakken ooit een keer een kind

Ja natuurlijk, alssie èèn keer aggressief gedrag vertoont heeft dan is dat NOOIT meer af te leren en moet het dier direct afgemaakt worden Ja Ja Ja

MissYvette4u

Ongelooflijk ! Boos! Boos!

Als ik met mijn (loslopende) hond in de bossen aan het wandelen ben, zorg ik ervoor dat ik tegemoet komende mensen met honden of paarden ruim van tevoren aan zie komen. Ik doe mijn hond dan altijd even aan de riem, ook al luistert hij (bijna) perfect naar me. Pas als de passanten ver voorbij zijn, laat ik hem weer los. Een stukje sociaal maar ook respect naar de passanten. Daarnaast heb ik mijn hond geleerd om rustig bij me te zitten als er een paard voorbij komt in de bossen.
Misschien niet van toepassing maar wil er toch nog even bij opmerken dat mijn hond een Staffordshire Bull Terrier is en dat situaties zoals deze (meestal) aan de opvoeding van de hondeneigenaar ligt

Ik hoop dat het weer helemaal goed komt met het paard en zijn/ haar amazone.
Hopelijk houdt het paard er geen fobie aan honden over Verdrietig

maya1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:28

tita schreef:
Hup aanklacht tegen dienen en schadevergoeding en het belangrijkste nu vind ik een spuitje voor die hond jammer maar zulke honden pakken ooit een keer een kind

dit is natuurlijk gelul, het is echt niet zo dat deze hond een keer een kind pakt.....

ik ken dat stuk bos heel erg oed en heb er ook al vanalles meegemaakt, veel loslopende honden (heb ik opzich geen problemen mee hoor) mountain bikers die niet op de paden fietsen en iedereen denkt daar dat het ruiterpad voor alles en iedereen bestemd is. die man had zijn hond vast moeten hebben of in elk geval onder appel het gedeelte daar zit vol met fiets, ruiter en wandelpaden die elkaar kruisen dus het blijft altijd opletten waar je rijd. ik hoop dat deze man zo slim is om voortaan zn hond vast te doen en ik hoop voor snot en zn berijder dat de wonden meevallen en snel weer genezen zijn. ik hoop ook voor haar dat dit paard nit bang is voor honden vanaf nu.

Nijn

Het is hier in de buurt sowieso een groot probleem die loslopende honden, er wordt hier nooit een keer gecontroleerd of ze allemaal wel netjes aangelijnt zijn

Wat ik alleen wel vreemd vind is dat wanneer het geen paard was maar een mens die die hond heeft gegrepen er waarschijnlijk wel meteen een spuitje aan te pas zou komen :/

Twiggy2008

Kijk, MissYvette, zoals jij het doet, dat vind ik nou netjes en sociaal. Zouden meer hondeneigenaren mogen doen.......

Ok, Griebels, is duidelijk. Knipoog

Zoolgangster

Ik heb het bericht van de Rottweileraanval gecopypasted en op het Rottweilerforum geplaatst: "Weet wat je doet, als je een paard ontmoet: Hond aanlijnen," heb ik als opschrift erbij gezet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:29

WildWings schreef:
tita schreef:

Ja natuurlijk, alssie èèn keer aggressief gedrag vertoont heeft dan is dat NOOIT meer af te leren en moet het dier direct afgemaakt worden Ja Ja Ja

Als een hond een keer agressief gedrag toont bij een kind en hem flink bijt, wordt ie altijd afgemaakt.
Waarom niet bij een hond die een paard aanvalt?
Die hond luisterde blijkbaar slecht na zijn baas.

Nee ik ben duidelijk terwijl ik dol op honden ben

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:29

Wow heftig zeg, ik hoop dat dat paard er geen trauma aan over houdt.
Mijn vorige verzorgpaard is een keer op het strand aangevallen door een hele grote hond (soort bouvier maar dan groter). Ik was net een rustig galopje aan het doen en ze schrok zich rot door die hond. Ze heeft toen het hele strand in rengalop door het mulle zand gedaan. Ik was als de dood dat ze onderuit zou gaan (ze was toen 26 en liep erg kort/stijf). Gelukkig kon ik haar bij de strandopgang inhouden. Ik heb nergens een baasje van die hond gezien. Ik was echt woest, ze had wel een been kunnen breken. Sindsdien trapt m'n verzorgpaard naar honden, ik kan het haar moeilijk kwalijk nemen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:30

tita schreef:
Als een hond een keer agressief gedrag toont bij een kind en hem flink bijt, wordt ie altijd afgemaakt.
Waarom niet bij een hond die een paard aanvalt?
Die hond luisterde blijkbaar slecht na zijn baas.

Nee ik ben duidelijk terwijl ik dol op honden ben

Dat is wat ik dus ook al aangaf Ja
1 keer een kind/mens bijten en het is einde verhaal hond maar 5 keer een paard bijten is alleen op een lijst zetten

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:31

Uiteindelijk zullen die mensen van die hond wel zeggen:" dat deed hij nooit."

grrrr kan er zo kwaad om worden, zorg er of voor dat je hond goed onder appel staat, en anders hou die hond aan de lijn...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:32

Ik zou die hond ook niet in de buurt van mijn 2-jarige kind willen hebben.
Heel eng idee dat er zulke honden blijkbaar vrij rond mogen lopen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:32

iid sronnie

Mogen andere even hier hun verhaal doen waarom 1x kind bijten erg is en hond moet dood, dat begrijpt iedereen op dat moment

Maar een hond 5x bijt naar een paard, is minder erg..die moet maar op cursus of een muilkorf

Hond wat een paard aanvalt, kan ook andere kleinere honden dood bijten, en vanzelf kan het verder gaan richting kinderen

Nog wat dierenagressie is niet het zelfde als mensenagressie..moeten we daar op wachten dan?

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:33

Getverdemme zeg, je zou het maar meemaken.
Drie weken geleden is dit op onze manege ook gebeurd bij een manegeles die buiten was. Een hond heeft toen een van de paarden aangevallen, en ook de ruiter in zijn been gebeten. Bij het paard is alles gehecht en heeft afgelopen week weer in de lessen gelopen, dus geloof dat het weer goed gaat komen. Met de ruiter weet ik niet, maar ik zou er aardig bang van worden...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:34

WildWings schreef:
Je hond hoort gewoon te komen als je 'm roept, ongeacht of er nou een paard of een andere hond bij is, en dat je hond niet naar je luistert op die manier heb je volgens mij toch al langer door dan hoor..

Ik weet het niet. Als ik zag wat een blaffende en brutale honden er alleen al af en toe op horse-event waren, en de baasjes maar lachen Verward
Heel veel mensen beseffen volgens mij niet helemaal wat een hond die niet luistert voor een schade aan kan richten, dat bedoel ik.
En ze beseffen (volgens mij) nieteens DAT hun hond wel erg slecht luistert.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:37

Cayenne schreef:
Hondje was op slag dood. Eigenaresse over haar toeren, tja mijn vriendin ook natuurlijk.
De eigenaresse heeft toen nog gedreigd met een rechtzaak voor doodslag van het hondje, maar heeft het er bij laten zitten.

Kan ze wel willen, maar ik geloof niet dat het Nederlands rechtssysteem daarmee in gaat stemmen...

Doodslag op een hond bestaat niet... Daarnaast, vernieling is het ook niet, want dan moet er opzet in het spel zijn. En dan zou je het paard aan een verhoor moeten onderwerpen en die zal dan moeten verklaren dat hij opzettelijk het hondje had getrapt met de intentie het onbruikbaar te maken Clown Als het paard slim is zegt ie dan dat het per ongeluk ging omdat ie jeuk had aan zijn achterbeen en op dat moment toevallig dat hondje achter hem stond.

Je kan hooguit je WA-verzekering inschakelen, maar die zegt doodleuk dat mevrouw haar hondje onder controle (en bij de achterbenen van het paard weg) had moeten houden...

As simple as that...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:38

Wat mij vooral opvalt is dat de pers hier het ras vermeldt. Vaak wordt beweerd dat het ras alleen vermeld wordt als het pitbull achtigen zijn. Dat dát alleen interessant is voor de pers.

Verder erger ik me ook kapot dat mensen die altijd lopen te schreeuwen dat ze hun onaangelijnde hond onder controle hebben. Niet dus. Vooral rotweilers staan bekend om hun drijvers instinct.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:38

Citaat:
Ik heb het bericht van de Rottweileraanval gecopypasted en op het Rottweilerforum geplaatst: "Weet wat je doet, als je een paard ontmoet: Hond aanlijnen," heb ik als opschrift erbij gezet

Welk forum en waar precies? Ik zou graag de reakties van de andere kant eens willen lezen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:41

Maanling schreef:
Citaat:
Ik heb het bericht van de Rottweileraanval gecopypasted en op het Rottweilerforum geplaatst: "Weet wat je doet, als je een paard ontmoet: Hond aanlijnen," heb ik als opschrift erbij gezet

Welk forum en waar precies? Ik zou graag de reakties van de andere kant eens willen lezen.

*reikt helm aan* Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:43

Hoe kunnen wij nu hemelsnaam weten of dat een goed luisterende hond was of niet, bokt is toch interessant forum. Je zou hier meer kunnen leren, dan wat er over in het nieuws word gezegd

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:44

*snapt het -reikt helm aan- niet precies*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:45

Maanling schreef:
*snapt het -reikt helm aan- niet precies*

Berg je maar voor de reacties Nagelbijten / Gniffelen

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:45

heel simpel, zolang je hond niet onder alle omstandigheden 100% naar je luisterd zou die lijn er niet af mogen gaan. Mijn hond gaat ook ongelijnt mee. Verschil is dat hij 100% luisterd. Als er nu een groep van 10paarden in galop aankomen en mijn hond loopt 200meter voor mij: één bevel en hij ligt, en blijft liggen tot hij het bevel 'vrij' krijgt. Probleem is dat te veel mensen denken dat hun hond goed luisterd. Hoe vaak ik het al niet tegengekomen ben, mensen beweren dat hun hond goed luisterd, maar dan in een gewone normale situatie nog 5keer moeten roepen voor hij komt. En als hij dan bij hun staat: "zie je wel hoe goed hij luisterd".

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:46

griebels schreef:
Ook ik ben trouwens ooit een rottweiler te paard tegen gekomen. Mijn paard doet niets, maar het paard waar de andere op zat kon weleens uithalen. Die man wilde zijn hond niet terugroepen en ik heb hem gewaarschuwd dat de hond weleens een trap kon verwachten. Danwel van het paard en anders van mijzelf... Toen hij zag dat het andere paard rondjes begon te draaien omdat de hond aan het springen en blaffen was riep hij hem pas terug...
Sommige mensen zijn geen dieren waard

Mijn paard is dus ook eentje die uithaalt als een hond begint te drijgen.
Zo had ik een keer een hond die van achteren in de staart begin te happen, ik heb de eigenaar gelijk gezegt dat ze de hond moest terug roepen, maar ze vond het zo leuk om die hond te zien spelen. Nou dat resulteerde dus in een tik, gelukkig voor de hond was hij vrij klein en schaafde de hoef alleen maar langs hem.. En vreemd genoeg was de eigenaar toen ontzettend kwaad op mij, omdat ik blijkbaar mijn paard niet onder controle heb Verward
Ik heb haar duidelijk verteld dat een hond hier aangelijnd hoort, en dat ze gewoon de hond had terug moet roepen.

Ik wil trouwens wel even zeggen dat ik rond bleef stappen met mijn paard in de hoop dat de hond niet zo happen, maar hij beet zich gewoon vast in de staart en bleef hangen. Vrij logische reactie van mijn paard lijkt mij om dan uit te halen.
Ik hoop voor de ruiter in dit verhaal dat het paard goed herstelt en er niet panisch voor honden door is geworden.