Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
runningkawa schreef:Rijdt de bereden politie dan voortaan ook rond met een poepzak?
Chubby schreef:Randy01 schreef:Hmm eerlijk gezegd zou ik er dan nog eerder voor zijn om per dorp/stad een soort ‘paardenbelasting’ in te stellen van een paar tientjes per jaar en dat de gemeente zorgt voor het schoonhouden c.q. opruimen, net zoals het voor katten ook zou moeten! Maar ja, dan barst de discussie natuurlijk los over duiven-/vogelpoep etc…
Zo'n belasting zit er natuurlijk ook aan te komen, deze discussie is een simpel opwarmertje.. Mensen die dit soort dingen verzinnen zijn heus niet zo dom dat ze denken dat dit plan kans van slagen heeft..
Jammere is dat van zo'n belasting echt die enkele paardenhoop niet opgeruimd wordt! Dat geldt wordt gebruikt om op ander fronten gaatjes in de begroting te dichten..
Dat men hondenpoep slechts op bepaalde plaatsen achter mag laten (op de meest idioot gelegen hondenuitlaat veldjes. Waar je als baas zeker liever gewoon aan de rand blijft staan, want paadjes zijn niet voorzien en zo vaak wordt er niet geruimd door de gemeente, maar waar je met goed fatsoen je hond ook niet los kan laten want zo'n veldje is niet goed afgeschermd en ligt vaak langs drukke verkeerswegen) kan ik me voorstellen. Hondenpoep blijft lang liggen, "verteert" niet zo snel. Paardenmest daarentegen bestaat uit verteerde plantenvezels en daardoor is het meeste na één regenbui al verdwenen..
Randy01 schreef:Maar dan hoef ik me niet meer te generen als mijn paard wel mest onderweg en heb ik mijn goede antwoord al klaar staan: ik betaal belasting!!!
Esmeralda schreef:Toch vind ik het ook wel een kwestie van "eer aan jezelf" dat je het even opruimt. Heb het ooit een keertje gehad dat me paard op de stoep poepte en die mevrouw naar buiten kwam stuiven, dat ruim je wel effe he. Dus ja hoor, hou u even me paard vast. Even was de twijfel van het gezicht af te lezen, maar ze hield hem vast hoor, Gooi maar bij me rozen zei ze hahahaha. Als ik er langs rij, dan moet ik altijd even lache
susie1981 schreef:Hey dat word een gat in de markt een opvang zak voor de mest die je makkelijk vast kunt maken om je paard
Ergens kan ik het wel begrijpen,a sl je ergens woont waar ook veel paarden over straat gaan.
Citaat:Toch vind ik het wel typerend dat mensen altijd zo snel over hondenpoep vallen, maar dat hier dus de meeste mensen het zouden laten liggen als hun paard mest.
elsie1 schreef:susie1981 schreef:Hey dat word een gat in de markt een opvang zak voor de mest die je makkelijk vast kunt maken om je paard
Ergens kan ik het wel begrijpen,a sl je ergens woont waar ook veel paarden over straat gaan.
die zijn al te koop in ruiterschop reyniers en co in Ede, poepzak voor onder de man. Ik hang zo'n zak zeker niet achter zijn kont. Mijn Irish cob als die poept zit die zak helemaal vol. Moet ik die alsnog ergens legen. Paarden moeten ook wennen aan zo'n ding en wat als ze er niet aan wennen, mag je dan nooit meer buiten komen.
Zo'n zak heb ik ook voor de koets en er vallen meer drollen ernaast dan erin.