KWPN-hengst Uniform overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Re: KWPN-hengst Uniform overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:30

Zooo das de opa van mn paardje wat er niet meer is.
Vond Uniform een belangrijke stempel op de dressuurpaarden leggen.
Super balen voor de Waolahoeve, wens ze heel veel sterkte toe.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:32

Jammer hoor Scheve mond

Om nu gelijk te roepen dat daar wel iets aan de hand is lijkt me raar. Boreas was inderdaad 24, Uniform 29, dat lijken me toch wel leeftijden waarop het niet zo vreemd is als ze overlijden.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:32

Zonde van zo'n mooi paard.. Maar hij had de leeftijd en een betere dood kan je bijna niet hebben dan op die manier.. Gewoon gezond ineens weg in plaats van een pijnlijke trage dood.. Stiekem hoop ik die van mij ook ooit zo te vinden ( is nu 26 en heeft ook al de enige kwalen)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:38

Ladygiroc schreef:
mbkaatje schreef:
Mooie leeftijd, 29 jaar!!
Er gaan nogal wat hengsten dood de laatste tijd. En ook erg apart dat er drie op hetzelfde adres stonden. Je zou er bijna iets van denken.

ja dat dacht ik ook al.. Maar een hartaanval lijkt me niet echt besmettelijk Knipoog
Wel zonde, was een goede hengst maarja ze hebben eenmaal niet het eeuwige leven...

Dat lijkt me ook hoor. Ik bedoel het in ieder geval echt niet gemeen. Voor de stal is het natuurlijk vreselijk om in korte tijd drie hengsten te verliezen. Boreas was natuurlijk ook al op leeftijd, net als Uniform, maar je verwacht niet drie hengsten achter elkaar te verliezen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 13:41

Hij zag er tot op het laatst nog heel best uit!
Erg sneu voor de Waolahoeve, maar Uniform heeft een hele beste leeftijd gehaald, en nog in een goede conditie!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:42

Lindy1982 schreef:
Zonde van zo'n mooi paard.. Maar hij had de leeftijd en een betere dood kan je bijna niet hebben dan op die manier.. Gewoon gezond ineens weg in plaats van een pijnlijke trage dood.. Stiekem hoop ik die van mij ook ooit zo te vinden ( is nu 26 en heeft ook al de enige kwalen)

Daar ben ik het helemaal mee eens. Heb mijn merrie (Arabier) op 30 jarige leeftijd in moeten laten slapen. Dat is een heel moeilijke beslissing, om het juiste moment te bepalen. Om een paard te verliezen is altijd naar, maar eentje van 29 die zomaar overlijdt is inderdaad een 'mooie' dood. Beter dan weet ik hoe lang lijden. Daarom hebben wij destijds ook tot euthanasie van mijn oude merrie besloten.

Sorry voor de vele posts in dit topic, maar ik heb er echt verdriet van dat Uniform is overleden. Ik ben een echte fan van hem, mede doordat ik natuurlijk een supermooie en goede dochter (sport/elite) van hem heb.

Ook heb ik zeer te doen met Richard en Diana, en kan het dus ook moeilijk hebben als er onterechte insinuaties komen dat het 'verdacht' is dat er 3 hengsten op hun station zo vlak na elkaar overlijden. Nogmaals: het is gewoon enorme pech, de dood van de hengsten had niets met elkaar te maken!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:43

Ik wens de eigenaren van de Waolahoeve heel veel sterkte met deze stoere maar vooral ook zo lieve hengst. Mijn hart heeft hij gestolen met het uitsteken van zijn tong als je zijn neus aaide. Ik heb zelf nog 2 paarden, Variant X Uniform en een Polansky X Junior en heb voordien een Wathamin XX gehad. Ben altijd stapelverliefd op deze lijn geweest. Ook al heeft hij een respectabele leeftijd gehad het is toch een gemis.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:44

De opa van mijn merrie is niet meer (v.Variant)! Ben zeer te spreken over deze hengst!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:50

Wat jammer, prachtig paard, hij heeft wel een mooie leeftijd bereikt

IlonaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:51

Een vreselijk verlies,ik heb vaak met hem gelopen,ik heb een paar jaar bij 't vierspan gewerkt,het was echt een super lieve hengst met een speciaal karakter!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:53

Erg vervelend maar wel een mooie leeftijd... Ja

Loekieloek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:54

[quote="mbkaatje"]
Er gaan nogal wat hengsten dood de laatste tijd. En ook erg apart dat er drie op hetzelfde adres stonden. Je zou er bijna iets van denken.
[/quote]

Waarom zou je er bijna iets van denken? Wat een insinuaties meteen.
Denk even aan de eigenaren/verzorgers van deze hengsten. Die hebben niets aan dit soort opmerkingen.
En ondanks de hoge leeftijd, blijft het toch een groot verlies en verdriet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 13:55

En nu ook het bericht dat Chin Chin er niet meer is.

Ze hebben allebei een zeer mooie leeftijd bereikt.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:57

jeetje, schrik er wel even van hoor.
Ben alweer heel wat jaren geleden bij het Vierspan geweest toen uniform daar nog stond. Geweldige hengst!

29 is een hele mooie leeftijd en voor je paard is een hartaanval krijgen nog een mooie dood, voor hoever je dat kunt zeggen natuurlijk. Ik ben in 2001 mijn merrie (toen 30.5jaar) verloren aan een hartaanval, was letterlijk onze laatste buitenrit samen....

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:59

Loekieloek schreef:
mbkaatje schreef:

Waarom zou je er bijna iets van denken? Wat een insinuaties meteen.
Denk even aan de eigenaren/verzorgers van deze hengsten. Die hebben niets aan dit soort opmerkingen.
En ondanks de hoge leeftijd, blijft het toch een groot verlies en verdriet.

Eerst het hele topic doorlezen, voordat je op de kast ga zitten!

En ik zeg niet voor niets dat ik er "bijna" iets van zou denken. Dat betekent dat ik dat dus niet doe. Ik heb ook wel gelezen hoor dat de andere twee hengsten op een hele andere manier zijn overleden.

Hoe spijtig het ook is voor de staleigenaren, het is heel apart dat er drie hengsten in twee maanden overlijden. Voor de eigenaren en verzorgers is het ook vreselijk.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:08

Vreselijk jammer, maar een mooie leeftijd! En als het dan een keer moet, dan liever zo dan na lang lijden.

Loekieloek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:15

beste mbkaatje, het woord "bijna" is nu precies de insinuatie. Desondanks zonde van Uniform en de overige hengsten.

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:19

Vind het maar raar dat alle hengsten daar zo dood neervallen moet naar mijns inzien iets aan de hand zijn. a het voer. b ? ik weet het niet maar kloppen doet dit niet.

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:23

of ze zijn gewoon oud Knipoog een paard van 29 kan gewoon wel eens dood gaan. Dat er nu zo veel achter mekaar zijn overleden is gewoon toeval denk ik Lachen in principe hebben ze ook niks met elkaar te maken.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:34

hilden1971 schreef:
Vind het maar raar dat alle hengsten daar zo dood neervallen moet naar mijns inzien iets aan de hand zijn. a het voer. b ? ik weet het niet maar kloppen doet dit niet.

Houd toch eens op met die insinuaties!

Het lijkt me toch duidelijk dat er sprake is van toeval. Het is bijzonder treurig dat er 3 hengsten in korte tijd op 1 adres sterven maar 2 van de 3 waren al behoorlijk op leeftijd en de 3e heeft een koliekaanval gekregen.
Dat is zo ongeveer doodsoorzaak nummer 1 bij paarden. En van oude paarden kun je nou eenmaal verwachten dat ze een keer dood gaan.
Laatst bijgewerkt door Bar op 13-09-07 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:34

Jammer zeg Scheve mond

Maar hij heeft een mooie leefdtijd gehaald en beter zo overlijden voor hem dan een lange lijdensweg door ziekte bv...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:39

Heel jammer, maar wat een prachtige leeftijd heeft hij bereikt. Hij is heel wat ouder geworden dan zijn onlangs overleden zoon. Maar wat een klap voor zijn eigenaar en de mensen van de Waolahoeve, die alweer een hengst verliezen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:15

En weer een tophengst verloren..
Doch is 29 een zeer respectabele leeftijd. Heb een zoon van hem gereden, en moet zeggen een fijn paard om mee te werken.

Sterkte voor de eigenaars!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:19

wat jammer... weer een goede schimmelhengst minder...

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:40

Ai wat jammer. Ik had een dochter van hem en nu zijn kleinkind.

Ik vondt em toch over het algemeen erg leuke paarden fokken..

Maar als die leeftijd in de genen doorgefokt worden ben ik erg blij, 29 is een hele mooie leeftijd !!!!!