Zadeldieven actief in Groene Hart

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Re: Zadeldieven actief in Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:39

Daar woon ik Zij zijn groot en ik is klein! Nja, mijn zadel ligt ergens achter mijn huis achter de troep dus ik hoop niet dat ze de moeite nemen om 'em te zoeken Huilen van het lachen

Erg jammer dat dit gebeurd... veel mensen moeten hard werken voor hun zadel en een ander neemt het gewoon even mee.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:41

ja idd...
Ik zit al te dneken waar ik een ander zadel vandaan moet halen als die van mij gejat wordt....

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:44

Bij onze buren zijn er een tijd geleden ook zadels gestolen,ze kunnen ook nergens vanaf blijven he Boos!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:52

Waar ik voorheen gestaan heb met mijn paarden en spullen! Was er op een dag gewoon de zijkant uit de keet gehaald en echt alles wat ik had hebben ze meegenomen! En dat was heel erg veel dus! Denk er liever maar niet meer aan, maar schat zo tussen de 5000 en 6000 euro aan spullen. De deur aan de voorkant was heel goed beveiligd! Maar ja ze slopen gewoon heel de keet! Boos!

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:21

gatver, nou 1 keer mijn zadel gejat vind ik genoeg!!
Hij gaat (weer) mee naar huis...

Ook al moet ik het 4 hoog meeslepen... Haha!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:37

ja bij ons op stal waren er ook in 1 nacht 36 zadels en hoofdstellen gejat, deuren van binnenuit geforceerd gesloten zodat de eigenaar als hij wakker zo worden, niet naar binnen zou kunnen en vervolgens ale 36 sloten van de zadelkasten af geknipt en zadels en hoofstellen met kruiwagens verplaatsd naar auto/busje oid, tsja gelukkg heeft iedereen via de inboedel verzekering het zadel vergoed gekregen maar sindsdien bewaar ik de mijne thuis, gebeurt me geen 2e x

Melf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:48

Toevalling stond er gister in het AD Groene Hart een (redelijk groot) stukje over het zelfde onderwerp. De politie gaf hierin aan er wel mee bezig te zijn, maar dat het allemaal nogal 'moeilijk' was.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 16:31

Op mijn oude stal in ter aar was het inderdaad ook al raak.
Ik denk dat zo een meestal lullig slotje op zo een kast echt niet meer kan.Je moet al echt zo een zadel slot hebben.

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:13

Cayenne,

Ik ben toch blij dat je het hier ondanks dat iedereen weet dat er een kans ik dat er zadeldieven bij je langs kunnen komen heb neergezet.

Nu blijft iedereen tenminste waakzaam !!!
Ik weet, ik krijg mijn zadel er niet mee terug maar wie weet kan een ander zijn/haar zadel behouden door het goed op te bergen, en allert te zijn.

Groetjes,
Mo.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:48

Melf schreef:
Toevalling stond er gister in het AD Groene Hart een (redelijk groot) stukje over het zelfde onderwerp. De politie gaf hierin aan er wel mee bezig te zijn, maar dat het allemaal nogal 'moeilijk' was.

hier ook een groene hart bewoner, ik had dit ook van de week in de krant zien staan
wij nemen al dik 2 weken de zadels iedere x braaf mee naar huis
Ze zijn al in woerden, harmelen, ter aar, bodegraven (maar dit stond niet vermeld omdat daar geen zadels buit zijn gemaakt), hazerswoude en leimuiden geweest met meestal 2 weken ertussen.

Bodegraven had geluk, hier was de zadelkamer leeg ivm werkzaamheden.. Tong uitsteken

het is toch van de zotte..laat die rot lui eens gaan werken voor hun geld ipv anders mans goed verhandelen Boos!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:54

Mijn zadel hebben ze vorig jaar november gestolen, sinds ik een nieuw zadel heb gaat tie mee naar huis.
Ik heb echt niks meer op stal liggen.

Ik snap echt niet waarom de politie niet meer allert is op dit soort dingen, zeker nu het een "rage" is geworden.

Ze nemen je gegevens op en dat is het dan, je beland gewoon op de grote "te vergeten"stapel.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:59

Onze zadels liggen idd ook gewoon in huis..

Politie en verzekering doet er te weinig aan/mee.. helaas..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:43

Waarom blijven ze gewoon niet van andermans spullen af

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:44

Ik ben in mei aangehouden door de polite en een dag vastgehouden!!!
omdat ik een 2 span tuigen had gekocht op de rommelmarkt en die mijn paard niet pasten en dus op marktplaats plaatsen
De volgende dag belde een man mij met een bod en kwam 2 uur na het telefoongaspek kijken met politie dus!!!
Bleek het tuig en nog 8 zadels gestolen te zijn!!!
Do op vrijdag nacht en vrijdag middag was het opbouwen voor de markt
zaterdag heb ik de tuigen gekocht en na telefoongesprek met de echte eigenaar waren de zadels die gestolen zijn ook bij die ''verkoper'' op de kraam!!

De politie heeft mij een dag vastgehouden en weer laten gaan maar ze willen niet mee naar die rommelmarkt waar die man NOGSTEEDS staat met ZADELS EN HOOFDSTELLEN!!!
(en duur gereedschap)

Ik heb vandaag weer de polite gebeld om te zeggen dat ik de dief of heeeeel dicht bij t vuur kan aanwijzen maar NEEE!!!!
ZE DOEN ECHT NIETS

IK wil dus slachtoffers zeggen GA naar de rommelmarkt te LEIDERDORP GROENOORD HALLEN en kijk even rond als je je zadel of spullen ziet bel dan de politie want jullie hebben aangiften gedaan!!!
Ik niet want bij mij is niets gestolen en als ze die man hebben krijg ik mijn aankoopbedrag terug wat ik voor die tuigen heb gegeven!!!!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:53

Wat stom dat de politie daar niks aan doet en zelfs niet mee gaat

Sabico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:11

Hallo allemaal
Ik ben ook de dupe geworden van de zadeldieven. Mijn paard staat op de manege morgenstond in woerden en bij ons zijn 13 zadels gejat. Echt een rot gevoeld dat ze aan jou spullen zitten en meenemen. Neem hem nu al trouw een paar weken mee. En wat mij wel opvalt dat het bij ons (woerden), harmelen en deze keer dan ook van zondag op maandag is gebeurd. Maar goed hopen dat ze niet meer terug komen.

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:33

hun denken ook haha die politie doet toch helemaal nix
en ja merk zadels blijven een hoop geld waard!!

Is er bij jou op stal meer meegenomen dan alleen zadels?
Die diefstal waar ik van dichtbij bij betrokken ben hebben ze ook al het dure gereedschap meegenomen en 3 agregaten!

Eva_vanO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:38

Mijn verzorgpaard staat op dezelfde stal als Petra_O haar pony en vanmiddag hebben we dus ook de kasten leeggehaald en alles wat een beetje waarde heeft meegenomen. Zadel en hoofdstel gaan vanaf nu dus elke keer heen en weer en dekens gaan alleen mee als het nodig is. Het is gewoon vervelend dat mensen niet van andermans spullen af kunnen blijven.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:58

Mijn paard staat ongeveer 100 meter bij manege Xenephon in Hazerswoude-rijndijk vandaan. Ik hoorde vorige week dat daar zadels gestolen waren, dus nu zit bij mij ook de kast weer goed op slot. De familie Kea ken ik ook van crosstrainingen.
Worden die zadels eigenlijk weer terugvergoed door de verzekering ofzo of ben je ze gewoon kwijt?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:14

Echt verschikkelijk zielig dat mensen dit doen.. Boos!
gister zijn alle zadels hier (van de mensen die dat wilden, sommigen vonden het onzin en lieten het gewoon hangen) mee naar huis gegaan..
ik kom alleen altijd op de fiets naar de manege, dus dan is het een beetje onhandig om elke keer mn zadel mee te nemen..
kijk, ik heb ook geen zadel van waarde, dus ik denk dat ze hem wel laten hangen, maar je staat toch raar te kijken als het opeens weg is!
hoop niet dat ze hier komen, want dat zou wel vervelend zijn..
er is natuurlijk altijd schade, ook al liggen er aleen zadels van bv. zadelmarkt, ze moeten toch eerst al die kasten openbreken..
dus je slot is iig naar de maan, als ze niet gewoon die hele deur al vast slopen Sigaar

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:26

Bij ons hebben ze de moeite niet eens genomen om aan de sloten te zitten prutsen. Ze hebben gewoon een koevoet ertussen gezet.
Overigens namen ze bij ons alleen goede dure, mooie zadels en hoofdstellen mee. Mijn hoofdstellen vonden ze niet de moeite waard maar mijn dure billy cook zadel wel. grrrr

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:38

Ze hebben er wel verstand van dan , maarja wat wil je na zoveel keer weet je wel welke zadels veel opleveren. Balen zeg ik hoop dat ze mijn kastje overslaan Tong uitsteken

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 22:37

zirkoontje schreef:
Melf schreef:

hier ook een groene hart bewoner, ik had dit ook van de week in de krant zien staan
wij nemen al dik 2 weken de zadels iedere x braaf mee naar huis
Ze zijn al in woerden, harmelen, ter aar, bodegraven (maar dit stond niet vermeld omdat daar geen zadels buit zijn gemaakt), hazerswoude en leimuiden geweest met meestal 2 weken ertussen.

Bodegraven had geluk, hier was de zadelkamer leeg ivm werkzaamheden.. Tong uitsteken

het is toch van de zotte..laat die rot lui eens gaan werken voor hun geld ipv anders mans goed verhandelen Boos!

langeraar zijn ze ook geweest. daar moesten ze vlak langs een woonhuis en alles.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:12

Regelmatig vraag ik me van sommige mensen af hoe ze toch aan al die zadels komen die ze aanbieden. Heb ernstig mijn bedenkingen dat die weleens van eerdere diefstallen kunnen komen. Sla marktplaats er maar op na daar vis je ze er zo uit. Misschien tijd dat de politie eens gaat internetten!?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:40

ik ga dit artikel maar even uitprinten en op stal ophangen
ik heb dan geen tuig in mijn kast, maar mijn stalgenoten wel!
sta ook in die omgeving op een stal