Uitslagen Hippiade Paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Re: Uitslagen Hippiade Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:55

Ans Fonken Mol M2 Kampioen!! Jawel, een lid van DWS!! Haha! Haha!
Op de eerste selectie dit outdoorseizoen heb ik nog van haar kunnen winnen, maar uiteindelijk was ze de sterkste, en terrecht!! Pling Cool

Iedereen gefeliciteerd!!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:06

SaskiaKur schreef:
Had Lynne graag de Z1-titel gegund.

Gegund zeker. Ja
Maar dan had ze zeker beter moeten rijden, was er niet weg van en vond de laatste proef nog erg overgewaardeerd.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:23

Heb haar zaterdag niet zien rijden maar wel vrijdag.
Vrijdag had ze een nette proef neergezet, hier en daar wat punten die beter konden maar zeker niet verkeerd.
Kan niet beoordelen over haar proef van zaterdag. Lachen

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:39

wij zijn vandaag tweede geworden met het z viertal echt gaaf Pling

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:40

Echt super Ashley! Haha!
Gefeliciteerd!
Moet jij nu niet op de club zijn? Tong uitsteken haha

marillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 23:46

Quidou schreef:
Echt super Ashley! Haha!
Gefeliciteerd!
Moet jij nu niet op de club zijn? Tong uitsteken haha

haha ik ben net thuis gekomen van de club
ben echt helemaal op van de hele dag
maar het was wel gezellig op de club Wow!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 04:17

en Siebe doet t gewoon weer.. Lachen
Superknap van alle kampioenen uiteraard! Ja

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:52

joehoe! tijnie (patijn) heeft gewonnen!!!
die is vn mijn oude buurman Pling , en als ie thuis komt (hij staat bij veenstra, en daar blijft ie waarschijnlijk ook) staat ie bij ons op stal!! Pling ik heb hem wel eens uitgestapt enzo voor de kar Knipoog . hij is echt zooo lief! enne Ufried ook ho0r, die is ook van harmannes boelens en staat daar ook!!

greetz mii Cool

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 11:43

Jaja, dat viertal uit Lierop zijn wij!!
Klinkt wel heel gaaf Nederlands kampioen! we hadden het na onze 2e proef van gisteren ook echt niet verwacht, komt omdat de 1e superlekker ging, de tweede proef gaf een wat minder gevoel, maar toch, echt kei gaaf!
Ik had meegereden als 3e ruiter in het viertal Haha! (trots)
Het was echt een superervaring!!
Foto's etc volgen nog in een ander topic!

Whizzkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:14

even een reactie op de prijsuitreiking; dat vond ik maar een aanfluiting!
ik was in de voorrondes van de M1 (Toronto) en L2 (Tyra), vierde en eerste in de ring....en op zaterdag in de finales met beide paarden zevende! beetje ondankbare plaats, maar zevende van Nederland is toch errug goed!...en niet eens een prijs krijgen voor de eerste proeven he. zijn gewoon 60 combinaties gestart in elke rubriek en dan maar 3 prijzen geven....tssss en daar betaal je dan startgeld, stalling en slaapplaats voor??? ben weer een ervaring rijker, maar de KNHS mag wel een voorbeeld nemen aan het Regiokampioenschap, waar fatsoenlijke prijzen gegeven worden!

_spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:18

wat goed van chantal en jessica ben trots op ze Tong uitsteken Bloos

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:19

@ Lola_2000: Ik ben het helemaal met je eens.
In NL willen ze afdelingsdressuur stimuleren, wat kregen we als kampioenen: Alleen een medaille en een strik, terwijl we allemaal met alle kampioenviertallen wel hadden verwacht dat we een deken of dekje zouden krijgen...Dat was wel jammer, maar helaas.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:23

imposantje schreef:
@ Lola_2000: Ik ben het helemaal met je eens.
In NL willen ze afdelingsdressuur stimuleren, wat kregen we als kampioenen: Alleen een medaille en een strik, terwijl we allemaal met alle kampioenviertallen wel hadden verwacht dat we een deken of dekje zouden krijgen...Dat was wel jammer, maar helaas.

Erg he!
Wij kregen een paar geleden ook nog een kaartje voor horse event met ons 8-tal Clown .
Nee, het afdelingsdressuur wordt er niet echt gewaardeerd.
De laatste keer moesten we tegelijk met de clinic van anky in de ring naast ons, alle mensen klappen enzo, moeten ze eens bij de Z2 dressuur proberen!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:40

Gewoon afschaffen die afdelingsdressuur Nagelbijten / Gniffelen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:43

Nou, afschaffen is ook weer overdreven Haha!
Vond het wel altijd heel gezellig, maar tegenwoordig is het gewoon niet meer wat het geweest is, dus ik doe er niet meer aan mee. (maar zeg nooit nooit)

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:49

Afschaffen zeker niet!!
Het is harstikke leuk om te doen!! Alleen de waardering moet eens wat meer terugkomen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:57

Waarom wel een artikel over de paarden en niet over de pony's op de voorpagina? Kan hem echt niet vinden

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 13:57

De mensen met échte goede en flitsende paarden, of mensen die zelf heel erg handig zijn, kortom: dé dingen die leuk zijn om naar te kijken bij dressuur, wagen zichzelf (en met name ook hun paarden) echt niet meer aan afdelingsdressuur, en niet onterecht.

En wat er dan overblijft is niet bepaald spannend te noemen. Niet zo gek dat de waardering en animo om afdelingsdressuur te rijden steeds minder wordt.
Laatst bijgewerkt door Bettine op 09-09-07 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:00

Daar ben ik het niet mee eens.
We hebben echt wel een goed viertal anders waren we geen kampioen, het individuele staat natuurlijk voorop, maar het afdelingsdressuur is net zo goed gewoon iets om te waarderen.
En wat betreft het rijden met échte goede paarden, er zijn ook Z dressuur viertallen die wat jij noemt écht goede paarden hebben.
En dat vinden mensen wel degelijk mooi om te zien, het was gisteren harstikke druk rondom de viertal en zestalringen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:03

Lola_2000 schreef:
even een reactie op de prijsuitreiking; dat vond ik maar een aanfluiting!
ik was in de voorrondes van de M1 (Toronto) en L2 (Tyra), vierde en eerste in de ring....en op zaterdag in de finales met beide paarden zevende! beetje ondankbare plaats, maar zevende van Nederland is toch errug goed!...en niet eens een prijs krijgen voor de eerste proeven he. zijn gewoon 60 combinaties gestart in elke rubriek en dan maar 3 prijzen geven....tssss en daar betaal je dan startgeld, stalling en slaapplaats voor??? ben weer een ervaring rijker, maar de KNHS mag wel een voorbeeld nemen aan het Regiokampioenschap, waar fatsoenlijke prijzen gegeven worden!

Helemaal mee eens!!! Ik begin me steeds meer te ergeren daar. DE L2 en L springen krijgt een zadel als kampioen en de verenigingen en vier en zestallen krijg een medaille en een strik. Echt TE erg!!! Laat ze het eens wat eerlijker verdelen.
Plus dat ik vind dat de KNHS niet goed bezig is. Het NK is iets voor de amateur, zeggen zij iig. Maar als amateur hebben je er in de hogere klasses niks meer te zoeken.... In het L (misschien net M spr en M1 dressuur) zou je nog mee kunnen komen maar verder. Je kan beter thuis blijven, t zijn allemaal de professionals die met de prijzen naar huis gaan.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:08

Ik vind die uitslagen maar onhandig op papier staan, beetje ouderwets... Kon een clubgenoot bijna niet vinden

Lynne81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 14:49

Bettine schreef:
SaskiaKur schreef:
Had Lynne graag de Z1-titel gegund.

Gegund zeker. Ja
Maar dan had ze zeker beter moeten rijden, was er niet weg van en vond de laatste proef nog erg overgewaardeerd.

Wat vond jij overgewaardeerd dan??? Vond hem super lopen en had niet voor niets bij 3 (SUPTOP) juryleden 227, 227 en 231 (-2 dan) Of hebben die er misschien ook geen kijk op??? Ik had zelf een enorme blackout (wat ik nog nooit eerder heb gehad) en dat heeft mij enorm veel punten gekost omdat ik helemaal van slag was.. Mijn paard liep super! En had hem super fijn in de aanleuning en Uranium was 1 van de weinige paarden die een mooi schuimmondje had en ook nog eens zijn mond dicht had! Vind ik heel belangrijk.. kreeg zowel op vrijdag als zaterdag mooie complimenten van de juryleden. Tuurlijk kan het allemaal nog beter maar voor een 6 jarige (hengst) vind ik het een super prestatie! Hij is enorm vooruit gegaan en ik ben super trots op hem! Doe het maar even zo'n finale proef rijden op het NK.. Het is niet makkelijk hoor. Ben zeker kritisch op mezelf maar vond het zeker niet overgewaardeerd! Dus niet mee eens, maar iedereen zijn eigen mening.

Saskia nog bedankt!! Er waren meer mensen met dezelfde mening als jij! Doet me goed!! Knipoog

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 15:00

Ja zonde dat je verkeerd reed!
Vond het beeld wat rommelig, eigenlijk de gehele proef te gehaast en vind jou op Salo veel mooier (stiller) zitten, vooral je benen vond ik erg onrustig gisteren. Verder wat dingen als uitzwaaien, LB in de appuyementen en het gaf mij gewoon geen lekker 'smooth' beeld de gehele proef door.

Overigens niks ten nadele van jouw rijerij of het talent van je paard hoor Lachen
Vind je altijd super netjes rondsturen en je bent niet voor niks zo ver gekomen dit weekend. Ja
Maar met 'overgewaardeerd' bedoelde ik in dit geval meer overgewaardeerd ten oprichte van de anderen, niet je punten.

Heb je andere proeven dit hippiadeweekend niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.
Maar bv. vorig jaar met Salo in de kür heb ik echt van je genoten, en waren de punten en plaatsing ook méér dan terecht!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 17:54

Go jij! Go jij! Zeeland Go jij! Go jij!
De Zeeuwen hebben het weer super gedaan Haha! *trots*

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:17

casperrr schreef:
Go jij! Go jij! Zeeland Go jij! Go jij!
De Zeeuwen hebben het weer super gedaan Haha! *trots*

ja echt super!! Haha!