Handelaar: "De 108 pony's waren niet voor de slacht"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magnummm

Re: Handelaar: "De 108 pony's waren niet voor de slacht"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:51

juno1 schreef:
Het blijven schoften, maar daar is Nederland ook debet aan gezien veel oogluikend wordt toegestaan.
Iedereen is bekend met transporten, het leed van die dieren.
En voor alles is excuus of een zogenaamde wet die er niet is om ze op te pakken.
Beelden genoeg, hoe blind kun je zijn.
En nee hoor, Italie is geen lekkerland voor dieren, daar is de slacht de reden van deze transporten.
link
link

Kheb de sites bekeken, vreselijk Ach gut

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:51

Ja hoor, en dat moeten we geloven?
Ze jagen de pony's de bergen in, juuuuuist. Rolleyes
Kheb nog nooit gehoord van "wilde" shetlandpony's in Italie. Clown

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:04

Jij weet het, ik weet het, maar de rest van Nederland, die er de ballen verstand van heeft, vindt het allemaal maar één groot misverstand. 'dat zal allemaal wel meevallen, ze hebben hier toch ook slachthuizen?' En zeg niet dat het niet waar is, want ik heb het sinds het bericht uitkwam al 8 keer gehoord.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:04

Belachelijk!! De bergen in jagen, ammehoela!!!!

En die sites zijn echt verschrikkelijk! Walgelijk!!!
Ookal zijn het dieren voor de slacht, je kunt er nog wel met respect mee omgaan!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:05

Walgelijk zulke mensen! nou in heel italie heb ik geen shetland pony gezien hoor! wat een smerige gluiper! met smerige smoesjes! bah eigenlijk zouden we hem tussen al die paarden moeten zetten, kijken hoelang die t volhoud vuile malloot.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:10

Echt niet normaal dat zulke mensen bestaan dan ben je toch geestelijk niet in orde!!

fransie

Woonplaats: Selfkant Wehr (net over de grens bij Sittard in Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:12

Ik heb de 2 links bekeken. Bah ik word er helemaal stil van. Waar komt het vlees dat hier in de winkle ligt dan vandaan?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:17

Over het slacht gebeuren: Jullie hebben nog niet eens het topje van de ijsberg gezien. Ik zal jullie zeker de details besparen, en de links hier niet plaatsen, want daar krijg je, zelfs als je zo gehard en doorwinterd bent als ik, nog nachtmerries van die je maanden niet wegkrijgt. De dingen die je hier ziet zijn daar nog een luxe leven tegen. Wat natuurlijk niet wegneemt dat dít al walgelijk genoeg is. Waarom mensen dieren, welke dieren dan ook, niet met een beetje respect kunnen behandelen...

Het arme beest staat op het punt te sterven, zorg dan op zijn minst voor een redelijk snel, pijnloos einde.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:24

Zullen we een excursie houden 'vrijgelaten shetten tellen' in de bergen van Italië... Ze worden de bergen in gejaagd, yeah right, en die liggen zeker in de eeuwige jachtvelden. Beetje vreemd verhaal, ik was er niet bij dus weet niet wat er wel en niet gebeurd is, maar pony's over grote afstand vervoeren om ze vervolgens de bergen in te jagen wil er bij mij niet in.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:38

IK ben altijd met de bus naar Spanje geweest en ik moet eerlijk zeggen had het verdomd goed naar mijn zin in de bus Haha!

Ik vind zijn antwoorden beetje misleiden
wat is dat andere doel???????????

paddy02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:44

ik hoop dat het tot uit de bodem wordt uitgezocht en een beetje sneller dan zijn vorige vergrijp.
Onvoorstelbaar dat dit mogelijk is in Nederland, jaja we zijn een geciviliseerd land en hebben allemaal respect voor dieren pffff. En wat hij zegt over andere dieren ,de l*l klopt wel, ik vind het voor een koe net zo'n martelgang als voor elk ander dier, wat een loser zeg ik ben echt heel boos!!!
ik zou willen dat ik hem in een kleine aanhanger kon opsluiten een poosje!jaja zonder eten en drinken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:51

Als die man wegkomt met de dingen die hij doet, zegt dat meer over de regelgeving en de controle daarop dan over die man. Hij doet gewoon wat mogelijk is binnen de wet, klaarblijkelijk...

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:52

juno1 schreef:
Het blijven schoften, maar daar is Nederland ook debet aan gezien veel oogluikend wordt toegestaan.
Iedereen is bekend met transporten, het leed van die dieren.
En voor alles is excuus of een zogenaamde wet die er niet is om ze op te pakken.
Beelden genoeg, hoe blind kun je zijn.
En nee hoor, Italie is geen lekkerland voor dieren, daar is de slacht de reden van deze transporten.
link
link

Ben diep geschokt, en sprakeloos dat dit zomaar allemaal kan gebeuren
Ik moet die gasten toch ook niet tegenkomen. Boos!
Zou ik ze zelf wel eens aan een haak willen hangen grrrrrrrrrrrrrrrr, of een rotschop verkopen. Boos!
En wat die eigenaar van die pony's betreft, die moeten ze een algeheel verbod geven op handel en bezit. En waar is justitie?? Boos!
Deze vent lacht er om, omdat hij nog een zaak heeft, en gewoon doorgaat. Boos!
Waar gaat het heen in dit land. Bloos

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:03

Dit soort transporten zijn al jaren aan de orde, waarbij allerlei dieren op erbarmelijke wijze aan hun eind komen. Het schijnt goedkoper te zijn om een levend dier te transporteren, in bijv. Italie te slachten en dan het vlees in diverse vormen weer te exporteren.

Het transport van de ponies is niet goed te praten, maar er zijn veel dieren die dergelijke reizen helemaal niet of tenauwernood overleven, om vervolgens bij aankomst geslacht te worden. Voor zover ik weet wordt er ook al jaren tegen geprotesteerd, al heb ik er een tijd weinig over gehoord, maar blijkbaar is het vrijwel onmogelijk er echt iets tegen te doen. Zolang veel mensen nog ieder dag een stuk vlees op hun bord willen en zich niet druk maken over waar het vandaan komt, hoe het geleefd en gestorven is, zolang het maar goedkoop/ niet te duur is, zullen dit soort transporten blijven bestaan Boos! .
Dat is een van de redenen dat, als ik al vlees eet ,het biologisch is, zodat ik weet waar het vandaan komt en dat het dier een goed leven heeft gehad. En dan mag het best wat duurder zijn Vork

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:07

Hij mag niet zonder straf wegkomen!!
ik zou hem eens met 100 mensen in een aan hanger proppen vindt ik ook niet fijn1
en dan ook nog zeggen ja die heeft het gedaan enzo!

maarja..!!
ik vindt het echt niet kunnen Boos!

de paardjes leven toch nog wel hoop ik ??

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:26

zullen we HEM de bergen injagen???

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:45

Dat dit soort individuen nog dieren in hun bezit mogen hebben zal mij altijd een raadsel blijven.
Heb niet de links bekeken ben daar niet toe in staat.....weet dat er zoveel ellende bestaat tijdens die transporten (ooit gezien op tv) toen draaide mijn maag al.

Iedereen eet vlees (ok bijna iedereen) en weet dat er voor geslacht wordt.
Als er dan vlees van dieren (lees paarden)in het buitenland gebruikt wordt wat wij hier bijna niet nuttigen,Slacht ze dan hier vries het in en dan op transport.
Hebben ze ook geen last van de verzorging van deze dieren.

Het wordt trouwens tijd dat dit voor alle dierentransporten gaat gelden vind ik.
Geen levend slachtvee over de grens.

Voor het hele verhaal heb ik geen goed woord over,achter de tralies met die hap
Hier voor tachtig Euro kopen en dan na een duur transport de bergen in in alle vrijheid???
Er wacht deze dieren alleen het slagersmes
Wat een fantast die vent

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:52

Belachelijk voor woorden gewoon, mooie praatjes heeft die vent.
Ze moesten is hetzelfde met hem doen.
Opruimen die handel! Hamer

max1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:04

afschieten... dit soort galbakken....!!!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:07

Het is inderdaad verschrikkelijk, maar 1 puntje. Als de pony's uit gronign komen, en ze zijn bij munchen, dan kunnen ze toch nog helemaal geen 20 uur onderweg zijn? Dus dan kunnen ze ook geen 20 uur geen eten en drinken hebben gehad. Ik probeer het echt niet goed te praten, en als ik het fout heb, zeg het dan maar, maar dat viel me gewoon op.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:32

Een vrachtwagen gaat natuurlijk wel minder snel hé dan jij met je gewone autotje ( weet niet of het dan ook geen 20 uur is ... geen verstand van die reistijden )

Opzich snap ik best dat erg geslacht word ed , maar waarom moet het allemaal op zo'n manier ?
Geen greintje respect tegenover die dieren.. of het nou paarden , koeien , varkens of wat dan ook maakt allemaal niet uit, ze verdienen gewoon dat beetje respect !

Wat betreft zo'n kerel , die moeten ze gewoon een verbod geven tot het houden/verhandelen en transporteren van die dieren.
1 x de fout in gaan is al erg genoeg ... maar dat het hem nog vaker lukt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:32

ik ken ze wel, niet persoonlijk, maar wij wonen vlakbij hun, ze hebben altijd landen vol shets en volgens iedereeen die ze kennen gaan al die pony´s naar de slacht, iig de meesten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 21:42

Als de dieren naar Nederland vertrekken, is er weinig hoop voor hen. Wanneer ze terugkeren naar de exporteur, zal die de pony’s waarschijnlijk opnieuw verkopen of exporteren. Als de eigenaar niet wordt gevonden, neemt de AID de pony’s in beslag en worden ze bij gebrek aan opvang geëuthanaseerd.
http://www.dierennieuw.nl

Geeuthanaseerd? Scheve mond Maar er zijn toch al dik 250 mensen die ze willen opvangen?

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 21:58

Voor die man is het gewoon geld en verder niets, deze praktijken kunnen ook gewoon door blijven gaan omdat er weinig of niets aan gedaan wordt.
Heel dat exporteren is een geld kwestie zolang er genoeg aan verdiend wordt zal het ook niet stoppen.

Overheden zouden dit kunnen stoppen door goede wetten te maken en dit na te leven, maar dit zal niet gebeuren anders blijft de schatkist leeg.

En zo is het met meer dingen. Heel bizar.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 22:04

Welkom in de echte wereld mensen... pff niet iedereen kan dus met paarden omgaan maar het zijn niet alleen de paarden die er de dupe van zijn!! En tuurlijk gaat hem het niet om de liefde van die beestjes het is tenslotte een handelaar met praatjes!! Hamer