Verlamd veulen geeft de moed niet op

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

orsini

Re: Verlamd veulen geeft de moed niet op

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:48

ik heb net op de site waar deze info vandaan komt gelezen dat het veulen wel weer zelfstandig kan lopen en alleen nog moeite heeft met opstaan omdat dat veel kracht kost.
Het is dus al veel verder gevorderd naar herstel dan het geplaatste bericht hier doet vermoeden, misschien dat de discussie hierdoor anders wordt? Kijk ander even op de engelse site. door op de links in het eerste bericht te klikken. Ik vind het medisch wel een interessant verhaal en had er zelf misschien ook wel voor gekozen als er kans was op herstel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 13:51

Het veulen loopt nog niet compleet zelfstandig omdat de achterkant nog niet stabiel is, maar het doet wel pogingen. Dat staat ook in het bericht Ja Het is ook op het filmpje te zien trouwens.

Het is juist erg risicovol omdat hij niet zelf overeind kan komen. Stel dat hij in de wei omver wordt gelopen, dan komt hij nooit meer zelf omhoog.
Te lang blijven liggen is gevaarlijk voor de organen van een paard vanwege het gewicht dat erop drukt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:52

Maar als je eerlijk bent, hoeveel mensen gaan er nu duizenden euros tegenaan gooien voor een veulen met ? kans op hersten Lachen
Daarom is het ook de reden dat je het barweinig ziet, met beetje geluk en je zit aan een universiteitskliniek krijg je korting omdat het als lesmateriaal gezien kan worden

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:55

Cayenne schreef:
Het veulen loopt nog niet compleet zelfstandig omdat de achterkant nog niet stabiel is, maar het doet wel pogingen. Dat staat ook in het bericht Ja Het is ook op het filmpje te zien trouwens.

Het is juist erg risicovol omdat hij niet zelf overeind kan komen. Stel dat hij in de wei omver wordt gelopen, dan komt hij nooit meer zelf omhoog.
Te lang blijven liggen is gevaarlijk voor de organen van een paard vanwege het gewicht dat erop drukt.

nee , als je de video bekijkt dan hoor je dat die nu wel zelf kan lopen
alleen nog wat moeite heeft om overeidn te komen en dat dat al beter gaat
hij moet zijn spieren aan sterken en soms moeten ze m nog helpen

zoals het er nu uitziet gat het goed komen met tijd en hopen dat die snel enoeg aangesterkt is
voordat die te zwaar is om te helpen ..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 13:56

Het is ook maar wat je zelfstandig noemt natuurlijk. Meer dan 10 stappen kan hij nog niet doen.
Maar volgens mij is het wel een enorm vechtertje en als ie dan vooruit blijft gaan dan is er misschien wel een reeele kans dat hij het gaat redden.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:57

SUPER VAN DIE MENSEN OK dan!
Ik hoop dat het veulen het haalt, sterkte en echt toppie Haha! Knipoog

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:57

Ik zal wel heel hard overkomen, maar ik vind dit niet kunnen.
Dit dier leeft alleen maar met mensen en zal zich nooit tussen soortgenoten kunnen handhaven.
Ik vind dat als je heel veel van je dier houdt dat het dood MAG en niet MOET leven ten koste van alles.
Natuurlijk het zou fantastisch zijn als dit diertje weer helemaal er bovenop komt, maar die kans lijkt mij nihil.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:03

Sjarett schreef:
Ik vind dat als je heel veel van je dier houdt dat het dood MAG en niet MOET leven ten koste van alles.

Goed verwoord, ben het erg met je eens.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:04

Wie zegt dat dit dier geen goede toekomst kan hebben, merkwaardig hebben jullie soms een glazen bol?

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:04

het enige dat ik ervan kan denken is: wat een sneu geval.

Natuurlijk moet je niet meteen zeggen: 'maak maar af' als het niet allemaal helemaal geweldig gaat. maar deze mensen hadden beter een schoothondje gekocht. Ik vind echt dat dit veel te ver gaat.

En ja, ik weet hoe moeilijk het is te beslissen dat je een veulentje waar je je aan hecht, te laten afmaken. Maar deze redt het niet alleen, zelfs de dierenarts in het artikel is gematigd negatief over de kansen en het beestje is geen beestje meer. Laat m dan gaan!

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:06

FloortjeM schreef:

Natuurlijk moet je niet meteen zeggen: 'maak maar af' als het niet allemaal helemaal geweldig gaat. maar deze mensen hadden beter een schoothondje gekocht. Ik vind echt dat dit veel te ver gaat.

En ja, ik weet hoe moeilijk het is te beslissen dat je een veulentje waar je je aan hecht, te laten afmaken. Maar deze redt het niet alleen, zelfs de dierenarts in het artikel is gematigd negatief over de kansen en het beestje is geen beestje meer. Laat m dan gaan!

mee eens!
en als het volwassen is ( nu ook al ) zou het toch moeten gaan springen en kunnen dollen in de wei?
lijkt me geen leven voor t dier Scheve mond

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:06

FloortjeM schreef:

jij schrijft wat ik dacht Knipoog

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:08

postbodesiem schreef:
FloortjeM schreef:

jij schrijft wat ik dacht Knipoog

En als het dier wel een goed leven krijgt en weer gezond wordt!!!?
Ik vind het super, gelukkig mensen die niet alleen maar aan geld denken!!!
Als een paard echt pijn heeft en geen kansen meer oke, dan is het moeilijk maar dan moet je hem/haar laten inslapen.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:14

Toen ik dit artikel las, dacht ik ook "jee, is het niet beter, en paardwaardiger, om hem te laten inslapen?" maar toen bekeek ik de foto's. Het pakte me echt om te zien met wat een heldere blik dit veulen rond zich kijkt! Ik kan me goed voorstellen dat dit een vechtertje is! Tja, en dan lijkt het me dat je als zijn baasje er alles aan doet om hem te helpen. Ik hoop écht dat hij er door komt en binnenkort weer zelfstandig kan opstaan en lopen. Want als dat niet gebeurt, lijkt het me dat ze nog problemen gaan krijgen in de toekomst... Hoe wil je een 3-jarige helpen opstaan??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:15

Zelfde als ze hem nu laten opstaan Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:22

Mijn keus is het ook niet.

Vind het echt een vechtertje maar als ik toch zo het filmpje zie en hoor hoe of wat denk ik niet dat hij ooit, ook al hersteld hij volledig, een normaal leven zal kunnen lijden alleen al de manier waarop hij nu 'opgevoed' word. Hij is nooit alleen kent alleen mensen en is zoals ze zelf ook al zeggen volledig verwend. Hij zal dus waarschijnlijk nooit normaal in een groep worden opgenomen en een normaal paarden leven kunnen hebben

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:45

Tsja, lastig. Ik zou er ook niet zo weten wat ik zou doen!
Wel zie ik een veulen wat glast, erg attent en blij uit zijn ogen kijkt en zo te zien ook nieuwsgierig is..
En tsja, ik heb zelf een gehandicapt paard, dus kan het wel begrijpen! Die was mij loopt ook niet helemaal 100% maar is gelukkig en blij, en niks is moeilijker om een blij en gelukkig paard te laten inslapen..

noortjejacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 14:59

Persoonlijk vind ik dit te ver gaan,
Ik snap dat de eigenaar erg van het beestje houd maar op een geven moment moet het gewoon over zijn.
Stel je voor dat dit paard nooit meer goed komt wat moet je er dan mee ?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:05

ik geloof niet dat dit zo humaan is...ik kan me goed voorstellen dat je alles op alles wil zetten op dit veulentje te redden en natuurlijk kijkt ie schattig op de foto..maar als het beestje moet lopen vind ie het duidelijk al een stuk minder...dit vind ik persoonlijk geen leven voor een veulen..Maar ik hoop voor het veulen dat ie snel vooruit gaat..en wonderen bestaan!..dus hopelijk is dit er eentje

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:28

moniquelucky schreef:
En als het dier wel een goed leven krijgt en weer gezond wordt!!!?

Maar als die kans nu eens nihil is zoals in dit geval? Als de kans dus veel groter is dat hij een ongewisse toekomst tegemoet gaat waarbij hij dus nooit een paardwaardig bestaan kan leiden? Een beetje realistisch blijven hoor!

moniquelucky schreef:
Ik vind het super, gelukkig mensen die niet alleen maar aan geld denken!!!

Ik vind het eerder egoistisch... Geen afscheid kunnen nemen heeft niets te maken met dierenliefde of het beste met je beest voorhebben...

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:35

Ik lees dat mensen zeggen dat ze dit te ver vinden gaan. Maar nu wil ik even aan kaarten dat er baby's geboren worden die psychisch en lichamelijk zo gehandicapt zijn dat die mensen eigenlijk zombies zijn....Niet kunnen communiceren en niet zelf kunnen bewegen. Dat bestaat ook en die mensen leven ook en worden ook oud.... Zouden we die mensen dan ook een spuit moeten geven??? Nee dat doen we niet want het zijn MENSEN, dus waarom zouden we dat WEL met dieren doen??? Als een dier echt aan geeft dat die pijn heeft en hij/zij wil echt niet meer wil en kan niet meer kwijnt weg en de artsen kunnen echt echt echt 100% niets maar dan ook niets meer doen...ja dan is het heel erg vervelend en verdrietig maar dan is het het beste om ze te laten inslapen.
Maar dit verhaal...mensen die er zoveel voor over hebben Lucky proberen te redden en er alles maar dan ook ALLES voor over hebben dat hij misschien waarschijnlijk strax weer "normaal" kan lopen en kan genieten van een goed paarden leven!!! Nou dan zeg ik: TOPPIE HELEMAAL TE GEK SUPER!!!DAT IS EEN PLUIM WAARD!!!
Bij mensen proberen dokters en omstanders ook te doen wat ze kunnen om iemand weer te laten lopen, praten, beter te maken, in leven te houden etc etc en zo hoor je dat te doen met elk levent wezen op deze aardkloot die wij als mensen trouwens aardig aan het verkloten zijn!
Ik wens de eigenaren van Lucky en Lucky zelf heel veel succes en sterkte ik hoop dat de doktoren en anderen hiervan leren en tjonge wat een doorzettingsvermogen van zo'n klein jong veulentje!!!
Laatst bijgewerkt door Freedom007 op 06-09-07 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:36

Wie ben jij om te bepalen wat de kans is, de kans word altijd negatiever gebracht maar om te zeggen nihil. Vind ik wel een beetje gevaarlijk Lachen
Hoeveel medische kennis heb je?

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:39

Daar hebben ze goed hoog opgeleide doktoren voor...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:41

JuravelOX: Hoeveel ik ook om mijn paarden geef ik vind het belachelijk om dieren met mensen te gaan vergelijken. Het blijven dieren punt.

Zou toch verschrikkelijk zijn als het veulen dus straks te zwaar is om geholpen te wordne en nog steeds neit zelf kan staan dan word hij dus alsnog afgemaakt en heeft het dier een rottijd achter de rug en geleden voor piet snot.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:42

die zullen heus wel weten wat ze doen...ze hebben niet voor niets zo'n lange opleiding gehad. En daarbij komt dat die eigenaren dat heus wel goed hebben overlegt met de arts...lijkt me nogal logisch...Ook daar karoliena zullen ze heus wel aan hebben gedacht...