Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
LiNdA1986 schreef:De markten hoeven niet per se verboden te worden, als ze maar strengere controles uitvoeren, dan lossen ze misschien al veel op.
BlueStar schreef:De vrachtwagen met pony's.
Ik kan niet over elke vrachtwagen spreken, maar ik ken wel iemand die met een wagen vol pony's naar Spanje rijd. Deze dieren gaan niet naar de slager daar. Maar naar een prive stal waar ze weer verkocht worden. Dus niet al die pony's zullen bij de slager belanden gelukkig.
Stippie1 schreef:Nou ik ben ook in Elst geweest, samen met een vriendinnetje.
Nu ben ik niet snel onder de indruk hoor, maar wat ik daar gezien heb, was in mijn ogen wel afschuwelijk!
Nu waren wij al aan het eind van de dag en waren waarschijnlijk de goed uitziende paardjes al weg. Maar bijna alles wat daar stond (op enkele leuke jonge paardjes na en 1 geweldig groot paard) had wonden en waarom vreselijk bang. Was echt verschrikkelijk!
Op een gegeven moment kwam een handelaar zijn laatste niet verkochte paardjes ophalen en 1 ervan wilde de trailer niet in, nou die werd er zo hard in geslagen en getrokken, ik wist niet dat er zulke mensen bestonden.
En het erge was nog dat de mensen die eromheen stonden er om begonnen te klappen dat het paard de trailer inging.
Op dat moment had ik mijn vriend aan de telefoon en die zei dat ik meteen naar huis moest komen en daar geen minuut langer moest blijven omdat ik dan helemaal gefrustreerd zou zijn, waar hij overigens echt gelijk in had.
Onbegrijpelijk dat handelaren zo met hun dieren omgaan.
Ik begrijp dat ze ze niet met fluwelen handschoentjes benaderen, maar een beetje respect voor je paard zou niet misstaan.
En ben vaak zat op een markt geweest en heb verstand van paarden, maar dit had ik nog nooit gezien..