Teruggave pony's leidt tot massaal protest -UPDATE-

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RRteam

Re: Teruggave pony's leidt tot massaal protest in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:25

Dat mailen heeft geen bal zin de AID doet toch wat ze willen ..
Maar zo als dit ze weten waar die paarden vandaan komen ga er dan vaker heen .
Geef die man een verbod en een boete .

Net wat ik straks al zei misschien maar beter dat ze afgemaakt worden
ze gaan eerst van opvang dan naar eigenaar en weer eigenaar om als nog naar de slacht te gaan.
Dit stop je niet met mailen dit stop met strenger worden en het wat moeilijker worden van het fokken .
Je moet eerst de oorzaak oplossen dan de gevolgen anders blijft dit een terug komend iets

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 20:26

Als iedereen zo dacht dan zou er nooit wat gebeuren helaas.
Neem altijd initiatief Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:43

nou, dan weet men ook gelijk weer waarom het papierloos fokken van shetveulens héeeeeul erg dom is!

Kijk wat er van komt; huppakee, allemaal papierloze shetten op transport naar de slacht in Italie, hét slachtland voor paarden en pony's binnen europa.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:35

kijk dat ze geslacht worden dat is nu eenmaal zo, maar dan kun je die beestjes toch nog wel fatsoenlijk richting slacht brengen?
zorg dan dat ze netjes eten en drinken hebben en dat ze niet eerst een dag op transport staan om vervolgens in italie of spanje die pin in hun kop te krijgen (even hard gezegt...)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:50

klopt ja, maar algemeen bekend is ook dat die transporten naar spanje of italie vaak niet echt diervriendelijk zijn....

en dat is nu net waar wel bijna al die papierloze shetten naartoe gaan als ze naar de slacht gaan; hier in ned. zijn de kosten voor shetten veels te hoog, daarbij is het vlees niet echt geschikt voor een lekkere biefstuk. dus die worden zowiezo meestal meer op transport naar italie gezet.

cru, maar wel waar. als het inderdaad nu onder normale, diervriendelijke omstandigheden was...

laat die beesten maar lekker in duitsland blijven, met leuke mensen die ze willen opvangen. eerst naar ned. terug en dan wéér op transport naar italie voor slacht is alleen nog maar slechter, maar die kans zit er dík in natuurlijk.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:06

Wat ik niet helemaal snap is dat de dieren in beslag zijn genomen omdat ze onder zo erbarmelijke toestanden vervoerd werden. Vervolgens worden ze dus teruggegeven, of geeuthaniseerd?

Dus ze moeten eerst in een overvolle vrachtwagen, dan weer terug, dan weer vervoerd naar de eigenaar, waar ze weer op hetzelfde transport komen, óf ze komen terug, en worden dan maar naar de eeuwige jachtvelden gejaagd omdat er te weinig plaats is.

Hoe dan ook, dat is min of meer de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Om het dierenwelzijn lijkt het niet echt meer te gaan, verkoop die shetten dan voor niet al teveel geld aan mensen die voor ze willen zorgen. Heb je meteen de schatkist een beetje aangevuld, onkosten vergoed, en dan gaat het wél om paardenwelzijn.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 01:25

inderdaad khirshanta; dat dacht ik ook al. waarom moet het allemaal weer zo moeilijk? gaat het dan echt alleen maar om principes, ipv. paardenwelzijn?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:19

Anke schreef:
broodfokkers...trieste boel, maar ze zijn er altijd geweest en zullen er ook waarschijnlijk altijd blijven jammer genoeg.

kwaliteit: is altijd vraag naar.

Sorrie, het zijn juist de hobbyfokkers die dit veroorzaken! Ach wat leuk ik heb een shet, snel een veulen fokken!

Oeps 2 pony's kunnen we niet houden want de merrie is al weer vol gepropt...

Weg hengstveulen, snel weer een nieuwe!

Dat zou verboden moeten worden!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:26

dit soort berichten zijn natuurlijk een druppel op de gloeiende plaat maar mensen worden steeds een klein beetje bewuster van wat er gebeurd.

zo vertel ik de clienten op mijn werk steevast dat er shetlander in de salami zit die ze voorgeschoteld krijgen. een groot deel laat de salami dan links liggen. ze wisten het niet en paard eten is voor velen altijd nog een taboe.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 09:28

Ik denk dat het vooral komt omdat deze dieren een gezicht hebben gekregen dankzij de foto's.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 10:52

Hopelijk worden er elke dag een paar 'zomaar' vermist en zijn die ineens 'verdwenen' naar mensen die er graag voor willen zorgen. Misschien zijn die mensen die daar een dak aan het timmeren zijn wel zo slim om er 's avonds een paar weg te halen voor mensen die ervoor willen zorgen. Ze zijn toch niet gechipt en het maakt schijnbaar niemand echt veel uit wat ermee gebeurd.

Walgelijke toestanden dit. Ik heb het al eens eerder geroepen in zo'n topic: wat dierenbescherming betreft kunnen we nog veel van de usa leren. Daar wordt tenminste opgetreden. Een jaar cel en 1000 dollar boete per verwaarloost dier, dat mag hier in NL ook onderhand wel eens! Stelletje watjes hier in NL waar dieren nog steeds als 'ding' worden gezien. Leven we soms nog in de middeleeuwen ofzo??
Kan me hier zo druk om maken!

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:28

Bah bah bah bah mensen kunnen we niet via bokt een handtekeningen actie houden??? Ik kan 2 shetten onderdak geven!!! laat maar komen!!! maar ze verdienen allemaal goed onderdak en voer en schoonwater en liefde!!!!! Heeft iemand een idee om er iets aan te doen??? Dat ze voor altijd bij goede mensen wonen???

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:42

JuravelOX, de enige manier zou zijn dat de wetten aangepast zouden worden, veranderd worden, ingevoerd worden.
Vroeger hadden we minister Donner die we erover konden aanschrijven, volgens mij is dat nu Eerdmans.
Zover ik weet kunnen burgers ook een wetsvoorstel inleveren bij de tweede kamer.
Mocht dat niet het geval zijn, is het zeker weten de moeite waard een petitie te starten en deze overal door te sturen en te laten tekenen, om vervolgens in te leveren.

Zolang de wet er niet naar is, zullen deze praktijken in die mate door blijven gaan. De handelaren hebben de boetes allang ingecalculeerd en houden rekening met de te nemen risico's voor transport, zodat zij er financieel vast niet op achteruit zullen gaan.

Massaal de shetjes 'redden' is erg mooi, want dat houd in dat men zich steeds meer bewust gaat worden dat het welzijn van dieren niet hoog op de lijst staat..dat is al stap 1, dan zal er een stap 2 moeten komen en dat zal niet gebeuren zolang men alleen maar roept "oh wat zielig" of "oh die vent zouden ze eens moeten..."
Met roepen bereikt men niets, doen, dat is het enige wat beweging in de zaak kan brengen..helaas niet a la minute, maar er gebeurd dan tenminste wel wat. Voor de AID en LID zal dit net zo frustrerend zijn als voor ons buitenstaanders, zij hebben zich immers ook aan die kromme wet te houden.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:20

De 'eigenaar'stond vandaag in Nieuwsblad van het Noorden, vond dat z'n pony's comfortabelder reisden dan mensen in een touringcar, vond het heel normaal, was vorig jaar ook al betrapt, maar daar hoorde je toch nooit weer wat van. De mensen moesten gewoon niet zeuren, arroganter kon gewoon niet. Dit is dus wel de man die op shetlandkeuringen met de kampioenen voorop loopt. Zijn deze pony's even blij dat ze er zo goed er uit zien, hoef je tenminste nog niet naar Italie, zoals je minder goed bedeelde soortgenoten. Is het geen taak van zo'n shetlandstamboek om hier eens op in te springen, ze hebben het over promotie van de shetlander en het gebruik. Als ik deze man in de Shetlandpony (het maandblad van het stamboek) op foto zie staan met een pony die kampioen is geworden krijg ik toch een beetje een misselmakend gevoel. Je leest hierin trouwens ook alleen maar dingen over de positieve kant van het fokken, wat toch weer schattig zo'n veulentje. Ze hebben het ieder jaar ook over zoveel geregistreerde veulentjes, er valt ook niemand over dat er blijkbaar 80 % meer merrieveulentjes geboren worden als hengstveulentjes, is natuurlijk ook niet zo, maar dezen verdwijnen met de noorderzon. Ik weet heus wel dat er dieren geslacht worden, sterker nog, wij hebben zelf een veebedrijf, maar doe het dan wel op een menselijke manier.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:39

Ik heb het ook gelezen, en begrepen uit het stuk dat hij het zo al jaren doet en het de normaalste zaak van de wereld vind.
Ik vind zijn wereld maar ziek. Wel lef dat hij met naam, plaatsnaam en een foto in de krant staat.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:09

sifra01 schreef:
Wat een toestand! Ik hoop echt dat deze dieren in Duitsland mogen blijven en hier een fijne eigenaar vinden! En dat de eigenaar flink gestraft wordt, maarja, die zal er wel weer makkelijk onderuit komen........

dat denk ik ook, en als ik dannaar die foto's kijk, en al die lieve koppies zie zou ik ze zo graag onderdak willen geven, helaas groeit er geen geldboom in mijn tuin... Boos!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:25

Protest, ik begrijp het. Zoals ik in het andere topic al zei; als ik die foto's bekijk van al die lieve shetten, die lieve koppies en dn bedenken iuit wat voor toestand ze zijn gered... Daar word ik niet vrolijk van Laat ze aub naar een goeie opvang gaan en geef die man een boete!!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:52

Ik mis de aanklacht inzake dierenkwelling, waar volgens mij toch sprake van is geweest door de pony's de noodzakelijke water- en voedselvoorziening te onthouden.

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:40

echt ze moeten hier echt iets aan veranderen
inderdaad de hobby fokkers
fokken met een shetlander hartstikke leuk maar waar laad je het
ja weg ermee als je op marktplaats kijkt je ziet gewoon heel veel shetlanders fok dan gewoon niks en laat je merrie voor wat het is
maarja ik zou wel hier nog een shetlander kunnen zetten maar daar verhelp je de probleem niet !
wel handig natuurlijk dat ze ergens terecht kunnen
en dn hoeven ze niiet ingeslapen te worden
maar je kan niet aan de gang blijven
kijk dat ze naar de paardenslager in italie gaan kun je tegenhouden
ikbedoel zijn zat mensen die wel worst van een paard lusten
maar ze moeten veel strenger worden!

Draak

Re: Teruggave pony's leidt tot massaal protest -UPDATE-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 17:45

Wat een nerd die vent...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 17:59

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:56

Kimberly77: ja dat is waar en je hebt gelijk. Ik heb dat al uitgezocht hoe het zit met LID dierenbescherming etc. In nederland moet hier echt iets aan gaan veranderen. de wet voor dieren is hier ontzettend krom. Wij kunnen een voorbeeld nemen aan Amerika ASPCA en in Engeland hebben ze zon zelfde gebeuren. Zou hier in Nederland ook moeten komen maja probeer dat de kamer maar eens wijs te maken. Misschien toch een geluk dat er nu Partij voor de dieren bestaat...

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:57

Maar goed dan moeten die lui zich natuurlijk ook voor de volle 100% inzetten...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:23

Nou idd, het moet ergens beginnen, maar klunzen zijn het nog wel hoor. Nu eerst acties ondernemen om in goed daglicht te komen, maar daar tegelijkertijd ook suffe fouten mee maken..maar ach, het beginnetje is er Lachen