Oude pony gedumpt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: Oude pony gedumpt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:49

Pardon!!!!Dit dier is weer meegegeven aan zijn eigenaar??? Ongelovelijk!!

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:55

dit is echt absurd zeg!!! waar ben je dierenbescherming voor dan??!! toch niet normaal,, paardje had het beter getroffen bij deze man, die eigenaar zou nooit weer een dier mogen bezitten!! Boos!

Didtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:12

Ach arm dier
en dan ook weer bij zijn eigenaar terug
de dieren bescherming is er momenteel niet meer voor de dieren maar voor mensen die hun dieren verwaarlosen
zo zie ik de dieren bescherming

wat moet er toch van die mensen worden
heb er voor de rest geen woorden voor

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:14

Ik vind het ook rond uit schandalig! Eerst een paard dumpen omdat het ziek is! En dan vrolijk weer mee naar huis nemen! En dan de db wat doet die er aan??? Niks dus en dat noemt zich db
Wat zijn er toch leuke en lieve mensen op de wereld voor de dieren!!!! Boos!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:15

IKbenEllen schreef:
KiWiKo schreef:
even gruwelijk off topic *probeer ik net toch een vliegje dood te drukken op mijn beeldscherm*

Haha! Haha! Haha!

HAHA dat had ik nou ook, ik dacht heh? wat kruipt daar... he het zit in mijn beeldscherm, hoe komtie daar?? hoezo onnozel...
Grappig man, waar heb je die vandaan Ik ben Ellen???

Maar nu weer even ontopic;
ik snap niet hoe mensen dat kunnen doen. ten eerste pony verwaarlozen, ten tweede zomaar achterlaten, dan moet je wel erg ziek zijn in je hoofd.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:18

Paard ziet er ook echt uit als een uitbreker...Niet dus.

Dat paard is amper sterk genoeg om op zijn benen te staan.

By the way, hoe gaat het met de vlieg?
Knipoog

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:19

Oh gosh... dat arme paard...
En dan weer terug met de eigenaar mee! Heeft de dierenbescherming geen adresgegevens geeist?? Boos!

En die oude man op dat filmpje; wat een lieverd is dat. Paard meegenomen, verzorgt en dierenarts erbij gehaald... en wilde hem best houden ook. Lachen

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:21

Da's ook belachelijk!! Als ze hem nou gewoon aan die man geven die hem heeft in het filmpje zal hij het vast veel beter krijgen.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:32

Boos! bah dat ze het zo ver kunnen laten komen, beest is harstikke mager en die hoeven echt sneu..
Ik vind het maar raar dat het beest zo makkelijke word mee gegeven aan die "zogenaamde eigenaar" die dan ook nog een ronduit slecht voor zijn pony zorgt ! Boos!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:39

Ik hoop toch echt dat hier nog een vervolg op komt. Het paard zal toch hopelijk vanaf nu in de gaten gehouden worden?

Ook vreemd dat er sporen zijn die aantonen dat het paard met de trailer naar daar gebracht is en dat vervolgens het paard, na DA behandeling op andermans kosten genoten te hebben, weer meegenomen kan worden (geen chip dus hoe heeft de eigenaar het bewezen?), hoop niet dat dit andere mensen met hulpbehoevende paarden op ideeën brengt

Begrijp ook niet wat de 'eigenaar' ermee wil bereiken. Het paard had duidelijk aandacht nodig omdat het ziek was, hoeven zijn in slechte staat, het is broodmager en oud...lijkt me niet dat hij voor de verkoop bedoeld is dus zou de man in kwestie toch eigenlijk blij moeten zijn met die aardige meneer die zich opwerpt om het paard op zich te nemen? Eigenaar blij omdat hij er niet meer voor hoeft te zorgen (wat hij schijnbaar toch al niet doet), paard blij met een heerlijke oude dag en ik persoonlijk ook blij met weer een beetje meer vertrouwen in de mensheid door die meneer op het filmpje. Win-win situatie toch?

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 13:43

Is in dorp waar ik woon maar ik herken hem niet..

ongelofelijk dat ze hem zo weer mee terug geven Rolleyes

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 13:59

pearlie schreef:
HAHA dat had ik nou ook, ik dacht heh? wat kruipt daar... he het zit in mijn beeldscherm, hoe komtie daar?? hoezo onnozel...
Grappig man, waar heb je die vandaan Ik ben Ellen???

Met dank aan Sall Afgod

amorlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:00

dat is toch niet normaal meer dat ze hem weer terug geven

Reynsla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:35

Jee, wat een raar verhaal zeg........ Zielig voor de pony, hopelijk wordt dit nog vervolgd en kan de pony van zijn ´oude dag´ genieten.

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:15

Deze oude pony is niet GEDUMPT. Dit beestje is door koliek onder de draad doorgerold en in het bietenveld achter de wei beland. Hij is aan de wandel gegaan.
Dit paard is ook niet mishandelt geweest. en door zijn oude leeftijd krijg je er geen grammetje vet meer aan.

Die sporen zijn van een andere man die daar een paard in de wei heeft gezet. En toevallig toen die net weer weg was. Kwam dit niet gedumpte paard aanlopen.

Ook is de "slechte eigenaar" (volgens jullie) helemaal niet slecht voor zijn paarden. Hij heeft met dit paard (in zijn jeugd) vele kilometers gemaakt en staat nu met pensioen.

even off-topic: ik snap dat mensen het verhaal geloven, terwijl ze maar één kant van het verhaal weten. De krant heeft het verhaal véél erger en niet naar de waarheid toe verteld.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:19

nielsjuh4 schreef:
Deze oude pony is niet GEDUMPT. Dit beestje is door koliek onder de draad doorgerold en in het bietenveld achter de wei beland. Hij is aan de wandel gegaan.
Dit paard is ook niet mishandelt geweest. en door zijn oude leeftijd krijg je er geen grammetje vet meer aan.

Die sporen zijn van een andere man die daar een paard in de wei heeft gezet. En toevallig toen die net weer weg was. Kwam dit niet gedumpte paard aanlopen.

Ook is de "slechte eigenaar" (volgens jullie) helemaal niet slecht voor zijn paarden. Hij heeft met dit paard (in zijn jeugd) vele kilometers gemaakt en staat nu met pensioen.

even off-topic: ik snap dat mensen het verhaal geloven, terwijl ze maar één kant van het verhaal weten. De krant heeft het verhaal véél erger en niet naar de waarheid toe verteld.

Als het geen slechte eigenaar is waarom heeft ie dan nooit wat aan het gebit en de hoeven van het paard laten doen? Rolleyes

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:27

hoefsmid komt deze week langs (daar is hij van bewust dat dat nodig is) en tanden weet ik niet waarom hij daar nooit iets aan heeft gedaan

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:30

Sorry maar je hebt het filmpje toch zelf gezien, ik snap niet dat jij het nog opneemt voor de eigenaar.
Waarom is hij het dier zo laat komen halen? Je begint toch meteen met zoeken en gaat daar mee door tot je je paard hebt gevonden. En ik moet zeggen dat ik het paardje er op de film niet bepaald gezond vond uitzien.

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:34

ik neem het op voor de eigenaar, omdat ik bij hem rijd. Hij is vroeg in de ochtend (nog donker) gaan werken en is er vanuit gegaan dat alle paarden nog in de wei stonden. toen hij 's avonds thuis kwam miste hij een paard en is toen gelijk gaan zoeken totdat hij hem had

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:47

Nielsjuh, allemaal mooi en aardig, maar waarom zijn de hoeven niet bijgehouden en waarom is zijn gebit zo slecht???
Dat zijn zaken, die je wel een beetje bij kan houden, hoe oud een paard ook is. Mijn vriendin heeft er zelf eentje van 35 jaar en die ziet er zelfs nog beter uit.

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:51

Nadya schreef:
Nielsjuh, allemaal mooi en aardig, maar waarom zijn de hoeven niet bijgehouden en waarom is zijn gebit zo slecht???
Dat zijn zaken, die je wel een beetje bij kan houden, hoe oud een paard ook is. Mijn vriendin heeft er zelf eentje van 35 jaar en die ziet er zelfs nog beter uit.

Die vraag had ik ook al gesteld... en dit was het o-zo-overtuigende antwoord
nielsjuh4 schreef:
hoefsmid komt deze week langs (daar is hij van bewust dat dat nodig is) en tanden weet ik niet waarom hij daar nooit iets aan heeft gedaan

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:52

Zijn hoeven worden gewoon bijgehouden. Maar net toevallig dat dit nu gebeurde. De hoefsmid komt al een paar weken zijn afspraken niet na. en zijn gebit weet ik niet. en ik heb er zelf eerlijk gezegd ook niet bij stil gestaan dat het zo slecht is.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:57

Toch wel jammer dat er maar een hoefsmid op deze aarde rond loopt Rolleyes

nielsjuh4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 16:59

jij hebt toch ook niet iedere maand een andere op de stoep staan?

Ik snap niet dat de mensen hier op aarde NOOIT de waarheid willen geloven. En altijd maar die kranten geloven

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:02

nou, gelukkig valt het mee,
en is het paardje weer thuis dan.
is het nu over met zijn koliek?