klavertje schreef:Ja dat was schrikken...ze maakte samen met mij een buitenrit !! De auto zat duidelijk fout.Heb meteen 112 gebeld met twee paarden aan de hand ( dat valt al niet mee ).Ik ben er zo van geschrokken dat ik even stop met zoeken naar een nieuw paard...ik reed op een leenpony namelijk. Later bleek dat ze haar hele linkerkant zwaar gekneusd had, een hoef op haar gezicht had gestaan en blubber had ingeslikt.Ze kwam namelijk onder water terecht.Voorlopig moet ze 4 weken plat. Is echt traumatisch voor ons en de paarden geweest !! Paard is wat stijf denk ik ( ruim 20 jaar oud ).Ik wou dat er een goede wet kwam die ons als ruiters kan beschermen want wat je tegenwoordig meemaakt is niet normaal meer !!!!!
Het is duidelijk dat je goed geschrokken bent, logisch als je dat meemaakt. Vandaar waarschijnlijk je roep om een wet?! die je moet beschermen. Maar waartegen dan?? Ui t het bericht kan ik niet opmaken dat de automobilist ergens schuldig aan is. Paard reageerde toch op vrouw die hond uitliet? De auto stopte netjes, ging wat achteruit(fijn, heb je wat ruimte) en reed vervolgens verder.(automobilist dacht waarschijnlijk dat de rust terug was en hij verder kon)
Het is meer een geval van domme trieste pech, dan de schuld aan anderen geven. Je kunt nl ook zeggen: Goh, waarom had die amazone dat 20 jaar oude, ervaren paard, niet onder controle?
Het is waardeloos als zoiets gebeurd, maar soms is het niemand schuld, gewoon pech.