Anky moet kilometers maken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Anky moet kilometers maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:15

Barmat schreef:
essie79 schreef:
Anky met Salinero is nog steeds beter dan al die veelbelovende combinaties, en die winnen het nog niet van haar, dus om nou te zeggen dat haar piekjaren voorbij zijn, vind ik ook nogal voorbarig.

Herstel: Anky wordt nog steeds hoger gewaardeerd dan al die andere combinaties... dat wil niet zeggen dat ze het per definitie IS Knipoog

Helemaal mee eens, ze is alweer zich aan het indekken voor het geval dat en de smoesjes liggen alweer klaar. De andere ruiters hebben ook hun grote en kleine zorgen en zorgjes, ze is niet de enige ruiter met een priveleven.

Ik word hier zo moe van altijd dat gezeur.....

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:31

Barmat schreef:
essie79 schreef:
Anky met Salinero is nog steeds beter dan al die veelbelovende combinaties, en die winnen het nog niet van haar, dus om nou te zeggen dat haar piekjaren voorbij zijn, vind ik ook nogal voorbarig.

Herstel: Anky wordt nog steeds hoger gewaardeerd dan al die andere combinaties... dat wil niet zeggen dat ze het per definitie IS Knipoog

Anky met Salinero is moeilijk verslaanbaar omdat ze, op een enkele keer na, echt wel de beste is.

Die uitspraak wil ik zeker niet doen als ze op een ander paard zit.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:37

Essi79: En die uitspraak durf ik dus wel te maken... Knipoog

Ze wordt weliswaar altijd op nummer 1 gezet, maar dat vind ik soms moeilijk te rijmen als ik wissels de mist in zie gaan, een achterlijke manier van aangalopperen zie, en bij het afgroeten een paard dat niet eens STIL kan staan....

Anky is een fenomeen, helemaal waar. Maar af en toe heb ik het idee dat het ook niet helemaal objectief meer beken wordt Knipoog

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:52

objectief is altijd moeilijk..aangezien het nog altijd jurysport is en dus eigenlijk een kwestie van smaak...maar ik ken echt weinig mensen die zo'n mooie houding heeft, stille aanleuning....en ja..als zij de wissels niet goed inzet maar daartegenover wel een knal van een pas/piaf laat zien, wat dubbel telt, kan zij zich dat 'foutje'wel veroorloven....ik ben helemaal fan van Imke, maar ik vind haar houding(let op, ik zit zelf als een zoutzak)..niet altijd even mooi en dat gezwiep van die staart vind ik ook storend...neem niet weg dat ik helemaal uit mn dak zou gaan als Imke zou winnen, want dat zou echt dik verdiend zijn..

Balen doe ik er wel van dat Kirsten niet rijd...snap niet helemaal waarom zij op 1e reserve is gezet..ze reed al heel het jaar constant(maar dit was ff off topic)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:04

Barmat schreef:

Ze wordt weliswaar altijd op nummer 1 gezet, maar dat vind ik soms moeilijk te rijmen als ik wissels de mist in zie gaan, een achterlijke manier van aangalopperen zie, en bij het afgroeten een paard dat niet eens STIL kan staan....

Anky is een fenomeen, helemaal waar. Maar af en toe heb ik het idee dat het ook niet helemaal objectief meer beken wordt Knipoog

Vergeet de passage niet die was lang niet zo mooi (en onder het tempo) en met de swung als we die kennen. En misstappen in de uitgestrekte draf. Nee,... ik vond het een beetje tegenvallen van haar.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:12

arie53 schreef:
Ik denk er ook thuis meer aan de hand is dan Sjef en Anky ons doen willen laten geloven. In het verleden was het thuis immers ook goed en dat werd weerspiegeld in de resultaten. Bij een paard en amazone met zoveel wedstrijdervaring spelen het aantal wedstrijden amper een rol en zeker niet als het thuis goed gaat.

Ik ben het met je eens Arie.
Anky dekt zich met zo'n bericht al in.
De beste moet gewoon winnen en als dat Isabel is dan is dat zo.
Maar om op voorhand al een excuus te gaan zoeken vind ik niet erg sportief van Anky.
Natuurlijk heb ik liever dat er een Nederlander wint maar ook Anky heeft niet de eeuwige roem.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:20

Als Salinero er nog maar zin an heeft, dan komt het wel goed.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:32

Ulissa schreef:
Als Salinero er nog maar zin an heeft, dan komt het wel goed.

ROFL Whoosh!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:51

hopla schreef:
arie53 schreef:
Ik denk er ook thuis meer aan de hand is dan Sjef en Anky ons doen willen laten geloven. In het verleden was het thuis immers ook goed en dat werd weerspiegeld in de resultaten. Bij een paard en amazone met zoveel wedstrijdervaring spelen het aantal wedstrijden amper een rol en zeker niet als het thuis goed gaat.

Ik ben het met je eens Arie.
Anky dekt zich met zo'n bericht al in.
De beste moet gewoon winnen en als dat Isabel is dan is dat zo.
Maar om op voorhand al een excuus te gaan zoeken vind ik niet erg sportief van Anky.
Natuurlijk heb ik liever dat er een Nederlander wint maar ook Anky heeft niet de eeuwige roem.

Hier ben ik t mee eens...misschien werkt die rollkur op de lange termijn toch niet zo goed??

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:12

Barmat schreef:

Die durf ik dus ook te maken. Ik zie bij Anky van die foutjes waar ik van denk.. zo'n ruiter hoeft die toch niet meer te maken, terwijl een andere ruiter minder foutjes maakt en een 'knallende' kür rijdt (om het zo maar even te noemen), en toch wint Anky dan weer.
Ik weet ook niet meer wie, maar ik weet dat een andere dressuurruiter een keer gezegd heeft dat als Anky een mindere ( lees; slechter als een of meerdere andere combinaties) kür rijdt, eindigt ze toch hoog (min. 3e vaak) of krijgt ze toch een hoog gewaardeerde kür.
Zeker, onpartijdig beoordelen is moeilijk, maar als ek-jury of wk-jury, moet je dit toch tot zekere hoogte kunnen. Naar de prestaties van de combinatie kijken en niet naar de naam en vervolgens pas naar het totaalplaatje (en deze vervolgens beoordelen aan o.a. de naam). Toch blijft dit altijd het problemen met juysporten. Als, laten we zeggen, Gerco Schröder een slechte dag heeft, en hij gooit er twee of misschien drie balken af of zijn paard weigert (kijk maar naar Marcus Ehning met Küchengirl op het EK, een topruiter, maar het paard zegt bekijk het maar, ik heb er even geen zin in), wordt het voor hem moeilijk om zich in de top tien te rijden. Met dressuur zal Anky dan nog altijd wél in de top tien eindigen.

edit; typfoutjes
Laatst bijgewerkt door ontherun op 27-08-07 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:14

Omdat Anky de rest wel voor elkaar heeft, en het niet van 1 of 2 onderdelen af hoeft te laten hangen. Lijkt mij toch heel simpel.
Ze wint niet altijd zoals Barmat zegt, kijk maar naar Aken.
Ze mist op dit moment gewoon routine en wedstrijdritme. Give it a break.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:20

Citaat:

Nee ....Isabelle wint in Duitsland... en.... Anky wint in Nederland. Clown

en ergens anders kan iedereen het zijn. Haha!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:21

Gut ja Anky maakt ook wel eens een foutje, en ik vind inderdaad de punten altijd vrij hoog, maar toch staat ze met Salinero vaak op de goede plaats. Het totaalbeeld is namelijk wel voor elkaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 16:26

Ulissa schreef:
Citaat:

Nee ....Isabelle wint in Duitsland... en.... Anky wint in Nederland. Clown

en ergens anders kan iedereen het zijn. Haha!

Volgens mij was het Isabell die tijdens Indoor Brabant won Haha!
Of was het Jumping A'dam Blond

In ieder geval 1 van de 2 Haha!
En Isabell reed zelfs nog een nieuw wereldrecord in NL Haha!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:39

Tja het is ook nooit goed, zegt ze op dit moment eerlijk dat het op wedstrijd naar eigen idee niet goed genoeg gaat en niet in verhouding tot hoe het thuis gaat. En dat ze dus wedstrijdritme mist doordat ze er tussen uit geweest is en dan roept men dat ze zich indekt.. Tja eerlijkheid wordt dus niet gewaardeerd. Verder zie ik onder geen van ons bokkers iemand die al zo lang en met meerdere paarden op dat niveau (wereld en olympisch) resultaten behaald heeft ondanks gebroken benen en 2 bevallingen tussendoor. De meesten van ons zijn al blij als ze na een bevalling weer een stapritje maken, zij moet direct alweer presteren niet niet alleen op lokaal of landelijk niveau maar ook op europees niveau. Maar ach we zullen het wel zien, ze zal haar best wel doen en dat is meestal toch nog wel de moeite om te zien. En dat niet stilstaan van Salinero komt gewoon omdat hij gewend is om gedurende de proef op dat soort plekken te piafferen, dat staat ie dan meestal ook in zijn eentje nog een beetje te doen terwijl hij dan juist stil mag staan. Ik gun het Kirsten en Imke ook hoor, maar zoals ik zei we zullen we zien hoe het gaat.. Ik wens ze allemaal succes.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:41

Ach mensen, ik weet uit ervaring dat het moeilijk is om je voor je volle 100% te concentreren op je proef als je er een tijdje uit bent geweest, om daar nu meteen conclusies aan op te hangen..?? Ik lees zelfs al hier:

Citaat:
misschien werkt die rollkur op de lange termijn toch niet zo goed??
Gaaaap

Beetje jammer weer om die oude koeien weeeer erbij te gaan halen. Misschien is het inderdaad tijd voor de andere talenten om zich een weg naar het goud te banen en zijn Anky haar gloriejaren qua gouden medailles voorbij, wie zal het zeggen... Ik hoop dat Nederland voor goud blijft gaan en dat de besten mogen winnen! Knipoog

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:34

maar Anky weet ook dat Isabell steeds sterker wordt, dus ze weet dat ze er hard aan moet werken om haar titel te behouden.
Ik gun het Duitsland en Nederland dus mogen de beste winnen Haha!

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:34

Cayenne schreef:
Volgens mij was het Isabell die tijdens Indoor Brabant won Haha!
Of was het Jumping A'dam Blond

In ieder geval 1 van de 2 Haha!
En Isabell reed zelfs nog een nieuw wereldrecord in NL Haha!

Dat was indoor brabant, maar toen reed Anky niet.

Je bent net zo goed als je laatste wedstrijd, tenminste dat lees ik hier ...
Wat maakt het nou uit als ze even de vorm niet weten te vinden.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:35

En toch vind ik het knap wat ze doet, Ze heeft 2 kinderen en presteert toch nog wel redelijk goed
Ze verdient het wel:)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:57

Als we zo gaan beginnen.....
Isabel heeft een universitaire rechtenstudie afgerond en bleef evengoed aan de top en zo zijn er nog tientallen ruiters die om een soortgelijke reden het verdienen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:12

Wees blij dat ze dressuur helemáál nietr vaarwel zou zeggen... dát zou pas erg zijn!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:41

Paardenmaf1 schreef:
Wees blij dat ze dressuur helemáál nietr vaarwel zou zeggen... dát zou pas erg zijn!

Ik kan persoonlijk heel veel andere dingen bedenken die ik veel erger zou vinden.

Ze zouden misschien op de korte termijn een groot probleem hebben om e.e.a. op te vangen voor de Spelen volgend jaar maar er komen vanzelf wel weer nieuwe topcombinaties bovendrijven. Er waren destijds ook mensen die dachten dat Nederland niet zonder mevrouw Sanders zou kunnen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:57

Een rechtenstudie afmaken is lichamelijk wel lichter dan een bevalling of 2 en een gecompliceerde beenbreuk. Maar het gaat toch helemaal niet om of we het Anky of Isabel gunnen. Laat de beste maar winnen, alleen zegt Anky dat het haar op het moment kennelijk nog niet meevalt met het weinige wedstrijdritme dat ze nu eenmaal heeft nu...That's all.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:24

Anky dekt zich gewoon in, die ziet de bui al hangen. Volgens mij zat er een aantal jaar tussen beide bevallingen dus dat vind ik geen excuus. Bovendien vind ik dat we wel enige realiteitszin moeten houden, er zijn echt ergere dingen in de wereld dan of Anky stopt of niet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 20:32

daniella74 schreef:
Anky dekt zich gewoon in, die ziet de bui al hangen. Volgens mij zat er een aantal jaar tussen beide bevallingen dus dat vind ik geen excuus. Bovendien vind ik dat we wel enige realiteitszin moeten houden, er zijn echt ergere dingen in de wereld dan of Anky stopt of niet.

Ze is tussen beide bevallingen ook weer in het zadel geweest en heeft echt wel wat gepresteerd. Ik snap jullie punt niet hoor. Ze verteld hoe het zit en dan is het nog niet goed? Maar als ze goud binnenhaalt is het opeens weer dat ze geweldig is