Dood van endurance-amazone was een ongeluk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amkiix3

Re: Dood van endurance-amazone was een ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 20:52

dit is een triest ongeval inderdaad.
Jammr dat deze vrouw zo is moeten sterven.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 00:46

Dit is idd vreselijk erg Ach gut
Tegenwoordig is alles wel een ongeluk, net op tv ook iets met nieuws dingen, een jongetje van 9 was neergeschoten, maar ze deden niet veel moeite om iets te vinden want het zou een ongeluk geweest zijn bij een schietpartij van 2 bendes. Gestoord

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 03:52

Heel naar is dit!
Jammer genoeg zijn ongelukken niet te voorkomen, vooral niet als je op je paard zit.

Selinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:46

in 1 woord: VERSCHRIKKELIJK

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 13:03

Apple schreef:
Hoezo heeft Endurance een hoog risico? Voor mijn idee heeft een Endurance zo ongeveer het aller, allerlaagste risico op ongelukken als dat je kunt bedenken binnen de paardensport.

Dit is een gewoon ongeluk dat kan gebeuren op elke buitenrit. Als je nu gaat buitenrijden op de Veluwe dan kom je ook op plekken waar niet binnen 15 minuten een ambulance kan zijn.

Ik zat aan milirary te denken, waar vaste hindernissen gesprongen worden. Sorry

Blijf ik toch vinden dat de route zo moet zijn dat slachtoffers iets eerder in een ambulance liggen als een uur later. Tja, dan kan je wel een openbare weg tegenkomen, maar over het algemeen staan daar dan mensen die het verkeer regelen. Tenslotte is er nog niet zo heel lang geleden ook een endurance wedstrijd deels door limburg gekomen, over verharde wegen. Was prima geregeld en niets gehoord over aanrijdingen Knipoog
Tijdens een buitenrit is de verantwoordelijkheid geheel aan de ruiter, niemand die je iets oplegt. Tijdens een wedstrijd is er wel een bepaalde route die gereden moet worden, vindt ik toch wat anders

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 18:09

Maar je bent vrij om aan zo'n wedstrijd deel te nemen

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:22

Tja iedere sport heeft risico's en om nu alle risico's te gaan uitsluiten..... Dat is niet leuk meer.
En 1 van de charmes van endurance is nu eenmaal dat je lekker buiten de bewoonde wereld komt.
Persoonlijk weiger ik aan endurance wedstrijden mee te doen die grotendeels langs wegen gaan. Is niet leuk.

En je bent inderdaad vrij om mee te doen.
Ik denk dat een Tevis cup nog veel risicovoller is en dat een ambulance of helicopter daar wellicht een dag nodig heeft om te komen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:45

Amkiix3 schreef:

Vind je?
Kijk, dood gaan we allemaal en liever zo, tijdens het beoefenen van een prachtige hobby dan door een dronken chauffeur op weg naar je werk of ellendig aan kanker.
Mijn vrouw is verongelukt tijdens een risico-sport. Was haar lust en leven. Letterlijk.
Ooit was ´in het zadel gestorven´ een positieve uitdrukking Haha!

Degenen die het over 15 minuten hebben zijn niet ver geweest in de wereld of toen hun oogkleppen nooit afgezet.
Als ik vanavond ga rijden kan haast nergens een ambulance op mijn route komen, laat staan in 15 minuten. Wát, die kan niet eens binnen 15 minuten bij mijn boerderij zijn tenzij die dichtbij langskomt.
Wel eens op vakantie een bergwandeling gemaakt? Moet je ook niet teveel nadenken over de gevolgen van een val.

Endurance geeft de deelnemers een kans door práchtige gebieden te rijden welke vaak normaal niet toegankelijk zijn. Dat betekent inherent meer afgelegen en minder infrastructuur. Geniet ervan, poep gebeurt en vergeet niet te léven!

hc

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:46

Zelfs in NL zijn genoeg gebieden te vinden die voor een ambulance of heli niet in 15 minuten te bereiken zijn.
Ga ze inderdaad niet mijden, sterker nog zoek ze graag op, zijn vaak de meeste mooie en rustige plekken.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:56

Huertecilla schreef:
Amkiix3 schreef:

Vind je?
Kijk, dood gaan we allemaal en liever zo, tijdens het beoefenen van een prachtige hobby dan door een dronken chauffeur op weg naar je werk of ellendig aan kanker.

ja in zekere zin heb je wel gelijk, maar dat vind ik dan meer gelden bij een hardstilstand op je paard ofzo of misschien nog net bij direct dood zijn, maar niet bij kapot vallen van je paard en pijn liggen lijden tot je dood gaat omdat er niemand op tijd bij je kan komen. om het maar even bot te zeggen.

die andere dingen die je noemt zijn misschien nog erger, maar dit lijkt me nu ook echt geen leuke maniet om te sterven, eventueel zelf een doodsbang paard erbij omdat er iets gebeurt dat zo'n dier het helemaal niet begrijpt, nee geen mooie dood.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:49

Marloes__ schreef:
Juut schreef:
Endurance heeft idd een hoog risico, wat de ruiters bewust nemen. Maar ik vindt het de taak en de plicht van de organisatie om een evenement zo veilig mogelijk te maken, risico's zoveel mogelijk uit te sluiten. Dat is hier duidelijk niet gebeurt.

Blond Even opletten, het gaat hier over Endurance en niet over eventing of iets dergelijks Huilen van het lachen Persoonlijk vind ik Endurance niet echt risicovol...

nee maar dat zie je dan maar weer, 1 slachtoffer ... dus risicovol is het zeker wel hoor , misschien eventing meer dan endurance maar ik vind dat je met een georganiseerde wedstrijd met een aantal deelnemers er wel voor moet worden gezorgd dat er doorgang is voor ambulance/politie/brandweer voor als er dus zo iets voorvald
maar iemand er aansprakelijk voor stellen vind ik echt belagelijk ...

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:13

Dit dodelijke slachtoffer heeft in principe niets te maken met endurance.
Het had net zo goed kunnen gebeuren tijdens een buitenrit.
Shit happens en om dan gelijk allemaal maar weer risicomijdend bezig te gaan is nou typisch een reactie van tegenwoordig.
Alles moet veilig en niemand mag meer risico lopen.

Het is gebeurt en zeker niet leuk voor de direct betrokkenen, maar het had naar alle waarschijnlijk niet voorkomen kunnen worden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 21:56

Maar het is níet gebeurt tijdens een buitenrit Knipoog
Risico's zijn er, met paarden gegarandeert...maar vraag jij je ook niet af of dit slachtoffer nog geleefd had als ze in een half uur in een ambulance had gelegen? Knipoog
@Amkiix3; als ze meteen buiten bewustzijn was, is het mischien een mooie dood geweest. Maar een uur liggen creperen en je zorgen maken over je paard en jezelf? Mag ik daarvoor bedanken?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 22:05

Nee dat vraag ik me niet af omdat dat geen zin heeft.
Vraag ik me nooit af, omdat het over verleden tijd gaat en je soms dingen moet accepteren.
Punt is dat je niet alle risico's kan en moet willen vermijden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:32

Ruudjw schreef:
Nee dat vraag ik me niet af omdat dat geen zin heeft.
Vraag ik me nooit af, omdat het over verleden tijd gaat en je soms dingen moet accepteren.
Punt is dat je niet alle risico's kan en moet willen vermijden.

...en neem/draag je eigen verantwoordelijkheid.

Poep gebeurt, memento mori!

hc