Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kafue schreef:@Arie53 mooi geschreven van die voorbeensmijters stekers of hoe je ze noemt.
Waar zijn die ouderwetse paarden die nog netjes zakten in de achterhand, mmmmm in ieder geval niet vooraan op de wedstrijdresultatenlijst.
Citaat:Zonde eigenlijk want dat ouderwetse paard dat nog fijn zakte in de achterhand nog correcte bewegingen vertoonde was veel gezonder.
Die moderne ziektes , problemen met de hoeven, beenderstel ect .
shan schreef:Citaat:Zonde eigenlijk want dat ouderwetse paard dat nog fijn zakte in de achterhand nog correcte bewegingen vertoonde was veel gezonder.
Die moderne ziektes , problemen met de hoeven, beenderstel ect .
Hoever ga jij nu terug in de tijd Kafue?
Problemen met hoeven, beendergestel etc. daar is niets moderns aan hoor.
Citaat:Een jaar of tien vijftien terug. Ik zie gewoon te vaak tegenwoordig paarden de weide op gaan op vrij jonge leeftijd die dan bijvoorbeeld artrose hebben, hoefkanker, en dergelijke. Terwijl je dat vroeger veel minder of bijna niet hoorde.
shan schreef:Ik denk dat de selectie op onvolkomenheden nu strenger is als toen.
Lucky Boy had natuurlijk niets met beengebreken te maken. Lang leve de DNA testen, ook iets van deze tijd.
sarabande schreef:Ulft zie je in veel dressuurpaarden in de pedigree, maar bij de springpaarden nauwelijks.
Citaat:Maar een paard moet gewoon een sprongetje kunnen maken en een proefje kunnen lopen. Vooral heel belangrijk vind ik een goed gangwerk en dan het lieft natuurlijk in de drie grondgangen.
Kafue schreef:Stapte Albert Zoer er zelf af of heeft van manen hem zelf bij van baalen gebracht waar hij heel veel mee samen werkt?
Dat weten we niet. En wie weet is het wel lucratiever een hengst als dressuurhengst te hebben dan als springhengst.
Waar ik eigenlijk op antwoorde is je verbaasde blik mbt springbloed en dergelijke.
Van Ulft terwijl dat toch een belangrijk grondvererver was.
.
Pipo schreef:Kafue schreef:Stapte Albert Zoer er zelf af of heeft van manen hem zelf bij van baalen gebracht waar hij heel veel mee samen werkt?
Dat weten we niet. En wie weet is het wel lucratiever een hengst als dressuurhengst te hebben dan als springhengst.
Waar ik eigenlijk op antwoorde is je verbaasde blik mbt springbloed en dergelijke.
Van Ulft terwijl dat toch een belangrijk grondvererver was.
.
Na Albert Zoer heeft eerst Gert van het Hof het nog geprobeerd en daarna is hij naar van Baalen gegaan. Paard sprong gewoon niet goed genoeg, hij liep hier vaak genoeg in de regio mee om dat te zien.
Kafue schreef:[
Ik dacht dat die van het hof voornamelijk paarden inreed. >Wist niet dat hij ook paarden in de springsport uitbracht.
Maar hoe zit dat dan met Nathalie van de Meij die had hem toch goed aan het springen.
Pipo schreef:Kafue schreef:[
Ik dacht dat die van het hof voornamelijk paarden inreed. >Wist niet dat hij ook paarden in de springsport uitbracht.
Maar hoe zit dat dan met Nathalie van de Meij die had hem toch goed aan het springen.
Ik snap niet dat je zulke uitspraken doet, als je eigenlijk niet heel veel er van weet.
B/L/M/Z is gewoon landelijk nivo, daar hoeft een paard niet heel subliem voor te springen.