Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_Anna_ schreef:Echt geweldig!! En individueel is het ook super spannend. Zou er zondag in Valkenswaard een scherm zijn waar je het kunt volgen??
Citaat:De Nederlandse springruiters hebben vrijdagavond in Mannheim bij de Europese titelstrijd goud gewonnen in de landenwedstrijd. De succesvolle equipe bestond uit de combinaties Vincent Voorn (Audi's Alpapillon-Armanie), Jeroen Dubbeldam (BMC Up and Down), Albert Zoer (Okidokie) en Gerco Schröder (Eurocommerce Berlin).
Nederland had voor het resultaat zijn laatste starter, Gerco Schröder, niet eens nodig. Voorn, Dubbeldam en Zoer bleven foutloos, waarmee het optimale resultaat zeker was. Bij de Duitsers trok Marcus Ehning zich halverwege het parcours terug, daarna maakte Christian Ahlmann de beslissende fout. Ludger Beerbaum stelde uiteindelijk nog wel het zilver veilig.
Het kwartet van bondscoach Rob Ehrens levert daarmee een ongekende prestatie door na de wereldtitel nu ook die van Europa te pakken. Uiterst saillant is dat beide keren de Duitsers, huizenhoog favoriet, op eigen terrein werden verslagen. In de equipe van Mannheim zitten drie wereldkampioenen: Dubbeldam, Zoer, Schröder.
Donderdag al naderde Nederland de Duitsers, door vier foutloze ritten af te leveren. Vrijdag, in de beslissende fase, waren de hindernissen nog hoger en breder. ,,Desondanks ging het met ons nog een stuk beter'', zei Vincent Voorn, de debutant die hoog in het individuele klassement staat. ,,Het is haast ongelooflijk. Op het moment dat ik de ring in reed wist ik al dat het niet kapot kon.''
Voorn en Dubbeldam reden zich door hun topprestaties ook nog eens de top vijf in van het individuele klassement. Dat wordt zondag voortgezet met de beste 25 van het veld. ,,De paarden voelen geweldig aan en zijn superfit'', zei Dubbeldam. ,,Bij dit succes kwam geen geluk kijken, het was gewoon top.''
Kendra schreef:Straks worden ze toch weer genomineerd voor Sportploeg van het jaar....
Unfaithful schreef:Dat zilver hebben ze zeker verdiendOok vind ik het erg knap van het Duitse team, ivm Küchengirl,
Marlies1 schreef:Unfaithful schreef:Dat zilver hebben ze zeker verdiendOok vind ik het erg knap van het Duitse team, ivm Küchengirl,
Vraag me af of we Küchengirl op dit niveau terug zullen zien...
daniella74 schreef:Precies, Marcus had haar na de wereldruiterspelen weer helemaal voor elkaar!Het probleem zit hem in de massief ogende sprongen als muren en planken. Gek genoeg sprong ze het hele jaar verder goed en nu opeens zijn er problemen.
daniella74 schreef:Dat kan ik me bijna niet voorstellen, Marcus is één van de beste ruiters ter wereld. Ik kan me niet voorstellen dat een Ludger Beerbaum of Jos Lansink het wel gelukt zou zijnJe zou bijna denken dat het toch misschien ook een beetje bij de bovenste helft zit.
Mieschie schreef:Om 22.35 in het Sportjournaal op Nederland 3.Weet iemand of er vanavond nog iets op (Ned. of Duitse) TV komt????