Vermist 2 appaloosa veulens in bemmel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: Vermist 2 appaloosa veulens in bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 01:02

Dat kan wel zijn, maar in dit speciale geval was de handelaar urenlang in geen velden en wegen te bekennen en stonden de veulens uren nadat te markt afgelopen was nog te staan......[/quote]

mag je dan wel het paard zomaar meenemen ja als het een tijdje onbeheert ergens staat.
NEE. natuurlijk niet bel dan de politie of vraag rond ofswo maar je gaat togh niet zomaar iets meenemen waarvan je niet weet van wie het is,

nee dit kan er bij mijn ook echt niet in, dit is gewoon diefstal en dus echt een misdrijf.
hier had ik niet na paar dagen aangifte van gedaan maar al gelijk de eerste minuut als ik er achter kom dat mijn diertjes weg zijn.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:36

jacimatho schreef:
14 augustus was er ook paardenmarkt in Bemmel, en ze zijn op de 13e meegenomen.
Ik ga er van uit dat de eigenaar die markt heeft gecheckt..

Helaas zijn er geen foto's van de jonge dieren.

dee markt was ook de 13e Ja

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 21:17

pluklief:
Als je even verder leest, kom je erachter dat ze op deze paardenmarkt zijn ontvreemd..Knipoog

Was je daar ook geweest?

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:33

14 augustus was er ook paardenmarkt in Bemmel, en ze zijn op de 13e meegenomen.
Ik ga er van uit dat de eigenaar die markt heeft gecheckt..

ik snap eigenlijk ook niet wat je bedoelt....er was maar een (1) ponymarkt in Bemmel en die was op maandag de 13de....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:42

idd wat de eigenaar van de dieren ook aan het doen was dat geeft iemand anders geen recht de veulens mee te nemen dus is het diefstal!
Maar de ouders van de betreffende kinderen.. zullen die het goed gekeurt hebben dat ze ineens met 2 veulens thuis komen? en het lijkt mij dast het daar nu ook wel bekent is dat de veulens vermist worden? Dus het de ouders ook niet ontgaan zijn?

Ik hoop dat de eigenaar zijn veulens terug vind!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:18

Geweldig zeg! (voor de eigenaar natuurlijk niet) ...maar wat ik niet snap is dat die ouders niet meteen contact op hebben genomen met de politie als die kinderen met 2 veulens thuis komen?!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:30

Er zijn dus kinderen met een stel veulens aan de wandel gegaan. omdat deze dieren ergens onbeheerd stonden. en omdat iemand had gezegt dat deze dieren na de markt gratis mee mochten. Ik vind het een beetje een vreemd verhaal.

Het kan ook aan mij liggen hoor maar als de veulens echt door kinderen zijn meegenomen zouden ze toch wel binnen een dag ofzo weer terug gekomen zijn. Want zelfs als je een paard wil en je kind komt thuis met een veulen dan controleer je nog steeds even of hij hem echt wel mocht mee nemen. en aangezien dit niet het geval as zouden de veulens dan toch weer terug zijn. Ik denk toch niet dat dit het werk van kinderen is als ik het zo hoor.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:36

Misschien dat de kinderen de veulens dachten mee te kunnen nemen, waarna een persoon claimde de eigenaar te zijn en deze de veulens onvreemd heeft?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:00

het gebeurt zo vaak dat handelaren hun pony"s laten staan terwijl ze voor nieuwe pony's gaan kijken,
of het slim is is een andere vraag.
ergens zit het er denk ook in dat kinderen van tegenwoordig niet meer leren dat er ook dingen en dieren bestaan waar zij niks mee te maken en niks over te zeggen hebben.
wat ik af en toe zie op paardenmarkten en bij ons in het weiland
en de ouders stonden erbij en keken ernaar.
als jij tegen ze zegt dat ze niet zomaar andermans weiland in mogen staan ze je aan te kijken van: he waarom niet, of ze geven je zo"n mond terug.
maar goed, hangt er wel vanaf hoe oud ze zijn natuurlijk, en ik mag niet zomaar oordelen wat er is gebeurd Vork

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:35

lezen is ook een kunst...Lachen....er waren al uren lang geen pony's meer voor de handelaar om naar de kijken....de markt was tegen 2 uur afgelopen en de eigenaar kwam tegen 5 uur uit de tent rollen.....(bij wijze van)...Knipoog....

waarmee ik onder geen beding het gedrag van de kinderen wil goedkeuren.....

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 09:54

Tot op heden helaas geen reactie meer gehad van de eigenaren.
Ze hebben de link van dit topic.
Bij deze laat ik het over gaan.
Indien ze willen, kunnen ze hier immers ook zelf gaan posten.

Jammer.....