Koper wondermerrie Poetin verliest rechtzaak

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: Koper wondermerrie Poetin verliest rechtzaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:41

Citaat:
Tussendoor werd Poetin geparkeerd, omdat ze een maand geleden nog in de kliniek in Kerken had gestaan, ivm een geirriteerde peesaanhechting.

Het bieden begon bij 300.000 euro, waarop niemand bood. Toen gingen ze terug naar 250.000 en kwam er 1 hand. Het volgende bedrag van 275.000 was weer te veel, waarna de veilingmeester met 10000 tegelijk omhoog ging.
Bij ca 450.000 werd het weer wat stil, en toen ging Engie weer rijden. Wowie, op het laatst zaten er 2 mensen continu met de hand in de lucht, zo snel ging het bieden toen. Tot dik 900.000 euro dus. Beide bieders hadden trouwens een klant aan de telefoon.
Op het laatst was helaas wel te zien dat Poetin nog niet is hersteld: ze liep niet helemaal 100% meer.

dit is de quote van Janna, die destijds ook bij de veiling was...
ze hebben het tijdens de veiling dus idd over een geïriteerde peesaanhechting gehad...

Citaat:
The champion mare was found by the police on August 25, 2005, at the equine clinic in Kerken, where she was 'officially' being treated for an 'irritation of the right front tendon sheeth'.

De quote uit het engelse stuk....

ik vraag me af wat er met het veulen gaat gebeuren..
volgens de journalist was het een plaatje om te zien, maar kon ze voor geen meter lopen...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:46

Wat een verhaal zeg....kun je een hele mooie misdaad film van maken Haha!

Wellicht dachten de kopers dat de blessure wel mee zou vallen en dat het paard later alsnog uitgebracht zu kunnen worden en ander een mooie fokmerrie zou zijn.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:47

ze was destijds idd aangekocht voor de fok begreep ik..

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:54

Eurodressage schreef:
Poetin appeared in the ring under Mss Kwakkel and the mare had not lost a bit of brilliance.
Ik zou - achteraf gezien - m'n naam niet zo in 't openbaar willen hebben... En een enorm schuldgevoel hebben!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:03

Hester schreef:
Eurodressage schreef:
Poetin appeared in the ring under Mss Kwakkel and the mare had not lost a bit of brilliance.
Ik zou - achteraf gezien - m'n naam niet zo in 't openbaar willen hebben... En een enorm schuldgevoel hebben!

Ik zou niet weten waarom. De dierenarts van de veiling had Poetin goed genoeg bevonden om mee te rijden in de veiling en zij is daarvoor gewoon gevraagd. En niet wetende hoe het verhaal verder zou lopen greep zij de kans om een keer plaatst te nemen op deze fantastische merrie natuurlijk aan.

In "het sportpaard" stond een aantal maanden geleden een heel interessant artikel over dit onderwerp. Misschien dat iemand die nog kan reproduceren?

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:14

Degene die zeggen dat poetin op de veiling niet helemaal rad liep, hebben denk ik een moment van verstandsverbijstering. Poeten was helemaal niet op de veiling!!!
Het was allemaal heel chaotisch, de ene minuut werd de veiling afgeblazen door de rechtbank en de andere minuut ging de veiling weer door. Dat ging telkens door de speakers over het hele terrein.
Poetin zelf was op de dag van de veiling "zoek". Ze bleek ergens in Duitsland te staan op een kliniek.

Poetin was dus helemaal niet aan wezig op de veiling!!!!! Pling

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:15

Ik bedoel de veiling waar ze 900.000,00 euro op bracht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 18:16

imke schreef:
Degene die zeggen dat poetin op de veiling niet helemaal rad liep, hebben denk ik een moment van verstandsverbijstering. Poeten was helemaal niet op de veiling!!!
Het was allemaal heel chaotisch, de ene minuut werd de veiling afgeblazen door de rechtbank en de andere minuut ging de veiling weer door. Dat ging telkens door de speakers over het hele terrein.
Poetin zelf was op de dag van de veiling "zoek". Ze bleek ergens in Duitsland te staan op een kliniek.

Poetin was dus helemaal niet aan wezig op de veiling!!!!! Pling

Misschien dat ze de executieverkoop bedoelen?
Of heb ik daar een stand-in Poetin zien huppelen? Haha!

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:17

Ja, precies, de veiling waar ze 900.000,00 euro opbracht.

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:53

Ik ben zelf ook bij die veiling geweest, het was in 1 woord een geweldig paard. Ook kwam het bedrag uiteindelijk op 1,2 miljoen euro uit, omdat er nog zoveel % bijkwam..
Poetin was wel aanwezig. Ze werd gereden door Engie Kwakkel. Nadat Poetin was geweest hadden ze ook het bedrag binnen en was dus ook de laatste die in de ring verscheen. Je kon de meeste paarden wel gaan bekijken in de stallen. Maar poetin niet, ze had daar zelfs al gewoon een paar bodyguards Wow!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:09

Vreemd. Ik kan me ook niet voorstellen dat ING bank niet binnen 2 maanden op de hoogte gebracht is. Aan de andere kant, als dit wel waar is, is dat natuurlijk behoorlijk slordig van Marie. Volgens mij is het toch algemeen bekend dat rechtzaken op dergelijke vormfouten en andere details af kunnen ketsen.

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:29

Anne_GTI schreef:
Ik zou niet weten waarom. De dierenarts van de veiling had Poetin goed genoeg bevonden om mee te rijden in de veiling en zij is daarvoor gewoon gevraagd. En niet wetende hoe het verhaal verder zou lopen greep zij de kans om een keer plaatst te nemen op deze fantastische merrie natuurlijk aan.
Daarbij het verhaal verder helpende? Poëtin liep onregelmatig, dat kan haar toch niet ontgaan zijn? Hoe geweldig een paard ook is, als ie kreupel is, niet rijden! Desnoods aan de hand voorbrengen!

lohengrin39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:46

het ergste van heel dit verhaal is nog, hoe het eindigd met de merrie....het was een schat van een diertje, die bij van der zwam(ondanks de heftige, meest gelogen verhalen over hun) een ernstig goed leven had.. ze stond idd een tijdje in de kliniek ter behandeling..hun hadden alles voor dit dier over....toen ze werd weggehaald voor de veiling, door een of ander kinderachtig spelletje, zijn hun er helemaal kapot van geweest...hebben er ook alles aan gedaan om poetin te kunnen houden...echter dit was te laat, zij in beslag genomen...
en idd! zoals ik al eerder in dit verhaal las, denk je echt dat er iemand is die 900.000 euro betaald voor een onregelmatige(wat bekend was)fokmerrie???? nou nee dat lijkt mij niet!! maar het staartje wat eraan vast zit...krijgen we allemaal nog niet te horen...maar die arme merrie, daar bij die nieuwe eigenaar, in de rotzooi en modder of slechte ondergrond staande, daarbij ook nog eens hoefbevangen zijn, aan zo'n einde moet komen....echt diep triest!!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 20:50

lohengrin39 schreef:
maar die arme merrie, daar bij die nieuwe eigenaar, in de rotzooi en modder of slechte ondergrond staande, daarbij ook nog eens hoefbevangen zijn, aan zo'n einde moet komen....echt diep triest!!!

Verward Denk je nou werkelijk dat een eigenaar die 9 ton neertelt voor zo'n beestje, geen degelijk onderdak aan zo'n dier kan schenken? Poetin was al niet goed bij de verkoop.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 20:58

"Door een of ander kinderachtig spelletje"

Als je niet betaald dan wordt er gewoon beslag gelegd. Heel simpel hier in Nederland en helemaal geen kinderachtig spelletje Haha!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:03

Mistic schreef:
Nou ja zeg. Ik val hier bijna van mijn stoel.
Lekkere rechtsstaat hebben wij weer.

Dat zeg je nu wel, maar in welk land speelt de rechtzaak zich af? NL of FR?

Jmiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:16

Liezel1 schreef:
Citaat:
Tussendoor werd Poetin geparkeerd, omdat ze een maand geleden nog in de kliniek in Kerken had gestaan, ivm een geirriteerde peesaanhechting.

Het bieden begon bij 300.000 euro, waarop niemand bood. Toen gingen ze terug naar 250.000 en kwam er 1 hand. Het volgende bedrag van 275.000 was weer te veel, waarna de veilingmeester met 10000 tegelijk omhoog ging.
Bij ca 450.000 werd het weer wat stil, en toen ging Engie weer rijden. Wowie, op het laatst zaten er 2 mensen continu met de hand in de lucht, zo snel ging het bieden toen. Tot dik 900.000 euro dus. Beide bieders hadden trouwens een klant aan de telefoon.
Op het laatst was helaas wel te zien dat Poetin nog niet is hersteld: ze liep niet helemaal 100% meer.

dit is de quote van Janna, die destijds ook bij de veiling was...
ze hebben het tijdens de veiling dus idd over een geïriteerde peesaanhechting gehad...

Citaat:
The champion mare was found by the police on August 25, 2005, at the equine clinic in Kerken, where she was 'officially' being treated for an 'irritation of the right front tendon sheeth'.

De quote uit het engelse stuk....

ik vraag me af wat er met het veulen gaat gebeuren..
volgens de journalist was het een plaatje om te zien, maar kon ze voor geen meter lopen...

is dat veulen toen ook niet voor erg veel geld geveild?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:19

Hester schreef:
Anne_GTI schreef:
Daarbij het verhaal verder helpende? Poëtin liep onregelmatig, dat kan haar toch niet ontgaan zijn? Hoe geweldig een paard ook is, als ie kreupel is, niet rijden! Desnoods aan de hand voorbrengen!

Paard was rad toen ze erop stapte. Toen ze een poosje had gereden begon de merrie te manken en is ze ook gestopt. Dat is ook duidelijk te zien op de videobeelden die tijdens de veiling zijn gemaakt.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:23

Heeft iemand nog foto's/videobeelden van de veiling toendertijd? Ben ook wel benieuwd naar haar veulen, heb wel even gegoogled naar eht bovenstaande maar niet zoveel gevonden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:28

Er zijn toen wel verschillende topics geweest.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:29

Poetin heeft voor ze geveild werd of eigelijk beter gezegd voor ze gevonden werd op een kliniek in duitsland gestaan omdat ze erg kreupel was en een maand later liep ze mee in de veiling. DUs ze was niet goed. Maar ze was puur verkocht voor de fokkerij en dat leek in 1ste instantie ook prima. Maar helaas hebben we niet lang van die geweldige merrie kunnen genieten. Maar 1 ding is zeker ze heeft niet lang hoeven leiden gelukkig.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:36

Ik zit alles nog zo hier en daar rustig door te lezen.
Maar geloof maar weinig van het verhaal dat ze in de troep stond bij de nieuwe eigenaar. En van modder krijgen ze geen hoefbevangenheid. Dat verlicht zelfs de pijn.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:36

Cayenne schreef:
Er zijn toen wel verschillende topics geweest.

Ja maar de foto's zijn inmiddels kruisjes Knipoog

Jmiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:39

Ik kan de topics niet echt vinden, met foto's Verdrietig

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:08

Toch zonde dat zo'n merrie op deze manier eindigd..het was waarschijnlijk niet eens nodig geweest dat ze zou sterven. Maar k denk ook dat het moeilijk is voor ons om te gaan oordelen...er lijkt overal iets niet pluis te zijn. En bij familie van der ZwaN mag Poetin het misschien wel goed hebben gehad..maar hun hebben in korte tijd weet ik veel hoeveel stalling laten bouwen en aankopen gedaan...en iedereen weet wel wat er gebeurd als je je rekeningen niet betaald.
Het enige wat wij horen zijn nog altijd beetje een paar 'wazige' feitjes.
Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand 900.000 euro neerteld voor een merrie ondanks dat zij onregelmatig liep op de veiling; ze was blijkbaar veelbeloven en had naderhand misschien wel veel geld op kunnen brengen.