Engels gefokt paard scoort een 10 op type

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Re: Engels gefokt paard scoort een 10 op type

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:06

Wauw.... dat is toch wel de meest gespierde 2 jarige die ik ooit heb gezien....

hoe krijgen ze dat toch voor elkaar!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:07

asjemenou schreef:
Foto nog eens goed bekeken, en de schoft loopt tot halverwege zijn rug door!!!! Wow!
Vind daar maar eens een passens zadel voor!

Nu je het zegt, zie ik het ook ! Bloos!
Wow idd ..Nagelbijten / Gniffelen

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:07

jammer dat hij niet in nl staat

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:09

Reactie van me moeder toen ze de foto zag: '' kan een leuk tuigpaard worden, met zo'n schoft kan je er geen enkel zadel op kwijt. ''

Vork

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:09

jeetje, die schoft was het eerste dat mij opviel van de foto!
lijkt me inderdaad erg moeilijk om daar ooit een zadel voor te vinden!
maar, dat neemt niet weg dat het zo voor het oog een mooi paard is!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:11

PollyAgain schreef:
Reactie van me moeder toen ze de foto zag: '' kan een leuk tuigpaard worden, met zo'n schoft kan je er geen enkel zadel op kwijt. ''

Vork

zal de fokker leuk recensie vinden dit Haha!

karliienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:33

Jonge_Monte schreef:
jiehaaa schreef:
Ja erg mooi, maar ik vind zijn rug nogal kort en hij heeft een knikje tussen schoft en hals. Dus een 10?

Dat valt wel mee, het is nog volop in de groei.
Hij is pas 2.
Maar het is meestal de vraag hoe hij zal zijn als die is uitgegroeit.
Het lichaam heeft nog veel veranderingen door te maken. Knipoog

Hier sluit ik me bij aan Ja

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:33

niet mijn type paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:35

idd, schoft is wel erg lang en de rug heel kort
Hoop maar dat het bedrog is op de foto, want zie ik zoiets op marktplaats ging ik niet kijken Bloos

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:58

The Baileys Horse Feeds/British Breeding Futurity Young Horse Evaluation scheme has awarded its first "perfect 10" score

nu vraag ik em toch wel even ernstig af wat de precieze maatstaven zijn voor deze keuring en in welk perspectief wij deze keuring kunnen zien (vergelijkbare nl keuring? ) en wie de verlichte zielen zijn die de beslissingne maken

ik vind het namelijk best twijfelachtig voor de integriteit van een instantie/organisatie om een dier een perfect in type te noemen
zeker als je vanaf de foto zo een paar dikke minpunten zou kunnen aanwijzen , als de foto conform is aan de realiteit

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:06

ik verwachtte op z'n minst donnerhall te zien, maar ik vind het vies tegenvallen eerlijk gezegd.
Dat knikje tussen schoft en hals knap ik compleet op af. Dat hebben zo veel hengsten tegenwoordig, ik snap dat niet. Als daar en zadel op ligt en dat knikje zie je er voor uit komen, dan is dat imo echt geen gezicht.
Verder leuk peerd, maar zeker geen 10 waard imo.

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:07

Nuja, mooi paard. Ik heb er verder ook geen verstand van, maar ik heb imo al veel mooiere paarden gezien.

Twee jaar? Hoe komen die spieren daar? Longewerk? Daar is toch heel wat training voor nodig? Of heb je paarden die er uit zichzelf ook gespierd uitzien?

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:12

Oh jeee oh jee .. wat weten wij het eigenlijk goed he?? Ik vind bokkers echt zo briljant altijd hoor van een foto kunnen zien wat mensen die daar een hele tijd naar hebben staan kijken over het hoofd zien ..

Dom zeg van die Engelsen dat ze dat niet hebben gezien van die schoft hoor ..

paard zal op stand en in het echt heus wel knap in elkaar zitten en als ie de 10 niet waard is dan zal hij een erg goede score vast wel waard zijn. Sorry hoor maar sommigen reageren hier alsover een Ezel op de foto staat en dat is nou ook weer niet zo.

Ik ga er vanuit dat dit dier ergens vast iets bijzonders heeft anders had ie die 10 (terecht of niet) vast niet gekregen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:17

ik vind het idd een erg net paard ..en volgens Arie 53 moet de schoft tot mooi in het midden van de rug lopen en dat doet deze dus perfect .. Cool
waarom zou hier nu geen zadel oppassen ..echt weer flutreacties Slapen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:42

Ik heb het idee dat die hoge schoft door het moment van de foto komt, vind het wel een mooi paard. Maar om een paard nou een tien te geven vind ik idd beetje overdreven, aangezien ik dat gelijk vind staan aan perfectie. Vind het voorderest wel een mooi paardje.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:43

Waar ik benieuwd naar ben, is wat dit dier op een Nederlandse keuring voor aanmerking op de bovenlijn krijgt.
De 10 al hij hier niet halen...ben ik bang voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:53

Flutreacties?
Omdat mensen de mening niet delen zijn het ineens flutreacties???
Als ze dan een paard hebben voor een 10, dat ze er dan ook een foto neer zetten waar niemand om heen kan Haha!
Deze vind ik echt oer lelijk...
Flutreactie, nee gewoon een mening...owja..dat mag niet op bokt, dan komt er commentaar als je niet mee l*lt met het goede...gaat de watjes weer bestellen...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:01

Hier haalt geen enkel paard een 10 gok ik.

Sja het is een ander soort keuring met andere regels en richlijnen in een ander land. Wie zegt dat zoals wij de KWPN-ers beoordelen de beste methode is ? Ik vind het wel stoer dat die 10 een keer gegeven wordt dat is motiverend denk ik. Tuurlijk blijft het ook een kwestie van hoe je kijkt en wat je goed of mooi vind. Er is nu een keer geen maattabel waarin staat dat het perfecte paard 165 cm hoog is met een schoft van x centimeter en benen van y centimeter. Het is niet te meten het is ook niet altijd opbjectief. Maar zo zij het nu een keer. Ik vind het een beroerde foto om dat te beoordelen, goede standfoto kan er weer anders uit zien, en onder de man is het ook weer anders.

en "oerlelijk" is ie gewoon niet, als je er een beetje verstand van hebt, over smaak valt te twisten uiteraard maar beetje oerlelijk lopen roepen zegt meer over jezelf dan over dit paard met alle respect. Als het jou smaak niet is prima maar daarmee kan je niet zeggen dat hij de 10 niet om een reden heeft gekregen. Die reden zal er vast zijn daat in dat dat op dat moment.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:08

besita schreef:
ik vind het idd een erg net paard ..en volgens Arie 53 moet de schoft tot mooi in het midden van de rug lopen en dat doet deze dus perfect .. Cool

jou reactie is pas een flutreactie.. mensen mogen hun mening gewoon geven.
Ik vind dit paard ook geen 10 waard,maar dat kan natuurlijk aan de foto liggen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:12

besita schreef:

mm, beetje een flutreactie dit hoor....
beetje jammer dat je met de boote bijl een topic binnen komt baggeren en ieders mening waareloos acht te bestempelen ...
lijkt me handig als je de reacties ook daadwerkelijk even leest voor je zelf dus een een puit bagger de rondte in slingert

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:14

trouwens wel nog een bemerking op het artikel
"engels paard scoort tien op type" is een beetje schot op opendoel door eigen keep Tong uitsteken

ga nu toch ens even precies uitzoeken hoe dat hele systeem in elkaar steekt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:20

van de baileys horse feeds site
Citaat:
WHAT IS THE SCHEME?

The Baileys Horse Feeds / British Breeding Futurity Scheme has been developed to encourage breeders, owners and trainers of eligible young horses from foals through to 6 years to bring their horses forward into the public eye for evaluation. They stand the chance of winning an unprecedented prize if they are the eventual winner after having been in the Futurity for the full six years. The Scheme’s basis is that young horses are nominated for evaluation from weaning, and they buy into the Scheme each and every year until they are six years old. Prizes are awarded every year, culminating in a substantial prize fund in the horse’s sixth year. The prize fund is split between the owner and the breeder and a parallel competition is run for the sires of evaluated horses, enabling their owners to benefit from a share of a separate prize fund.

Young horses brought forward will benefit from being evaluated by experts and from non-stressful handling experience. As far as the industry is concerned, beneficial data is gathered for the National Equine Database regarding the bloodlines of evaluated horses, enabling the identification of successful combinations at an early age and facilitating British Breeding’s research into breeding performance indicators.

komt er dus op neer dat je vanaf veulen ieder jaar met je hit op naar de keuring gaat ...klinkt leuk , maar ik denk dat er wel nadelen aan kleven , zoals mensen die met hele jonge dieren flink aan de klus gaan om ze flink in de seiren te zetten etc , wat niet ten goede gaat komen aan ontwikkeling van een gezond sklet ,
ze hebben het over de voordelen van extra in de hand komen van de jonge dieren , wara in mijn ogen meer na als voordelen aan kleven , maar ja, je kunt wel leuke prijzen winnen Slapen

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:27

Mooi typetje hoor. Tja het ligt er maar net aan hoe je de foto maakt. Om goed te oordelen zou je hem in het echt moeten zien.

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:37

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:38

Dat is niet dezelfde volgens mij.