Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: Wild paard doodt Nederlands meisje in Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:22

superwoman schreef:
Vippie: je heb het goed omschreven OK dan!

Toch blijf ik me steeds weer verbazen hoe onervaren mensen op vakantie zo op een paard stappen voor een
buitenrit. Heb er vaker mensen af zien valllen, terwijl er niks aan de hand was. (enkel niet kunnen zitten)

Mee eens. Alleen denk ik dat die mensen niet beter weten dan dat dat kan, als beginner mogen ze tenslotte mee dus ze zullen er vanuit gaan dat er niks kan gebeuren. Kan je een leek ook niet kwalijk nemen vind ik. Van zaken waar ik geen verstand heb vertrouw ik ook maar gewoon op de mensen die daar wel verstand van lijken te hebben.

Het is meer van de zotte dat er ritten bestaan voor beginners of kleine kinderen, het is aan de paardenmensen om te snappen dat dat niet zou moeten kunnen. Als je wil paardrijden moet je eerst maar les nemen. Maar goed, dat is mijn visie!

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:23

het is erg dat het gebeurd is echt vreselijk zo op je vakantie
maar moet zeggen dat ouders vaak denken dat hun kind de sterren van de hemel kan rijden
en het kind wilt dan paardrijden op vakantie, dus dan zoeken ouders een plek waar dat kan en laten ze hun gang gaan
terwijl die kindjes vaak niet meer hebben gezien dan de binnekant van de bak

en ik vind ook dat een kind van 8 gewoon vast gehouden moet worden in zo'n groep
ook de braafste oudste pony's kunnen schrikken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:28

Ja het zijn en blijven paarden he,mensen moeten idd ook beseffen dat ze niet zomaar een "ritje" kunnen maken als ze niet kunnen rijden.Ookal had het paard braver moeten zijn,het is wel heel erg.

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:32

ja idd, vind ook nog veel informatie onbekend, misschien liep er iemand naast die het paard ook neit kon houden? Waar schok het paard van? wat als een paard in paniek is houd niemand hem, en wat voor schoenen had dit meisje aan, kortom, waarom reageerde het paard zo en hoe heeft het kunnen gebeuren dat ze zo lang mee is gesleept...

eigenlijk staat er maar weinig essentieele informatie in het bericht behalve dat het meisje is omgekomen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:34

Jezus! Bloos!
Wat vreselijk voor de ouders, zusje, ed.. Scheve mond Ach gut
Ik vrees dat het paard een enkel ritje gaat krijgen.. Scheve mond

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:36

miss_jumpy schreef:
wat sneu dat een 8-jarig meisje zo om het leven moet komen Verdrietig

Na het lezen van bovenstaand bericht kan ik niet begrijpen dat zo'n jong meisje op dit paard werd gezet... Als je een paard pas 2 weken hebt zet je er toch geen 8-jarig kind op... Je kent dat paard nog helemaal niet en weet niet hoe hij zich gedraagt.

Erg triest.

inderdaad erg triest maar niet de schuld van het paard. Wie zet er nou een meisje van 8 op een paard dat je niet kent en nog eens op een strand waar het alle kanten op kan rennen?
Het kind en het paard zijn weer de dupe.

Mirte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:39

milou123 schreef:
Jezus! Bloos!
Wat vreselijk voor de ouders, zusje, ed.. Scheve mond Ach gut
Ik vrees dat het paard een enkel ritje gaat krijgen.. Scheve mond

denk het ook Scheve mond

ik vind het ook maar raar...
hoewel ik zelf moet toegeven dat ik als 8-jarige ook op een rit ben geweest met paarden die ik niet kende.
toch vind ik dat de eigenaar had moeten weten dat dat paard niet te vertrouwen was

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:43

Meer dan wat er in het berichtje staat is niet te lezen. Wat er ook precies gebeurt kan zijn, de gevolgen weten we nu.... Sterkte voor deze familie Ach gut

TIP: Aangezien mensen over het algemeen denken dat hun niets kan gebeuren en zeker niet op vakantie: Áls je dan al op een paard gaat stappen in een exotisch oord, zeg NOOIT dat je paard kan rijden! Reken maar dat je negen van de tien keer een dier krijgt wat net vers uit een kudde/land komt, wat nog nooit een mens van dichtbij heeft gezien! En jij, met je ervaring, mag er dan even knoppen opzetten! Tuurlijk zeggen ze dat het het braafste/liefste paard van stal is.

Ik hou het bij kamelen Cool Al kunnen die ook hard! Haha!
Laatst bijgewerkt door EeCee op 27-07-07 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:44

Dat klinkt ook als een onprofessionele stal, zeg! Ridjen blijft ALTIJD een risico maar echt problemen zoeken lijkt me niet bepaald slim! Hoe verzin je het! Arm kind, arme familie!

En het paard? Die titel slaat inderdaad nergens op. het klinkt alsof het paard in volle paniek was, een dier gaat echt niet bewust op iemand stappen, hoor!

Ik hoop dat het dier er niet alsnog voor gestraft wordt... Misschien zouden ze de staleigenaar aansprakelijk kunnen stellen. Rijden is op eigen risico maar een kind van 8 op een nieuw paard?

Echt getikt. Boos!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:48

detour schreef:
Dat klinkt ook als een onprofessionele stal, zeg!

Ik denk ook niet dat ze in Brazilie zo,n regelgeving als in NL hebben omtrent veiligheid... Het gaat zo,n stalhouder toch om de toeristen (= geld).

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:49

Mensen moeten gewoon beter worden geinformeerd over het feit dat een paard geen fiets met beharing is!! Je zet toch geen kind (waarschijnlijk met zomerschoentjes en zonder cap) op een wildvreemd paard?

Ook die actie 'weet wat je doet als je een paard ontmoet', die is leuk maar hangt bij maneges. Dáár weten de meeste mensen wel dat je voorzichtig met paarden om moet gaan! Maar de rest van Nederland...haalt je trailer in als je net aan t voorzichtig afremmen bent voor het stoplicht zodat je omdat zij ineens voor je schieten op je rem kunt duiken, lekker voor t paard achterin.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:49

Ik wordt helemaal narrig van de gegeven titel. Ik las de titel en dacht ooohjee dat meisje dacht tussen een groep paarden een paard te willen aaien oid en dat dat dier haar aanviel en zijn kudde verdedigde.
Dit is niet meer dan een verschrikkelijk ongeluk.
De verantwoordelijkheid imo ligt bij de eigenaar van het dier, wie laat er nou na 2 weken dat je het dier hebt zomaar een vakantieganger op rijden, je kent immers zelf het dier dan nog maar nauwelijks en dan nog eens een 8jarige die nog onmogelijk overwicht op het dier kan hebben.
Ontzettend naar voor de nabestaanden dit hoor, die moeten het vliegtuig terug in zonder hun dochtertje....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:52

dravergekkie schreef:
Bij een ritje langs de kust bij de toeristenstad Fortaleza zat het Rotterdamse kind op de rug van het dier toen het paard opeens steigerde. Het meisje zou uit het zadel zijn gevallen en met haar voet in de stijgbeugel ondersteboven zijn blijven hangen, schrijft de krant. Ze werd 150 meter meegesleept en vertrapt door het paard.

als het meisje vast had geweest of iemand naast had gelopen dan zal die denk niet 150 meter mee gesleept worden...
want als paard als steigert neem ik aan dat als je er naast loopt hem corrigeerd..
dus daaruit neemt denk ik iedereen op dat paard gewoon LOS was..

Uit deze reactie begrijp ik dat jij nog nooit met steigerende paarden te maken hebt gehad. Geloof me, daar heb je niet veel tegen in te brengen.
En daarnaast heeft een paard zich zo losgerukt.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:57

Bloos!.
Oeff. Het zou je maar gebeuren. Of als ouders ofzo. Scheve mond
Sterkte voor de nabestaande.Ach gut
Maar welke idioot verhuurd dan ook zo'n paard..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:01

Equinecoach schreef:
Meer dan wat er in het berichtje staat is niet te lezen. Wat er ook precies gebeurt kan zijn, de gevolgen weten we nu.... Sterkte voor deze familie Ach gut

TIP: Aangezien mensen over het algemeen denken dat hun niets kan gebeuren en zeker niet op vakantie: Áls je dan al op een paard gaat stappen in een exotisch oord, zeg NOOIT dat je paard kan rijden! Reken maar dat je negen van de tien keer een dier krijgt wat net vers uit een kudde/land komt, wat nog nooit een mens van dichtbij heeft gezien! En jij, met je ervaring, mag er dan even knoppen opzetten! Tuurlijk zeggen ze dat het het braafste/liefste paard van stal is.

Ik hou het bij kamelen Cool Al kunnen die ook hard! Haha!

Is hier in Nederland hetzelfde..
Wij gingen langs het strand rijden, mijn zus was toen net Brabants kampioen geworden en dat moesten we even vertellen natuurlijk *trots! Haha! Clown Dus moest ze op het moeilijkste paard, paard wou niet eens door een plas heen! Koe Werd kei gek! Nagelbijten / Gniffelen
Al was het sowieso niks, mochten 200meter galoperen en niet bij de zee in de buurt komen..Nee dat kan ik thuis ook nog wel.. Dromen

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:05

Verhuur dan je paard niet aan haar als je weet dat dat kind nog maar zo jong is. Scheve mond Laat er dan iemand naast lopen ofzo... maar nee hoor, komt wel goed
Heel erg sneu dat dit iemands leven moest kosten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:13

heb zelf lang geleden zo'n "ritje hangend onder het paard met voet in de stijgbeugel " overleefd , was weliswaar in de bak maar toen het paard door het dolle heen over de omheining sprong knapte mijn voet eruit ....gelukkig want het paard kwam pas een halfuurtje later thuis na tig km door land en omheiningen gegalopeerd te hebben .
gelukkig was het hartje winter en had ik toen zo'n jas aan ( die in die tijd erg in trek waren ) zo'n Michelin achtig ding ( heel dik en met pluimen ) ...daar bleef niks meer van over ..
de stalbas as zo geschrrokken dat we maanden allemaal hebben moeten rijden met van die beugels met een elastiek die knapt als je valt

ik verbaas me soms wel over het feit dat echte beginners de straat worden op gelaten Bloos .ik was namelijk dit weekend in de Ardennen om mijn jaarlingen op te halen ..en daar vertrokken 2 ruiters ..zegt die eerste kom maar naast mij rijden ( zij reed een hengst ) tegen de andere want hij durft wel eens uitslaan ..vraagt die 2 de persoon hoe je dat doet Verwarddie wist dius nog niet eens hoe je een paard naar rechts doet gaan ...en dat sturen ze dan op bosrit ??? Boos! die 2 de had dus nog nooit gereden

__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:16

Ik heb het net gehoord op de radio! Echt heel erg!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:22

jeetje wat vreselijk zeg! Sterkte aan de nabestaanden!!

Verder vind ik het allemaal nog erg onduidelijk wat er precies is gebeurt; het is overal: het paard ZOU dit en toen ZOU dat zijn gebeurt maar zeker is het nog niet.

Wat betreft dat mensen zeggen dat ze goed kunnen rijden vind ik ook echt heel onverantwoordelijk van ze; zo heb ik 2 of 3 jaar geleden in Spanje wel eens paardgereden. Er gingen oa 3 andere mensen van een jaar of 25 mee met de gevorderde rit en ze zeiden dat ze wel konden paardrijden. (lees; misschien 2 keer op een paard gezeten en 1 van hun meerdere keren). Ze reden eerst voor me en later achter me en het zag er vreselijk uit; je kon duidelijk zien dat ze nog heel onervaren waren en 1 van de dames is halverwege afgestapt en heeft moeten wachten totdat iemand van de stal haar op kwam halen. Ga dan ook niet mee met een 4 uur durende gevorderde rit! Mensen denken vaak dat paardrijden toch een eitje is.

Maargoed ik ben benieuwd naar meer details van deze gebeurtenis zodat we precies weten hoe en wie en wat er gebeurt is. Maar het blijft natuurlijk een hele nare gebeurtenis..dat wens je niemand toe.

dagboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:24

Een bericht waar je de maag van omkeert.
Wat een drama voor die ouders, maar ook niet handig om een meisje van 8 mee te laten gaan op een buitenrit.
Het is net als de meesten zeggen: de media mag graag dingen verdraaien of verergeren!!! Verdrietig

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:32

Jullie weten helemaal niet wat er gebeurd is, en hoe het gebeurd is.
De vader van het meisje is een kennis van mijn vader, wij werden gister opgebeld.
Het is echt verschrikkelijk, en dat iedereen hier dan antwoorden gaat zitten geven van hadden ze maar dit, hadden ze maar zus gedaan. sorry maar dat vind ik echt zo stom!

EDIT; het meisje reedt paard. en had ervaring.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:34

verschrikkelijk zeg Verdrietig
wat een drama.

verschrikkelijk voor de nabestaanden...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:36

Ik vind wel dat je niet per definitie de schuld aan de eigenaar van het paard of het paard zelf mag geven Bloos

Wie weet wat het kind gezegd heeft over rij-ervaring... en misschien zat ze er wel op met teenslippertjes (dat zie je zo vaak, het zou verboden moeten worden) en natuurlijk ook zonder cap er op...

Ik denk dat we niet kunnen oordelen zonder alle feiten te kennen, maar dat is mijn mening

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:37

wat verschrikkelijk zeg !!! Verdrietig

Sterkte aan de naaste familie!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:42

Wat een enorm triest bericht, je moet er toch niet aan denken dat zoiets gebeurt terwijl je lekker met je gezinnetje op vakantie bent in ook nog zo´n ver land Huilen . Ik wens de ouders, zusjes en de rest van de familie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Ik heb het vaak genoeg meegemaakt op mijn 13de lekker paardrijden in Frankrijk, de paarden kennen hun vaste sprintroutes en schieten er ineens vandoor.
Als kind spreek je de taal niet en levensgevaarlijk langs diepe afgronden zonder cap Boos! .
En zo ook met mijn zoon op Mallorca be paarden schoten er van een rustige stap zo in rengalop vandoor (gelukkig kon ik mijn paard voor die van mijn zoon zetten maar dit had ook verkeerd af kunnen lopen) eveneens viel een duitse vrouw waardoor de groep stopte dat was mijn geluk want ik weet niet hoe ik dde twee paarden rustig had kunnen houden.

Verbaast me eigenlijk dat we dit soort berichten niet vaker lezen. Zelf heb ik ook groepen begeleid in spanje en mensen schreeuwen dat ze zoveel jaar evaring hebben wat achteraf niet altijd blijkt.
Vaak moeten ouders ook tekenen als hun kinderen meegaan en zo maakt de staleigenaar zich vrij van evt ongelukken.
Den k dat dat in dit geval niet gebeurt is dat de staleigenaar gevlucht is Boos! .
Schandalig gewoon Boos! Hoop dat ze deze man snel vinden zodat hij zijn welverdiende straf kan uitzitten en dat is geen pretje in Braslië.
Maar dat maakt niets goed aan het gezin die strakjes terug te vliegen zonder dochter en zus.

Verschrikkelijk gewoon Huilen , wat een nachtmerrie!!

Ninla voor jou en je vader ook heel veel sterkte toegewenst en natuurlijk de rest die deze familie kennen Ach gut