Yinnar schreef:Dames dit heet nu vooruitgang. Je hoeft niet perse met bit te rijden om resultaat te krijgen.
ik zie het meer als een verandering

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Yinnar schreef:Dames dit heet nu vooruitgang. Je hoeft niet perse met bit te rijden om resultaat te krijgen.
superwoman schreef:Yinnar schreef:Dames dit heet nu vooruitgang. Je hoeft niet perse met bit te rijden om resultaat te krijgen.
ik zie het meer als een verandering
superwoman schreef:Yinnar schreef:Dames dit heet nu vooruitgang. Je hoeft niet perse met bit te rijden om resultaat te krijgen.
Ja dat is jouw mening. De leden van de bitloze vereniging zijn van mening.....
_angela_ schreef:Wat een super initiatief!!! Ben er erg blij mee dat het bitloos rijden meer gepromoot gaat worden.
Jessica schreef:Ik zie niet in waarom bitloos rijden op wedstrijden verboden zou moeten worden, als het paard er beter op reageert dan op een bit dan moet dat toch kunnen, en vice versa. Zo snap ik ook nog steeds niet waarom je vanaf bepaalde niveaus met meer hulpmiddelen moet gaan rijden, als je het niet nodig zou hebben vind ik het overbodig.
Alane schreef:[
Ik ben van mening dat wanneer ik wil gaan judo-en ik een wit pak aan moet trekken en ik niet beter ga judo-en in een bikini, en dat idee krijg ik wel bij veel bitloos rijdende mensen.. Lukt het niet via A dan maar op de B-toer.
Als een paard, en dat zijn uitzonderingen, ongeschikt blijkt voor de sport is het dan paardvriendelijk om je zin door te drijven?
Als blijkt dat je te weinig talent hebt om je paard uitbrengen in de sport, is het dan paardvriendelijk om je zin door te drijven?
superwoman schreef:Ik dacht idd al dat het wel gebeurd was, maar dan is het een kwestie van volhouden![]()
Ik zie er geen extra toevoeging zo'n vereniging.
iig niet om het te promoten.
Waarschijnlijk leuk voor elkaar, om eens tochten of wat te organiseren ofzo?
maar verder![]()
Das iig mijn mening
flicka schreef:Bitloos rijden vind ik uiteraard prima. Ik rijd geen dressuurwedstrijden dus voor mij hoeft er ook geen aparte vereniging te komenDan kan er ook wel een Vereniging voor boomloze zadels e.d. opgericht worden of een vereniging voor ijzerloze paarden
Maar het is een leuk initiatief.
superwoman schreef:toch vind ik wel dat Alane een goed punt maakt als het gaat om de zogenaamde "niet eerlijke jury"
Tot nu toe heb ik ook nog geen geweldige dressuur- foto's gezien met bitloos.
Wil niet zeggen dat ik tegen ben, maar ben ook niet overtuigd dat de dressuur dit nodig heeft.
Met springen vind ik het geen probleem, omdat dan enkel de balken en de tijd uitmaken wie de winnaar is.
Inge_ schreef:Wat is dat voor onzin? Er mag van jou wel een vereniging voor met bit rijden zijn, maar niet zonder bit? Terwijl er ook veel meer mensen bijkomen die bitloos rijden?![]()
De vereniging is niet alleen opgericht om tochten te organiseren, er zijn doelen gesteld die ze willen bereiken.
Vind het zelf harstikke goed dat de vereniging is opgestart!