Laadprobleem-harnas wint ontwerpprijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Laadprobleem-harnas wint ontwerpprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:29

Talida schreef:
daantjuhhh schreef:
Die van mij gaat trouwens tot nu toe nooit terug ook al is de stang er nog niet achter.
maar ik vind het gewoon doodeng om een paard vast te zetten zonder die stang.
Als ze wel gaan hangen en ze schieten los dan kletteren ze achterover van de klep af!

je moet ze daarom ook nooit vast zetten voordat je de stang erachter doet

Ja dat snap ik!
nee maar als ik haar niet vast zet loopt ze heel relaxt weer naar buiten!!! hahah
Dan sta ik achter de klep om de stang er in te doen en het peerd ook!

super_freek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:30

Naar mijn idee kan je je paard alleen maar in je eentje laden als hij er zo inloopt zonder dat je voor hem uit hoeft te lopen. Je moet zelf buiten de trailer blijven staan om de stang vast te kunnen zetten. Een paard dat niet makkelijk laadt staat meestal ook nog niet rustig als hij eenmaal in de trailer staat. Zodra je dus aan de voorkant door het deurtje gaat om achter hem de stang vast te maken heb je kans dat de vogel al gevlogen is.

Mijn idee is om je paard gewoon altijd met hulp te laden als hij niet makkelijk op de trailer gaat. En als hij het eenmaal gewend is en makkelijk wil laden en het dus in je eentje af kan, dan heb je dat tuigje niet meer nodig om je laden.
Ik zou het in ieder geval niet snel kopen en al helemaal niet voor 150 euro.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:32

Mijn nicht had er 1 die er alleen in liep als zn henneptoouw voorin de punt lag, dan had hij zoiets van sjips met dat ding erbij kan ik het niet winnen. Hij rook dat touw gewoon, lag het er niet dan leip hij er ook niet in

@daantjuh : Dus kan je niet alleen laden, net zoals ik Knipoog

Bij Tal is het maar net hoe dr bui is, heb dr wel vaker in mn 1tje gedaan (ik loop gewoon in de trailer euit, niet via het luikje) en soms denkt ze ff kijken of ik er nog uit kan Clown

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:34

Citaat:
Mijn ervaring is toch echt dat veel mensen niet de tijd nemen om na te gaan wáárom een paard niet op de trailer wil.

weet heel goed waarom mijn paard niet graag de trailer op wil
de ritten tot nu toe waren in storm regen onweer (of we nu met de zon vertrokken ja of nee)
of heel erg lang
maar na iedere trailer rit een leuke rit en het gaat het steeds beter
ook wel geoefend aan huis , geen problemo
maar zodra die maar denkt dat je je iets anders voelt als normaal
heeft die toch weer wat twijfels ..of bij een andere trailer

hij wilde er ook altijd te snel vanaf ,,dat is gelukkig ook verbeterd
laden alleen ..hum ja en nee
laad liefste alleen ..maar wel met iemand erbij die idd de stang er op doet

er komt een tijd dat die netjes voor me uit de trailer op loopt

geduld is een schone zaak ..

150 euro is ook van de zotte ..

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:43

150 euro voor een touwtje Nagelbijten / Gniffelen
Ik denk dat die mevrouw echt héél héél rijk wordt omdat het héél héél goed gaat verkopen Clown
(onze bokkers kopen natuurlijk nu allemaal 1)
Gelukkig lopen mijn paarden zo de trailer op.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:57

Pff 150 euro voor zo'n ding... sja ik krijg mijn paard ook niet echt fatsoenlijk de trailer op, maar het gaat stapje voor stapje steeds beter. Ik ben tevreden met het resultaat tot nu toe en mn paard blijft rustig.. (moet nog wel een longeerlijn als hulpmiddel aan de linkerkant gebruiken, dus niet achter zn kont langs maar gewoon aan de linkerkant zodat ie dat als soort muur zit, *en ja zo dom issie Tong uitsteken *)
Het zal ongetwijfeld voor mensen wel helpen, maar je zou op deze manier nog lang niet alleen kunnen laden....

Winterpee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 11:57

mijn ene paard laad en los ik alleen, piece of cake. Ze vindt het ook erg gezellig op de trailer . Mijn andere paard stapt er zo op maar dan....de stang erachter gaat..maar als je dan eenmaal op locatie ben en je moet lossen....
dan heb je aan 20 man niet genoeg...vaak gaat het goed dan zijn we met zijn tweeen, maar laat je niet ongemerkt 1 seconde alleen dan is het dag trailer....
weerhoudt mij niet op de laden en te lossen, ze moet het maar leren...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:01

ik vind 150 euro ook wel een beetje erg overdone!

3 jaar geleden zag ik een dame die een longeerlijn om een paard omdeed op net zo'n soort manier en waardoor het paard lichte tegendruk kreeg als ie naar achteren ging en hem dus "duwde" in de goede richting...
longeerlijn werd overigens niet vastgemaakt aan de trailer om gevaarlijke situatie te voorkomen.
Dus het idee bestaat dus al wel degelijk veel langer Ja

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:12

Het is wel een stuk positiever om zo'n hulpmiddel te gebruiken dan met geweld het paard erin te slaan...

Maar ik zie toch liever dat het paard probleemloos zonder al te veel aandringen de trailer op stapt. Die van mij maakt er totaal geen punt van Lachen loopt vrolijk achter me aan naar binnen, nieuwsgierig waar hij nu weer mee naartoe mag Haha!

Ook alleen opladen gaat prima. ik maak z'n touw vast en ik kan dan rustig naar buiten lopen om de stang erachter vast te maken.

apenstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:15

Ik laad mijn paarden vaak met longeerlijn. Ik ga meestal alleen op pad en als ze een eigenwijze bui hebben gebruik ik de longeerlijn.

Bij Loesdau had ik hem ook gezien en van een paar oude longeerlijnen heb ik een soortgelijk model in elkaar gezet...

Aanzienlijk goedkoper dan 150,-- Duivel

Ik moet hem alleen nog een keer testen (of eigenlijk liever niet want dan lopen ze er braaf in).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:38

Ik snap eigelijk niet dat zo een idee kan winnen, omdat het al bestaat. Snap niet dat ze dat niet nakijken

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:48

Misschien is deze toch net even anders?
Maar lost nog steeds niets op als je paard er net zo hard weer uitgaat.
Oh ja wortels kopen voor onze poging vanavond, misschien dat ze dan wel lang genoeg erin blijft staan Clown

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:49

dry schreef:
Aan de ene kant is dit ding wel een vooruitgang omdat het minder ruw is, zoals Cath Brown al zegt.
Maar aan de andere kant is de motivatie misschien minder om het paard echt vrijwillig de trailer in te laten lopen.
Dit harnas dient als symptoombestrijding en ik zie liever dat men de oorzaak wegneemt.

Daar sluit ik me helemaal bij aan!

Een cursus trailerladen is imo veel effektiever Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 12:53

Tal liet zich overigens met zo'n constructie liever achterover schuin opzij vallen dan dat ze zich liet dwingen om de trailer in te gaan, dus denk niet dat het gaat werken.
Piet Nibbelink van de paardenmaat heeft ons toen enorm geholpen waardoor ik dr nog steeds kan laden, in het geval iemand nog op zoek is naar een laad iemand

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:04

ElCid schreef:
Ik ben er toch van overtuigd dat iets dergelijks al bestaat. Maar dan misschien niet op deze exacte manier.

Ja, zoiets heet longeertouw Haha!

Maar even serieus. Dit kun je heel gemakkelijk zelf ook maken (net zoals het halster van Monty Roberts) en dan kost het een stuk minder.
Gelukkig gaan mijn paarden goed de trailer op. Maar inderdaad, je ziet mensen weleens uren prutsen op concours.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:08

Leuke uitvinding, maar wel een beetje overprijst, 150 euro voor een paar touwtjes. Een leuke variant van het gebruiken van een longeersingel en daar nog een longeerlijn achter de kont omheen. Maar je takelt je paard naar binnen en als ze niet vrijwillig gaan, blijven ze vaak ook niet vrijwillig staan om de stang vast te zetten.

Althans de mijne niet, die is evensnel weer buiten als ik mij verroer. Als hij zelf gaat, blijft hij ook staan.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:10

Misschien die foto van het goedkope alternatief mailen naar die organisatie?

pruyssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 13:20

Ik verbaas me elke dag weer wat mensen allemaal al niet verzinnen om aan symtoom bestijding te doen.

STEL: Je paard is heeft gewoon angst of twijfels om in iets (de trailer) te gaan wat hij van nature niet kent (trailers groeien nu eenmaal niet in het wilt) of wat conflicteert met zijn instict (hij is een vluchtdier en wil dus altijd een ontsnappingsroute hebben)

Je paard gaat graag vrijwillig en zonder dwang en zonder angst in de trailer als jij de tijd hebt genomen om hem bekend te maken met het fenomeen trailer.
Waarna je hem kan trainen in het leren vertrouwen van het staan en reizen in de trailer door hier de tijd voor te nemen zodat hij niet meer de behoefte heeft om te vluchten.

Waarom zou je een harnas maken om je paard in je eentje de trailer in te krijgen.
Is het niet veel veiliger om je paard voor je uit de trailer in te laten lopen.
Waarna hij op jouw vraag gaat stil staan.
Jij doet de stang achter hem dicht en de klep.
Loopt rustig naar voor en maakt hem daar vast.
:
DUS ALLES IN JE EENTJE.

Ik heb nog niet gezien hoe je de stang en de klep moet dicht doen met het tuig als je in je eentje bent en voor in de trailer staat.

OJA: NOG EEN UITVINDING.
Stel je kind heeft hoogtevrees. Maak een harnas waarbij zijn handen vast achterop zijn rug zitten en zijn benen bij elkaar zijn. Waardoor hij het harnas niet los kan maken (Oeps lijkt verdacht veel op een DWANGbuis) Knipoog
Er zit een handige takel aan vast. Ga op een hoge toren staan en takel je kind naar boven.
Oja stel dat je kind de volgende keer wat angstig wordt als hij alleen al het harnas ziet. Dan zit er in de verpakking ook nog een verdovingspijl waarmee. Je het kind kan verdoven zodat hij er ook niet voor weg kan rennen.
LETOP: Dit is een grapje om aan te geven hoe belachelijk eigenlijk het idee voor het trailer harnas is.

Ik zou liever gaan voor het lekker alleen laden zonder stress, druk of geweld waarbij mijn paard zelfstandig en voor me uit de trailer op loopt, zonder de drang te voelen dat hij uit de trailer wil en dat allemaal binnen 60 seconde keer op keer.

Groet
Conrad van Pruijssen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-07-07 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Irrelevante reclame verwijderd.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:49

Ik denk dat voor sommige paarden zo'n lijn juist net dat kleine zetje kunnen geven dat ze toch de trailer instappen. Niet de paarden met angst maar de paarden die heel goed weten hij de baas is als je in je eentje laad.
Al mijn paarden hebben een periode gehad dat ze niet de trailer op wilden. De een hoefde je alleen maar het touwtje over zijn neus te doen en die gaf zich gewonnen, de ander veroorzaakte bij de vorige eigenaar altijd stress doordat ze weigerde en nadat ik haar achterwaarts ben gaan zetten en halthouden (dus gewoon gehoorzaamheid) gaf ze zich gewonnen en liep er zo op, de ander heeft soms een tikje nodig dat ze zich niet aan moet stellen en met een ander hebben we een periode gehad met een longeerlijn nadat ze een keer tegen het middenschot was aangelopen en het vertrouwen kwijt was. Die kon ze alleen terug krijgen door er weer in te gaan en dan maar met een beetje dwang maar zonder stress.
Zo heeft ieder paard zijn eigen methode en ik ben er erg trots op dat al mijn paarden uiteindelijk uit zichzelf erop liepen en ik gewoon de stang achter ze kan dicht doen en ze dan pas voor kan vast zetten.
Als je alleen laad en je moet meelopen zou je ook een lange lijn kunnen gebruiken en deze onder de voorbar door mee kunnen nemen als je naar achter loopt om de stang er weer achter te doen. Als ze wel terug willen komen kun je toch een beetje druk zetten waardoor ze denken vast te staan. Dit werkt natuurlijk niet als je een paard hebt die altijd terug loopt maar wel bij een paard die normaal gesproken rustig wacht.
Wat was het adres van de engelse ontwerpprijs Clown

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:53

kun je van die €150 geen trailerlaadcursus volgen?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:55

ik zweer nu bij de trailer laad cursus van Wendy Misran (misran op bokt) zij heeft mijn neurotische angstige zenuwlijer omgetoverd tot een makkelijk laadbaar paard die zonder stress op en van de trailer gaat. Zo'n tuig is meer het probleem omzeilen dan oplossen. Overigens ben ik met 3 bezoekjes van wendy nog minder kwijt geweest....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:11

ik ga mee met conrad, gut wat zullen wij het rustig krijgen nou iedereen het zelf kan....!

of we krijgen het straks extra druk omdat het onverhoopt toch niet werkt Lachen Ach gut
nee, ik ruil niet straks die hulpmiddelen in tegen een trailerlaad cursus Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:31

Een of andere pipo heeft ook een keer zoiets bij Anouar gebruikt. Gevolg: paard volledig in paniek, onder de wonden, stuk uit de trailer en een angst die zo groot was dat ik het zelf niet meer heb op kunnen lossen.

Maar Anouar heeft de laatste tijd weer grappen, dus misschien moet ik dit harnas toch maar een proberen Gestoord
Laatst bijgewerkt door Lenneke_ op 24-07-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:32

Ben het ook wel beetje met je eens DFleur, Zodra ik een longeerlijn aan de trailer vastknoop en op de grond leg, denkt ze al van zucht dat spelletje kan ik niet winnen. Ze staat verder altijd rustig op de trailer en heeft er niks van, bij mij weten

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:48

Wat ben ik toch blij dat wij onze paarden gewoon zelf de trailer in kunnen laten lopen. Eerst Beauty ze loopt er zo op en ik kan buiten blijven staan, stang erachter en dan pas vastzetten. En als Beauty erop staat loopt Nick er ook zo op en kan ik buiten blijven! Ben daar wel blij om Ja

En anders vind ik de longeerlijn toch een goedkoperen oplossing!