Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Dorian_Gray schreef:Nogmaals. En nu maar hopen dat t niet wordt weggehaald
Neutrale berichtgeving is iets anders dan persberichtjes van stichtingen overnemen. Maar daar heeft de nieuwsredactie blijkbaar nog weinig kaas van gegeten.
Suzanne F. schreef:liannes schreef:schandalig, het lijken de praktijken van Hitler wel.
Zat er net aan te denken ja maar dan op paarden ipv mensen.
Suzanne F. schreef:liannes schreef:schandalig, het lijken de praktijken van Hitler wel.
Zat er net aan te denken ja maar dan op paarden ipv mensen.
liannes schreef:schandalig, het lijken de praktijken van Hitler wel.
classic_life schreef:in nederland zijn we gelukkig beter voor deze paarden! We hebben er dan ook wel een stuk minder maar we zorgen er wel altijd goed voor, het is jammer dat dat niet overal gedaan kan worden
janderegelaa schreef:classic_life schreef:in nederland zijn we gelukkig beter voor deze paarden! We hebben er dan ook wel een stuk minder maar we zorgen er wel altijd goed voor, het is jammer dat dat niet overal gedaan kan worden
Ik kan het mis hebbenmaar volgens mij hebben ze bij de Waiboerhoeve een onderzoek naar OCD en leefomstandigheden gedaan en er staat mij iets van bij dat ze toen alle deelnemende veulens geslacht hebben om de botten te kunnen bestuderen.
Robsi_Vigaro schreef:Ik ben het er wel mee eens dat dit totaal verkeerd is en dat er veel meer gericht gefokt moet worden.
randalinpony schreef:Robsi_Vigaro schreef:Ik ben het er wel mee eens dat dit totaal verkeerd is en dat er veel meer gericht gefokt moet worden.
Er is geen gerichtere fokkerij dan de renpaardenfokkerij.
Dat is een tak waar vele miljoenen in omgaan.
Maar fokken met 1 gebruiksdoel geeft ook veel paarden die 'afvallen.'
Overigens, proeven als bij Waiboer zijn nog niet zo erg denk ik...
Ik geloof namelijk niet dat het welzijn van deze paarden zo beroerd was, en dan maakt het mij ook niet uit of ze geslacht worden.
Ik ben er ook niet tegen dat vele jonge volbloeds opgegeten worden als ze niet voldoen voor de baan.
Het zijn over het algemeen paarden met een temperament, en liever in de worst dan in de handel voor zulke paarden.
promptertje schreef:Over welk land gaat het in dit bericht? Als er misstanden zijn, dan is het natuurlijk altijd goed dat die boven tafel komen, ben alleen benieuwd waar dit onderzoek plaats gaat vinden. Ik denk dat de Nederlandse renpaarden het zo slecht niet hebben, maar ik weet dat natuurlijk (behalve van mijn eigen paarden) niet zeker. Alle moeite die ervoor zorgt dat paarden het beter krijgen is welkom.
Dorian_Gray schreef:Laat maar zien, dat rapport ...
En wij kunnen hier zeker wat aan doen door donateur te worden? How convenient...
(Lijkt mij trouwens dat er een deel van het artikel ontbreekt)
Ierland schreef:Heb les gehad van Steffi vd Laarse, ze is osteopaat en paardenvrouw ten top. het gemiddelde paard in Nl wordt -schrik niet- 5 jaar oud! Er wordt tegenwoordig veel te vroeg veels te veel gevraagd van KWPN_ers die al vlot hun Z-proefje moeten rijden! Bij slijtage (vaak doordat ze zo belachelijk groot worden gefokt en veels te hard groeien) en peesblessures of gedragsproblemen krijgen paarden in Nl vrij vlot een spuitje, hoor!