Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
BlackEyed schreef:7500 euro is een spotprijs !
Roseane schreef:BlackEyed schreef:7500 euro is een spotprijs !
Kan jij dat zo even uit je zak schudden?
Nee ik vind dit niet redelijk.
Sander_ schreef:Maargoed, het is wel duidelijk dat die man niet bereid is zoveel geld aan zijn paarden uit te geven.
o0marije0o schreef:16 paarden dood..
Als hij het allemaal zo goed kon ZONDER hulp? Waarom dan zoveel paarden dood?! Dat kost meer geld! Die 16 dode paarden zijn meer waard dan die 7500. Door de reddingsacties is voorkomen dat het dodenaantal nog hoger werd.Stel dat er geen reddingsacties waren geweest waren er nog meer paarden gestorven, dus weer zoveel geld dood gegaan. Die zijn nu blijven leven, hij betaald dat bedrag, maar krijgt die later weer terug in de vorm van de verkoop van de paarden die anders dood gegaan waren als er geen reddingsacties van buitenaf waren
*o wat leg ik toch altijd duidelijk uit, schaam schaam*
cowboyberend schreef:als vorig jaar de media er geen lucht van gekregen had bij marum hadden die paarden veel en veel eerder weg geweest. maar omdat er toen zoveel media was mochten de boeren niet in actie komen. die boeren die daar wonen weten wel als het een keer hoog water wordt hoe ze zich moeten redden. wanneer marum vorig jaar niet was gebeurd wisten jullie niet eens hoe of hoevaak het daar niet onderwater heeft gestaan!!!!!! in de geschiedenis is het vele malen vaker gebeurd, en ja er zal wel eens een paard gestorven zijn ja zielig..... zo is de natuur!!!!! de zee geeft en de zee neemt zeggen ze altijd...... het leven is hard..... als ik jullie was zou ik me meer zorgen maken om die paarden die in de massa op transport gaan naar italie voor de dood ,die hebben het veel en veel minder dan deze paarden .
en anders moeten jullie eens komen kijken in het buitendijkse gebied! dan kan je zien hoe mooi het daar is
Sjoert schreef:o0marije0o schreef:16 paarden dood..
Als hij het allemaal zo goed kon ZONDER hulp? Waarom dan zoveel paarden dood?! Dat kost meer geld! Die 16 dode paarden zijn meer waard dan die 7500. Door de reddingsacties is voorkomen dat het dodenaantal nog hoger werd.Stel dat er geen reddingsacties waren geweest waren er nog meer paarden gestorven, dus weer zoveel geld dood gegaan. Die zijn nu blijven leven, hij betaald dat bedrag, maar krijgt die later weer terug in de vorm van de verkoop van de paarden die anders dood gegaan waren als er geen reddingsacties van buitenaf waren
*o wat leg ik toch altijd duidelijk uit, schaam schaam*
Wat ik begrepen heb, was dat.. wanneer die mediagekte eromheen niet had plaatsgevonden de paarden dag 1 al gered konden worden.....
Sjoert schreef:Deze kwam ik in een ander topic tegen dat nu op VN staat:cowboyberend schreef:als vorig jaar de media er geen lucht van gekregen had bij marum hadden die paarden veel en veel eerder weg geweest. maar omdat er toen zoveel media was mochten de boeren niet in actie komen. die boeren die daar wonen weten wel als het een keer hoog water wordt hoe ze zich moeten redden. wanneer marum vorig jaar niet was gebeurd wisten jullie niet eens hoe of hoevaak het daar niet onderwater heeft gestaan!!!!!! in de geschiedenis is het vele malen vaker gebeurd, en ja er zal wel eens een paard gestorven zijn ja zielig..... zo is de natuur!!!!! de zee geeft en de zee neemt zeggen ze altijd...... het leven is hard..... als ik jullie was zou ik me meer zorgen maken om die paarden die in de massa op transport gaan naar italie voor de dood ,die hebben het veel en veel minder dan deze paarden .
en anders moeten jullie eens komen kijken in het buitendijkse gebied! dan kan je zien hoe mooi het daar is
Eens.
Sjoert schreef:Ja, that's life. Hebben ze toch nog een mooie zomer gehad.
Er zijn er ook zat die nooit buiten komen en dan op transport gaan.
Sjoert schreef:Laat die gemeentes het geld beter benutten.
De gemeente Ljouwert lûkt 30.000 euro út foar in monumint op de Noorderbegraafplaats. It keunstwurk is bedoeld foar de deaden dy't eartiids op it Aldehouster tsjerkhôf yn Ljouwert begroeven binne. De grêven moasten romme wurde om de parkeargaraazje mooglik te meitsjen.
De bonken fan de âld-Ljouwerters binne op passende wize op 'e nij begroeven yn in massagrêf. It keunstwurk wurdt iepenbier oanbestege.