Ruzie over kosten reddingsactie paarden Marrum

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JulienSVU

Re: Ruzie over kosten reddingsactie paarden Marrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:07

Belachelijk, dat bedrag is de redding van zijn paarden. Dat heb je er dan toch wel voor over!!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:10

maaar ja, hij is er niet verplicht toe! Knipoog volgens mij!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:12

Niet? Nou ik mag hopen van wel! Als er iets ergs gebeurd en de hele toeters en bellen moeten hierdoor door jou uitrukken. Tja je moet ergens de schade op verhalen, en ik dit geval terecht op hem. Klaar..

CherylDaraxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:16

En als het niet verplicht is vind ik dat je toch de verantwoordelijkheid voor je eigen paarden hebt of het nou expres of niet is.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:31

Wanneer je niet zo veel geld hebt en je ziet dat allemaal gebeuren en het wordt allemaal uit je handen getrokken is het heel simpel. Dan kun je alleen maar zo reageren. Natuurlijk is hij blij dat zijn paarden het gered hebben, maar het is handelswaar en zo kan hij er niet van leven. Dan moet hij ze voor veel te veel geld verkopen wil hij de kosten eruit krijgen.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 27-06-07 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:33

BlackEyed schreef:
7500 euro is een spotprijs !

Kan jij dat zo even uit je zak schudden? Lips are sealed

Nee ik vind dit niet redelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:36

Ik denk dat als de paarden hadden blijven staan er veel meer paarden dood zouden zijn. Ik denk dat die 7500,- ver onder het bedrag zit, dat hij anders kwijt was geweest.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:37

Laat die gemeentes het geld beter benutten. Haha!

De gemeente Ljouwert lûkt 30.000 euro út foar in monumint op de Noorderbegraafplaats. It keunstwurk is bedoeld foar de deaden dy't eartiids op it Aldehouster tsjerkhôf yn Ljouwert begroeven binne. De grêven moasten romme wurde om de parkeargaraazje mooglik te meitsjen.

De bonken fan de âld-Ljouwerters binne op passende wize op 'e nij begroeven yn in massagrêf. It keunstwurk wurdt iepenbier oanbestege.

*LOL*

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:40

Maargoed, het is wel duidelijk dat die man niet bereid is zoveel geld aan zijn paarden uit te geven.Lachen

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:41

Roseane schreef:
BlackEyed schreef:
7500 euro is een spotprijs !

Kan jij dat zo even uit je zak schudden? Lips are sealed

Nee ik vind dit niet redelijk.

16 paarden dood..

Als hij het allemaal zo goed kon ZONDER hulp? Waarom dan zoveel paarden dood?! Dat kost meer geld! Die 16 dode paarden zijn meer waard dan die 7500. Door de reddingsacties is voorkomen dat het dodenaantal nog hoger werd.Stel dat er geen reddingsacties waren geweest waren er nog meer paarden gestorven, dus weer zoveel geld dood gegaan. Die zijn nu blijven leven, hij betaald dat bedrag, maar krijgt die later weer terug in de vorm van de verkoop van de paarden die anders dood gegaan waren als er geen reddingsacties van buitenaf waren

*o wat leg ik toch altijd duidelijk uit, schaam schaam Koe *

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:41

Sander_ schreef:
Maargoed, het is wel duidelijk dat die man niet bereid is zoveel geld aan zijn paarden uit te geven.Lachen

Waar baseer je dat op?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:43

o0marije0o schreef:
16 paarden dood..

Als hij het allemaal zo goed kon ZONDER hulp? Waarom dan zoveel paarden dood?! Dat kost meer geld! Die 16 dode paarden zijn meer waard dan die 7500. Door de reddingsacties is voorkomen dat het dodenaantal nog hoger werd.Stel dat er geen reddingsacties waren geweest waren er nog meer paarden gestorven, dus weer zoveel geld dood gegaan. Die zijn nu blijven leven, hij betaald dat bedrag, maar krijgt die later weer terug in de vorm van de verkoop van de paarden die anders dood gegaan waren als er geen reddingsacties van buitenaf waren

Wat ik begrepen heb, was dat.. wanneer die mediagekte eromheen niet had plaatsgevonden de paarden dag 1 al gered konden worden.....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:46

Deze kwam ik in een ander topic tegen dat nu op VN staat:

cowboyberend schreef:
als vorig jaar de media er geen lucht van gekregen had bij marum hadden die paarden veel en veel eerder weg geweest. maar omdat er toen zoveel media was mochten de boeren niet in actie komen. die boeren die daar wonen weten wel als het een keer hoog water wordt hoe ze zich moeten redden. wanneer marum vorig jaar niet was gebeurd wisten jullie niet eens hoe of hoevaak het daar niet onderwater heeft gestaan!!!!!! in de geschiedenis is het vele malen vaker gebeurd, en ja er zal wel eens een paard gestorven zijn ja zielig..... zo is de natuur!!!!! de zee geeft en de zee neemt zeggen ze altijd...... het leven is hard..... als ik jullie was zou ik me meer zorgen maken om die paarden die in de massa op transport gaan naar italie voor de dood ,die hebben het veel en veel minder dan deze paarden .

en anders moeten jullie eens komen kijken in het buitendijkse gebied! dan kan je zien hoe mooi het daar is

Eens. Ja

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:48

Mmm.. ik hoorde het niet op de radio.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken oke hij heeft om hulp gevraagd daar heeft hij gelijk in.
Maar ander andere kant de paarden staan onder zijn gezag.
Ik weet het niet.

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:50

Sjoert schreef:
o0marije0o schreef:
16 paarden dood..

Wat ik begrepen heb, was dat.. wanneer die mediagekte eromheen niet had plaatsgevonden de paarden dag 1 al gered konden worden.....

O dat is voor mij weer nieuw om te horen. Wat maf zeg?! Nors opkijken
@cowboyberend. Mee eens, er gebeuren overal gruwelijke dingen. Maar je moet toch ergens beginnen met het bestrijden van dierenleed. En niet overal op zeggen, o als je dit zielig vind moet je dáar eens kijken! Niet steeds de vinger naar een ander wijzen en zelf weer vrolijk verder lopen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:02

Ik hoorde het op de radio, volgens mij heeft hij nog flink mazzel Ja

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:20

tja, wat moet ik hierop zeggen? Heb er drie dagen rondgelopen. Heb de paarden daar gezien, ik ben daarna nog bij loodsma geweest. Hij heeft er flink van geprofiteerd van alle gratis reclame. Iedereen wilde immers een paard van de dobbe, en paard wat anders naar de slacht zou gaan. Hij had zijn prijzen verdubbeld. Hij moest er wel om lachen. ....
Ben vanmiddag weer daar geweest, en de paarden staan er weer. Veulentjes huppelen rond , water schiet aan alle kanten omhoog het heeft immers weer blank gestaan. Zo mooi de natuur, ja dat wel. Maar 7.500 euro......die heeft hij ruim verdiend. Ik kan er wel om janken dat mensen zo doen om paarden. Maar oke het is zijn keuze. Alleen die beelden vergeet ik nooit weer. Dat ik nachtmerries had van al die dode paarden, en geloof me het waren er echt veeeeeeeeel meer, lagen de mensen die nu zo koel zijn lekker te slapen...... Wat moet ik ervan denken....

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:24

Sjoert schreef:
Deze kwam ik in een ander topic tegen dat nu op VN staat:

cowboyberend schreef:
als vorig jaar de media er geen lucht van gekregen had bij marum hadden die paarden veel en veel eerder weg geweest. maar omdat er toen zoveel media was mochten de boeren niet in actie komen. die boeren die daar wonen weten wel als het een keer hoog water wordt hoe ze zich moeten redden. wanneer marum vorig jaar niet was gebeurd wisten jullie niet eens hoe of hoevaak het daar niet onderwater heeft gestaan!!!!!! in de geschiedenis is het vele malen vaker gebeurd, en ja er zal wel eens een paard gestorven zijn ja zielig..... zo is de natuur!!!!! de zee geeft en de zee neemt zeggen ze altijd...... het leven is hard..... als ik jullie was zou ik me meer zorgen maken om die paarden die in de massa op transport gaan naar italie voor de dood ,die hebben het veel en veel minder dan deze paarden .

en anders moeten jullie eens komen kijken in het buitendijkse gebied! dan kan je zien hoe mooi het daar is

Eens. Ja

Deze paarden gaan naar italie en belgie, nu is het misschien even mooi voor ze, een paar maand. Indien ze die maanden overleven hebben ze de zomer uiteindelijk voor niets overleefd. Tja, misschien is die dood dan wat zachter voor ze. En dat is de realiteit!!!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:33

Ja, that's life. Hebben ze toch nog een mooie zomer gehad.
Er zijn er ook zat die nooit buiten komen en dan op transport gaan.

why

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:41

Sjoert schreef:
Ja, that's life. Hebben ze toch nog een mooie zomer gehad.
Er zijn er ook zat die nooit buiten komen en dan op transport gaan.

Hoe simpel.....
Een mooie zomer??? Een merrie die contstant net veulen moet rennen omdat er weer een hengst achter haar aan zit, de hengst die trappen krijgt, half doodgeslagen wordt door de niet hengstige merries, uiteindelijk dood neer zalvallen. Veulentjes die daar te plekke in de histerische kudde worden gedoren, half verstrapt. Ja, zo is de natuur. Maar ik blijf een paardenmens in hart en nieren, en besef dat ik ten alle tijden tegen de onwetendheid, cq koelbloedigheid van andere aanloop.

Wens je een mooie zomer.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:43

Met € 7.500.- heeft hij dan nog wel mazzel

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:44

ik vind 7500 euro nog weinig, wat een krent

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:47

Sjoert schreef:
Laat die gemeentes het geld beter benutten. Haha!

De gemeente Ljouwert lûkt 30.000 euro út foar in monumint op de Noorderbegraafplaats. It keunstwurk is bedoeld foar de deaden dy't eartiids op it Aldehouster tsjerkhôf yn Ljouwert begroeven binne. De grêven moasten romme wurde om de parkeargaraazje mooglik te meitsjen.

De bonken fan de âld-Ljouwerters binne op passende wize op 'e nij begroeven yn in massagrêf. It keunstwurk wurdt iepenbier oanbestege.

*LOL*

Tong uitsteken Ferwert hoort niet bij gemeente Leeuwarden Tong uitsteken

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:59

Ik ben het eens met het citaat van Sjoert maar ook met why... lastig.

Ik heb geen idee hoeveel hectare die paarden ter beschikking hebben en of het een vrij contstante groep is. Het klinkt alleen wel als een echte kudde...

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:08

Die man geeft ook niet om zijn dieren ? ik had geen opdracht tot redding gevraagt dus hij had ze laten verdrinken sukköl , 7500 van de 29000 hij kan wel zeuren zeg ik had de paarden afgepakt rot boer Boos!:(