Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Tiffany schreef:Hebben die krengen trouwens prikkeltjes?
elinax21 schreef:Ik heb volgens mij laatst ook een uit mn weiland geplukt.
Bij ons in de provincie komt het gelukkig nog niet veel voor, dus ik trek altijd gelijk plant en al uit de berm als ik ze hier zie..maar in andere provincies zie ik ze vaak aan de kant van de weg, helaas doet de gemeente er dan niks aan.
brandus schreef:[Je kunt het makkelijk bestrijden door op het kroontje wat zout te strooien. De plantjes schrompelen daardoor in elkaar en worden bruin. Niet doen als het regent natuurlijk.
WilmaW schreef:Ik wil nog even melden dat deze plant zoals iemand voor mij al schreef eigenlijk niet worde gegeten door paarden,maar de plant in droge vorm eten ze wel (denk aan hooi) en die is net zo giftig, dus echt verweideren.
En inderdaad kunstmest is een uitkomst.
Kun je jouw land niet elk jaar laten bemesten door een loonwerker met injecteur dan moet je om schrale grond te voorkomen/verhelpen kunstmest strooien.
steigert schreef:En zijn boterbloemen nou ook giftig? Daar staat ons hele land vol mee...
brandus schreef:[Je kunt het makkelijk bestrijden door op het kroontje wat zout te strooien. De plantjes schrompelen daardoor in elkaar en worden bruin. Niet doen als het regent natuurlijk.
Geeske79 schreef:Alleen nog een vraagje, wij leggen alle kruiskruid dat we gestoken hebben op een aanhanger om naar de gemeente te brengen.
Deze aanhanger staat al ruim een week overvol (ivm vakantie van m'n ouders) en leggen nu alles er naast op een zeil.
Groeit het zo nou ook door? ik heb namelijk het idee van wel....
Groetjes van een lotgenoot
Geeske79 schreef:oh okay thanx....
Maar wat kan ik er nu het beste mee doen?
Ik mag eigenlijk niet met die aanhanger rijden, en de gemeente is alleen open als ik aan het werk ben.
Een zeil eroverheen gooien?
Geeske79 schreef:oh okay thanx....
Maar wat kan ik er nu het beste mee doen?
Ik mag eigenlijk niet met die aanhanger rijden, en de gemeente is alleen open als ik aan het werk ben.
Een zeil eroverheen gooien?