Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Love_Sophie schreef:Bonechi_: Kijk, dan zitten we nu op 1 lijn. Foutloos bedoel ik ook geen perfecte kür mee, maar een kür zonder ernstige fouten.
"Het talent onder haar kont" klinkt alsof Anky alles toegespeelt krijgt, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar met alleen een getalenteerd paard kom je er niet, je moet zelf ook over heel wat talent beschikken, wil je aan de top staan en blijven staan. Salinero is niet het makkelijkste paard ter wereld, de manier waarop jij over "het talent onder Anky's kont" praat, klinkt alsof zelfs een manegeruiter alles eruit kan halen wat erin zit. Dat Anky bang is, kan ik me goed voorstellen, een paard blijft een levend wezen, en als Sunrise cooler is dan Salinero, tsjah. Anky zal niet voor niets angst hebben.
Waarschijnlijk zijn mensen ook minder snel onder de indruk als Anky een slechtere prestatie neerzet, ze zijn immers beter van haar verwacht.
Bonechi_ schreef:Love_Sophie schreef:Bonechi_: Kijk, dan zitten we nu op 1 lijn. Foutloos bedoel ik ook geen perfecte kür mee, maar een kür zonder ernstige fouten.
"Het talent onder haar kont" klinkt alsof Anky alles toegespeelt krijgt, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar met alleen een getalenteerd paard kom je er niet, je moet zelf ook over heel wat talent beschikken, wil je aan de top staan en blijven staan. Salinero is niet het makkelijkste paard ter wereld, de manier waarop jij over "het talent onder Anky's kont" praat, klinkt alsof zelfs een manegeruiter alles eruit kan halen wat erin zit. Dat Anky bang is, kan ik me goed voorstellen, een paard blijft een levend wezen, en als Sunrise cooler is dan Salinero, tsjah. Anky zal niet voor niets angst hebben.
Waarschijnlijk zijn mensen ook minder snel onder de indruk als Anky een slechtere prestatie neerzet, ze zijn immers beter van haar verwacht.
Je zal mij niet horen zeggen dat ze geen fantastische ruiter is! Maar je moet t met me eens zijn dat er weinig paarden zijn met zo'n aanleg voor de ver verzamelde onderdelen als Salinero, en dat is niet iets dat elke goede ruiter uit een paard uit, maar wel degelijk het talent van het paard. En nee...daarmee bedoel ik niet dat elke gek dat eruit rijdt, maar door dat specifieke vermogen van het paard, zal zij wel gemakkelijker hoger scoren op die onderdelen.... Dat beest doet nog een perfecte piaffe tijdens een prijsuitreiking en dan zal ze heus die hulp niet geven....
Cayenne schreef:Waarom zou Imke meer sympathie krijgen dan Anky omdat Anky een beetje bang is dat Sali aan de kletter gaat tijdens een prijsuitreiking?Dat maakt toch helemaal niet uit en is juist heel begrijpelijk. Dat zou ook helemaal niets uit moeten maken wat betreft sympathie
Bonechi_ schreef:Love_Sophie schreef:Bonechi_: Kijk, dan zitten we nu op 1 lijn. Foutloos bedoel ik ook geen perfecte kür mee, maar een kür zonder ernstige fouten.
Je zal mij niet horen zeggen dat ze geen fantastische ruiter is! Maar je moet t met me eens zijn dat er weinig paarden zijn met zo'n aanleg voor de ver verzamelde onderdelen als Salinero, en dat is niet iets dat elke goede ruiter uit een paard uit, maar wel degelijk het talent van het paard. En nee...daarmee bedoel ik niet dat elke gek dat eruit rijdt, maar door dat specifieke vermogen van het paard, zal zij wel gemakkelijker hoger scoren op die onderdelen.... Dat beest doet nog een perfecte piaffe tijdens een prijsuitreiking en dan zal ze heus die hulp niet geven....
Stravero schreef:Elaine schreef:Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik hoor van alle kanten dan Imke beter was dan Anky... maar het is en blijft een jurysport en met een naam kom je heel ver.
Helemaal mee eens, maar ik heb zo'n vermoeden dat Imke nog weleens gaat winnen van Anky!
Yrrah schreef:Imke rijdt steeds beter en zal er zeker komen. Wellicht wordt ze nog een keer de opvolgster van Anky. Volgens mij slechts een kwestie van tijd.
Wat Anky betreft:
Ze laat met Salinero hele mooie dingen zien. Nu is ze misschien nog niet helemaal terug, maar daar zal zeker aan gewerkt worden.
Aan de andere kant: het is fantastisch als je 10 minuten een bijna perfecte proef kunt rijden met je paard. Maar na die 10 minuten heeft ze duidelijk moeite met het hete karakter en de reacties van Salinero en heeft ze dat niet 100% onder controle. Je kunt je dan ook afvragen of Anky/Salinero werkelijk de perfecte combinatie is.
Persoonlijk denk ik dat ruiter en paard zowel in als buiten de ring (bijna) perfect moeten matchen. En dat is volgens mij hier niet het geval.
Ik zal nu wel heel Anky-minnend Nederland over me heen krijgen![]()
wendyashley schreef:Yrrah schreef:Imke rijdt steeds beter en zal er zeker komen. Wellicht wordt ze nog een keer de opvolgster van Anky. Volgens mij slechts een kwestie van tijd.
Wat Anky betreft:
Ze laat met Salinero hele mooie dingen zien. Nu is ze misschien nog niet helemaal terug, maar daar zal zeker aan gewerkt worden.
Aan de andere kant: het is fantastisch als je 10 minuten een bijna perfecte proef kunt rijden met je paard. Maar na die 10 minuten heeft ze duidelijk moeite met het hete karakter en de reacties van Salinero en heeft ze dat niet 100% onder controle. Je kunt je dan ook afvragen of Anky/Salinero werkelijk de perfecte combinatie is.
Persoonlijk denk ik dat ruiter en paard zowel in als buiten de ring (bijna) perfect moeten matchen. En dat is volgens mij hier niet het geval.
Ik zal nu wel heel Anky-minnend Nederland over me heen krijgen![]()
Ook ik heb dat wel eens gedacht bij deze combi, heb toch het idee dat anky en sali niet zo'n goede band hebben als dat anky met bonnie had.Nu is dat natuurlijk ook geen drama, ik heb met het ene paard ook meer als met het andere, maar het valt mij ook wel op.In de ring ziet het er keurig uit maar tijdens prijsuitreikingen en ere rondes weet anky niet hoe snel ze de ring moet verlaten, nu zal sali absoluut niet de makkelijkste zijn, maar verwacht wel van iemand op zo'n niveau dat hij/zij zijn paard ook aan kan buiten de ring.
Dat ze voorzichtiger doet i.v.m met haar kinderen zou kunnen, maar ik als moeder stap ook nog gewoon op jonge paarden om ze te beleren en met mij vast nog meer moeders.Tuurlijk ben je wel oplettender maar gevaar kun je toch haast niet uit de weg gaan, een ongeluk zit in een klein hoekje.
Noetanchamon schreef:Tja, hoeveel jonge moeders stoppen niet een aantal jaren om wat voor reden dan ook....
Kan me wel voorstellen dat ze voorzichtiger is, door meer verantwoordelijkheid want zo werkt het denk ik, maar ja, we hebben het wel over Anky, dus mag ze wat mij betreft iets meer lef tonen.
PS leuk onderschrift Cayenne