Imke: 'Het gat wordt steeds kleiner'

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Imke: 'Het gat wordt steeds kleiner'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:42

Ben benieuwd of ze Anky ooit kan verslaan (en dan bedoel ik niet eenmalig Knipoog )

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:16

Ik heb de kur gezien.
Het was echt weer zo mooi Lachen.
Ik vond Imke zelf iets beter dan Anky, de muziek bij Imke klopte iets meer dan bij Anky.
Maar de punten waren niet zo'n heel groot verschil.
Ik vind ze gewoon even goed.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:21

Ik hoop gewoon dat de uitspraak uitkomt, en dat Imke écht een wint van Anky..
Ik vind Imke vele malen sympathieker gewoon Knipoog

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:52

Love_Sophie schreef:
Bonechi_: Kijk, dan zitten we nu op 1 lijn. Foutloos bedoel ik ook geen perfecte kür mee, maar een kür zonder ernstige fouten.
"Het talent onder haar kont" klinkt alsof Anky alles toegespeelt krijgt, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar met alleen een getalenteerd paard kom je er niet, je moet zelf ook over heel wat talent beschikken, wil je aan de top staan en blijven staan. Salinero is niet het makkelijkste paard ter wereld, de manier waarop jij over "het talent onder Anky's kont" praat, klinkt alsof zelfs een manegeruiter alles eruit kan halen wat erin zit. Dat Anky bang is, kan ik me goed voorstellen, een paard blijft een levend wezen, en als Sunrise cooler is dan Salinero, tsjah. Anky zal niet voor niets angst hebben.
Waarschijnlijk zijn mensen ook minder snel onder de indruk als Anky een slechtere prestatie neerzet, ze zijn immers beter van haar verwacht.

Je zal mij niet horen zeggen dat ze geen fantastische ruiter is! Maar je moet t met me eens zijn dat er weinig paarden zijn met zo'n aanleg voor de ver verzamelde onderdelen als Salinero, en dat is niet iets dat elke goede ruiter uit een paard uit, maar wel degelijk het talent van het paard. En nee...daarmee bedoel ik niet dat elke gek dat eruit rijdt, maar door dat specifieke vermogen van het paard, zal zij wel gemakkelijker hoger scoren op die onderdelen.... Dat beest doet nog een perfecte piaffe tijdens een prijsuitreiking en dan zal ze heus die hulp niet geven....

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:03

Bonechi_ schreef:
Love_Sophie schreef:
Bonechi_: Kijk, dan zitten we nu op 1 lijn. Foutloos bedoel ik ook geen perfecte kür mee, maar een kür zonder ernstige fouten.
"Het talent onder haar kont" klinkt alsof Anky alles toegespeelt krijgt, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Maar met alleen een getalenteerd paard kom je er niet, je moet zelf ook over heel wat talent beschikken, wil je aan de top staan en blijven staan. Salinero is niet het makkelijkste paard ter wereld, de manier waarop jij over "het talent onder Anky's kont" praat, klinkt alsof zelfs een manegeruiter alles eruit kan halen wat erin zit. Dat Anky bang is, kan ik me goed voorstellen, een paard blijft een levend wezen, en als Sunrise cooler is dan Salinero, tsjah. Anky zal niet voor niets angst hebben.
Waarschijnlijk zijn mensen ook minder snel onder de indruk als Anky een slechtere prestatie neerzet, ze zijn immers beter van haar verwacht.

Je zal mij niet horen zeggen dat ze geen fantastische ruiter is! Maar je moet t met me eens zijn dat er weinig paarden zijn met zo'n aanleg voor de ver verzamelde onderdelen als Salinero, en dat is niet iets dat elke goede ruiter uit een paard uit, maar wel degelijk het talent van het paard. En nee...daarmee bedoel ik niet dat elke gek dat eruit rijdt, maar door dat specifieke vermogen van het paard, zal zij wel gemakkelijker hoger scoren op die onderdelen.... Dat beest doet nog een perfecte piaffe tijdens een prijsuitreiking en dan zal ze heus die hulp niet geven....

Ieder paard heeft zijn zwakke en zijn sterke kanten, dat is bij Salinero dan (toevallig) de Piaffe/Passage, bij een ander paard zijn dat de zijgangen, weet ik het. Daar heeft elke ruiter zelf voordeel van, Sunrise zal ook wel een goede kant hebben, die Salinero niet heeft. Dus wat wil je nou met die opmerking zeggen?

En de angst, ja als je eenmaal kinderen hebt, ben je wat voorzichter lijkt me. Dan zijn de gevolgen groter als je wat krijgt.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:20

Ik heb de wedstrijd niet gezien dus heb geen mening over de terechtheid van de uitslag. Wel kan ik me voorstellen dat mensen kritischer naar anky kijken dan naar imke, je vergelijkt iemand toch ook met zijn/haar gemiddelde niveau. Imke is momenteel aan het groeien en anky moet haar oude niveau nog halen. Dat is best lastig om goed te beoordelen en vergelijken denk ik.

Het lijkt mij voor de sport heel gezond als anky meer concurrentie krijgt, zodat elke wedstrijd weer echt spannend wordt. En dat elke wedstrijd dan maar door de beste op dat moment gewonnen mag worden!

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:33

Anky heeft reden om een beetje angst te hebben op Salinero, sinds Aken vorig jaar toen hij er vandoor ging!!
het is geen makkelijke, je bent toch anders met kinderen( spreekt uit ervaring) Bloos

Dit was niet Anky haar beste kur ooit. hier en daar wat stroringkjes. Maar het beeld is aansprekend en tactmatig. Onderdelen die dubbel tellen zoals passage piaffe tour scoort ze gewoon hoog.

Imke haar proef, vond ik persoonlijk ook niet haar beste kur, die ik tot nu toe van haar gezien heb. Sunrise als echte merrie, slaat veel met haar staart, dat geeft een storend beeld. Hoe mooi de oortjes er ook op staan. Technisch valt er nog veel te winnen voor Imke, dus daar zit ook haar winst / ruimte om nog een keer van Anky te winnen.

Anky vindt het alleen maar mooi dat Imke zo goed rijd, wordt ze scherper van ( gaat dan nog beter rijden)

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:56

Tuurlijk heeft Anky reden om een beetje angst te hebben, maar dat heeft wel als gevolg dat ze anders over komt naar het publiek. En als gevolg dat Imke meer sympathie krijgt van het publiek. Dat heeft allemaal helemaal niets met de rijkunst te maken, maar dat verklaart een beetje de sympathie discussie.

Persoonlijk denk ik dat Salinero gemiddeld op meer onderdelen aanleg heeft dan de rest van het veld, maar wie ben ik.

Misschien wordt het tijd voor een changing horses onder dressuurruiters Haha! Gewoon eens om te kijken hoe het plaatje er dan uit ziet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:31

Waarom zou Imke meer sympathie krijgen dan Anky omdat Anky een beetje bang is dat Sali aan de kletter gaat tijdens een prijsuitreiking? Verward Dat maakt toch helemaal niet uit en is juist heel begrijpelijk. Dat zou ook helemaal niets uit moeten maken wat betreft sympathie Lachen

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:19

Cayenne schreef:
Waarom zou Imke meer sympathie krijgen dan Anky omdat Anky een beetje bang is dat Sali aan de kletter gaat tijdens een prijsuitreiking? Verward Dat maakt toch helemaal niet uit en is juist heel begrijpelijk. Dat zou ook helemaal niets uit moeten maken wat betreft sympathie Lachen

Omdat het publiek meer van Imke te zien krijgt, meer aandacht krijgt, en Imke duidelijk haar waardering laat blijken. Dat zijn factoren die sympathie opwekken. Bij Anky is dit minder. Waardoor er in mindere mate een band ontstaat. Dit zal wellicht door iedereen anders ervaren worden. Er zijn ook vele redenen te bedenken waarom dit zo is en dat rechtvaardigt het verschil ook zeker, maar gevoelsmatig kan er een verschil ontstaan door deze verschillende communicatie en interactie met het publiek. Om met de titel van het topic te spreken wordt ook hier de afstand bij Imke en publiek kleiner dan bij Anky. Maargoed, dit wordt meer een communicatieve analyse, maar ik denk dat deze redenering aardig houdt als ik naar de reacties krijg ook op andere plaatsen.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:36

Ik vind anky technisch heel sterk rijden en ze is altijd in harmonie met haar Salinero. Tijdens deze proef vond ik haar en Sali nog altijd sterker dan Imke hoor. Anky heeft misschien niet haar beste proef gereden maar ze was toch nog beter dan Imke vind ik! Vooral dat gestaardzwiep van sunrise vind ik niet zo goed want dat is het teken dat het paard ergens niet mee akkoord is. In mijn ogen is sunrise ook heel gespannen marjah vind wel dat imke knappe prestaties neerzet hoor... Maar om Anky te kloppen moet ze toch nog iets harmonieuser en technisch sterker rijden.

En over dat symphatiek zijn: een dressuurruiter moet voor mij niet symphatiek overkomen! Zolang ze maar goed rijden is het goed... Dat is toch het doel van een dressuurwedstrijd? Dat de sterkste combinatie wint en niet de symphatiekste ruiter!!!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 00:43

Anky word aangekondigt als Kampioene en weet ik veel wat terwijl ze de ring nog in moet...Publiek gaat uit zijn dak natuurlijk.
Ank zwaait keurig op een "Beatrix-manier" en lacht breed....

Op zo'n niveau rijden vind ik inhouden dat een aantal fouten niet gepermiteerd mogen worden. Helaas ook slordigheden in de kur van Anky.
Van Grunsven zal een naam zijn die lang zal blijven staan en waar veel druk op ligt.

Maar vond Imke toch echt beter... Knipoog

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:46

iedere ruiter of amazone kreeg daar een hele leuke aankondiging, Anky heeft dat nou eenmaal gepresteerd, dus mag dat ook genoemd worden, zij is toch wel wat nederlands trots, als ik het niet verkeerd zie... En petje af voor Imke dat zij steeds beter die aansluiting kan vinden... Leuk en goed voor de sport, maar ik blijf erbij dat Imke en Sunrise nog niet dat beeld geven dat Anky en Salinero doen, ook al rijden ze een minder sterke kur

Think

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:57

Of Anky nu terecht of onterecht wint, ze wint. Dat blijft een feit. Zeker op grond van haar prestaties de afgelopen jaren. Dit is wel jammer voor de dress.sport. Want ben van mening dat de beste comb.moet winnen en niet de beste naam.

Daarbij vind ik dat Anky haar paarden, na haar zwangerschap, nog lang niet op het oude nivo heeft lopen. De harmonie is er niet. Te veel fouten, spanning en slechte aanleuning. Dan kijk ik niet alleen naar Salinero. Vooral op Outdoor Gelderland was haar nivo niet om over huizen weg te schreeuwen en ze won wel. Jammer!

Imke klopt op het moment aardig aan de deur. Hoop dat ze hard genoeg gaat kloppen dat de deur open gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:47

Bonechi_ schreef:
Love_Sophie schreef:

Op die manier ben ik het zeker met je eens! Lachen Maar een paard als Jazz heeft ook ontzettend veel talent, en staat toch niet aan de top.

Noetanchamon: Ik vind niet dat Anky als Beatrix zwaart ( Haha! ), Beatrix zwaait niet zo oprecht als Anky. Anky méént het ook echt, lacht niet voor niets.

Lindake: Ik ben het niet met je eens, een dressuurruiter die minder sympathiek overkomt, zal veel minder fans hebben en dus ook niet zo'n grote naam. Als Anky niet zo sympathiek overkwam had ze waarschijnlijk een veel minder grote naam dan nu. En als Imke niet zo'n spontane, leuke meid was, had ze ook niet zoveel fans.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:23

Stravero schreef:
Elaine schreef:
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Ik hoor van alle kanten dan Imke beter was dan Anky... maar het is en blijft een jurysport en met een naam kom je heel ver.

Helemaal mee eens, maar ik heb zo'n vermoeden dat Imke nog weleens gaat winnen van Anky! Haha!

ik was er en imke was zeker beter

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:23

@ love sophie: daar zit wel iets in maar de prestaties zelf zijn veel belangrijker. Als je geen goede oefeningen rijd en je bent heel symphatiek dan kom je ook niet aan een grote naam he! En spelen de hoeveelheid fans een rol bij de puntentelling van de proef zelf?

Ik had deze reactie op iemand die zij dat Imke meer recht had om te winnen dan anky omdat ze sympatieker is.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:24

het gaat gewoon om hetgeen wat op dát moment wordt getoond, niet om wie sympathieker zou zijn en wie we het meer gunnen, Het zal wel heel vaak zo lijken dat Anky 'alleen' maar wint omdat ze de naam heeft. ik denk daar toch anders over, Anky heeft ook heus wel eens verloren.
En in dit geval, ja ze reed een mindere kur dan dat we van haar verwachten maar ik denk ook dat Imke nog niet kan laten zien wat anky daar doet, ondanks die foutjes, anky laat tot nu toe een vanzelfsprekender beeld zien, en ze heeft het talent voor passage/piaffe van salinero enorm mee.
Imke timmert wel hard aan de weg, en het zal ook zeker goed komen met hun, denk alleen dat anky en salinero gewoon SAMEN van ongekende klasse zijn

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 12:21

Imke rijdt steeds beter en zal er zeker komen. Wellicht wordt ze nog een keer de opvolgster van Anky. Volgens mij slechts een kwestie van tijd.
Wat Anky betreft:
Ze laat met Salinero hele mooie dingen zien. Nu is ze misschien nog niet helemaal terug, maar daar zal zeker aan gewerkt worden.
Aan de andere kant: het is fantastisch als je 10 minuten een bijna perfecte proef kunt rijden met je paard. Maar na die 10 minuten heeft ze duidelijk moeite met het hete karakter en de reacties van Salinero en heeft ze dat niet 100% onder controle. Je kunt je dan ook afvragen of Anky/Salinero werkelijk de perfecte combinatie is.
Persoonlijk denk ik dat ruiter en paard zowel in als buiten de ring (bijna) perfect moeten matchen. En dat is volgens mij hier niet het geval.
Ik zal nu wel heel Anky-minnend Nederland over me heen krijgen Vork

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:28

Yrrah schreef:
Imke rijdt steeds beter en zal er zeker komen. Wellicht wordt ze nog een keer de opvolgster van Anky. Volgens mij slechts een kwestie van tijd.
Wat Anky betreft:
Ze laat met Salinero hele mooie dingen zien. Nu is ze misschien nog niet helemaal terug, maar daar zal zeker aan gewerkt worden.
Aan de andere kant: het is fantastisch als je 10 minuten een bijna perfecte proef kunt rijden met je paard. Maar na die 10 minuten heeft ze duidelijk moeite met het hete karakter en de reacties van Salinero en heeft ze dat niet 100% onder controle. Je kunt je dan ook afvragen of Anky/Salinero werkelijk de perfecte combinatie is.
Persoonlijk denk ik dat ruiter en paard zowel in als buiten de ring (bijna) perfect moeten matchen. En dat is volgens mij hier niet het geval.

Ook ik heb dat wel eens gedacht bij deze combi, heb toch het idee dat anky en sali niet zo'n goede band hebben als dat anky met bonnie had.Nu is dat natuurlijk ook geen drama, ik heb met het ene paard ook meer als met het andere, maar het valt mij ook wel op.In de ring ziet het er keurig uit maar tijdens prijsuitreikingen en ere rondes weet anky niet hoe snel ze de ring moet verlaten, nu zal sali absoluut niet de makkelijkste zijn, maar verwacht wel van iemand op zo'n niveau dat hij/zij zijn paard ook aan kan buiten de ring.
Dat ze voorzichtiger doet i.v.m met haar kinderen zou kunnen, maar ik als moeder stap ook nog gewoon op jonge paarden om ze te beleren en met mij vast nog meer moeders.Tuurlijk ben je wel oplettender maar gevaar kun je toch haast niet uit de weg gaan, een ongeluk zit in een klein hoekje.

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:35

wendyashley schreef:
Yrrah schreef:
Wat Anky betreft:

Ook ik heb dat wel eens gedacht bij deze combi, heb toch het idee dat anky en sali niet zo'n goede band hebben als dat anky met bonnie had.Nu is dat natuurlijk ook geen drama, ik heb met het ene paard ook meer als met het andere, maar het valt mij ook wel op.In de ring ziet het er keurig uit maar tijdens prijsuitreikingen en ere rondes weet anky niet hoe snel ze de ring moet verlaten, nu zal sali absoluut niet de makkelijkste zijn, maar verwacht wel van iemand op zo'n niveau dat hij/zij zijn paard ook aan kan buiten de ring.
Dat ze voorzichtiger doet i.v.m met haar kinderen zou kunnen, maar ik als moeder stap ook nog gewoon op jonge paarden om ze te beleren en met mij vast nog meer moeders.Tuurlijk ben je wel oplettender maar gevaar kun je toch haast niet uit de weg gaan, een ongeluk zit in een klein hoekje.

Nu moet je natuurlijk niet gaan generaliseren, dat als jij (en nog meer moeders) nog op jonge paarden stapt, dat niet meer moeders dat gevaar uit de weg gaan. Ik denk dat Anky dat gevoel wel heeft, als zij iets breekt of iets, staat en haar sport stil en hoe moet het dan met de kinderen? Ik weet dat natuurlijk niet zeker maar dat denk ik. Overigens denk ik dat als je je paard buiten de ring niet onder controle hebt, niet zo'n proef kan neerzetten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 11:48

Ik kan het me best voorstellen dat Anky daar een beetje huiverig voor is. Eerst natuurlijk haar been gebroken, en toen Sali die aan de kletter ging tijdens Aken.

Ze heeft nog een heel bedrijf te runnen en zoveel klanten. Dan ga je natuurlijk ook geen onnodige risico's nemen.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:58

Tja, hoeveel jonge moeders stoppen niet een aantal jaren om wat voor reden dan ook....

Kan me wel voorstellen dat ze voorzichtiger is, door meer verantwoordelijkheid want zo werkt het denk ik, maar ja, we hebben het wel over Anky, dus mag ze wat mij betreft iets meer lef tonen.

PS leuk onderschrift Cayenne Knipoog

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 14:50

Noetanchamon schreef:
Tja, hoeveel jonge moeders stoppen niet een aantal jaren om wat voor reden dan ook....

Kan me wel voorstellen dat ze voorzichtiger is, door meer verantwoordelijkheid want zo werkt het denk ik, maar ja, we hebben het wel over Anky, dus mag ze wat mij betreft iets meer lef tonen.

PS leuk onderschrift Cayenne Knipoog

Naja Anky blijft ook maar een mens... En waarom zou iemand die bekend is meer lef moeten hebben dan een doorsnee mens? Lachen

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:15

Ik vind het alleen zo jammer dat het momentje met het publiek(de ere ronde) door anky zo snel word verlaten.
Natuurlijk kan anky hardstikke goed rijden en heeft ze haar paarden prima onder controle, maar waarom dan niet tijdens de ere ronde?
Dat ze geen onnodige risico's neemt vind ik ook dubbel, paardrijden brengt nou eenmaal risico's met zich mee, natuurlijk hoef je die niet op te zoeken maar het is en blijft een risicovolle sport.
Dat ze tijdens de ere ronde niet weet hoe snel ze de ring moet verlaten duid toch op een niet zo goede controle over haar paard, of ze is toch wat angstig geworden door sali's uitspattingen.