Paarden en andere dieren de dupe door overheid

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Paarden en andere dieren de dupe door overheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:52

en weer een reden waarom de DB geen cent van me krijgt....

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:53

Ik heb de LID zojuist gemaild met het aanbod om een paard op te vangen. Ik hou jullie op de hoogte! Want zo te lezen zijn er al wat adresjes beschikbaar.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:04

Is dat van vandaag, of is dat een oudere versie, waar ook dat honden topic op gebasseerd is?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:05

Nee, dit is van vandaag.... waar het nieuws van RTL 4 vanmorgen ook op gebasseerd was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:06

oke, thanks Lachen

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:07

het is eigenlijk te zot voor woorden als je het zo leest.
tja ik heb geen plek voor paarden of pony's, die van mij staan al bij andere mensen.

ik weet dat hier paar jaar geleden in de buurt 40 paarden en pony's inbeslag zijn genomen, vraag me af hoeveel er van er naar de slacht zijn gegaan.

ik had wel een keer een taxichaufeur met een foto van een paard in haar werkmap en die vertelde dat het 1 van die inbeslag genomen paarden was, die was wel goed terecht gekomen.

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:15

runningkawa schreef:
Arme beesten Verdrietig

Ik meende altijd dat paarden en andere gewone huisdieren tijdelijk bij particulieren onder werden gebracht, maar dat heb ik dus mis Verdrietig

Nou DB, ik heb nog wel wat wei voor opvang van arme beestjes hoor Ja

Dat door verkopen kan ik om eerlijk te zijn minder om wakker liggen, tenminste als ze een goed tehuis voor die beestje zoeken

Ik heb een paard die door de dierenbescherming in beslag was genomen... Ze was zwaar verwaarloosd (wat ik ervan weet, ze hebben mij n.l niet alles verteld..heb haar n.l overgekocht via iemand anders).
Nu gaat het super met haar en ik ben blij dat ik haar in mijn bezit heb! Ach gut

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:17

Ik had er laatst nog een topic over geopend waar die dieren bleven, nou daar zeiden ze dat ze zeker niet geslacht werdenn.. Scheve mond helaas dus wel.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:32

Zo zie je maar dat de overheid geen zak geeft om de dieren.
Het wordt echt tijd dat er wat aan gedaan gaat worden.

Weet niet of jullie het in de krant gelezen hadden vorige week, maar in Rotterdam Overschie is nou een hertenkampjes. Aangezien de gemeente daar nieuwbouw wil bouwen, moet het hertenkampje weg. Ze zeggen dat ze alles al hadden geprobeerd (NOT) de enige oplossing was de slacht. Na veel boze reacties hebben ze nu wel ineens een andere plek voor de herten gevonden. En weet je wat het ergste hiervan is? Dat als de nieuwbouwwijk klaar is dat de er dan weer een nieuw hertenkamp moet komen (terwijl de herten die er nu staan bijna geslacht werden) En het allerergste is dat die ambtenaren daar het hertenvlees in hun kerstpakket zouden krijgen Misselijk
Echt ziek! Degene die ze moeten slachten zijn die ambtenaren zonder enig respect of gevoel voor dieren!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:37

viewtopic.php?f=11&t=643889&hilit=

viewtopic.php?f=12&t=643730&hilit=

viewtopic.php?f=12&t=643271&hilit=

Hier de links met het verhaal zoals het toen op bokt ging.

Veel mensen hadden toen hun oordeel al klaar, zonder ook maar iets van de situatie af te weten. Nee, de DB zou wel weten wat goed was en degenen die riepen: “Zou je niet eerst eens zelf gaan kijken voordat je zomaar een oordeel treft?” dat waren maar domme mensen. Wie is er nu dom? Het was echt achterlijk idioot hoe die discussies toen verliepen. Een van die mensen zijn toen nog heel trots: We zullen wel zien wat de rechter beslist en wie er gelijk heeft.

Nou, de rechter heeft besloten en het mag duidelijk zijn wie er gelijk heeft.

Ik HOOP dat bokt hiervan leert en dat sommige mensen niet meer blind achter de DB of welke instantie dan ook aanlopen en dat ze leren om eens zelf na te denken voordat ze iemand nakraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:39

Ik vind in beslagname niet altijd slecht arno, vaak zelfs goed
Maar als dieren daarna hetzelfde of slechter behandeld worden dat kan niet. En dat is waar dit topic over gaat, niet of de in beslag name van 1 voorval terecht was of niet Lachen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:00

Ik ben blij dat het nu eindelijk een keer groots in de media komt en met meerdere diersoorten. Van in beslag genomen honden is het namelijk al veel langer bekend dat de dieren vaak verwaarloosd, angstig, met wonden/doorligplekken terug komen. Er zijn gevallen bekend van honden die al afgemaakt zijn voor er een gerechtelijke uitspraak was, waarna bleek dat de dieren ten onrechte in belsag waren genomen. "Ja sorry, we hebben ze in laten slapen'... Of doorverkocht. Je zal het te horen krijgen als eigenaar, terwijl je in je recht staat.

Ik ben absoluut vóór in beslagname, als het om verwaarloosde/mishandelde/gevaarlijke/illigale dieren gaat.
Maar eht is ongeloofelijk dat er zó weinig toezicht word gehouden en met de dieren word omgegaan alsof het spullen zijn. Want zo worden ze nog steeds gezien. Alleen al woorden als 'opslagplaatsen'... Ik krijg er de rillingen van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:02

Goed verwoord Allegra
Dat is precies wat ik ook wilde zeggen maar niet verwoord kreeg Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:03

Dat snap ik dan weer niet van die honden, wonden en doorligwonden is alom bekend bij asielen met een betonnen vloer.
Waarom word daar dan nooit iets over gezegd, en in dat geval is het inneens super erg.
Inplaats van dan te roepen dat er in alle asielen verplicht rubbere vloer moet komen Lachen

In beslagname vind ik een goed iets, ik heb liever als er twijfel is dat ze sneller in beslaggenomen worden dan te laat wat meestal is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:09

Citaat:
In beslagname vind ik een goed iets, ik heb liever als er twijfel is dat ze sneller in beslaggenomen worden dan te laat wat meestal is.

Dat vind ik ook Ja
Maar dan uiteraard gewoon gehouden..van deze berichten word je echt verdrietig..zo wordt er geen dier beschermt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:10

Neen, ben ik eigelijk ook van geschrokken. Vraag me af waarom niemand vroeger aan de bel heeft getrokken. En raar dat men zoveel mensen in de waan heeft gekregen, dat de beesten lekker opgevangen en verzorgt werden. Ik wist toch niks anders Boos!

flappp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:10

Hoi Cayenne,

wij hebben ons idd opgegeven bij de dierenbescherming, al anderhalf jaar geleden. We hebben verteld dat als ze een zwaar mishandeld c.q. verwaarloosd dier hadden, ze het bij ons mochten onderbrengen.

Ze zeiden daar erg dankbaar voor te zijn.

Vaak zijn er zat misdrijven mbt daartoe...

Dan vraag ik me nu dus af na dit bericht: Waarom heb ik nog niks gehoord?..Gaat het inderdaad alleen maar om geld?

Heel vreemd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:12

Nu bestaat natuurlijk hier het gevaar van generaliseren.... het is niet gezegd dat álle dieren slecht opgevangen worden na inbeslagname.

Maar elk dier wat slecht behandeld wordt is er één teveel.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:16

Nou idd. Er zijn wel vaker topics geweest over de honden hoor. Maar het gros van de reacties is : de eigenaar zal het wel overdrijven ; die zal die al wel gehad hebben ; het zal wel mee vallen, ze zijn tenslotte bij de overheid ; de overheid doet dat soort dingen heus niet ; of zelfs: dan hadden ze maar geen illigale hond moeten nemen... Waar ik het mee eens ben, maar dat mag toch geen rede zijn van de overheid om die dieren slecht te behandelen? Die hebben hun baas/fokker etc. niet uit kunnen kiezen.

En idd zijn ze vaak te laat. Maar wettelijk mag er ook niks, voordat het bijna te laat is... Ik denk dat de db best zijn best doet hoor... Maar idd, het zijn veel vrijwilligers die meer kennis zouden mogen hebben van allerlij diersoorten, het is een overheid die tegenwerkt met allerlij regels, die waarschijnlijk ook gewoon deb ernst er niet van in ziet, of wíl zien, en zich liever bezighoud met bekeuringen verhogen om de staatskas te spekken dan over in beslag genomen 'attributen'...

Katia, het word ook in doofpot gestopt. Van de honden tenminste. Veel mensen die er bij betrokken zijn vinden het wel best zoals het loopt, het scheelt ze een hoop werk (wat er toch al genoeg is) en moeite.
Wat betreft de honden word er vaak gezegd dat eventuele wonden zijn ontstaan ná het inslapen (als de rechter heeft beslist dat je hond illegaal is krijg je hem namelijk pas terug na afmaken) enz. Er is altijd wel ergens een excuus voor. Ze worden ook beschermd door de overheid. Onverwacht bij een depot (heb je weer zo'n woord) kijken, mét camera?? Da kan nie hoor.
Er zijn actiegroepen voor, maar die worden dan weer bestempeld als wetovertreders die niks willen doen aan mensen die een illigale/gevaarlijke hond hebben. Terwijl dát juist het uitgangspunt is, ipv de honden inslapen (en laat staan zó behandelen)...
Ze wisten het al die tijd zo te draaien datze er onderuit komen. De db weet er van, is er ook tegen, net als de partij van de dieren. Maar die zijn zo klein tegenover de rest.
Ik hoop dat dit een balletje aan het rollen brengt over de AID en inbeslagname van dieren in het algemeen.

Slimmerik, je hebt gelijk. Maar ik denk dat het véél vaker voorkomt als men denkt.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:38

katiavl schreef:
Neen, ben ik eigelijk ook van geschrokken. Vraag me af waarom niemand vroeger aan de bel heeft getrokken. En raar dat men zoveel mensen in de waan heeft gekregen, dat de beesten lekker opgevangen en verzorgt werden. Ik wist toch niks anders Boos!

Er werd wel aan de bel getrokken, maar veel mensen (ook hier op bokt) roepen dan alleen maar: "Die mensen moeten niet zeuren, de DB zal dat wel niet voor niks gedaan hebben. Ze zeuren alleen maar omdat ze boos zijn op de DB."

Boris94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:45

Arno8 Hier gaat het over wat er daarna met die dieren gebeurt als ze in beslag zijn genomen. Er zal vaak genoeg wel een reden zijn dat het nodig was om ze in beslag te nemen. En als dat onterecht is moeten dat zeker recht worden gezegd. Maar ik ga niet zomaar zeggen dat het niet terecht is dat de DB ze mee heeft genomen. Ik heb met eigen ogen gezien hoe lang het duurt voordat de DB pas wat doet (er waren al 3 schapen dood gegaan). Maar het is natuurlijk vreselijk dat die beesten dan niet goed opgevangen worden, dat moet zeker veranderen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:48

Meestal wordt idd de slechte omstandigheden van opvang gebruikt om de tegenstand van inbeslagnames te versterken bij de argumentatie.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:55

de katten en honden gaan naar asielen toe als ze binnen 24 uur niet opgehaald zijn , maar om het makkelijk te maken gaan ze ook vaak gewoon eerder naar het asiel daar komen ze toch langs ,
weer andere worden gewoon op marktplaats verkocht , zonder toestemming .

wilde poezen en katten worden gevangen en gecastereerd, de wilde kittens worden vaak bij db leden medewerkers geplaatst zodra ze een beetje mak zijn huppa naar het asiel anders zijn ze te groot om verkocht te worden .

Paarden , er komt 1 melding hun vermenigvuldigen de melding zelf gaan kijken vind het zielig en ach neem ze maar mee , en ja dan gaan ze naar de slager .

geiten word plekje voor gezocht particulier , lukt dat niet , dan alsnog de slager

vogels ect gaan naar de vogelopvang

al met al van wat ik heb gezien en meegemaakt is dat voor de grotere dieren , bjina niks is , na er is wel wwat maar dat levert zo weinig op , en voor de kleinere dieren is er wel opvang zoals konijnen cavia's ect .

diploma's of enige kennis zijn bij de db niet aanwezig , het zijn gepensioneerde afgekeurde , mensen waarvan ik er helaas ooit een ben geweest , maar dan wel met diploma's en dat word niet gewaardeerd

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:56

Nou, ik heb de LID gemaild en een standaard mail teruggehad. er staat in dat paarden en andere grote dieren na inbeslagname naar een handelaar of paticulier gaan, wie maar wil.
Je kon je opgeven voor plaatsing van een paard, dus dat heb ik nu gedaan. Als iemand dat email-adres wil, stuur me dan maar even een pb tje. Ik weet niet of dat zo op bokt mag worden gezet.