Anky van Grunsven onaantastbaar

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

Re: Anky van Grunsven onaantastbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:58

Ik was er gister zelf ook live bij en het was inderdaad best een slordige proef van Anky, ik vond Imke's proef netter, maar Anky had de oefeningen wel beter gedaan, zoals piaffe, passage en pirouttes. Dus het was eigenlijk wel terecht vond ik. Knipoog

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:04

filmpje is prima hoor! indd beter dan niets! en zo kunnen de mensen die niet geweest zijn toch nog even kijken Lachen

_spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:15

reed Laurens v lieren niet mee?
echt goed van anky hoe doet ze dat toch altyd..!?

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:17

Nee, laurens van lieren had alleen een clinic gegeven.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:22

Heb het filmpje ook gezien en buiten dat ik de kwaliteit echt heel erg vond meevallen was het ook een genot om te zien. Is de proef van Anky toevallig ook ergens online? Ben wel benieuwd geworden nu, ik vond Imke te goed rijden om zomaar overtroffen te worden, zelfs door Anky.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 12:30

Anky had een foutje in de uitgestrekte draf onder andere, en tijdens het halthouden stond hij ook niet helemaal stil. Voor het mooie was ze steeds voor op de muziek.
Ik kon de kur van Anky helaas niet filmen omdat het programma nog de audio aan het synchroniseren was van Imke.

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:31

Ja ik was gisteravond bij het CHIO. Was erg leuk om te zien. Ik vond Imke ook heel goed.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:37

Ben benieuwd naar de spelen hoe anky het gaat doen, gaat ze de titel houden of gaat iemand anders ermee lopen. Imke zou wel leuk zijn Tong uitsteken, veel zeggen bleu hors matine maar die is er nog niet klaar voor denk ik.

Spirit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:41

Go anky Go anky je bent de beste je bent de beste Pling Tong uitsteken Knipoog Haha!

haha sorry had ik even zin in

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 12:46

Ik was er gisteren ook bij, vond Imke eigenlijk veel beter, dus vond het een kleine teleurstelling dat Anky won, maar heb wel genoten van alle deelnemers!

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:27

Vond Imke veel en veel beter, Salinero was super heet en erg hectisch.

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:52

Keltec Salinero stond niet stil nee, en mij hebben ze vertelt dat bij het groeten als ze niet stilstaan, punten aftrek is ?
En Salinero gaf even een soort ''trapje'' op het begin
Ik vond Imke beter !
Salinero was ook zo gespannen...

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 13:53

Ook ik vond Imke dit keer beter!! Anky's proef was soms wat gespannen. Er zaten zo al 3 fouten in 1 bij de eerste midden draf. En ik geloof bij de wissels 2 keer een bok.
Ik heb genoten van Imke!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 14:07

Je kan veel zeggen, ik vond Imke erg goed, maar Anky is technisch gewoon net iets beter. De pirouettes etc. Dan is het wel eerlijk dat ze wint.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:13

Imke zet altijd een mooie kür neer vooral op deze muziek waar alles heel mooi in past. Maar technisch is Anky inderdaad beter, de piaffe en passage zijn bijvoorbeeld al een stuk beter dan die van Sunrise.. en daar wordt je ook op beoordeeld (afgerekend). Het is ook maar net wat voor een jury er zit...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:15

Toch vind ik de changementen van Sunrise over het algemeen beter dan die van Sali. Vooral de inzet is bij Sali altijd apart.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:22

Ik vind salinero inderdaad het beste in de piaffe en passage, maar ik vond sunrise met andere oefeningen er boven uit komen. Daarbij kreeg ik echt kippenvel van de kür van imke. Prachtig!

kadet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:49

Vond ook de proef van Imke en Sunrise beter hoor, echt bijna ontroerend...

De proef van Anky, die piaffes en passages vind ik echt niet naturel overkomen, zoals hier al eerder vermeld, gespannen en spastisch, met taktfouten tot gevolg. Denk dat ze zelf niet echt tevreden zal geweest zijn met deze proef, zoals Van Lierden ook al zei in zijn commentaar. Verder had ik eigenlijk zelfs de indruk dat zijn stap ver van zuiver was...

Verder bravo voor onze Jeroen! Een derde plaats vond ik wel verdiend, al heeft hij deze veroverd met een taktisch moeilijkere proef te rijden, dan de op de vierde plaats Gbr. Channon Wayne met Lorenzo die ik dan eigenlijk weer veel beter vond in zijn piaffes.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:26

ik ben zaterdag overdag geweest was echt heel leuk, eerst naar het springen gekeken, daarna kwam de jacht ook heel leuk om mee te maken, en toen naar de dressuurring gegaan daar deden een aantal mensen mee die ik kende in de m, daarna emiel voest met een longeer uitleg en grondwerk, ook heel intresant hoor, en daarna kwam laurens van lieren met 2 leerlingen 1 in de iets lagere dressuur en 1 in de zwaardere klasse, was ook best wel leerzaam ja en toen ben ik maar naar huis gegaan dus miste ik de kur e,d maar ja mijn paard stond nog op mij te wachten dus op naar huis, het was een leuke en leerzame dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:37

Cayenne schreef:
Anky had een foutje in de uitgestrekte draf onder andere, en tijdens het halthouden stond hij ook niet helemaal stil. Voor het mooie was ze steeds voor op de muziek.
Ik kon de kur van Anky helaas niet filmen omdat het programma nog de audio aan het synchroniseren was van Imke.

Niet helemaal stil staan? Dacht serieus dat ze de piaff nog aan het uit voeren was tot ze dr hoedje af nam. Maar goed vind het toch knap om zo snel na twee zwangerschappen, gebroken been en alles eventjes een kur neer te zetten.

ikkesikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 18:49

wat hebben ze toch met die ankie geef mij maar imke hoor. ze was gister veeeeeeelllll beter Haha!

hubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:23

Ik was gister ook aanwezig op het CHIO. Heb ervan genoten. Vond Ankie erg goed om te zien maar vond Imke iets beter. Wat meer rust in de kur. Petje af voor iedereen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:29

Tulandro schreef:
Ik vind salinero inderdaad het beste in de piaffe en passage, maar ik vond sunrise met andere oefeningen er boven uit komen. Daarbij kreeg ik echt kippenvel van de kür van imke. Prachtig!

Ondanks dat het geen correct gebouwd paard was, vond ik dit 1 van de beste van de hele kur op muziek. Alles precies op de muziek! Kreeg er echt kippevel van!

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:49

Heeft iemand anders ook gezien dat (het leek of) salinero niet echt rad liep in de stap?

Ik vond het nl. erg duidelijk, maar ben benieuwd of meer mensen dat hadden?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:50

en idd, bij de uitslag van imke ging iedereen juichen. Bij anky klapten er geloof ik 3 mensen. Geloof niet dat veel mensen het er mee eens waren.