Jockey schopt paard in maag voor camera

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arie53

Re: Jockey schopt paard in maag voor camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:07

En mag Gal zijn paard wel afrossen?

http://www.fokt.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=14&t=7780

Citaat:
Dat heb ik idd ook gehoord... dat hij gruwelijk in de staak gaat... men had hem gezien op concours... eigenlijk best zonde. Want hij heeft een gruwelijk pak slaag gekregen... was ook erg idioot dat niemand ingreep. Wel heb ik dit uit tweede hand zelf was ik er niet bij.
Maar het begrip Happy Athlete is men dan gelijk vergeten...

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:08

Aaah wat zielig zeg dat hoort niet paard kan er ook niks aandoen dat hij uitgleed.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:09

Ierland schreef:
Misschien zouden jullie toch eens moeten gaan kijken naar de renwereld in die landen. Die paarden zijn goudmijntjes en worden over het algemeen als prinsesjes en prinsjes behandeld door ECHTE paardenmensen! Die Volbloeds zijn vlugger rijp en krijgen door de andere bouwstenen met een fysiek andere ontwikkeling te maken dan een "gewoon"paard. Die jockeys zijn over het algemeen zeer goede ruiters; de meeste mensen zijn te ruw voor die paarden en zouden er mee verongelukken, geloof me maar! Da's ff wat anders dan een manegepaard, hoor!

Dat sluit echter niet ui dat dit een heel foute reactie van die kerel was en dat zommige paarden helaas veels te vroeg slijten; de dieren vinden het vaak echter prachtig; ze zijn voor de galop gefokt! je zou ze eens moeten zien daar! Prachtig! en een tweejarige krijgt over het algemeen een hele rustige training als opbouw en de afstand voor tweejarigen ligt laag. Ook wegen die jockeys vrijwel niks.

Ik vind de sport door mijn ervaring op de renstallen en het trainen van deze paarden en de omgang met de dieren daar- een stuk minder erg dan wat een hoop mensen in NL doen: Paardje in pension, pestboxje, 1 uurtje per dag in de bak en veel getut- Veel zieliger!

hier ben ik het mee eens.

natuurlijk vind ik het ook niet kunnen dat de jockey een paard schopt, omdat hij een kopstoot van het paard gehad heeft, omdat hij uitgleed. als dat mijn paard was had ik hem er van afgeschopt. en dat geld denk ik voor iedere eigenaar/trainer. deze zou ook wel zeer kwaad zijn geweest.

ben ook benieuwd wat voor straf deze jock krijgt..

P.S het is niet zo dat alle renpaarden op hun 2de levensjaar lopen. alleen die het al aankunnen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:10

Ik snap niet goed waarom het erger is om een 2 jarige een schop te geven dan bv een 12 jarige?
Misselijke streek, paard heeft niks misdaan, bah, rotvent. Scheve mond

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:10

Tsja, en ook hoor je een hoop minder positieve verhalen over de rensport... Net als met manege en pensionpaarden, je kan ze niet allemaal over 1 kam scheren. Een vriendin van mij heeft stage gelopen op een renstal in engeland, en die is daar na 2 weken huilend weggerend. Paarden, soms nog niet eens 2, die helemaal bont en blauw geslagen werden omdat ze NOG harden moesten, ze kwamen alleen de (zeer klein) box uit om te trainen, na het rennen werden ze niet uitgestapt niets, gewoon bezweet op stal gekwakt. Volgende dag spierpijn? Jammer dan, want je moet weeeer hard. Was overigens geen stal van een topper oid, maar toch. Je hebt nou eenmaal uitersten, en dan maakt het niet uit in welk land, in welke discipline etc etc...

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:13

Saltoke schreef:
Heeft iemand toevallig dit filmpje ?

Weet je niet hoe het er uit ziet als een paard is z'n maag geschopt wordt? Rolleyes

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:14

Ja, dat verbaast me dus echt. Die dieren kosten zo belachelijk veel dat er heel voorzichtig mee om wordt gegaan. Bizar dat je vriendin dat mee heeft gemaakt want een indruk blijft dan toch hangen, he?

Enne.. Arie, je hebt gelijk. Wat gebeurt er als Gal of Anky van Grunsven een paard trapt? Durft men dan ook zo uit te halen over haar?.. Vind ik wel een goeie vraag!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:16

Tsja, je hebt van die rijke stinkerds die het niet zoveel uitmaakt wat het kost Knipoog of ze denken dat ze goed handelen, maar dat betwijfel ik toch wel...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:16

Ik vind ook dat je in de dressuur commentaar mag geven. Ook daar gebeuren weleens dingen waar ik het zelf ook niet mee eens zijn. Gal en anky zullen ook niet heilig zijn.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:18

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:24

als 1 van mijn veulens iets doet bij mij kan die ook een schop in zijn maag krijgen hoor Knipoog

natuurlijk is hier de reden wel idioot maar je moet je eens in de plaats van de jockey stellen...
je moet zometeen een race rijden en dat paard zit de hele tijd idioot te doen en door zijn eigen stomme schuld schuift hij ook nog eens uit en knalt vervolgens tegen je op, zou ik ook kwaad van worden...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:28

Als jij door jou stommiteit tegen iemand aanknald zou jij ook raar staan te kijken als jij dus ook ineens een beuk voor je maag kreeg? Waarom een paard dan niet.
Ik weet heus wel dat als een mens een paard trapt dit denk ik voor een paard weleens minder voelt als een trap van een soortgenoot. Dit neemt niet weg dat hij als jocky gewoon zijn woede onder controle had moeten houden!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:30

als er paarden op een wei staan en er begint er 1 te rennen, begint te schuiven en botst tegen een paard dat niet zo vriendelijk is krijgt hij ook een schop....

edit: neemt niet weg dat de jockey idd zich had moeten beheersen maar als dit op de training was gebeurd had er geen haan om gekraaid

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 14:33

Ierland schreef:
Enne.. Arie, je hebt gelijk. Wat gebeurt er als Gal of Anky van Grunsven een paard trapt? Durft men dan ook zo uit te halen over haar?.. Vind ik wel een goeie vraag!

Ja hoor, ik wel, en dan zullen we dat ook breed berichten hier op VN, maar feit blijft wel dat niemand hier Anky of Edward wel eens heeft af zien stappen om eens even lekker gericht op een paard in staan te beuken Lachen

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:35

Niet elk paard zal gelijk een trap geven. Maar hij had zich gewoon moeten beheersen. Waarschijnlijk was dit voor hem de eerste reactie! Tja ik geef het je wel te doen als je een een harde kopstoot krijg.
Poe wat een hoofdpijn zal je dan hebben zeg!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:50

Zo moe word je hier toch van al dat gedoe paard gaat hier heus niet dood van! en om de rensport gelijk weer zwart te maken

Shylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:55

Hoe durft hij!!!!!! Ik vind dat ze hem (tijdelijk of niet) moeten schorsen!!!:(

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:57

rensport of niet, vind het sowieso niet kunnen...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:59

hier wordt nu weer zo'n heisa om gemaakt maar nooit zie je erichten van de springruiters die hun paard afranselen na een slecht parcour of dressuurruiters die volop zagen en met de sporen prikken, moe wordt je hier van

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:02

Dagie schreef:
Zo moe word je hier toch van al dat gedoe paard gaat hier heus niet dood van! en om de rensport gelijk weer zwart te maken

Ook met dressuur en springen horen de ruiters hun woede t ebeheersen en zeker voor het oog van publiek en/of camera!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:06

Precies, Jollygirl, en die man zal primair gereageerd hebbe, gewoon stom. Ik denk niet, dat hij ff (zoals Cayenne dat beschreef) ff is gaan afstappen. Er is op dat moment zoveel adrenaline in het spel!.. Wat niet wegneemt dat het balen is.

Maar ruiters die hun paard in hun mond rukken, krul trekken, slof er op, paard niet in de wei, stel je voor dat hij wat oploopt, met 20 graden celsius een warme deken opdoen (je hebt ze, hoor!), die vind ik veel slechter voor hun paard! Dat geterg en dwangmatige gedoe, alsof dat leuk is voor zo'n dier!..

Luv_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:10

KsVrPy schreef:
Saltoke schreef:
Heeft iemand toevallig dit filmpje ?

Weet je niet hoe het er uit ziet als een paard is z'n maag geschopt wordt? Rolleyes

Ik zou het filmpje eigenlijk ook wel willen zien..
Vaak worden dit soort dingen in het nieuws nogal opgeblazen.
Dus ik ben wel benieuwd hoe het echt is gegaan Lachen

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:12

Vind het een beetje moeilijk hier mijn mening om te geven...ik bedoel:
-schopte de man 1x tegen de maag van de 2 jarige??
-schopte de man herhaaldelijk tegen de maag??

Als hij maar 1 schop uitdeelde dan is dat wel onterecht omdat het paar niks fout deed maar de schop opzich kan echt geen kwaad.

Als hij het paard echt verrot schopte dan is dit natuurlijk uit den boze.

Ik geef Miro als hij echt iets heel fouts doet (bijvoorbeeld dreigen mij een schop te geven) ook wel eens een schop onder zijn buik. Als je 2 paarden af en toe op elkaar in ziet rammen dan kan mijn schopje echt geen kwaad, dat voelt hij waarschijnlijk niet eens. Ik heb niet zoveel kracht als een soortgenoot maar deze man zal wel iets harder kunnen schoppen als ik.

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:17

Jolliegirl schreef:
Dagie schreef:

Ook met dressuur en springen horen de ruiters hun woede t ebeheersen en zeker voor het oog van publiek en/of camera!

waar slaat dit in hemelsnaam op? Omdat er camera's of publiek bijstaat moet je heel lief en aardig tegen je paardje doen. Maar buiten de ring mag je wel zagen. schoppen e.d.?
Verward

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:20

Nee buiten de ring en thuis mag je oo kniet schoppen en zagen maaaaar... daar gebeurt het wel en voor de camera veel minder is niet goed voor je reputatie he en voor het plubliek moet je id aardig en lief doen voor het paard anders krijg je dit soort topics Knipoog