Ierland schreef:Misschien zouden jullie toch eens moeten gaan kijken naar de renwereld in die landen. Die paarden zijn goudmijntjes en worden over het algemeen als prinsesjes en prinsjes behandeld door ECHTE paardenmensen! Die Volbloeds zijn vlugger rijp en krijgen door de andere bouwstenen met een fysiek andere ontwikkeling te maken dan een "gewoon"paard. Die jockeys zijn over het algemeen zeer goede ruiters; de meeste mensen zijn te ruw voor die paarden en zouden er mee verongelukken, geloof me maar! Da's ff wat anders dan een manegepaard, hoor!
Dat sluit echter niet ui dat dit een heel foute reactie van die kerel was en dat zommige paarden helaas veels te vroeg slijten; de dieren vinden het vaak echter prachtig; ze zijn voor de galop gefokt! je zou ze eens moeten zien daar! Prachtig! en een tweejarige krijgt over het algemeen een hele rustige training als opbouw en de afstand voor tweejarigen ligt laag. Ook wegen die jockeys vrijwel niks.
Ik vind de sport door mijn ervaring op de renstallen en het trainen van deze paarden en de omgang met de dieren daar- een stuk minder erg dan wat een hoop mensen in NL doen: Paardje in pension, pestboxje, 1 uurtje per dag in de bak en veel getut- Veel zieliger!
hier ben ik het mee eens.
natuurlijk vind ik het ook niet kunnen dat de jockey een paard schopt, omdat hij een kopstoot van het paard gehad heeft, omdat hij uitgleed. als dat mijn paard was had ik hem er van afgeschopt. en dat geld denk ik voor iedere eigenaar/trainer. deze zou ook wel zeer kwaad zijn geweest.
ben ook benieuwd wat voor straf deze jock krijgt..
P.S het is niet zo dat alle renpaarden op hun 2de levensjaar lopen. alleen die het al aankunnen.