Paard door voorruit auto

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Re: Paard door voorruit auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:32

wow moet je dat filmpje zien!1 Het kontje van het paard steekte gewoon door het raam bah erg zeg

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:33

jeetje doet brengt bij mij een vreselijk moment op
een paar jaar geleden(3 ofzow) was ik een buitenrittje aan t maken met een vriendin en haar paard kwam ook op de weg terrecht..aangereden. paard leefde nog wel maar zn hoef lag eraf, je kon zo zn bot zien van zn been..hij werd terplekke ingeslapen
egt heeel erg voor de eigenaren van die paarden, de paarden zelf en de bestuurder van de auto

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:33

Dit doet me gelijk denken aan mijn eigen pony [vroeger] die was ook door de voorruit van een auto gesprongen.Ik zie het zo weer voor me,het bloed stroomde uit zijn hoofd.Hij heeft het gelukkig wel overleefd toen,was wel aan de gehele rechterkant van zijn hoofd verlamd.Zijn oor,oog,neus en mond hingen er raar bij.De bestuurder van die auto had alleen zijn hoofd en gezicht vol glas scherven,was zeer geschrokken en zijn auto was totall los verklaard.Net voor die auto reed een motor,volgens de politie heeft die man op de motor heel veel geluk gehad dat hij net voorbij was toen de pony over de berm sprong.Als de pony hem had geraakt zou die man het niet overleefd hebben zei de politie.Dat beeld raak ik trouwens nooit meer kwijt en dat is nu al zeker 25 jaar geleden gebeurd.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:34

wat een nachtmerrie, sterkte aan de eigenaren

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:43

heel veel sterkte aan eigenaren en aan de mensen die in de auto zaten. Is voor hun ook een ervaring die ze liever niet meegemaakt hebben neem ik aan. is al bekend hoe de paarden los zijn gekomen?
Mijn paarden hebben ze wel een keer opzettelijk weiland opengezet, gelukkig liepe ze eerst dorp in, naar een kerk ( kersstukjes eten) en hebben mensen uit het dorp ze het velt ingejaagd ( niemand durfde hun te pakken). Toen ik gebeld werd en aankwam stonden ze van bieten te eten en het hele dorp stond ernaast.
Moet er niet aan denken wat gebeurd kan zijn als er een drukke weg liep en ze aangereden werden

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:08

ik woon daar vlakbij Scheve mond Ik ben nu toevallig ergens anders.. ben wel benieuwd welke paarden dat zijn.. de meeste in de buurt ken ik wel ... Verdrietig

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:24

Jeetje het zal je maar overkomen zeg Scheve mond
Heel veel sterkte aan de mensen die in de auto zaten en de eigenaren van de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:27

jemig dat filmpje had de tranen in mn ogen staan

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:32

aagh, dat filmpje is echt zielig.
die mensen zullen zich echt rot geschrokken zijn. zonde dat de paarden het niet overleeft hebben.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:51

pff je schrikt wel zo even ja ,
maar als je de beelden zo ziet moet ik zeggen dat er volgens mij niet aan de toegestanse snelheid is gedacht ,
al met al balen sterkte voor de eigenaren dit gun je niemand

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:59

wat vreselijk een vreselijk gezicht zeg Huilen
arme paarden en arme mensen die in de auto zaten, dan moet je je ook kut voelen zeg..
veel sterkte Vriendjes zijn?

Cil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:05

Jeetje wat erg voor de paarden.. Verdrietig . Snap niet dat ze de eigenaar nog niet hebben gevonden..
Gelukkig dat de inzittende in ieder geval niks hadden dan.. tenminste iemand er goed vanaf gekomen..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:08

Jeetje, wat heftig. Het zal je maar overkomen!

Natuurlijk erg voor de eigenaar, maar gelukkig hebben de bestuurder en de passagier het overleefd!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:19

bah wat een narigheid als ik die auto zo zie hebben die mensen echt geluk dat ze het overleefd hebben jammer voor de paarden.
Heb het ooit meegemaakt waar ik mijn paard op stalling had staan de koeien waren door het gaas gegaan van de buurman dwars door het land van een pony met veulen van de boer. Het veulen werd ook aangereden en was op slag dood en de moeder had een gebroken been wat overigens voor 75% weer goed is gekomen mocht er wel op rijden maar niet meer springen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:34

Sparky10 schreef:
maar als je de beelden zo ziet moet ik zeggen dat er volgens mij niet aan de toegestanse snelheid is gedacht ,

Ze hebben zich wel aan de snelheid gehouden! Vergeet alleen niet wat een snelheid op hol geslagen paarden hebben Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:35

Cil schreef:
Jeetje wat erg voor de paarden.. Verdrietig . Snap niet dat ze de eigenaar nog niet hebben gevonden..
Gelukkig dat de inzittende in ieder geval niks hadden dan.. tenminste iemand er goed vanaf gekomen..

De eigenaar was direct bekend hoor, die waren daar namelijk aanwezig er word alleen niet verteld om wie het gaat.

Lynn_Nikita: Eigenlijk domme pech dat de paarden de weg op konden vliegen, qua veiligheid hebben ze het namelijk wel voor elkaar Knipoog

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:39

Wat ontzettend erg voor de paarden en de mensen die in de auto zaten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:48

Bah wat naar zeg.. Scheve mond
Je hoort de laatste tijd nogal wat verhalen over verkeersongelukken met paarden..

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:20

MISTRAL94 schreef:
Sparky10 schreef:

Ze hebben zich wel aan de snelheid gehouden! Vergeet alleen niet wat een snelheid op hol geslagen paarden hebben Knipoog

Ze reden helemaal niet hard.

Gelukkig zijn de mensen in de auto ongedeerd.

Ronald1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:32

Ik las het bericht vanochtend en dacht: "dit is hier dicht in de buurt, jeetje wat zou dat schrikken zijn, fijn dat de inzittenden het overleefd hebben".

Aan het begin van de middag moest ik wat langsbrengen bij iemand uit het buurdorp en de bestuurder van de auto bleek hun zoon te zijn! De jongen ken ik zelf ook. Schrik!!! De passagier die naast hem zat is zijn vriendin. De vriendin is helemaal ongedeerd en de jongen heeft afgelopen nacht op de intensive care gelegen en ligt nu op een gewone zaal in het ziekenhuis met een hersenschuding en wat lichte verwondingen. Hij is niet helemaal bij kennis maar maakt het naar omstandigheden goed. Gelukkig Lachen

Voor de paarden is het ook erg maar ik vind het een beetje boel overdreven dat sommigen dat erger lijken te vinden dan het menselijk leed... Verward

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:39

Ronald1982 schreef:
Voor de paarden is het ook erg maar ik vind het een beetje boel overdreven dat sommigen dat erger lijken te vinden dan het menselijk leed... Verward

Daar ben ik, en ik denk de meeste mensen, het helemaal mee eens.
Die 2 zijn er heel goed vanaf gekomen, vooral dat meisje. Het had namelijk heel anders af kunnen lopen.
En ik hoop dat die jongen snel naar huis mag.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:43

enige wat ik ervan kan zeggen dat ik er helemaal stuk van ben..
ken de eigenaren goed en de paarden ook..
zo erg dat dit gebeurde,voor zowel de eigenaren als de mensen die in de auto zaten... Verdrietig

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:59

MISTRAL94 schreef:
Cil schreef:

De eigenaar was direct bekend hoor, die waren daar namelijk aanwezig er word alleen niet verteld om wie het gaat.

Lynn_Nikita: Eigenlijk domme pech dat de paarden de weg op konden vliegen, qua veiligheid hebben ze het namelijk wel voor elkaar Knipoog

Kun je daar miss iets meer over zeggen, qua veiligheid goed voor elkaar, maar toch domme pech?
Lijkt me juist dat veiligheid domme pech moet voorkomen?

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:15

oh gatsie,
daar rij ik ook regelmatig met de auto.
ik zou wel willen wten van wie ze zijn.
sterkte voor de automobilisten en de eigenaar

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:25

Ochgesus, wat afschuwelijk zoiets.
Wat een geluk dat de inzittende dit overleefd hebben, een paard weegt nogal wat en als je dan opzij gedrukt wordt, met een paard in eventuele paniek, oei.

Wat een verdriet voor de eigenaren van deze dieren zeg..veel sterkte teogewenst!

Zo reed mn vader jaren geleden(Begin jaren 90) door een bocht naar zn huis. In die bocht zat de ingang naar een bos. Net in die bocht komt er een paard in paniek uit dat bos gegallopeerd en duikt zo de auto van mn vader in, met het meisje nog op de rug. Het paard was een handelaarspaard van een handelaar uit dat dorp, die heel onverantwoordelijk met zn berijders omging.
Meisje kwam in het ziekenhuis terecht en het paard was zwaar gewond aan de boeg. Die hebben ze nog even op stal gelaten om te kijken of het zich nog zou genezen, maar zover ik gehoord heb moest dit dier toch afgemaakt worden.
Mn vader is er met wat schrammen vanaf gekomen en een beeld op zn netvlies wat hij nooit meer zal vergeten..