Anky rijdt Salinero in Aken, Gribaldi blijft thuis

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ulissa

Re: Anky rijdt Salinero in Aken, Gribaldi blijft thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:10

Als ik deze quote mag geloven dan lijkt het me......... iets enstiger!

Citaat:
Ja maar dat doen ze daar ook wel. Elke dag is het weer ploeteren en gribaldi is gewoon heel vervelend. Hij word er goed aangepakt, maar hij heeft er schijt aan. Nee het is geen lief beest..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 20:13

Van wie is deze uitspraak dan? Verward

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:21

Ja, ben ik ook wel benieuwd naar...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:52

Die grib Ach gut

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:00

Hebben jullie ooit het losrijden van Gribaldi gezien?
Die moet je behoorlijk aan zijn flikker zitten!
Dan vind ik het echt knap dat het er in de ring weer redelijk makkelijk uitziet.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:14

asjemenou schreef:
Hebben jullie ooit het losrijden van Gribaldi gezien?

Meerdere malen
Citaat:
Die moet je behoorlijk aan zijn flikker zitten!
Dan vind ik het echt knap dat het er in de ring weer redelijk makkelijk uitziet.

In de ring dan mag Grib weer kijken, maar daar neemt Grib nu geen genoegen meer mee.
Voest zegt dat paarden dom zijn. Nou ja, Grib is laat wakker geworden maar volgens mij.........is het kwartje nu wel gevallen.

Ben benieuwd of Gal hem weer in het gareel krijgt. Ik verwacht 1 of 2x en daarna niet meer.

We zullen zien.

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:26

tja grib is geen gemakkelijk paard..
Hoop dat het edward lukt om hem weer fijn te krijgen, maar denk dat het wel veel moeite kost..

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 02:38

Toch wel grappig om te lezen dat half bokt alle inside information lijkt te hebben omtrent Gribaldi. Jullie zullen Gribaldi dus wel heel vaak thuis in training meemaken om zulke uitspraken te kunnen doen? Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 02:53

Vind het sowieso beetje makkelijk om het op het k*tkarakter van het paard te steken. Ook ik vind het frappant dat hij het enkel in de overgang naar de piaffe doet............Als hij het spelletje door had gekregen...Als ik paard was, zou ik het dan gewoon aan het begin van de proef beginnen te doen, dan heb je nog kans dat je hem niet eens meer hoeft te lopen Vork Moeilijk of niet, je moet niet alles op het paard steken, zeker niet in dit geval.

Ik hoop maar dat ze hem al eens binnenste buiten gekeerd hebben. Zo niet word dat eens hoogtijd. (maar of iedereen ook zo blijgaat zijn met die mening is een 2de Knipoog )

Overigens wil ik niets zeggen over Edward gal's rijkunsten. Dat hij kan rijden kan niemand ontkennen (of het je stijl is of niet doet er even niet toe) hij zou anders niet op dit niveau geraakt zijn dus dat betwijfel ik ook helemaal niet. Knipoog Maar of het in dit geval aan het paard zijn karakter ligt? dát betwijfel ik ten zeerste.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 06:59

Er is trouwens nog een teamchange geweest: Nimbly is nu ook het team door zijn explosieve gedrag gister, en Laurens en Ollright gaan naar Aken in zijn plaats Lachen Zie VN.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:40

Ulissa schreef:
Als ik deze quote mag geloven dan lijkt het me......... iets enstiger!

Citaat:
Ja maar dat doen ze daar ook wel. Elke dag is het weer ploeteren en gribaldi is gewoon heel vervelend. Hij word er goed aangepakt, maar hij heeft er schijt aan. Nee het is geen lief beest..

Waar komt dit vandaan?

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 17:48

vreselijk al die negatieve berichten over gribaldi,ik werd er misselijk van,edward Gal is een zeer begaafde ruiter en zal zeker een paard niet overvragen,komt het bij jullie niet in het hoofd op,dat gribaldi even niet het dekken en rijden kan combineren,
Gribaldi is een zeer gewilde dekhengst,en heeft het nu gigantisch druk,topsport is nu denk ik te veel. bij deze,de beste stuurlui staan aan wal,vergeet dat niet als je negatieve verhaaltjes vertelt ,daar ook echte!!!!! bewijzen voor moet hebben.en niet wat je een keer op wedstrijd hebt gezien.!!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:52

Citaat:
ik werd er misselijk van,edward Gal is een zeer begaafde ruiter en zal zeker een paard niet overvragen

Meid, ga effe llekker braken, lucht op hoor Haha!

Tja en over het rijden van Edward, daar zijn denk ik de meningen over verdeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:01

Ulissa schreef:
Citaat:
ik werd er misselijk van,edward Gal is een zeer begaafde ruiter en zal zeker een paard niet overvragen

Meid, ga effe llekker braken, lucht op hoor Haha!

Tja en over het rijden van Edward, daar zijn denk ik de meningen over verdeeld.

niet over of hij het kan of niet. Als hiij niet kon rijden was hij immers nooit geraakt waar hij nu is. Of je het eens bent met zijn manier van rijden, das wat anders. Máár hij kan rijden.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:31

pharagirlke Idd het is de manier van rijden. Ik had het iets nauwkeuriger
moeten omschrijven.

Sherry26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:42

Ik heb dus ook gehoord dat Gribaldi even niet doet wat 'de sport' van hem verwacht. Ook al ben ik niet zo bekend met de Nederlandse hengsten en hun prestaties (kom zelf uit Duitsland) is het toch tot mij doorgedrongen dat Gribaldi's nakommelingen toch vrij vaak moeilijke paarden zijn, dat zal wel ergens vandaan komen, denk ik dan zo. Dus als Gribaldi op dit moment iets doet wat hij niet zou moeten doen, is de link toch makkelijk gelegd dat het met zijn karakter te maken heeft, of niet?
Maar ja, dat kan wel ieder paard overkomen, het zijn gewoon geen machines ook al probeerd te fokkerij aardig veel om ze allemaal 'makkelijk' te maken....

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:07

Een paard gedraagd zich niet zomaar zo. Gribaldi ook niet...zoals ik hem gezien heb, was hij altijd erg rustig en lief. Natuurlijk blijft het een hengst, maar erg vervelend is hij niet.
Ik zal het netjes formuleren: ik ben niet weg van de manier van rijden van Edward Gal. Tong uitsteken

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:43

nou de nakomelingen van grib zijn niet altijd even rustig en lief hoor.. en zoals hier wordt verteld dat edward vaak achter z'n broek aan moet zitten vind ik het knap dat hij zoiets er uit kan halen. En ja, het zijn nou eenmaal dieren en op een gegeven moment uit hij ook vroeg of laat wat wel en niet gaat.
Gelukkig heeft Edward nog siter de Jeu en Totilas, daar kan hij het ook ver mee schoppen. Hoop natuurlijk dat Gribaldi over een poosje weer mee kan draaien op zijn oude niveau!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 11:35

Gribaldi is vaak erg rustig ja!
Maar dat is niet altijd even positief.
Die moet ie behoorlijk aan zijn flikker zitten om hem aan het werk te krijgen, en dat zal hij wel even zat zijn.

En dat is gebaseerd op wat ik met het losrijden zie.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:49

Ik denk dat Grib gewoon last heeft van alles. Ben niet bepaald weg van de styl van EG, die zit kan niet goed zijn voor de rug van het paard. Grib is een best paard, maar vind niet dat EG eruit haalt wat erin zit en wat hij er wel uithaald vind ik niet correct. Ik zie liever andere ruiters erop!

dunemole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:42

in een interview van Anky ,heeft ze een keer gezegd ,dat Edward Gal haar het dichts benaderd qua rijsteil,zij kan het weten.want ze geeft hem al jaren les!!!

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:55

Toch wel weer fijn dat er mensen blijven vermelden dat Edward niet kan rijden Clown
Raar als je ziet op welk niveau hij rijdt Haha!

Jammer voor hem hopelijk krijgt hij Gribaldi weer onder zijn hoede, zag ze toch graag samen

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 12:58

dikkieverdui schreef:
in een interview van Anky ,heeft ze een keer gezegd ,dat Edward Gal haar het dichts benaderd qua rijsteil,zij kan het weten.want ze geeft hem al jaren les!!!

Ja klopt! Edward Gal komt het dichtst in de buurt bij Anky. Maar toch vind ik zijn rijstijl heel anders vergeleken met Anky. Ik ben geen fan van LDR methode...dus ook geen fan van deze ruiters en amazones.

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:00

EG had ook Tolando onder zijn hoede, maar die is ineens overgeplaatst naar Theo.
Omdat.....hij niet op hetzelfde niveau wil rijden als de leerlingen die hij onder zijn hoede heeft. Wat voor uitspraak is dat!?? Elk paard heeft recht om met de basis te beginnen..of niet???

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:01

christel1976 schreef:
Toch wel weer fijn dat er mensen blijven vermelden dat Edward niet kan rijden Clown
Raar als je ziet op welk niveau hij rijdt Haha!

Jammer voor hem hopelijk krijgt hij Gribaldi weer onder zijn hoede, zag ze toch graag samen

Behoorlijk vreemd jah.. Vork Hij kan zeker rijden, stijl is weer een ander punt. Zelf zie ik ook liever Imke rijden maar dat is ook puur smaak. En niet elk paard is even makkelijk en is zo nu en dan ook gewoon flink dwars, zelfs op dit niveau er hoeft niet meteen van alles achter te zitten.