Paarden uit weiland gestolen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kymalin

Re: Paarden uit weiland gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:07

Cayenne schreef:
Het vreemde is dat er 2 maanden geleden aan dezelfde weg ook al paarden zijn gestolen Verward

Ja, er ligt mij ook iets van bij over eenzelfde soort verhaal in Nieuw-Dordrecht, volgens mij was dat een andalusier of een cremollo ofzo. Best eng, woon zelf ook in zuid-oost Drenthe, moet er toch niet aan denken dat ik thuis kom en dat m'n paarden dan weg zijn Boos!

Gelukkig lopen die van mij achter het huis, omsloten door bouwland en andere boerderijen...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:13

dat is echt een van mijn grootste angsten..!
zou het vreselijk vinden.
echt super rot voor de eigenaren, en die dieven..
die mogen van mij wel een poosje de bak in!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:15

Ik ben altijd zo blij dat het weiland van mijn paarden niet direct vanaf de weg te bereiken is. Ik zou echt nooit mijn paarden direct aan de weg durven laten staan als er geen toezicht is, brrrrrrr. Wij hebben ook een ijslander, en die is vetduur en heel mooi, die is zo weg als je hem in zo'n weiland zet
Boos!

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:18

hoe halen mensen het in hun hoofd.. Verward

jeffreymom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:29

hoezo gestoord... mensen zonder verstand...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:33

Wat een nachtmerrie zeg... en dat op klaarlichte dag. Hopelijk worden de paarden snel terug gevonden...

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:38

Vreselijk. Je paard niet eens veilig in je eigen weiland. echt erg, hopelijk worden ze snel terug gevonden.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:50

Ik hoop dat we snel een foto en signalement e.d krijgen zodat iedereen ze ogen open kan houden. Ook op marktplaats maar ook mensen die een paard willen gaan kopen kunnen dan de ogen open houden bij handelstallen/particulieren e.d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:53

wat verschrikkelijk ik moet er niet aan denken veel sterkte aan de eigennaar en als er foto's zijn kunnen we er beter op letten want er zijn zo veel bruiine merrie's

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:02

echt ik heb hier geen woorden voor het word steeds gekker hier. uiteindelijk kan niemand straks ze paard meer rustig in de wei zetten zonder dat er cameras moeten hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:22

dit is echt 1 van mijn grootste nachtmerrie's omdat ik direct aan de drukke weg woon en de paarden dus ook direct aan die weg in de wei staan.. gelukkig zijn ze heeel erg eenkennig maar ik moet er niet aan denken dat ze gestolen worden Nagelbijten / Gniffelen

maar wat ik mij dan afvraag, die andalusieër (toch??) was die dan van de zelfde eigenaren? en is die al weer terecht?
ik zou echt niet meer onbewaakt mijn paaarden in die wei durfen te zetten als er vlak daarvoor een ander paard uit de wei gestolen is Bloos!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:24

babli schreef:
echt ik heb hier geen woorden voor het word steeds gekker hier. uiteindelijk kan niemand straks ze paard meer rustig in de wei zetten zonder dat er cameras moeten hangen.

op zich is het niet zo heel raar toch... Een paard is veel waard, redelijk makkelijk te vervoeren en de meeste weilanden liggen aan de weg en zijn makkelijk open te maken. Ideale business voor een dief die snel geld wil verdienen zou ik zeggen.. Ik denk dat het dus tijd wordt voor bewaking en degelijkere omheiningen...

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:54

Jeetje
wens de eigenaren veel sterkte en hoop ze te vinden.
Zijn ze gechipt.?
dan ken je ze toch terug zoeken of heb ik dat verkeerd

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:01

switchx schreef:
Ik hoop dat we snel een foto en signalement e.d krijgen zodat iedereen ze ogen open kan houden. Ook op marktplaats maar ook mensen die een paard willen gaan kopen kunnen dan de ogen open houden bij handelstallen/particulieren e.d

idd

voor de eigenaren veel sterkte en hoop, en hopelijk staan hun paardjes weer snel in hun weiland

Carolien61

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:02

Boos! dat is zo gezegd, zwaar lullig, hopelijk zal ik dat nooooit hoeven meemaken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:03

Te erg voor woorden dat dit gebeurt. Ik ben gisteravond een extra slot op de wei gaan hangen omdat ze de afrastering uit de wei ernaast gejat hadden, maar dat liever dan mijn paarden. Ik ben vanochtend wel met zenuwen erheen gereden maar er was niets en s'avonds een extra controle voorlopig. Ik denk er wel eens over om een bordje op te hangen haflinger met artrose is het stelen niet waard, maar of dat helpt. Verder hang ik altijd briefje met mijn nummer aan de wei en heb een hek van 1.80m hoog om de wei staan. Verder vraag ik ook altijd aan omwonende of ze een oogje in het zeil willen houden. Tot nog toe werkt dit.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:06

sonjim schreef:
Te erg voor woorden dat dit gebeurt. Ik ben gisteravond een extra slot op de wei gaan hangen omdat ze de afrastering uit de wei ernaast gejat hadden, maar dat liever dan mijn paarden. Ik ben vanochtend wel met zenuwen erheen gereden maar er was niets en s'avonds een extra controle voorlopig. Ik denk er wel eens over om een bordje op te hangen haflinger met artrose is het stelen niet waard, maar of dat helpt. Verder hang ik altijd briefje met mijn nummer aan de wei en heb een hek van 1.80m hoog om de wei staan. Verder vraag ik ook altijd aan omwonende of ze een oogje in het zeil willen houden. Tot nog toe werkt dit.

Nagelbijten / Gniffelen Ik denk niet dat het helpt dan gaan ze der wel wat anders medoen ofzo

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:13

jeetje zeg niet normaal!
ik vraag me af of paarden te verkopen zijn zonder papier?
ik ga er vanuit dat ze gechipped zijn.
misschien dat ze naar duitsland zijn gebracht, gezien de lokatie; is chippen/paspoort daar ook al verplicht?
hopelijk komt er snel een signalement van de paarden, en worden ze gevonden, eigenlijk moet je bij zoiets niet te veel tijd verliezen!

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:18

op de zwarte markt of voor de slacht.... Een normaal iemand wil natuurlijk altijd papieren bij een paard en dat zou moeten kunnen, aangezien een paspoort en ook chip verplicht zijn zodra het dier vervoerd wordt...

zannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:02

mondriaan schreef:
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je je paarden niet eens meer in de wei kan zetten.
Waar zijn dit soort mensen mee bezig?
Blijft van de dieren van andere mensen af!

idd wat erg wij hebben onze pony ook met een slot om de wei staan maar dan als nog als er brand zou zijn waar moet je pony dan heen:S dit is toch verschrikkelijk waarom blijf gewoon van die paarden af! de eigenaar wens ik ontzettend veel sterkte succes er mee

xx

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:03

zijn er ook foto's vrijgegeven? misschien dat wij het in drenthe groningen in de gaten kunnen houden..

dit is gewoon de nachtmerrie van elke paarden eigenaar, ik ben vaak ook echt bang dat ze uit het land gestolen worden vandaar dat wanneer ik op vakantie ben ze ook niet in het land staan zonder toezicht..

maar dit kun je gewoon niet voorkomen echt heel veel sterkte en ik hoop dat we samen de paarden terug kunnen vinden zodat de eigenaar ze weer kan om armen

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 17:08

Jemig..het wordt ook steeds gekker allemaal Ziek

hoop dat er gauw foto's komen..
hoe sneller hoe beter,want ws zijn ze alweer verkocht..

(misschien mp in de gaten houden?)

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:59

mondriaan schreef:
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je je paarden niet eens meer in de wei kan zetten.
Waar zijn dit soort mensen mee bezig?
Blijft van de dieren van andere mensen af!

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Sterkte voor de eigenaren